Test: CTM KOYUK 2.0 - dostupný gravel v dobrej výbave

Test: CTM KOYUK 2.0 - dostupný gravel v dobrej výbave

Stále nás naháňate s tým, aby sme robili viac testov zameraných na dostupné bicykle, takže nech sa páči... Tu je jeden z tých, ktorý by sa vám mohol páčiť. Oplatí sa teda šetriť a kúpiť si drahší gravel alebo vám bude stačiť niečo dostupnejšie?



Malá nepríjemnosť hneď na začiatok 


Na tento bicykel som sa obzvlášť tešil najmä z dôvodu, že CTM je práve tou značkou, cez ktorú som sa dostal k skutočnej cyklistike a presedlal z bicyklovania po hrádzi na serióznejší terén. Ihneď po jeho vybalení z krabice ma však čakala nepríjemnosť v podobe ohnutej pätky. Kuriér sa s tým zrejme nemaznal, čo sa my už ale nedozvieme, a tak som nemal na výber: vyhrnul som si rukávy a tú pätku jednoducho narovnal. A môže sa jazdiť. (V prípade, že chcete vedieť, ako sa dá taká pätka vyrovnať, sledujte náš YouTube kanál .)



Výbava a geometria 


Ako som spomínal už v úvode, tento bicykel patrí do kategórie tých dostupnejších, na základe čoho som zákonite očakával, že to s jeho výbavou bude o niečo horšie. Avšak..., neviem, ako sa im to v CTM podarilo, ale za cenu niečo málo cez tisíc eur sa tu prekvapivo nachádza nielen karbónová vidlica, ale napríklad aj celá sada Shimano 105 z novej 7000-ej rady - vlastne okrem bŕzd, ktoré sú mechanické Shimano RS305. Z ďalšej výbavy je určite potrebné pochváliť kolesá WTB postavené na nábojoch Novatec a plášťoch WTB Riddler. Celé sa to následne točí na pevných oskách, čo bicyklu pridáva patričnú pevnosť. 



Geometriu by som opísal ako pohodlnú, a teda výrazne orientovanú skôr na komfort, vďaka čomu sa ani po celom dni necítite sťa taký zbitý pes. Treba si však dať pozor na veľkosti bicykla. Ja som po objednaní veľkosti 56 cm (L) zistil, že som pri mojej výške v tomto prípade už trochu na hrane a skôr by sa mi hodila väčšia, s ktorou by som získal viac priestoru.



Aj napriek tomu som sa ale na bicykli cítil dobre a na rodinných výletoch so Zuzkou (manželkou) som aspoň mohol konečne využiť možnosť prestriedať sa, aby taktiež okúsila čaro gravel segmentu. 



Výnimka, ktorá potvrdzuje pravidlo 


Určite ste to už počuli, čím drahší bicykel, tým viac muziky. Nie vždy však táto korelácia platí a Koyuk je toho jasným dôkazom. Hneď po prvom nasadnutí som mal pocit, akoby som jazdil bicykel drahší minimálne o niekoľko sto eur. Skrátka, akosi môj mozog odmietal prijať fakt, že sa tu nachádza takmer kompletná sada Shimano 105. Samozrejme, rozdiel v radení je v porovnaní s nižšími sadami markantný. A ja si dovolím tvrdiť, že taktiež výdrž a odolnosť tejto sady, zvlášť na bicykli určenom i na nespevnené povrchy, budú o čosi dlhšie. Radenie je presné a bleskové, práve také, aké si vyžaduje náročnejší terén, kde je potrebné pred prekážkou či kopčekom podradiť. 



Ako som už naznačil, Shimano brzdy sú síce mechanické, ale brzdili skutočne dobre a ani na dlhých zjazdoch sa neprehrievali a kotúče nedeformovali. Presne to sa mi zväčša stáva na Tektro brzdách, ktoré začnú nepríjemne šúchať až pokiaľ sa zase neochladia. Čiastočne za to môžeme vďačiť aj použitiu platničiek s chladičom. Samozrejme, oproti hydraulickým brzdám je tu značne ochudobnená modulácia a celkový výkon. Nevýhodou pri cestných/gravel bicykloch je v prípade upgradu nutnosť meniť radiace/brzdové páky za hydraulické, no ja si myslím, že tieto budú širokej verejnosti určite stačiť. 



Rám je vyrobený, samozrejme, z hliníka, takže v oblasti tlmenia vibrácií nečakajte nijaké zázraky. Na poľných a rozbitých cestách máte doslova pocit, že z vás vytrasie dušu. Vpredu sa snaží byť nápomocnou karbónová vidlica, ktorá niečo odfiltruje a pridáva tak na vašom pohodlí. Rajdy, predstavec a sedlovka sú domácej značky a hoci oko nepohladia tak, ako napríklad Ritchey z minulého testu, svoju úlohu plnia dobre. Váha bicykla je príjemných 10,20 kg, čo je na gravel bicykel z hliníkových rámov veľmi dobré číslo. 



Rám je pripravený na zadný nosič, takže ak sa vo vás náhodou prebudí dobrodružný duch, budete si môcť naložiť toľko vecí, koľko uveziete. V nepriaznivom počasí tiež poteší prítomnosť úchytov na blatníky, čím sa môže Koyuk razom zmeniť na celoročný bicykel ideálny na dochádzanie do práce. 



Párkrát som to už síce písal, ale opakovanie je matkou múdrosti. Pri gravel bicykli a širokých pneumatikách je veľkou výhodou, že možno pomocou ich tlaku regulovať komfort jazdy. Konkrétne jeho znížením sa dá na nespevnených cestách razom vykúzliť úsmev na tvári, naopak natlakovaním sa na asfalte znižuje valivý odpor. Možno nie veľmi praktické, ale zato efektívne. Koyuk používa pneumatiky od WTB, presnejšie Riddler vo veľkosti 37C, ktoré sú vhodnou voľbou na mix medzi upravenými cestami a rozbitými lesnými zvážnicami.  



Čo sa mi ešte páči 


Ak ste sa dosiaľ dívali na obrázky a nevedeli sa rozhodnúť, či sa vám farba tohto bicykla páči alebo nie, vedzte, že podobne som bol na tom aj ja a nejakú tú chvíľu som si na ňu zvykal. Musím však uznať, že sa mi po čase začala veľmi páčiť. Nie je veľmi nápadná a bicykel tak zbytočne nepúta pozornosť. Na druhej strane je ale zaujímavá a myslím si, že sa na gravel bicykel dokonale hodí. 



Vždy sa to dá urobiť lepšie 


Aj keď sa tomuto bicyklu nedá veľa vecí vyčítať, zopár maličkostí som predsa len našiel. V prvom rade sú to opäť raz búchajúce bowdeny vnútri rámu, ktoré ma v teréne privádzajú do šialenstva. Ak by šlo o môj bicykel, hneď po prvej jazde by som to niečím utlmil. Ďalšou vecou je použitie „PressFit" stredu, ktorého nie som veľkým fanúšikom. Na sériovom modeli už ale nájdete klasický závitový BSA stred, takže toto negatívum vlastne odpadá . Snáď by som aj ešte niečo „vyšpáral", ale za tú cenu sa tomuto stroju skutočne nedá nič zbytočne vyčítať



Tento sa naozaj vydaril 


Myslím si, že Koyuk bude veľmi populárny a rozhodne ho postretávame na cestách či necestách nesmierne často. V jeho prípade v CTM stavili na overenú a hlavne v našich končinách dosť žiadanú rovnicu: za málo peňazí veľa muziky a ja sa tak domnievam, že momentálne na trhu len ťažko nájdeme bicykel, ktorý by vedel Koyuk-u v pomere cena/výkon konkurovať. 

Plusy:

  • cena
  • Shimano 105 
  • mechanické brzdy Shimano
  • karbónová vidlica

Mínusy:

  • hrkajúce bowdeny v ráme


Odporúčaná cena tohto modelu  je 1 099 € a viac informácií, ako aj jeho presnú špecifikáciu nájdete na stránkach CTM.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up25thumb_down comments 32 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: CTM KOYUK 3.0 - celoročný gravel parťák

Test: CTM KOYUK 3.0 - celoročný gravel parťák

S klesajúcou teplotou, stúpajúcou vlhkosťou a zrážkami sa pomaly hlási o slovo pravá gravel sezóna. A platí to aj presne opačne, keď prichádza jar.
Test: Superior Xroad TEAM ISSUE Di2 - cesťák alebo gravel?

Test: Superior Xroad TEAM ISSUE Di2 - cesťák alebo gravel?

Väčšinou, keď príde na test bicykel, tak mám v tom hneď jasno. Pri tomto kúsku som však vôbec netušil, či je toto cestný bicykel alebo gravel, na ktorý len niekto omylom dal cestné gumy.
Test: Superior X-Road Team Issue – ďalší hltač nudných kilometrov?

Test: Superior X-Road Team Issue – ďalší hltač nudných kilometrov?

Písmenom X sa zvykne označiť niečo neštandardné, extrémne, niečo, čo nás vyvedie z komfortnej zóny. Či sa susedom z Kopřivnice podarilo vytvoriť produkt, ktorý je hodný tohto prívlastku, tak na to som sa snažil prísť uplynulé dva týždne.
keyboard_arrow_up