Prvé majstrovstvá sveta horských elektrobicyklov
Majstrovstvá sveta – snáď najprestížnejšie podujatie v akomkoľvek športe, si prerazilo cestu aj do sveta horských elektrobicyklov. Prvýkrát v histórii uvidíme niečo iné, než boj vlastných síl.
Doba postupuje míľovými krokmi, čoho dôkazom sú technologické vylepšenia a inovácie. Avšak tie sa bezprostredne prejavujú v samotnom využívaní bicyklov – či už pri dochádzaní do práce, potulkách okolím alebo dokonca aj pri porovnávaní sa vo výkonnosti. Práve posledná z možností je vyvrcholením elektro-cyklistického vývoja naprieč svetom cyklistiky.Pod jednou strechou
UCI (Medzinárodná cyklistická únia) v marci oznámila uskutočnenie prvých majstrovstiev sveta. Známe je už aj miesto konania pretekov – cyklistická mekka v zámorskom Mont-Sainte-Anne. Zvolenie tejto destinácie nie je náhodné, práve v tomto čase na konci augusta (28. augusta až 1. septembra) – sa tu uskutočnia majstrovstvá sveta horských bicyklov ako takých, teda všetkých kategórii, ktoré UCI zastrešuje (okrem enduro) aj cross-country a zjazd. Podobné podujatie, avšak na národnej úrovni, sa konalo minulý rok vo Francúzsku, kde zvíťazil J. Absalon.Konkrétny termín konania sa e-MS je 28. august, v nadväznosti na tímové preteky cross country, ako úvodného podujatia celých MS. Samozrejme, elektrocyklistická komunita nemá také obsadenie ako „klasické“ cross-country, preto sú kategórie obmedzené na rozdelenie medzi mužov Elite a ženy Elite - bez rozdielu veku. Podmienkou je splnenie minimálneho veku 19 rokov a licencia/registrácia v príslušnej národnej cyklistickej federácii.
Trať
Zaujímavosťou je priebeh pretekov. Trať pozostáva z okruhov, určených pre neskoršie zápolenie XCO kategórií, avšak ich počet nie je explicitne určený. Pretekári budú musieť, podľa doterajších informácii, zvládnuť 1:30 až 2 hodiny jazdy na 7,3 km dlhom okruhu. Chýbať by nemali tradičné prekážky, ktoré môžeme vídavať počas svetového pohára „ne-elektrifikovaných“ bicyklov.Bicykle
Podľa regulí UCI, na to, aby bol bicykel uznaný za spôsobilý participovať na pretekoch, musí spĺňať podmienku, podľa ktorej energia smie byť dodávaná dvoma zdrojmi, a to ľudskou a elektrickou silou. Motor nesmie dodávať výkon, ak je jazdec nečinný. Inými slovami, bez pedálovania nesmie motor napomáhať v pohybe. Výnimkou je asistencia „start-up“, kedy je povolená autonómna výpomoc motora do hodnoty 6 km/h.Ako sme si už zvykli, maximálny výkon motora je obmedzený na 250 W, maximálna rýchlosť asistencie na 25 km/h. Zároveň je zakázané využívať či nosiť so sebou prídavné batérie, respektíve vymieňať ich medzi sebou.
Pozitívom, najmä v očiach pretekárov je skutočnosť, že prví traja jazdci v oboch kategóriách, získajú identickú peňažnú odmenu, ako jazdci na ne-motorovom XCO. Súčasne budú víťazi korunovaní osobitými e-MTB dresmi.
Na koho sa môžeme tešiť? To je zatiaľ veľkým otáznikom. Jedným z kandidátov je Julien Absalon, 5-násobný majster sveta v XCO a 2-násobný olympijský držiteľ zlatej medaile.
(zdroj: UCI.org)
Komentáre Zobraziť komentáre (1)