Test: Marin Bobcat Trail 4/29” -  za málo peňazí veľa muziky

Dnes už nie je pravidlom, že od kultovej kalifornskej značky, akou je Marin, musíte za slušný bicykel „vysoliť” hneď niekoľko tisíc eur. Aj preto prichádza na trh s modelom Bobcat Trail 4 na 29-palcových kolesách.


Hliníkový rám zo zliatiny 6061 v typickom Marin dizajne, ktorý charakterizujú nápis a logo na každom komponente, tvorí skutočne zaujímavý celok vo veľmi prijateľnej cene. A v tomto teste sa vám pokúsim priblížiť práve tie prednosti, ktoré tento na oko jednoduchý bicykel najviac vystihujú.


Posed, výbava a prvý dojem – slušný základ na brázdenie lesných chodníčkov

Už na prvý pohľad je zrejmé, že Bobcat nie je žiadnym topmodelom či snahou o objavenie niečoho prelomového, ale klasickým horským bicyklom na každodenné použitie, ktorý vašu peňaženku určite bolieť nebude. Na druhej strane, v porovnaní s konkurenciou ponúka neprehliadnuteľný dizajn, ktorý sa len tak nestratí. Bike je postavený na poctivom hliníkovom ráme, vyrábajúcom sa v rôznych farebných vyhotoveniach a je tiež vo verzii pre 27,5-palcové kolesá.


Bobcat je konštruovaný najmä s ohľadom na cenu i jednoduchosť a je na ňom osadená odpružená vidlica SR Suntour so zdvihom 100 mm, ktorej nechýba hydraulický lockout.


Posed je pomerne vysoký a vzpriamený, čo sa hodí tak na rovinaté trasy, ako aj na príjemné lesné výšľapy. 29-palcové kolesá obuté na rýchlych plášťoch Vee Tire majú možnosť úpravy na tubeless ready a ich objem je možno povedať rozumným kompromisom. V prípade, že chcete viac pohodlia, ich jednoducho podfúknete, a to bez toho, aby ste dávali ráfiky na hranu. Naopak, pokiaľ je vašou prioritou rýchlosť, „nabombované“ plášte sa aj s trailovým vzorom odvaľujú veľmi dobre. 


Radenie, prehadzovačka a brzdy – všetko ako kompromis

Komponenty sú síce z dostupnejšej 9-rýchlostnej sady Altus a Acera, no svoj účel si splnia spoľahlivo. Čo ma ale milo prekvapilo, sú kotúčové brzdy, ktoré napriek výrobcovi (Tektro) brzdia výborne, dokonca by som povedal, že po zabehnutí je ich výkon porovnateľný s drahšími modelmi, ktoré má v ponuke Shimano či Sram.


Vkusné detaily 

Nápis Marin nájdete okrem spodnej rámovej trubky i na komponentoch, akými sú gripy, riadítka alebo sedlovka, určite ho ale nie je priveľa, naopak, zakaždým je použitý pekne decentne a s rozumom. Poteší aj úchyt zadného brzdového strmeňa umiestneného vo vnútornej strane zadnej stavby.


Pocity z jazdy – dostupný hardtrail, ktorý sa nezľakne ani terénu

Aj vzhľadom na väčšiu veľkosť testovaného modelu som nemal pocit zlého posedu, práve naopak. Radítka o šírke 780 mm mi dávali pocit kontroly nad celým bicyklom, s ktorým sme si hneď sadli. Všetko fungovalo spoľahlivo a záťažovú skúšku si Bobcat pod mojimi 86-kilami patrične užil i pri vymetaní zvážníc a lesných ciest. Vzhľadom na cenovú kategóriu a komponentové osadenie šiel bike až prekvapivo ľahko a skutočne som nenašiel nič, čo by mi na ňom prekážalo alebo chýbalo. Na účel, pre ktorý je určený, je to spoľahlivý parťák.


Plusy

  • hydraulické kotúčové brzdy
  • pohodlný posed
  • pomer ceny a komponentov
  • detaily a dizajn
  • 780 mm riadítka

Mínusy

  • 9-rýchlostí na kazete
  • slabší chod vidlice


Cieľová skupina a prednosti bicykla

Ak by som sa mal zamyslieť nad tým, koho by takýto bike mohol osloviť a komu by asi urobil tú najlepšiu službu, určite by som ho smeroval na riderov, ktorí sa cez víkend z domu radi vyrazia vyvetrať niekam na cyklotrasu alebo poľnú cestu, resp. sa bicyklovaniu nevenujú až v tak veľkej miere. Sympatické je i to, že výrobca nad zvolenými komponentmi trochu uvažoval a nesnažil sa bike za každú cenu osadiť nejakými druhotriednymi súčiastkami, ktoré by vytŕčali z radu Marin bicyklov. Osadenie je funkčné, spoľahlivé a určite aj niečo znesie. Veľmi príjemným prekvapením sú i rôzne dizajnové prvky, ktoré sa na bicykloch tejto cenovej kategórie príliš často nevyskytujú a vďaka ktorým Marin pekne vyčnieva.

Ak by sa vám ale predsa len osadenie bicykla v tejto verzii nepáčilo, výrobca má na výber ešte vyšší model Bobcat Trail 5 s bohatšou výbavou a stále rozumnou cenovkou. 


Pre Marin Bobcat Trail 4 v modelovom roku 2019 je cena stanovená na cca 559 €. Kompletnú špecifikáciu nájdete na stránkach Marin.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
adam.milo111 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Bulls E-Stream Evo AM 4 – nerieš zovňajšok, dbaj na charakter

Test: Bulls E-Stream Evo AM 4 – nerieš zovňajšok, dbaj na charakter

Keď ide o elektrobicykel, ktorý má výborné jazdné vlastnosti, neriešite toľko detaily. S batériou o kapacite takmer 1000 Wh totiž najmä celé dni jazdíte.
Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Je možné mať jeden stroj, ktorý bude „raketou" na maratónoch a zároveň schopnou alternatívou k trailbiku? V tejto sezóne som skúsil nájsť odpoveď na bicykli, ktorého cena sa radšej nehovorí.
Moja zbraň do kopcov alebo trochu „gramárenia“ nezaškodí

Moja zbraň do kopcov alebo trochu „gramárenia“ nezaškodí

Ako vyzerá a jazdí bicykel, ktorý dokáže ponúknuť výhodu v boji s gravitáciou? Alebo keď už výkon nestačí, treba využiť aj moderné technológie a „marginal gains"...
keyboard_arrow_up