Novinky CTM pre sezónu 2020 - zaujímavé farby aj zmeny geometrií

adam.milo111 25.11.2019   Sezona 2020 Elektrobicykle Predstavenie Gravel Horska Cyklistika Ctm Cestna Cyklistika Novinky

Opäť sme sa vybrali na predstavenie noviniek na sezónu 2020, tentokrát pod taktovkou značky CTM.

Nechýbali svieže farby a samozrejme viaceré zmeny. Hotel Partizán na Táloch sa stal hostiteľom novej CTM kolekcie s podtitulom “twenty-twenty”, kde nám odhalili, čo si pripravili na novú sezónu.

Full - milovaný väčšinou

V tejto kategórii sa vyskytlo pár výrazných zmien. Enduro rámy Scroll majú úplne nový priemyselný dizajn a taktiež upravenú geometriu. Pri 27,5 verzii budú dostupné tri špecifikácie. Scroll 29 na väčších kolesách bude dostupný v dvoch špecifikáciách.

Scroll

Zaujať by mal hlavne model Scroll 29 Pro s príjemnou cenovkou 3 099 €, ktorý s vidlicou Rock Shox Lyrik Ultimate a naozaj podareným dizajnom bude zrejme lámať srdcia bikerov. Zároveň je pripravených množstvo ďalších zaujímavych špecifikacií, kde si určite príde každy na svoje.

Scroll 27,5” Pro

CTM si pripravil výborný kompromis aj pre tých, ktorí neprišli na chuť 29-palcovým kolesám, Scroll na "27mičkách" so zdvimi 160/150 mm utvrdzuje svoje predurčenie do enduro disciplíny, no nepohrdne ani jednoduchšími trailami.

Scroll 27,5" Xpert

Tento model je stále rovnako zaujímavá voľba pre ednuro nadšencov. Za cenu 2 299 € získate bicykel s tlmením od Rock Shox, novú sadu Shimano SLX 1x12 a 4-piestové brzdy rovnako od Shimana - model MT501.

Scroll 29”Pro

"29iatkové" enduro na 160/150 mm zdvihoch a s 12 rýchlostnou sadou začína byť už takým štandardom a CTM v žiadnom prípade nezaostáva. 4-piestové brzdy, teleskopická sedlovka a mnoho ďalšieho robí z tohto bicykla plnohodnotný enduro stroj určený pre preteky alebo do bikeparkov.

Scroll 29" Xpert

Xpert zaujme taktiež čistým dizajnom, bohatou výbavou a cenou 2 099 € je veľkým lákadlom.

Ridge

Trailový model Ridge má takisto nový dizajn rámu, dostupný bude opäť v troch špecifikáciách a cenou v rozmedzí od 1 699 do 2 799 €.

Ridge Pro

Tento celoodpružený model sa už svojimi zdvihmi 130 mm a 29" kolesami predurčuje do trailovej sekcie. Nechýba ani 12-rýchlostná sada. Výborná hmotnosť pri hliníku 14,1 kg a teleskopická sedlovka zaručí, že sa na novom Ridge Pro nudiť určite nebudete.

Ridge Xpert

Nižší rad, no stále s výbornou hmotnosťou 14,7 kg na 1x12 sade od Shimana s lákavou cenovkou 2 199 €.

Ridge

Kto hľadá niečo do terénu, čo aj niečo vydrží a nepotrebuje top model, tak Ridge je skvelá voľba. Cenovka 1 699 € rovnako poteší..

Ebike - integrácie a geometrie

Podstatnými zmenami prešli najmä kategória e-bikov, kde pribudli viaceré modely. Elektro pohony na bicykloch nájdete pod taktovkou Shimano STEPS a Bafang.

Switch - elektro pre náročných

Switch nesie označenie vlajkovej lode kolekcie CTM 2020. Rám dostal ako novú úpravu trubiek, tak aj geometriu.

Integrácia batérie s výkonom je už viac menej samozrejmosťou a dá sa z rámu odňať jednoduchým vycvaknutím zospodu, čo je veľmi praktické. Na Switch Pro sa o pohon stará motor Shimano STEPS E-8000. Ako model Switch Pro, tak aj jeho lacnejší variant Switch, disponujú pohonom 1x12. Toto všetko sa dá pritom kúpiť v sume v rozmedzí od 3 599 € do 4 399 €, záleži už len od špecifikácie.

Špecifikácia a geometria

Rezist - trailové HT

Pribudol nový trail "pevňák" Rezist, taktiež na pohone Shimano STEPS v cenovej hladine za model “Pro” 3 199 € a jeho nižší "brat" za 2 699 €. Trailová geometria umožní užiť si technický terén a pritom zachovať jednoduchosť hardtailu.

Rezist Pro

"Pročkový" model je osadený kvalitnou vidlicou od Rock Shox Recon, o radenie sa postará sada od Sram NX 1x12. Silný a zároveň ľahký motor od Shimano Steps E8000 s výkonom 250W vám pomôže aj v náročných výšľapoch. Batéria s kapacitou 504Wh pri rozumnom používání vydrží až 100 km.

Rezist

Skvelý kompromis pre tých, ktorí hľadajú ebike pre menej náročných, no nie na úkor kvality. Shimano Steps E7000 rovnako dobre pomôže v kopcoch alebo pri dlhých presunoch. Nerovnosti utlmí vidlica SR Suntor XCR. Núdza nie je ani o sadu 1x12 SRAM SX a celý ebike ubrzdia 4 piestové brzdy Shimano MT400.

Úplnou novinkou sú aj mestské e-biky eTerra. Vylepšili taktiež modely Pulze a Ruby, ktoré dostali okrem iného nový rám s integrovanou batériou.

eTerra

Mestský dámsky ebike s pohonom Bafang na kvalitných komponentoch od Shimano s lákavou cenou 1 199 €.

Pulze

Horský ebike na 29" kolesách s pohonom Bafang o výkone 250W a batériou až 576Wh integrovanou pekne do rámu. Novatec náboje, Shimano radenie a mnohé ďalšie kvalitné komponenty. Cenovka 1 999 € pre model Pro a model Pulze za 1 799 € stoja za zváženie.

Ruby

Dámský horský model ebiku Ruby je v ponuke ako na 29" kolesách tak aj na 27,5". Pohon tu opäť zabezpečuje Bafang a na výber je zo štyroch špecifikácií. Cena sa pohybuje v rozmedzí od 1 799 € do 1 999 €.

Zaujal nás aj koncept e-gravelu Lyth, no v produkcii pre tento rok zatiaľ nie je. Či sa však v budúcnosti dostane do sériovej výroby, ešte nevieme.

Hardtail a gravel - kompromis a inovácie

Obľúbené modely prešli tiež rôznymi zmenami. Rambler má nový dizajn rámu, dámske modely Charisma 4.0, 5.0 a 6.0 vnútorné vedenie bowdenov. Gravel Koyuk získal jednu špecifikáciu naviac a zaujímavú cenu, kde sa už najvyšší model (3.0) v slušnej výbave dá kúpiť v cene 1 399 €.

Rambler 3.0 (29”)

Jeden z najpredávanejších modelov je Rambler, ktorý prichádza v troch špecifikáciách a my sme sa vám rozhodli ukázať jeho najvyšší rad 3.0. Za cenu necelých 800 € získate 29" MTB-ečko s komponentami v kombinácii Sram/Shimano. Radenie dostalo na starosti Sram SX a Shimano zaručí bezpečné ubrzdenie z kopca s brzadmi Shimano MT200. Utlmenie nerovností vďaka Suntor XCR so zdvihom 100 mm na vzduchovej patróne.

Charisma

Tento dámsky model sa ponúka v 29" a aj 27,5" prevedení kolies. U každého je pritom až šesť špecifikácií. Cenová hladina sa hýbe v rozmedzi od 359 € do 849 €. Osadenie komponentov je pritom rôznorodé, od Rock Shox po Suntor a od Shimano XT po najnižší rad.

Koyuk 3.0

Gravel trend je známy aj v CTM a preto nezanedbali ani tento sektor. Naozaj vkusný dizajn, pevné osy, hydraulické brzdy, karbónové vidlice, nová sada GRX a mnoho ďalšieho vás čaka u týchto troch špecifikácií. Cena modelov sa pohybuje od 899 € do 1 399 €.

Koyuk 2.0 a 1.0

Zephyr Pro

Tento model a rovnako aj nižší Xpert dostali úplne nový dizajn a majú predprípravu na teleskopickú sedlovku. Kúpiť sa bude dať už od 849 €.

Geometria

City - vkusné štýlovky

Novinkou medzi city bicyklami je aj model Cité - dizajn inšpirovaný starými francúzskymi bicyklami osloví nielen dámy. Ako dizajn, tak aj cenovka bude veľmi príjemna a to 329 €.

Doplnky

Okrem množstva nových bicyklov rozšírili v CTM aj sortiment doplnkov. Pribudli nové enduro a all mountain prilby, celý rad tašiek, taktiež nové okuliare, či ponožky.

Slovenská značka CTM teda ide opäť v duchu sviežich trendov a v novej sezóne má bikerom čo ponúknuť. Podrobnosti o všetkých modeloch sa dozviete na domovských stránkach výrobcu CTM.

Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v novej sekcii Elektrobicykle v skratke.

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.