Prvé majstrovstvá sveta horských elektrobicyklov

Prvé majstrovstvá sveta horských elektrobicyklov

0

scr@tch 24.04.2019   Elektrobicykle Horska Cyklistika Majstrovstva Sveta Vitaz Majstrovstva

Majstrovstvá sveta – snáď najprestížnejšie podujatie v akomkoľvek športe, si prerazilo cestu aj do sveta horských elektrobicyklov. Prvýkrát v histórii uvidíme niečo iné, než boj vlastných síl.

 

Doba postupuje míľovými krokmi, čoho dôkazom sú technologické vylepšenia a inovácie. Avšak tie sa bezprostredne prejavujú v samotnom využívaní bicyklov – či už pri dochádzaní do práce, potulkách okolím alebo dokonca aj pri porovnávaní sa vo výkonnosti. Práve posledná z možností je vyvrcholením elektro-cyklistického vývoja naprieč svetom cyklistiky.

Pod jednou strechou


UCI (Medzinárodná cyklistická únia) v marci oznámila uskutočnenie prvých majstrovstiev sveta. Známe je už aj miesto konania pretekov – cyklistická mekka v zámorskom Mont-Sainte-Anne. Zvolenie tejto destinácie nie je náhodné, práve v tomto čase na konci augusta (28. augusta až 1. septembra) – sa tu uskutočnia majstrovstvá sveta horských bicyklov ako takých, teda všetkých kategórii, ktoré UCI zastrešuje (okrem enduro) aj cross-country a zjazd. Podobné podujatie, avšak na národnej úrovni, sa konalo minulý rok vo Francúzsku, kde zvíťazil J. Absalon.

Konkrétny termín konania sa e-MS je 28. august, v nadväznosti na tímové preteky cross country, ako úvodného podujatia celých MS. Samozrejme, elektrocyklistická komunita nemá také obsadenie ako „klasické“ cross-country, preto sú kategórie obmedzené na rozdelenie medzi mužov Elite a ženy Elite - bez rozdielu veku. Podmienkou je splnenie minimálneho veku 19 rokov a licencia/registrácia v príslušnej národnej cyklistickej federácii.



Trať


Zaujímavosťou je priebeh pretekov. Trať pozostáva z okruhov, určených pre neskoršie zápolenie XCO kategórií, avšak ich počet nie je explicitne určený. Pretekári budú musieť, podľa doterajších informácii, zvládnuť 1:30 až 2 hodiny jazdy na 7,3 km dlhom okruhu. Chýbať by nemali tradičné prekážky, ktoré môžeme vídavať počas svetového pohára „ne-elektrifikovaných“ bicyklov.

Bicykle


Podľa regulí UCI, na to, aby bol bicykel uznaný za spôsobilý participovať na pretekoch, musí spĺňať podmienku, podľa ktorej energia smie byť dodávaná dvoma zdrojmi, a to ľudskou a elektrickou silou. Motor nesmie dodávať výkon, ak je jazdec nečinný. Inými slovami, bez pedálovania nesmie motor napomáhať v pohybe. Výnimkou je asistencia „start-up“, kedy je povolená autonómna výpomoc motora do hodnoty 6 km/h.

Ako sme si už zvykli, maximálny výkon motora je obmedzený na 250 W, maximálna rýchlosť asistencie na 25 km/h. Zároveň je zakázané využívať či nosiť so sebou prídavné batérie, respektíve vymieňať ich medzi sebou.

Pozitívom, najmä v očiach pretekárov je skutočnosť, že prví traja jazdci v oboch kategóriách, získajú identickú peňažnú odmenu, ako jazdci na ne-motorovom XCO. Súčasne budú víťazi korunovaní osobitými e-MTB dresmi.



Na koho sa môžeme tešiť? To je zatiaľ veľkým otáznikom. Jedným z kandidátov je Julien Absalon, 5-násobný majster sveta v XCO a 2-násobný olympijský držiteľ zlatej medaile.

(zdroj: UCI.org)

Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v novej sekcii Elektrobicykle v skratke.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle ~ Horské elektrobicykle)

Komentáre

Momentálne sa tu nenachádza žiaden komentár. Môžeš však zanechať Tvoj komentár:

Pridaj komentár