
Test: CTM Christine 6.0 - komfortný parťák pre začínajúce bikerky
Možnosť vyskúšať si cenovo dostupnejší model slovenskej značky CTM ma potešil, aj keď sa priznám, očakávala som ho s menšími predsudkami, že sa bude dať na ňom voziť len po meste či rovinkách. Ako to nakoniec dopadlo?

Bike som dostala do testu ešte v máji, kedy počasie jazdeniu príliš neprialo, napriek tomu sa mi podarilo nájsť niekoľko “dier” v upršanom období a zoznámiť sa s týmto kúskom v praxi. Prirodzene, keďže sa jedná o cenovo dostupný model, nemala som extra očakávania, čo sa hmotnosti týka. Napokon sa žiadna tragédia nekonala a číslo okolo 13,6 kg reálne zodpovedá hliníkovému modelu, ktorý má komponenty volené tak, aby sa dosiahla čo najlepšia výsledná cena. Samozrejmosťou sú použité kotúčové brzdy z dielne Shimano, ktoré fungovali bez problémov, a to aj v silnom daždi, ktorý ma na jednom výjazde zastihol.

Vydarený dizajn
Bicykel má podľa môjho názoru veľmi pekný ženský dizajn a ani cyklistky, ktoré neholdujú ružovej, nebudú sklamané, nakoľko táto farba je použitá len v podobe jemných detailov. Dominantnou je matná petrolejová farba, ktorá sa postarala o decentný celkový dojem. Ale už na prvý pohľad je jasné, že sa jedná o model určený pre dámy, ktorý je dostupný v celkovo štyroch veľkostiach (S - XL).Ako sa na ňom jazdí?
Veľmi pozitívne hodnotím pohodlný posed, po dlhej dobe je to bike s čisto ženskou geometriou, takže aj zníženie hornej rámovej trubky pridávalo na komforte. Ten navýšilo aj pohodlné širšie sedlo z dielne CTM a špeciálne tvarované gripy, ktoré som ospevovala pri každej jazde . Dalo sa o ne veľmi pohodlne zaprieť, takže jazda bola skutočne príjemná. Pre mnohých možno bežne známa vec, ale ja som ešte nemala možnosť jazdiť na bicykli s takto tvarovaným úchopom a určite si ich hodím aj na svoj bike .
Výraznou zmenou oproti bicyklom, ktoré posledné dve sezóny jazdím, je prítomnosť trojprevodníka. Je to príjemné zaspomínanie si na “staré” dobré časy, kedy ten výber možných prevodov bol poriadne široký. Na druhej strane už je to trochu horšie s “menežovaním” kríženia reťaze, na čo si treba zase zvyknúť. Každopádne mi na modeli Christine nerobil problém žiadny strmý výšľap, čo je dôležité pre každú začiatočníčku, aby si jazdenie hneď v prvom kopci neznechutila. Určite sa v začiatkoch ale netreba púšťať do žiadnych extrémov, pretože ten kopec bude potrebné zísť aj dole, čo sa všeobecne najmä v teréne nemusí každému nováčikovi páčiť. No ako vravím, brzdy fungovali výborne aj pri dlhom a súvislom brzdení .

Myslím, že 29 palcové kolesá dodajú aj začínajúcim bikerkám na odvahe a uľahčia im zvládnutie prekážok v teréne. Samozrejme tým nemyslím, aby sa bezhlavo pustili dole akýmkoľvek terénom, ale rozhodne sa na modeli Christine budú cítiť komfortne a postupne budú schopné zvládať aj náročnejšie chodníčky.Už som to v jednom článku spomínala, že si dodnes pamätám na svoj “prechod” z 26-kových kolies na 29ky a spájajú sa mi s týmto momentom len samé pozitívne emócie . Samozrejme trošku iné to môže byť u extrémne malých postáv, ktorých je medzi ženami predsa len viac.