Pozvánka: Testovací deň Superior a Marin - odskúšajte si na vlastnej koži

Druhú júnovú sobotu (8.6.) sa môžete tešiť na testovací deň špičkovej českej značky Superior a kultovej kalifornskej značky Marin.

Jedná sa o posledné testovacie dni tento rok, preto neváhajte a príďte si vyskúšať najnovšie modely bicyklov na vlastnej koži.

Zoznam testovacích bicyklov Marin

Modo eXP 909 29” veľ. S
X ROAD TEAM ISSUE veľ. L
Modo X ROAD TEAM ELITE veľ. M

Voľné termíny pre testovacie modely sme pre lepší prehľad rozdelili do dvoch tabuliek - klasické bicykle nájdete tomto odkaze a voľné termíny pre elektrobicykle na tomto odkaze.

Rezervácie je možné spraviť mailom na testday@mtbiker.sk, pričom uveďte aj konkrétny deň a hodinu, na ktorú si budete priať zapožičať bicykel.

V sobotu nebude chýbať ani náš redaktor bimjeam, ktorý vám rád zodpovie na otázky a povedie aj spoločný výjazd.

Cena za testovanie

Tešíme sa na každého, ale po skúsenostiach z minulých rokov, kedy sa na vážnejších kupujúcich záujemcov o bicykle nedostal priestor, pristupujeme k zopár novým opatreniam. Každý testovací termín má špecifické podmienky, lebo testovacie bicykle sú rôzne a ich cena siaha aj cez hranicu 5 000 €. Podmienky sú uvedené v online dokumente, ktorý slúži na rezerváciu termínov.

Ak si našim verným zákazníkom, pre testovacie dni získaš viacero výhod a v mnohých prípadoch bezplatné testovanie bicyklov. Viac o vernostnom systéme a zľavách v MTBIKER shope sa dozvieš na tomto odkaze. Do piatku 31.5. si môžu bicykle rezervovať len zákazníci z kategórie VIP a Premium. Po tomto termíne bude možná rezervácia dostupných modelov a termínov aj pre ostatných záujemcov.

Kategória zákazníka vo vernostnom systéme ťa oprávňuje pri testovacom dni na:
  • VIP – 2x bicykel bezplatne
  • Premium – 1x bicykel bezplatne a následne ďalší 5 € zapožičanie

Zrušenie rezervácie je potrebné ohlásiť najneskôr v stredu v danom týždni, kedy sa testovacie dni uskutočnia. Tvoju kategóriu vernostných zliav v MTBIKER shope si môžeš pozrieť v sekcii Tvoje objednávky, alebo na tomto odkaze.

Ak si ešte nenakupoval v MTBIKER shope, samozrejme, testovanie bicyklov je dostupné aj pre teba, podľa podmienok uvedených v online dokumente.

Video: Návšteva rodiska bicyklov značky Superior

Areál bývalej Tatrovky v Kopřivnici na Morave je okrem iného aj rodiskom známej českej značky Superior. Ako to vyzerá za oponou sme si nielen pozreli, ale rovno aj vyskúšali!

Rýchlosť a zábava od našich západných susedov – Superior 2019

Stálica na tuzemskom trhu, Superior, sa púšťa do sezóny 2019 so širokou ponukou horských bicyklov. V nej dominujú najmä športovo orientované 29“ modely - či už s pevnou zadnou stavbou alebo tie celoodpružené.

Modely Superior

Je pravdou, že v ponuke Superior by ste vysokozdvihové modely hľadali len ťažko. Aj táto na prvý pohľad nevýhoda, má svoje pozitívum. Užšie pole pôsobnosti poskytuje vývojárom priestor, dôkladnejšie sa venovať jednej línii.

MTB Race – Alu

Teraz poskočíme už do samotnej „pretekárskej“ výzbroje. V nej nájdete na výber z hliníkových a karbónových modelov, výlučne s 29“ kolesami. Hliníkové verzie sú zo zliatiny X6 Ultralite, ktorá má znížiť hmotnosť pri zachovaní tuhosti rámu. Z trojice ponúkaných variantov sa najdostupnejšou javí XP 909. Rám zo zliatiny Alu X6 Ultralite je osadený vidlicou RockShox 30 Silver TK so 100 mm zdvihom, Poplock uzamykaním a klasickým rýchloupínakom. Sada spočíva na Shimano Deore a SLX Shadow, čím ponúka jazdcovi 20 prevodov. Čo sa týka kolies, tie sú označené výrobcom One s nábojmi Shimano M6000. Na nich sa odvaľujú plášte Schwalbe Rapid Rob v kevlarovej verzii. Ostatné komponenty dodáva One. Celkovej hmotnosti 12,8 kg

Strednou cestou je variant XP 919

Osadený sadou Shimano SLX s 22 rýchlosťami a kazetou 11-42. Vidlica je v podaní RockShox 30 Silver s Poplockom a 100 mm zdvihom. Aj v tomto prípade sú kolesá kombináciou ONE a Shimano M6000. Obutie zabezpečuje Schwalbe s Racing Ray vpredu a Racing Ralph vzadu, pri rozmere 2,25“. Výsledná hmotnosť: 11,8 kg.

Najvyšším hliníkovým vyhotovením je XP 939

I keď sa zakladá na rovnakom ráme, avšak s pevnými osami, jeho osadenie sa do istej miery líši od predchádzajúcich variácií. Jednou zo zmien je vidlica RockShox Recon RL so 100 mm zdvihom, Onelock Sprint ovládaním uzamykania a pevnou osou. Hoci prevodov ubudlo, značí to len príslušnosť k pretekárskej “náture”. 12 rýchlostí v podaní SRAM GX Eagle s kazetou 11-50 prinášajú úbytok hmotnosti a dostatočný rozsah. Kolesá sú pod taktovkou DT Swiss 370 nábojov a One ráfikov. Aj tu sa objavujú plášte Schwalbe Racing Ray/Racing Ralph v rozmere 2,25“. Tradične sú sedlovka, predstavec a riadítka od One vo verzii Race Ultralite/Superflat.

Viac informácií sa dočítate na tomto odkaze.

Marin Bikes – bicykle stvorené pre trail

Teraz si predstavíme značku patriacu do histórie MTB, ktorá sa nebojí ponúknuť vlastné riešenia a originálne nápady. Okres Marin (Marin Country), Kalifornia, je rodiskom kultúry horských bicyklov a tiež domovom pre mnoho ľudí a miest, ktoré tento šport tvarovali od prvých krokov k teraz už legendárnym pretekom. Takým, ako je z najvyššej hory okresu, Mt. Tamalpais do mesta Fairfax. Územie okolo je hornaté a tvorí ho poloostrov medzi Tichým oceánom a zátokou v San Franciscu, ktorá je s mestom spojená slávnym mostom Golden Gate.

Rovnako sa kladie dôraz na vývoj a vlastné riešenia – práve tie odlišujú „legendárne“ značky od tých, ktoré viac-menej kopírujú súčasné trendy. Posledným dôkazom v tomto smere je model Wolf Ridge s úplne odlišným systémom zavesenia zadnej stavby Naild R3ACT – 2Play.

Klasické športové HT určené na „dupanie“ do kopca a naháňanie sekúnd, by ste v ponuke hľadali márne. Marin Bikes sa vydal cestou zábavy a tomu sú prispôsobené aj hardtaily. Tie nesú výrazne trailovú geometriu a zvládnu aj tvrdé zaobchádzanie. Menší segment klasických cestných bicyklov dopĺňa výrazná orientácia na bikerom bližší gravel a tešiť sa môžete tiež na klasické oceľové rámy v duchu hesla „steel is real“, a to všetko dopĺňa aj cyklokrosový špeciál.

Viac informácií sa dočítate v tomto článku.

Marin Rift Zone 1 - rýchly a schopný trail bike

Marin Four Corners - na cesty pre dobrodruhov

Program testovacieho dňa

Prvé zápožičky bicyklov sa v sobotu uskutočnia o 10:00 h v MTBIKER centre (obec Hrádok). Testovanie môže prebiehať na pumptracku za MTBIKER centrom alebo na značenom cyklistickom okruhu, ktorý trvá približne hodinu a vedie okolo hradu Tematín a cez MTBIKER trail. Prípadne si môžete na bicykli spraviť výjazd podľa vlastného uváženia. Pre cestné bicykle sú vhodné destinácie pre testovací výjazd hrad Beckov (trasa) alebo Bezovec či obec Nová Lehota známa z TV seriálu Horná Dolná (trasa).

O 11:00 h bude pripravené malé občerstvenie v centre pre účastníkov, počas ktorého náš redaktor predvedie servisné úkony, ktoré ste mali možnosť vidieť aj v našich videách na YouTube alebo podľa možností unboxing zaujímavého modelu Superior či Marin.

O 13:45 h sa uskutoční spoločný výjazd s redaktorom na Tematín, počas ktorého sa pôjde turistickým tempom a kedy sa tiež dozviete zaujímavosti o konkrétnych modeloch bicyklov. Na výjazd je možné ísť na svojom bicykli alebo na zapožičanom z testu, pokiaľ ste si ho vopred rezervovali. Náš fotograf zhotoví fotky, ktoré sa budú dať na vyžiadanie zaslať mailom. Po príchode zo spoločného výjazdu sa môžete tešiť na občerstvenie v podobe grilovačky, ukážky zo servisu alebo na nazbieranie cenných rád v oblasti výbavy na bikovačku. Testovací deň ukončíme o cca 18:15 h.

Dĺžka zápožičky a trasy

Jeden bicykel je možné zapožičiavať maximálne na 1 hodinu + úvodné nastavenie, aby ste stihli MTBIKER trail absolvovať v pohode. Bicykle sa tak budú striedať v jeden a pol hodinových cykloch, prípadne skôr, to podľa účasti a časových možností. Elektrobicykle sa budú testovať maximálne 20 minút a prípadne spoločne s naším redaktorom, aby sme sa vyhli prípadnému vybitiu batérie.

Jeden účastník môže testovať najviac 2 bicykle v plných časových intervaloch, ďalšie iba medzi zápožičnými termínmi, ak budú dostupné. Na dohodnutý termín rezervácie je potrebné prísť včas, v prípade, že budete meškať viac ako 10 minút, vami rezervovaný bicykel môže byť poskytnutý ďalšiemu záujemcovi. O vašu pohodu a dôkladné informácie o bicykloch sa postarajú členovia MTBIKER tímu.

Užitočné informácie

• V priestoroch MTBIKER centra bude k dispozícií sprcha, WC a zabezpečenie stráženia vlastného bicykla počas testovacej jazdy.
  • Nezabudnite si občiansky preukaz a prilbu.
  • Ak používate SPD pedále a pod., pokojne si ich zoberte so sebou a na testovaciu jazdu vám ich na bicykel radi nasadíme.
  • Bicykle sa požičiavajú iba osobám starším ako 18 rokov alebo ich zákonným zástupcom.

• Kde vás nájdem?

MTBIKER centrum je v obci Hrádok, v okrese Nové Mesto nad Váhom. Predajňa je dostupná z diaľnice D1 (výjazd Lúka/Hrádok), z ktorej vám to bude trvať 3 minúty. Hrádok je dostupný za 45 minút z Bratislavy, 10 minút z Piešťan a Nového Mesta nad Váhom, 15 minút z Trenčína a za hodinku zo Žiliny.
    Lokalitu sme si vybrali kvôli prístupu z diaľnice, krásnym trasám a terénom v Považskom Inovci, ktoré budú okamžite dostupné z MTBIKER centra – a bez prechádzania cez mesto a hlavné cesty.

Tešíme sa na vašu účasť a veríme, že si užijete testovačky, ktoré vás zaujímajú.

Testovacie dni Superior a Marin

calendar_today 08.06.2019
format_list_numbered 7. kolo - Testovacie dni
label Nesúťažné podujatie
place MTBIKER centrum, Hrádok 225 (Slovensko)