Prvé majstrovstvá sveta horských elektrobicyklov

Prvé majstrovstvá sveta horských elektrobicyklov

Majstrovstvá sveta – snáď najprestížnejšie podujatie v akomkoľvek športe, si prerazilo cestu aj do sveta horských elektrobicyklov. Prvýkrát v histórii uvidíme niečo iné, než boj vlastných síl.

Doba postupuje míľovými krokmi, čoho dôkazom sú technologické vylepšenia a inovácie. Avšak tie sa bezprostredne prejavujú v samotnom využívaní bicyklov – či už pri dochádzaní do práce, potulkách okolím alebo dokonca aj pri porovnávaní sa vo výkonnosti. Práve posledná z možností je vyvrcholením elektro-cyklistického vývoja naprieč svetom cyklistiky.

Pod jednou strechou


UCI (Medzinárodná cyklistická únia) v marci oznámila uskutočnenie prvých majstrovstiev sveta. Známe je už aj miesto konania pretekov – cyklistická mekka v zámorskom Mont-Sainte-Anne. Zvolenie tejto destinácie nie je náhodné, práve v tomto čase na konci augusta (28. augusta až 1. septembra) – sa tu uskutočnia majstrovstvá sveta horských bicyklov ako takých, teda všetkých kategórii, ktoré UCI zastrešuje (okrem enduro) aj cross-country a zjazd. Podobné podujatie, avšak na národnej úrovni, sa konalo minulý rok vo Francúzsku, kde zvíťazil J. Absalon.

Konkrétny termín konania sa e-MS je 28. august, v nadväznosti na tímové preteky cross country, ako úvodného podujatia celých MS. Samozrejme, elektrocyklistická komunita nemá také obsadenie ako „klasické“ cross-country, preto sú kategórie obmedzené na rozdelenie medzi mužov Elite a ženy Elite - bez rozdielu veku. Podmienkou je splnenie minimálneho veku 19 rokov a licencia/registrácia v príslušnej národnej cyklistickej federácii.



Trať


Zaujímavosťou je priebeh pretekov. Trať pozostáva z okruhov, určených pre neskoršie zápolenie XCO kategórií, avšak ich počet nie je explicitne určený. Pretekári budú musieť, podľa doterajších informácii, zvládnuť 1:30 až 2 hodiny jazdy na 7,3 km dlhom okruhu. Chýbať by nemali tradičné prekážky, ktoré môžeme vídavať počas svetového pohára „ne-elektrifikovaných“ bicyklov.

Bicykle


Podľa regulí UCI, na to, aby bol bicykel uznaný za spôsobilý participovať na pretekoch, musí spĺňať podmienku, podľa ktorej energia smie byť dodávaná dvoma zdrojmi, a to ľudskou a elektrickou silou. Motor nesmie dodávať výkon, ak je jazdec nečinný. Inými slovami, bez pedálovania nesmie motor napomáhať v pohybe. Výnimkou je asistencia „start-up“, kedy je povolená autonómna výpomoc motora do hodnoty 6 km/h.

Ako sme si už zvykli, maximálny výkon motora je obmedzený na 250 W, maximálna rýchlosť asistencie na 25 km/h. Zároveň je zakázané využívať či nosiť so sebou prídavné batérie, respektíve vymieňať ich medzi sebou.

Pozitívom, najmä v očiach pretekárov je skutočnosť, že prví traja jazdci v oboch kategóriách, získajú identickú peňažnú odmenu, ako jazdci na ne-motorovom XCO. Súčasne budú víťazi korunovaní osobitými e-MTB dresmi.



Na koho sa môžeme tešiť? To je zatiaľ veľkým otáznikom. Jedným z kandidátov je Julien Absalon, 5-násobný majster sveta v XCO a 2-násobný olympijský držiteľ zlatej medaile.

(zdroj: UCI.org)
flash_on
Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v sekcii :iconElektrobicykle v skratke.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up0thumb_down report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Momentálne sa tu nenachádza žiaden komentár. Môžeš však zanechať Tvoj komentár.

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Video: Ako funguje pretekanie na ebikoch - Majstrovstvá sveta elektrobicyklov play_arrow

Video: Ako funguje pretekanie na ebikoch - Majstrovstvá sveta elektrobicyklov

Čím sú preteky ebikov odlišné, čo rozhoduje o poradí a ako sa volia režimy pohonu počas jazdy, porozprával účastník Jakub Varhaňovský.
Video: Súboj ebike vs. klasika - prudké stúpanie v blate play_arrow

Video: Súboj ebike vs. klasika - prudké stúpanie v blate

Kam sa vyškriabe klasický bicykel a kde sa zastaví ebike? Platí, že čím väčšia pomoc elektrobicykla, tým sa dostaneme v stúpaní na blate vyššie?
Unboxing: Giant Trance X E+ Pro 29 3 - komfort a zábava

Unboxing: Giant Trance X E+ Pro 29 3 - komfort a zábava

Nechať si pomôcť s výstupom na kopec a potom si užívať zjazd, skoky a klopenky. Alebo len pohodlne putovať krajinou, pruženie a pomoc motora vám spríjemnia jazdu.
keyboard_arrow_up