Rock Machine oslavuje 25. narodeniny

V roku 1994 sa to všetko začalo. Partia kamarátov v Litoměřicích sa pustila vo svojom cykloshope do výroby svojho prvého bicykla a na ňom sa chceli zabávať pri počúvaní rockovej hudby. A tak vznikol Rock Machine...

Heslo tejto značky je jasné: My všetci sme tvorcovia. Tvoríme komunitu, kmeň, rodinu Rock Machine. Táto myšlienka sa v ich modeloch odráža od vzniku až po súčasnosť. Svetlo sveta uzrel v roku 1995 tento bicykel, ktorý bol vôbec prvý predaný kus tejto značky.

Od samého začiatku bola filozofia pri výrobe rovnaká – produkovať modely pre ľudí s „akčnými“ chúťkami a pridať navyše originalitu, výnimočnosť a spoľahlivosť. Ich stroje mali v prvom rade všetkým prinášať radosť. Od prvých rokov sa primárne zamerali na MTB bicykle, a to viedlo k prvému celoodpruženému bicyklu.

V roku 1998 vyrobili model, s ktorým sa pretekársky tím zúčastnil svetového pohára. Rok nato získal Michal Maroši pódiové umiestnenie na Rock Machine Adrenaline 7000. Dokázal to na tomto bicykli.

Na konci milénia už vyrábali sériové bicykle strednej a vyššej triedy, ktoré si vybudovali stabilnú klientelu medzi bikermi a aj širokou verejnosťou. V roku 2000 sa oslavoval predaný kus s poradovým číslom 100 000. Tie sa v tomto období už distribuovali nielen do európskych krajín, ale aj na americký trh. Začiatok tretieho tisícročia sa spája so sériovou výrobou a hmotnosť sa dostala pod 10 kg.

V roku 2006 prišiel prvý cesťák, rok 2007 priniesol prvý skutočný all mountain.

Ešte pred 15. narodeninami sa Rock Machine predával na viac ako 20 trhoch, boli generálnym sponzorom českého pohára, žali skvelé umiestnenia na českých pretekoch, ale aj na tých, ktoré mali celosvetový formát.

Pred 10 rokmi patril už Rock Machine pod BIKE FUN International, s.r.o a presunuli výrobu do svojej továrne v českom meste Kopřivnice. Značka šla s dobou a v roku 2012 ponúkli svojim zákazníkom mestský e-bike. Ten tu bol pre tých, ktorí svoj čas trávia v meste. Naopak tento druhý model oslovil milovníkov DH v ťažkých terénoch.

Rok 2014 priniesol okrem dvadsiatych narodenín aj tento kúsok a v 2015 nechýbal ani takýto cestný model.

V poslednom období sa ale značka začala výhradne sústrediť na terén a na modely, ktoré nie sú primárne určené na naháňanie sekúnd – teda aspoň nie smerom do kopca. Hlavným sa stalo zameranie na trail, all mountain a enduro, pričom pribudol segment gravel bicyklov v tak trochu osobitnom štýle.

V roku 2018 sa zavŕšil projekt, ktorým chceli na pretekoch v Kopřivnici postaviť bicykel na trail bez kompromisov a limitov v podobe komponentov. Oslovili tých najlepších dodávateľov, a tak vznikol Enduro Rock Machine Blizzard LTD-27, vyrábaný aj v elektro verzii.

V segmente elektrobicyklov je Rock Machine aktívne činný od roku 2015. Vytvorili unikátny rám, ktorý používajú na všetkých typoch a majú ich taktiež na spomínaných e-bikoch. Píše sa rok 2019 a vy si môžete vybrať zo širokej ponuky Rock Machine.

Veď aj aktuálnu kolekciu uviedli výstižnými slovami: „Od pretekárov po víkendových jazdcov, od mestských objaviteľov po milovníkov prírody, od rodín po osamelé trailové vlky, Rock Machine Kolekcia 2019 pokrýva všetko mimo aj vnútri mestských hraníc.“

Táto značka si prešla za 25 rokov svojej existencie dlhým vývojom. Pritom však nezabudli na to, ako začínali a kde sú základy úspechu – jednoducho robiť bicykle, ktoré prinášajú radosť v cene, ktorá nie je zbytočne vysoko. No a hlavne sa cyklistikou stále baviť.

Tieto slová potvrdzuje aj produktový manažér Rock Machine Jaromír Spěšný: „Milujeme bicykle a všetko okolo nich. Zábava vďaka riadidlám v ruke - to je to, čo nás poháňalo pri stavaní bicykla v prvej garáži a ženie nás to stále, aj v dnešnej dobe plnej najmodernejších technológií. Samozrejme, sú tu mesiace presedené pri monitore a áno, nalietali sme tisíce vzdušných míľ a rovnaký počet hodín sme strávili nad každým detailom nových rámov.

A cez to všetko sa opäť nemôžeme dočkať okamihu, keď vypustíme naše skoré prototypy do terénu. Zostaviť prototyp, nasadiť helmu a z kancelárie vyraziť otestovať bicykel, ktorý pred vami nikto nikdy nejazdil, to je výnimočný pocit. Objavovať jeho limity a vystaviť ho najextrémnejším situáciám, to je tá najpríjemnejšia časť výskumu a vývoja.

Tento proces poskytuje pretekárom možnosť bojovať o pódium na svetovej scéne, ale predovšetkým umožňuje každému z nás zažiť ten pocit na traili, kedy koleso a jazdec splynú v jedno.“
Nezostáva teda nič iné, len zaželať značke minimálne ďalších 25 rokov...

MTBIKER v Rock Machine, rok 2018

Zdroj fotografií: Rock Machine
flash_on
Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v sekcii Elektrobicykle v skratke.