Predstavenie: Rock Machine Blizz CRB 50 - 29 - nielen dámska volenka

To by som už nebola ja, keby som svoj pohľad na bicykel nezačala rozjímaním o farbe. V tomto prípade to však inak ani nejde!

Posúdenie vizuálnej stránky bicykla je výrazne subjektívna záležitosť, takže teraz naozaj hovoria za mňa moje osobné pocity. Keď som ešte na jeseň minulého roku dostala od kolegu linky na dva modely od tejto českej značky, tak sa priznám, že som výberu neprikladala až takú veľkú váhu. Maťo mi poradil, že “skús tento, je v lepšej výbave…” a ja som svojím “odborným” okom konštatovala, že to vyzerá na celkom zaujímavú farebnú kombináciu, aj keď voziť sa na fialovom biku som teda nikdy netúžila.


No ale potom sa ten bicykel objavil v našich dverách a mne skutočne padla sánka . Že bude spojenie fialovej s výraznou oranžovou vyzerať tak dobre, by mi nikdy nenapadlo. Stále tvrdím, že sa to ani nedá dobre odfotiť, lebo ten bike úplne žiari a rozhodne púta pozornosť okolia.


Dobre, dobre... asi by len pekná farba nestačila, aby sa na bicykli pohodlne jazdilo, tak sa poďme na tento model pozrieť trošku lepšie.


“Tenkrát poprvé”


Minulý rok som na ňom v podstate nestihla nič poriadne odjazdiť, pretože prišiel k nám až počas neskorej jesene a hneď po tom už napadol sneh. Nepatrím medzi celoročných bikerov, takže si v zime pekne “odpočinul” . Ale keďže sa nám už jar pekne rozbehla, stihla som nazbierať niekoľko prvých kilometrov tejto sezóny.

Nie som extra technicky zdatná, ale už po prvej jazde som si všimla výrazné rozdiely. Zásadnou zmenou bola len jedna “placka” (32z) vpredu, čo síce znamená trošku menej prevodov, no celkom rada ťahám do kopca a ani v ťažšom stúpaní som nemala pocit, že by mi tu niečo chýbalo. A keď to poviem úplne zjednodušene “na blondínu”, aspoň nemusím riešiť, čo zaradím vpredu . Radenie je teda v réžii SRAM NX Eagle s dvanástimi pastorkami vzadu a kazetou 11-50. Rovnako tento problém nenastal ani opačne, teda s tými ťažšími, a to sa na ňom veľmi často vozím aj po asfalte.


Ako som sa už niekoľkokrát priznala, zjazdár zo mňa nikdy nebude, preto možnosť vyskúšať si prvýkrát teleskopickú sedlovku bolo pre mňa príjemným prekvapením. Ľahké ovládanie cez páčku na riadítkach som si osvojila už v prvom zjazde. A nepríjemné pocity z jazdy smerom dole teleskopka výrazne zmiernila. Bike je celkovo obratný a zvládne s prehľadom aj náročnejší terén.

Musím za seba veľmi pochváliť pre mňa zatiaľ najširšie riadítka (780 mm), aké som mala možnosť jazdiť. Mám dosť dlhé ruky, preto je pre mňa širší úchop veľmi pohodlný a vôbec nepociťujem bolesti chrbta. So šírkou riadítok bojujem len pri prechode našou úzkou chodbou .


Ide o prvý karbónový model, ktorý som mala možnosť otestovať, takže aj manipulácia s ním je vďaka jeho hmotnosti (veľkosť M cca 12 kg) pre mňa jednoduchšia. Samozrejme, tú by si jeho majiteľka vedela ešte “vytuniť” napríklad voľbou ľahších plášťov a prerobením na bezdušový systém. No a samozrejme neskorším upgradom na poste kolies, ktoré sú robené skôr na výdrž ako nízku hmotnosť. Celkovo má aj priaznivá hmotnosť podiel na tom, že s prevodmi nemám v kopci problém.


Kritickým komponentom býva u mňa (myslím aj väčšiny dám) sedlo. S modelom od Rock Machine však nemám prekvapivo žiadny problém, aj keď je o niečo užšie, ako to, čo bežne jazdím. Dokonca ani po prvej jazde, ktorá zvykne byť kritická, som nemala bolesti sedacích partií. Takže žiadna výmena sa nekoná a naďalej jazdím originál.


Nielen pre ženy

Ako som už písala, táto “fialka” púta celkom pozornosť. Netradičnú farebnú kombináciu použili v Rock Machine pri viacerých modeloch, čo bol rozhodne zaujímavý ťah. Na prvý pohľad sa môže zdať, že sa jedná o vyslovene ženský model, čo ale zďaleka neplatí. Určite nie každému bikerovi ulahodí, ale rozhodne si svojich priaznivcov nájde. Veď, keď zvládnu muži na svojich bikoch aj ružovú... Už som sa stretla s prekvapivými reakciami, kedy aj chalani konštatovali, že naživo vyzerá ten bike oveľa lepšie, ako na fotkách.


Tento hardtail rozhodne nesklame nikoho, kto si ochotne zašliape do kopca a za odmenu si aj vďaka teleskopke užije jazdu na trailoch. Pohodlná geometria a ľahký karbónový rám z neho robia silného hráča, ktorý aj vďaka netradičnej farbe vytŕča z radu svojich konkurentov. Cena predstaveného modelu sa pohybuje okolo 1 749 € a viac informácií vrátane kompletnej špecifikácie a geometrie nájdete na tomto odkaze.
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Unboxing: Liv Pique 29 2 - parťák na maratón i na výlet

Unboxing: Liv Pique 29 2 - parťák na maratón i na výlet

Liv, to nie je iba Giant v „ružovom". Je to hlavne vývoj, založený na skúsenostiach profesionálnych pretekárok. Môže byť Pique 2 vstupnou bránou do sveta XC „fullov"?
Od základu: Plášte pre MTB – základný výber a tipy

Od základu: Plášte pre MTB – základný výber a tipy

Plášte sú najdôležitejšou časťou na bicykli. Ako si vybrať plášte a na čo si dávať pozor? V tomto článku vás prevedieme základnými tipmi.
Test: Liv Devote Advanced 2 - parťáčka na cesty aj necesty

Test: Liv Devote Advanced 2 - parťáčka na cesty aj necesty

Jeden bicykel a dvoje kolies? Recept na viac zábavy, ale nezabudnite aj na ďalšie detaily.
keyboard_arrow_up