Pozvánka: Štartuje Slovenský pohár XCO - TURIECKAP - Memoriál Petra Vričana

Prvé kolo Slovenského pohára v XCO je na pláne už tento víkend 13.-14. apríla 2019 v Turčianskych Tepliciach.

“TURIECKAP”, ako ho nazvali organizátori, nesie aj meno Petra Vričana. Presne pred 4 rokmi, 12. apríla, opustil tento svet športovec telom a dušou. Zbieral úspechy v behu na lyžiach, neskôr ako tréner spomínaného klasického lyžovania, duatlonu, triatlonu a horskej cyklistiky. V roku 1996 zakladá spolu s rodinou a priateľmi občianske združenie Klub priateľov horskej cyklistiky Turčianske Teplice.

Tam pôsobil aj ako tréner. Pred 4 rokmi vyznačoval trať práve na tieto preteky a v lesoch pri Turčianskych Tepliciach naposledy vydýchol. Ak si chcete uctiť pamiatku človeka, ktorý miloval to čo aj vy, teda šport a cyklistiku, tak navštívte Slovenský pohár v cross-country s jeho prvou zastávkou na Turci.

Súťažiť sa bude v kategóriách od U11 do U17, plus tri kategórie Master. V nedeľu nás čakajú atraktívne preteky, ktoré sa v hodnotení medzinárodných akcií posunuli o kategóriu vyššie oproti minulému roku, a to na C1. Na trati teda budú juniori a juniorky U19, muži Elite, muži do 23 rokov a ketegória ženy Elite. Tešiť sa môžete aj na pretekárov zo zahraničia. Pre účasť je potrebná licencia a preto je toto podujatie určené cyklistom, ktorí ju vlastnia. Preteky budú delegované UCI a Slovenským zväzom cyklistiky.

Pre nás „hobíkov“ a amatérov je tu možnosť prísť povzbudiť mladé talenty a pozrieť sa aj na Master. Príďte do Turčianskych Teplíc napríklad na bicykli a jedna pečená klobáska pri fandení vám určite neuškodí .

Časový rozpis pretekov

Ak chcete prísť povzbudiť nejakého konkrétneho cyklistu, alebo tam máte aj svoje želiezko v ohni, tak vám pridávame predbežný rozpis štartu jednotlivých kategórií.

Sobota

10:00 - 11:30 hod. - výdaj štartových čísel pre kategórie MINI chlapci a dievčatá, ml. žiaci a žiačky, st. žiaci a žiačky, kadeti a kadetky, a kategórie Masters A,B,C
12:00 hod. - štart technických disciplín pre deti kat. ml. žiaci a žiačky, st. žiaci a žiačky , kadeti a kadetky – ihrisko Dolná Štubňa
12:00 hod. - štart kat. MINI chlapci a dievčatá
12:30 hod. - štart kat. Masters A,B,C
14:00 hod. - štart kat. ml. žiaci a žiačky
15:30 hod. - štart kat. st. žiaci a žiačky
16:30 hod. - štart kat. kadeti a kadetky
17:30 hod. - vyhodnotenie

Nedeľa

8:00 - 9:30 hod. - výdaj štartových čísel pre kategórie Juniori, Juniorky, Ženy ELITE a Muži ELITE/U23
8:00 - 9:30 hod. - hod oficiálny tréning na trati XCO (zdravotné zabezpečenie len v priestore cieľa)
10:00 hod. - štart kat. Juniori
11:30 hod. - štart kat. Juniorky a Ženy ELITE
12:00 – 13:00 hod. - hod výdaj štartových čísel Muži ELITE/U23
13:00 – 14:00 hod. - hod oficiálny tréning na trati XCO
14:00 hod. - štart kat. Muži ELITE/U23
Vyhodnotenie do 15 minút po dojazde prvého pretekára v kategórii.

Trať

Pretekári si zmerajú svoje sily na týchto okruhoch: malý okruh s 900 metrami a prevýšenie 23 m. Stredný okruh ponúka 2 200 metrov s prevýšením 77 m a veľký má 4 900 m, prevýšenie 145 m. Počet a výber okruhov je samozrejme závislý od kategórie. Master A si dajú 4 veľké okruhy, staršie žiačky 1 veľký okruh a „minichlapci“ do 11 rokov budú zápasiť s 4 kolami na malom okruhu. Počas nedeľných pretekov sa súťažiaci pobijú s okruhmi v tomto počte: juniori 4x veľký okruh, juniorky 3x veľký okruh, muži Elite a U23 6x veľký okruh a ženy 4x veľký okruh.

Počas predposledného marcového víkendu hlásili organizátori pripravenú trať s novým úsekom Twister, už s obojstranným depom či technickými prvkami na trati. Predpoveď počasia zatiaľ nehlási žiadne väčšie množstvo zrážok. Dúfajme, že to aj takto ostane a pretekári ale aj ich fanúšikovia a diváci prežijú pekný jarný víkend v Turčianskych Tepliciach.

Okúsiť atmosféru minulého roka z Lesoparku Bôr aspoň vo forme obrazu a zvuku si môžete vďaka tomuto videu.

Príďte teda povzbudiť naše mladé nádeje na prvé kolo Slovenského pohár XCO - TURIECKAP - Memoriál Petra Vričana. Pozrieť si našich ale aj zahraničných jazdcov na pretekoch kategórie C1 je možné zase v nedeľu 14. apríla. Viac informácií, propozície a prihlasovanie pre jazdcov s licenciou nájdete na stránke KPHC Turčianske Teplice alebo aj v našom kalendári.

Zdroj fotografií: SZC komisia MTB, KPHC Turčianske Teplice

1. kolo - Slovenský pohár XCO - TURIECKAP - Memoriál Petra Vričana

calendar_today 13.04.2019
format_list_numbered 1. kolo - Slovenský pohár XCO
label XC preteky
place Turčianske Teplice (Slovensko)