Test: Canyon Neuron CF 8.0 - 29-palcový trailový rýchlik

Test: Canyon Neuron CF 8.0 - 29-palcový trailový rýchlik

40 komentárov

adam.milo111 24.04.2019 36 fotografií   Trail Horsky Bike Odpruzenie Horska Cyklistika Canyon Test Full

Celoodpružený rám so zdvihom 130 mm na 29" palcových kolesách by mal ponúkať optimálne výkony pre všetky typy terénu. Ako to teda dopadlo v praxi?

 



Kedysi som si nevedel predstaviť jazdiť na bicykli so zdvihmi pod 160 mm, po skúsenosti s Neuronom som ale zmenil názor. Až prekvapivo ľahký rám v kombinácii s výborne vyriešeným prepákovaním zadnej stavby totiž zaručujú hladkú a veľmi rýchlu jazdu v koreňových pasážach a zároveň zaisťujú hravosť a ľahkú ovládateľnosť v náročných zjazdoch. Po uzamknutí tlmenia sa bicykel perfektne „odvaloval” aj po asfalte, a tak som sa mohol pohodlne dostať na moje obľúbené traily.

Výbava a geometria


  • Rám - Canyon Neuron CF
  • Tlmič - Fox Performance Float DPS LV
  • Vidlica - Fox Rhythm 34
  • Hlavové zloženie - Canyon/Acros
  • Prehadzovačka - SRAM GX Eagle, 12s
  • Pätka prehadzovačky - Derailleur Hanger No. 26
  • Radiace páčky - SRAM GX Eagle Trigger, 12s
  • Brzdy - SRAM Guide T
  • Kazeta - SRAM XG-1275 Eagle, 12s
  • Kolesá - DT SWISS M 1900 SPLINE
  • Plášte - Maxxis Forekaster, 2.35 / Maxxis Forekaster, 2.35
  • Kľuky - Truvativ Stylo 6k EAGLE, 12s
  • Prevodníky - 30
  • Reťaz - SRAM GX Eagle
  • Stredové zloženie - SRAM DUB BSA
  • Predstavec - Iridium
  • Riadítka - Iridium H40
  • Gripy - Ergon GA20
  • Sedlo - 3 - 5
  • Sedlovka Iridium Dropper
  • Sedlová objímka - Canyon Clamp SL
  • Pedále - nie sú súčasťou
  • Veľkosti rámov - XS, S (27,5"), M, L, XL (29")
  • Farba - stealth/flash blue
  • Hmotnosť - 13,2 kg (Veľkosť M )
  • Náradie - Canyon Torque Wrench
  • Pumpa - Canyon Pumpa na vidlici
  • Ochrana rámu - Canyon ochrana rámu
  • Príručka - Canyon Manual MTB
  • Doplnky - Canyon SmallBox



  • Prvý dojem a poznatky


    Asi by som klamal, keby som povedal, že pri prvej jazde som mal všetko úplne pod kontrolou. Tým, že váži Neuron len 13,2 kg pri veľkosti M, som napríklad nemusel vyvinúť až takú námahu pri skoku alebo prejazde zákrutou. Po pár jazdách sme si ale na seba zvykli, až vtedy si jazdec konečne začne uvedomovať výhodu 29-palcových kolies.



    Prejazdy koreňmi boli oveľa pohodlnejšie, čím, samozrejme, narástla aj rýchlosť. Jednoducho tu platí obyčajná fyzika: väčšie koleso prejde cez nerovnosti ľahšie. Vidlica Fox RHYTHM 34 a tlmič Fox Float nafúkané na moju váhu bez zaváhania „zožrali” to, čo mali a pohodlne stlmili aj väčší skok.



    Kolesá a prevody


    Ráfiky DT SWISS so šírkou 30 mm sú ideálnym základom pre osadenie aj širšieho plášťa. Na tomto konkrétnom modeli to boli Maxxis Forekaster 2,35”, ktoré sa výborne odvaľovali po asfalte a spevnených chodníčkoch a v teréne dokázali podržať. Keď už ale bolo po daždi a prišli o niečo viac mokré korienky, volil by som iný plášť. Náboje od DT Swiss sú veľmi známe svojou kvalitou a spoľahlivosťou a nechýbal ani ich tradičný zvuk orecha.



    Pre mňa je to ale jednoznačne plusom, zvučné rapkanie orecha DT Swiss by som prirovnal k niečomu podobnému, ako je zvuk v-osmičkového motora - oboje sú hlučné a nikdy sa toho nenabažím. O pohon sa staral Sram GX Eagle s 12-rýchlostami a 10-50 zubová kazeta. Nechýbalo teda nič pre náročné kopce a tiež rýchlu jazdu smerom nadol.



    Brzdy a sedlovka


    Z kopca sa o brzdenie starajú štvorpiesty od Sram Guide T na 180 mm kotúčoch a ich účinnosť bola skutočne výborná aj po dlhom zjazde. Sedlovka, samozrejme teleskopická, v prevedení Iridium má zdvih 150 mm. Jednoduchá, spoľahlivá a ovládaná páčkou z riadítok.




    Geometria a nové prepákovanie


    Horizontálne uložený tlmič a kinematika citeľne zlepšujú reakcie kolesa na malé nerovnosti, to všetko v nízkom ráme pre väčšiu stabilitu a hravosť. Toto nové prepákovanie je vyrobené s vláknami vystuženého plastu, ktoré sú integrované do rámu, pričom kovové vložky zvyšujú jeho životnosť.



    Výrobca udáva tri fázy odpruženia, teda ponorenia zadnej stavby rámu:
    1. fáza - presná pozícia štyroch čapov odpruženia poskytne citlivosť
    2. fáza - stabilita
    3. fáza - narastá progresivita, takže 130 mm zdvihu sa využije naozaj až vtedy, keď je to potrebné



    Kombinácia uhla hlavovej trubky na hodnote 67,5 stupňa, výšky stredu kľúk 38 mm a rázvoru kolies 1 166 mm vytvárajú stabilný bicykel v rýchlych technických pasážach a dodávajú mu potrebnú ovládateľnosť v stúpaniach. Riadítka o šírke 760 mm už možno nazvať štandardom na trailových modeloch.



    A čo smerom nahor?


    Tým, že je vidlica vybavená lock-outom a tlmič možnosťou nastavenia nízkorýchlostnej kompresie vo všetkých troch polohách páčky: Open - Medium - Firm, je možností prispôsobenia viac než dosť.

    Zároveň sa Neuron pri výšľapoch a rovinatých úsekoch zbytočne nehojdal, čo ho pri vyvinutí menšej námahy, na akú som bol zvyknutý dosiaľ, robilo skutočne rýchlym. Jedná sa o akýsi univerzál, s ktorým si môžete do kopca dovoliť svižné tempo a z kopca rovnako pohodlne brzdy smelo pustiť. Svedčia o tom aj moje „personal records” v aplikácii Strava .

    Koncept ložísk


    Priemyselné ložiská sú osadené s dvojitým tesnením, navyše sú pod krytkami, ktoré zabraňujú prístupu nečistôt. Hlavný čap má na strane kľúk dve ložiská, aby tak lepšie odolával zvýšenej námahe pri šliapaní. Vydržia teda viac než dosť a čas, ktorý som mal na testovanie, sa na nich, samozrejme, nijako neprejavil. Každopádne je plusom, že výrobca myslí i na použitie v horších podmienkach a na predĺženie servisných intervalov.



    Plusy:

    • váha v pomere k zdvihom
    • tradične veľmi dobrá výbava
    • Fox pruženie a teleskopická sedlovka
    • karbónový rám a ráfiky
    • 4-piestové brzdy
    • DT Swiss náboje

    Mínusy:

    • plášte sú vyslovene do suchých podmienok




    Stojí za zváženie


    Vlastnosti Neurona ma nadmieru prekvapili najmä vzhľadom na fakt, že až dosiaľ som jazdil takmer stále zdvihy na úrovni 160 mm a viac. Teraz by som si spokojne vedel predstaviť i menší zdvih, na ktorom pojazdím pekné traily aj s väčšími skokmi, a hlavne to, že sa k nim viem dostať oveľa ľahšie a rýchlejšie.

    Nechýba mu hravosť, ovládatelnosť a všetky potrebné atribúty, ktoré posúvajú jazdca vpred. To všetko dopĺňajú výborne zvolené komponenty, či už na poste pruženia alebo pohonu. Ako vždy ale platí, že každý špás niečo stojí, no v prípade Canyon za tie peniaze dostanete skutočne veľa muziky. Aby som bol konkrétny, cena tohto modelu sa pohybuje okolo 2 699 € a viac informácií vrátane jeho kompletnej špecifikácie spolu s geometriou nájdete na tomto odkaze.

    Fotogaléria k článku

     

    Páči sa ti tento článok?

    Článok je zle napísaný
    V článku sú chyby
    Nepáči sa mi obsah
    Nepáčia sa mi predstavované produkty
    Iné
    Odoslať

    Podobné články

    Testovacie dni Canyon

    11.05.2019 - 12.05.2019
    4. kolo - Testovacie dni
    Testovací deň
    MTBIKER centrum, Hrádok 225 (Slovensko)

    Pozvánka, Reportáže, Foto
    Zúčastnených bikerov (87)
    abacamAdamus1979BadoTTbakerssonBGPF1BorsoBranus6buggyclxno1dislukasdon281EdisEgorEroleugenffifo33flasa3gesogioktm7Glancehighichlebcokigi.vraboigorbubenkojardofkeskinenKomjathyKyleLamboLeon3luky64MajkyFmardur327mareknemcekmarenkoMarianNRmartin24matejiskomatomutMatus11mijatmikeedmikemo38miko02Mirec_Kmiroslav.bielickymkompikMmichalmsolovicoli111peozPeter0608peter3PeterKovacicPetrMazuraPistuliakpm24porvaznikmPravoslavRaatradoslav.zamiskaRakinekirastokurtoRicharddrobertvittekRockmanZeroromancaromanPBsano7SanSebisantacruz1Shaggyshiwi300slavostankomtarpontirovafToastTomasmTriliwyrtvarovacunderkovasohhVierka76VoRoNWernerSaulwulstar

    Komentáre

    alkof77 21.05.2019 (12:10)

    Zdravím všetkých, rád by som len doplnil k testu moje poznatky. Hľadal som pre seba bike vhodný na kombináciu XC a ľahkého trailu na 29" kolesách s plným odpružením(v rozmedzí 120-130mm). Prešiel som snáď všetky značky bikov aké som poznal a našiel. No práve tento model Neurona mi sadol najviac (ešte pred zverejnením tohto testu). Ak som našiel niečo podobne u inej značky predávanej v kamenných obchodoch tak to bolo min. o 1000eur drahšie a s o niečo nižšou výbavou, prípadne v podobnej výbave ale nie v karbóne (najbližšie bol asi Cannondale Habit 4 2019 s cenou 2819eur tu na MTbiker v Al prevedení). Vyhovuje mi presne geometria zadnej stavby Horst link (resp. 4 čap), nebudem tu ale teraz rozpisovať jej výhody. No ako tu už bolo napísané bike pekne ide do kopca za pedálom bez zbytočného húpania (jazdil som najmä na polootvorených tlmičoch), pri strmom stúpaní som si tlmiče zamkol. Dole kopcom samozrejme krásne žehlí nerovnosti. Trošku som mal obavy po tomto teste a zopár pripomienkach z komentárov k vedeniu bowdenov, no žiadna tragédia sa nekonala, nepostrehol som žiadne búchanie o rám alebo vidlu a práve naopak ochrana rámu vďaka krytu mi razantne pomohla pri prejazde rozbitým trailom (Michalkov KECY - Košice), kde mi odskakovali rôzne konáre do rámu. Teleskopická sedlovka sa dá nastaviť plynulo aj do inej výšky ako je horna a dolná poloha(takže si ju viete pri zjazde nastaviť podľa potreby). Na brzdy Guide T si ešte trošku zvykám - možno si potrebujú viac sadnúť (Shimano SLX mi trošku reagovali rýchlejšie na stlačenie páčky -), no aj tak plnia svoju funkciu dobre aj pri dlhšom brzdení. Celkovo som s výberom spokojný a na uvedenom biku nemám potrebu nič meniť (dokonca ani sedlo - zvyčajne používam gélové od Selle Italia , ani gripy ), snáď len Maxxis Forekaster plášte po ich zjazdení - tiež som mal ten pocit na vlhkom podklade že sa viac hodia do sucha. Tento bike určite odporúčam. Prikladám aj svoj first look na bike https://www.youtube.com/watch?v=02stsI4yk74&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2aK7tD5ip9glRXOTCAnu_TLq98E1v216CzRG5xKukbke6Uiq3fZKQjBC0

     
    fifo33 alkof77 21.05.2019 (12:51)

    Čau. Vďaka za poznatky 🙂 Aj ja sa rozhodujem pre prvý full a najlepšie mi z toho vychádza tento canyon. Počkám na zľavu cez TDF a hneď kupujem. Dúfam, že budem spokojný.

     
    alkof77 fifo33 21.05.2019 (13:05)

    tiež som rozmyšľal či nepočkať do TdF na zľavu(zvyčajne davaju10%), ale keď som videl ako sa stále vypredáva modra varianta(pôvodne som chcel modrú) a treba na ňu čakať skoro 3 mesiace od zaplatenia, tak som nejako starácal chuť, tak som 8.5. videl že čierna je dostupná v danom týždni a rozhodol som sa že ju zoberiem a čuduj sa svete, hneď v ten deň ju poslali(streda) a v pondelok ráno 13.5. už kuriér UPS volal že mi ho nesie ...držím ti teda palce, aby bolo čo objednať a nečakal si neprimerane dlho

     
    fifo33 alkof77 21.05.2019 (14:23)

    Ja chcem tiež modrú a kľudne si počkám. Ak by bol vypredaný tak to budem riešiť až na ďaľšiu sezónu.

     
    matomut alkof77 28.05.2019 (17:02)

    Ahoj. Mozno blba otazka, ale nevies nahodou ze na co prosim ta sluzi ta stupnica cisel na vidle okolo osky ? (cas 5:58) Ma to zaujima lebo tiez idem objednavat neuron (tiez cakam na TDF =) a nikde som o tom nic necital ani nevidel, akurat teraz mi to udrelo do oci v tvojom videu. Teoreticky ak je to excentricke voci osi, mala by to byt nejaka mikro-regulacia offsetu vidlice? (iba rozmyslam nahlas)

     
    alkof77 matomut 28.05.2019 (17:44)

    Nazdar Maťo, ak máš namysli Rebound Adjust tak je to nastavenie odozvy vidlice (rovnaké nastavenie je aj pri tlmiči) na nerovnosti, ja to laicky chápem ako rýchlo sa ma vracať vidla do pôvodnej polohy pri žehlení nerovností (na CUBE som mal miesto + - obrázky korytnačky a zajaca ) Ja to mam aktuálne nastavené u oboch na stred, no možno to počas zábehu biku budem meniť

     
    alkof77 alkof77 28.05.2019 (17:47)

    ajaj, tak som netrafil správnu sekundu , nie netuším na čo je ta stupnica

     
    michalkentos77 24.04.2019 (19:05)

    Vdaka za test, Neuron mam v hladaciku nejaky cas, dufam ze bude aj na testovacke, nech nekupujem macku vo vreci...

     
    adam.milo111 michalkentos77 24.04.2019 (19:08)

    Ahoj,
    na testovacích dňoch Canyon, bude Neuron a dokonca aj nižší a vyšší model

     
    Egor adam.milo111 24.04.2019 (20:50)

    Dobry vecer nebude nahododu na testovacke XXL ? tiez mam on dlhsiu dobu zaujem tak aby som vedel posudit ci mi sadne alebo nie ...

     
    adam.milo111 Egor 24.04.2019 (21:50)

    Ahoj,
    Bude tam aj Neuron veľ. XL

     
    roleta adam.milo111 25.04.2019 (09:52)

    XL by som aj ja rad vyskusal. Uz vieme kedy bude skucacka? A tiez aj ten grail. Ake najvacsie plaste by sa tam zmestili? aj 2,6? To by bola pecka. A taky subjektivny nazor prirovnavat bublotanie V8 a hodinkovy zvuk tikajuceho rapkaca zadneho naboja mi pride od veci (a este to aj zvyraznovat ake je to super). ja napriklad keby si mozem vybrat tak mam zadny naboj tichy.

     
    delarosa roleta 26.04.2019 (09:24)

    vec nazoru. Autor vyjadril svoj nazor, neviem co je na tom odveci. Odveci je cely tvoj koment.

     
    adam.milo111 roleta 27.04.2019 (21:09)

    je to prirovnanie, rovnako ako považujem zvuk V8 za krásny považujem aj pekný zvuk "rapkania" orecha v náboji. Ak chceš tichý potom si kúp Shimano napríklad Pozri si kalendár a tam su už dávno udane dátumi testovacích dni.

     
    alkof77 michalkentos77 28.05.2019 (17:43)

    Nazdar Maťo, ak máš namysli Rebound Adjust tak je to nastavenie odozvy vidlice (rovnaké nastavenie je aj pri tlmiči) na nerovnosti, ja to laicky chápem ako rýchlo sa ma vracať vidla do pôvodnej polohy pri žehlení nerovností (na CUBE som mal miesto + - obrázky korytnačky a zajaca ) Ja to mam aktuálne nastavené u oboch na stred, no možno to počas zábehu biku budem meniť

     
    alkof77 alkof77 28.05.2019 (17:49)

    sry Michal, uklikol som sa, nemalo to byť k tvojmu komentaru

     
    AdMich 24.04.2019 (20:05)

    Sranda, že Maxxis predstavil Forkasteri ako plášte do vlhkého/mokrého terénu vďaka rozdielnej zmesi behúňa a bočníc. Sám som ich jeden a pol sezóny jazdil na Spectrale a dosť aj v daždi. Každopádne recenzia super, vedel by som vymeniť za môjho 29" Spectrala.

     
    adam.milo111 AdMich 24.04.2019 (21:51)

    To je zaujímave mne teda moc nedržali na mokrom povrchu a to boli 3C zmes..

     
    vladoNM 25.04.2019 (13:38)

    Pekný stroj, dúfam, že sa mi ho podarí otestovať. Keď nie v Hrádku, tak dúfam, že ho Canyon privezie do Kálnice.

     
    Jozo88 01.05.2019 (12:34)

    adam.milo111 aký si vysoký a ako ti sedel vo veľkosťi M ?

     
    adam.milo111 Jozo88 01.05.2019 (19:43)

    176cm a sadlo ako uliate

     
    hurmikak 24.04.2019 (22:33)

    13.2 je realna vaha v M s pedalmi? S bezdusami?

     
    adam.milo111 hurmikak 25.04.2019 (10:21)

    Ahoj,

    myslím skôr, že bez pedálov bude realna. Pocitovo je ale vážne veľmi lahký

     
    hurmikak adam.milo111 25.04.2019 (11:19)

    Dikes.

     
    dislukas 24.04.2019 (22:35)

    Bude na testovacke aj velkost S?

     
    adam.milo111 dislukas 25.04.2019 (10:19)

    Ahoj, áno bude aj veľkosť S

     
    zejdzek72 25.04.2019 (11:54)

    Kedy a kde bude testovacka ? Ďakujem

     
    Samalama zejdzek72 25.04.2019 (11:56)

    11-12.05.2019 Mtbiker v Hradku

     
    Lery741 27.04.2019 (10:03)

    Ďalší kandidát na nový bicykel po tomto článku. Len nerozumiem, prečo nemáte v ponuke bicykle canyon, keď im venujete taký priestor. Podľa ich stránky sa údajne aj dlho čaká na nový kus, kým sa vôbec rozhodnem pre bike tak bude aj po sezóne keď mi príde. Btw, chcelo by to zaradiť bicykle canyon a trek. 👍

     
    adam.milo111 Lery741 27.04.2019 (21:11)

    Značka Canyon nefunguje na klasickom obchodnom princípe, kúpiť bike sa dá len u nich na stranke a práve preto sú aj ich ceny take prijatelné.

     
    fifo33 12.05.2019 (19:11)

    adam.milo111 mali by ste si opraviť recenziu lebo ráfiky su hliníkové a predný má 30 mm a zadný 25 mm.

     
    Samalama 24.04.2019 (19:55)

    pre mna uplne nepochopitelne "kysucke" vedenie bovdenov vyradilo tento bike z vyberu do buducna...

     
    laky.loo Samalama 24.04.2019 (20:31)

    To je ake a co sa ti na tom nepaci?

     
    Kristian12 laky.loo 24.04.2019 (21:04)

    Samalama tiež som na ne kukal že vcelku sú na rane pri tom stredovom zloženi Ale inak nádherný bajk veru.

     
    Samalama laky.loo 25.04.2019 (06:02)

    Myslim si ze bovdeny budu buchat o vidlu a mozno aj o ram pri hlavovej trubke....je tam velky previs a o tom nevkusnom kuse plastu na spodnej ramovej ani nehovorim...nechapem preco ich nenatiahli ramom tak ako vsetci...

     
    stopjak Samalama 25.04.2019 (08:21)

    Mne sa to riesenie paci. Navyse je to zaroven dodatocna ochrana spodnej ramovej trubky, co pri karbonovom rame neni nikdy na skodu.

     
    laky.loo Samalama 25.04.2019 (11:16)

    mam spectral a pre mna je ten plast to najlepsie riesenie ake som zatial videl. ochrana navyse a hlavne prakticke. menil som brzdy a par minutova zalezitost. o tom ze mi nic neklepe v rame ani nehovorim

     
    Samalama laky.loo 25.04.2019 (11:27)

    Ja som brzdy tiez vymenil za par minut a ked sa kabelaz navrhne poriadne tak ani v rame nic nehrka.... ale stale si myslim ze tie bovdeny budu buchat minimalne o vidlu mal by sa Adam vyjadrit k tomu...

     
    mpower Samalama 27.04.2019 (08:00)

    mam spectrala a nic nebucha, ako spominali chlapci predo mnou je to dodatocna ochrana ramu, lahko sa to servisuje, a co sa tyka dizajnu vsetko hra ako ma.... toto je rozhodne plus!

     
    adam.milo111 Samalama 27.04.2019 (21:14)

    Vedenie bowdenov a hadíc bolo vyriešené v celku v pohode, len mi buchala jedn hadica o korunku. To bolo treba doriešiť inak nevytvárali iné nežiaduce zvuky pri jazde Ten plast na spodku rámu je skvelá vec, mnoho bicyklov som mal vytriafaných od kameňov práve tam takže určite za mňa výborne.

     
    Pridaj komentár