Test: Rock Machine Blizzard TRL 90-29 – horský bike takmer na všetko

Test: Rock Machine Blizzard TRL 90-29 – horský bike takmer na všetko

2117 komentárov

kimlo 15.06.2019 36 fotografií   Bicykel Rock Machine Horska Cyklistika Test Trail

V prípade, že uprednostňujete technické a hravé jazdenie pred naháňaním sekúnd v kopcoch, testovaný model značky Rock Machine by vás mohol zaujať.

 

Rock Machine Blizzard TRL 90-29, už ako názov napovedá, je trailový bike postavený na 29“ kolesách. Práve rozmer kolies je jednou z vecí, ktorá nový Blizzard odlišuje od predošlého modelu na pluskových kolesách. Ide o zdvihovo prostredný model Blizzardu. Kým „dospelé“ enduro je na 160 mm zdvihoch a XC/maratónska XCM verzia na 120 mm, testovaný Blizzard TRL je postavený na 140 mm zdvihoch.



Optimálna skladba komponentov na podarenom ráme


Rám je vyrobený z niekoľkonásobne zoslabeného hliníka a v testovanom farebnom prevedení pôsobí v dnešnej dobe neónových odtieňov až netradične, no rozhodne zaujímavo. Všetky lanká a bowdeny sú vedené vnútrom a celý bike tak pôsobí uhladeným a čistým dojmom bez zbytočných výstrelkov.



Tlmič je osadený pod hornou rámovou trúbkou a ide o totožný systém uchytenia, ako aj na predošlých modeloch Blizzardu. Spodné ramienko spájajúce zadnú stavbu s hlavným rámovým trojuholníkom pôsobí solídnym dojmom a malo by toho zniesť dosť. Systém zadného odpruženia výrobca označuje skratkou FPS, čo znamená Floating Pivot Suspension. Ide o overený systém virtuálneho zavesenia, ktorý dobre funguje už dlhú dobu. Zbytočného pohupovania počas šliapania sa netreba preto obávať.



Pohon bicykla tvorí dnes už hojne rozšírená 12-rýchlostná sada Sram GX. Zadná prehadzovačka je síce náchylná na presné nastavenie, no počas testu som sa jej nemusel ani raz chytiť. Radenie bolo vždy presné a bez zaváhania. A to som s ňou chytil aj pár konárov, no našťastie bez ujmy . Kazeta je z rady NX, má rozsah 11- 50 zubov a na bicykli je osadená v kombinácii s 32-zubovým prevodníkom. S takto zvolenými prevodmi nie je problém zvládnuť aj naozaj strmé výšľapy.



O bezpečné brzdenie sa starajú výkonné 4 piestikové brzdy Shimano BR-MT520 v kombinácii so 180 mm kotúčmi. Ich účinok určite nikoho nesklame. Ani raz sa mi ich nepodarilo dostať do stavu, že by začal brzdný účinok vädnúť alebo ináč slabnúť. Brzdný účinok nie je problém dávkovať jedným prstom a zablokovať kolesá nestojí veľa námahy.



Vidlica a tlmič – takmer dokonalá symbióza


Na bicykli nájdeme vidlicu RockShox Sector RL s kónickým stĺpikom a vo verzii Boost, teda so širšou pevnou 15 mm oskou. Ide o vzduchovú vidlicu s 32 mm hliníkovými vnútornými nohami. Aj keď vnútorné 32 mm nohy pôsobia k zvyšku biku trochu subtílnym dojmom, vidlica rozhodne zvláda aj trochu tvrdšie zaobchádzanie.



Vonkajšie nohy sa tvarovo podobajú na starší model RockShox Pike. Vidlicu som pred prvou jazdou nafúkal na hodnotu uvedenú na ľavej nohe, no ešte som na bicykel ani nesadol a z tlaku som musel odpustiť, pretože sa mi na môj vkus zdala tvrdá a málo citlivá. Nájsť ten správny tlak nebolo najjednoduchšie a treba sa jej po kúpe trochu venovať. Ideálne je zobrať pumpu na tlmič so sebou na prvý výjazd. Za váš čas strávený ladením vidlice, sa vám neskôr riadne odmení svojou prácou. Na vidlici si samozrejme viete nastaviť aj útlm.



Na bicykli ďalej nájdeme tlmič RockShox Deluxe RT DebonAir, ktorý po riadnom vyladení tvorí s vidlicou Sektor dokonalú dvojicu. Ako už bolo zmienené, aj vďaka prepákovaniu FPS sa zadná stavba pri normálnom šliapaní nepohupuje. No to sa zmení, ak sa začnete do pedálov opierať razantnejšie a viac do nich tlačiť, čím predsa len docielite mierne pohupovanie. Vtedy pomôže pritlmenie tlmiča priamo páčkou na zmenu útlmu.



Ja som možnosť útlmu využíval minimálne. Radšej som rám a tlmič nechal pracovať aby pochytal všetky nerovnosti a mne tak doprial komfortnú jazdu. Chod zadnej stavby mi prišiel občas príliš citlivý, no to nie je nevýhoda, práve naopak. Vtedy naozaj neriešite, v ako veľmi rozbitom teréne idete. Takto pohodlný rám vás doslova rozmaznáva a prechod späť na hardtail je o to ťažší .

29” kolesá už ako štandard


Ako bolo v úvode spomenuté, novy Blizzard je už štandardne postavený na 29-tkách. Pre mňa je to rozhodne výhodou aj vzhľadom na moju výšku 188 cm. Nakoľko 29-ny jazdím už pár rokov, s ovládateľnosťou som problémy nemal. Dokonca ani v technických úsekoch. Tým ale netvrdím, že by 27,5“ kolesá na technické jazdenie neboli o niečo lepšie. Ráfiky kolies sú od WTB a zapletené na nábojoch Bitex. Obuté sú do plášťov WTB Trail Boss v šírke 2,4“ a v prevedení Skin Wall, teda s bledými bočnicami.



Po estetickej stránke práve Skin Wall nemusí sadnúť každému, no mne v kombinácii so surovou hliníkovou farbou rámu prišli zaujímavé. Plášte sú aj napriek svojej šírke určené skôr do menej náročného terénu, aj keď to je vždy subjektívne. Ide o pomerne rýchle plášte, vhodné pokojne aj na maratón, kde vám nejde o výsledok, ale o poriadny grip a bezpečnosť. No ozajstné enduro to plášte rozhodne nie sú. Na lesných spevnených trailoch sa cítia najlepšie. Skúšal som ich len za sucha a pokiaľ je podklad pevný, tak výborne vedú stopu. Horšie už to bolo na rozbitom teréne, kde sa plášť nemal poriadne o čo oprieť.



Zábava na celý deň


Keď som Blizzarda dostal na test, nebol som si istý, ako dlho ma to s ním bude baviť. Pôvodne som to vzhľadom na váhu biku videl skôr na kratšie výjazdy, spojené s tlačením a následným púšťaním po trailoch v okolí. No nakoniec som s ním odjazdil v okolí asi všetko to, čo jazdím aj na svojom hardtailovom XC-éčku. A čo viac, dole kopcom som si to užil oveľa viac.



Stúpania boli síce o niečo náročnejšie, ale vďaka zvoleným prevodom nikdy nie nemožné. Posed s vysunutou teleskopickou sedlovkou som mal takmer ako na svojom XC biku, no rajdy na Blizzarde som mal vďaka 35 mm predstavcu bližšie pri tele. Vďaka tomu je posed vzpriamenejší a pohodlný aj na dlhšie výjazdy. A vďaka 35 mm predstavcu a 780 mm širokým rajdám od Race Face je bike aj výborne ovládateľný. Priznám sa, že práve zjazdy ma na tomto biku bavili najviac. Preto som nemal problém si niektoré stúpania vyšliapať aj viackrát, len aby som si jazdu z kopca mohol poriadne užiť.



Pre koho je nový Blizzard určený?


Tento bike síce nie je čistokrvný maratónsky stroj, ani čistokrvné Enduro, no jeho miesto je presne niekde v strede medzi týmito dvoma svetmi horskej cyklistiky. Tak ako na ňom zvládnete prejsť poriadnu porciu kilometrov niekde v horách, tak si na ňom dokážete užiť aj naozaj technické traily. Je to teda bike pre všetkých milovníkov prírody a technického jazdenia, ktorí stále milujú pohyb aj hore kopcom.



Plusy

  • prevedenie rámu a efektívny spôsob odpruženia zadnej stavby
  • pohodlný posed
  • výkonné a dobre dávkovateľné brzdy
  • vidlica vie po správnom nastavení príjemne prekvapiť
  • príjemná cenovka


Mínusy

  • o niečo vyššia hmotnosť (13,3 kg pri veľkosti M)
  • plášte vedia byť väčšinu času OK, no ak sa do nich poriadne opriete, ich limity spoznáte skôr ako limity bicykla


Cena predstaveného modelu sa pohybuje okolo 2 499 €, kompletnú špecifikáciu nájdete na stránkach výrobcu.

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

imro1 15.06.2019 (14:22)

3


Mne sa práve takéto plášte k tej farbe rámu páčia. Na ten bike by viac pasovala vidla Pike, aj keď samozrejme by to dvihlo cenu, no 32 nohy na takom biku nie je asi to pravé orechové

 
tragac 16.06.2019 (07:58)

2


Me prijde vaha biku s AL ramem naopak krasna, zadna plechovka jak u Canyonu nebo Giantu, kde je vaha stena nebo i vyssi, ale odolnost ramu je mizerna. Super stroj.

 
kimlo tragac 17.06.2019 (20:00)

1


samozrejme, vaha neni prekazkou, no po prechode z karbonoveho HTcka som to proste tak citil .. ale v ramci fullov v podobnej cenovej kategorii to zle neni.

 
boriSKI05 tragac 18.11.2019 (15:01)

0


presne tak váha tohto bajku je práveže plusom,
oproti konkurencii v tej cene a osadení je toto super pomer, pozrite sa na 2020 blizzardy, vsetky su ťažšie o viac než 1000g!

 
victorchepko 04.09.2019 (14:58)

0


ahoj kimlo, aku velkost ramu si mal pri tejto testovacke? zhodou okolnosti meriam to co ty (188).

 
kimlo victorchepko 04.09.2019 (18:45)

0


Cauko, myslim, ze to bolo Lko

 
boriSKI05 victorchepko 18.11.2019 (15:00)

1


zo skúsenosti mojej mal som 2 blizzardy choj určite do XL teraz kupujem tretí blizzard, presne tento a tiež v XL. a meriem tiež 188 cm.

 
Kristian12 15.06.2019 (11:54)

-1


Tie plášte sú ozaj škaredé ... Na tlmiči sa dajú nastaviť tie klasické módy "pedal" "lock" a "open" ?

 
DanoL91 Kristian12 15.06.2019 (15:32)

0


Iba Open a Pedal. Vsetky tri mody ponuka az vyssi model RT3, pripadne potom RL, ktory miesto modu Pedal ma Lock

 
Kristian12 DanoL91 18.06.2019 (12:57)

0


Tak to je škoda ... ja mám starší blizzard a tam ten mod je a je to dobrá vec.

 
boborovec 16.06.2019 (16:18)

-7


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
imro1 boborovec 16.06.2019 (18:06)

1


Z vlástnej skúsenosti, prípadne si len počul, alebo čítal nejaké "múdrosti"? AK z vlastnej skúsenosti, tak čo si od nich jazdil?

 
boborovec imro1 16.06.2019 (18:38)

-5


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
adam.milo111 boborovec 17.06.2019 (08:24)

1


Takže vlastne, ty tvrdíš že RM je odpad lebo náboj od úplnej inej značky (predpokladam Shimano kedže tam boli guličky) sa pokazil
K zvarom: si zvarač, alebo maš štátne skúšky na zvaranie hlinika, keď dokažeš posúdiť okom že zvary su neprepracované.

 
imro1 boborovec 17.06.2019 (16:40)

3


No našťastie to väčšina nevidí ako ty. Ale v pohode, keď chceš tak si priplať, Nejak do detailov som neskúmal zvary. Jeden RM mal brat, jeden 29" Blizard a ešte pár iných som si skúšal na testovačke RM v Kálnici pred 3 rokmi. Mne sa tie bajky celkom páčili. Čo sa týka nábojov, každá značka sa k tomu stavia torchu inak. Skús sa pozrieť napr. na bajky od SC, čo je podstatne drahšia značka a náboje tiež nemajú nejaké extra, takže odsudzovať značku podľa nábojov, je dosť divné.

 
boriSKI05 imro1 18.11.2019 (15:05)

0


ked to spriemerujeme tak každá značka dostaneme pár reklamácií na zvary, či už prasknuté alebo zlomený rám atd... a presne čo sa týka osadenia tak s tým vela oni nenarobia ked sa pokazí niečo od Shimana alebo Sramu. RM je stredná trieda, kto má na full susp za 5000 nech si kupi, komu stací na dobre vozenie investovať 2500 bude spoko

 
SLR boborovec 18.06.2019 (19:04)

2


Ja nie ale kamarat staci za vsetko a ked si nevidel gulky v naboji tak si este nevidel ziaden Shimano naboj otvoreny ale pobavil si, to musim uznat

 
Pridaj komentár