Elektrobicykle od Fuji - uľahčite si výlety do prírody

Aktuálnych trendov zo sveta dvoch kolies sa drží aj japonský výrobca bicyklov Fuji, a preto v jeho ponuke nemôže chýbať hneď viacero modelov s elektrickým pohonom.

Nájdeme tu bicykle do mesta, ale aj zaujímavé kúsky do terénu. Prehľad jednotlivých „elektrických” modelov prinášame v tomto článku.

Na rok 2019 predstavilo Fuji tri MTB modely bicyklov. Ide o celoodpružený Blackhill EVO a dva hardtaily - Ambient a E-Nevada.

Blackhill EVO

Blackhill EVO je ideálnym trailovým spoločníkom vďaka prepracovanému štvorčapovému systému odpruženia označenému ako A4. Vidlica a tlmič je od Suntour a prevody od overeného japonského výrobcu Shimano. Bike je dostupný v dvoch verziách. Na výber máte 29 palcové kolesá alebo 27,5+ “balóny”. Obe verzie sú v troch rôznych modifikáciách podľa stupňa výbavy.

O pohon sa stará stredový motor Bosch Performance CX s výkonom 250 W, ktorý je vstavaný do hliníkového rámu zo zliatiny A6-SL. 500 Wh batéria je vstavaná v spodnej rámovej trubke, vďaka čomu nestratíte miesto pre fľašu s vodou. Vďaka Bosch Purion počítaču máte dokonalý prehľad o stave batéria, jazdnom móde, dojazde alebo prejdenej vzdialenosti. Okrem batérie sú v ráme pekne skryté aj všetky hadice a bowdeny.

Ambient EVO

Hardtail Ambient EVO si prepožičal geometriu a špecifikácie z biku Fuji Tahoe. Hliníkový rám zo zliatiny A2-SL je ľahký a tuhý. O pohodlie sa postará odpružená vidlica Rock Shox Recon so zdvihom 120 mm. Na výber máte opäť verziu na veľkých 29 palcových, alebo na tučných 27,5+ kolesách. 29 palcová verzia sa dodáva v troch rôznych modifikáciách a 27,5+-ko v dvoch modifikáciách podľa stupňa výbavy. O pohon sa stará kvalitný Bosch Performance CX motor doplnený 500 Wh batériou, ktorá je opäť pekne ukrytá v ráme. Prehľad o stave batérie a ďalších údajoch budete mať vďaka Bosch Intuvia displeju.

E-Nevada

Hardtail E-Nevada vychádza z populárnej série Fuji Nevada. Je to ideálny bicykel pre všetkých začínajúcich jazdcov, ktorí ocenia pomoc elektrického motora Bafang M400 MAX Drive s výkonom 250 W. Vďaka 417 Wh Fuji Power Pack batérii máte k dispozícii dojazd až 65 km. E-Nevada je dostupná s 29 aj 27,5 palcovými kolesami.

Ďalšou skupinou elektrických bicyklov sú modely, ktoré by sme mohli označiť ako krosové. Teda bicykle vhodné na cestu a do ľahkého terénu. A nájdeme tu aj modely vhodné do mesta.

E-Traverse EVO a E-Traverse EVO ST

E-Traverse je ideálnym spoločníkom na jazdu po cestách, mestských uličkách alebo v ľahkom teréne. Potrebný výkon zabezpečí motor Bosch a výdrž zase vstavaná 500 Wh batéria. Ľahký hliníkový rám zo zliatiny A6-SL dopĺňa odpružená vidlica. Nechýba vnútorné vedenie bowdenov, hydraulické brzdy a univerzálne úchyty nosičov, brašien a blatníkov. E-Traverse EVO je dostupný aj v ženskej verzii s označením ST.

E-Traverse a E-Traverse ST

E-Traverse je lacnejšou alternatívou k modelu E-Traverse EVO. Pohon zabezpečuje motor Bafang v zadnom náboji, ktorý disponuje výkonom 250 W. Opäť nechýbajú úchyty na brašne, nosiče a blatníky, ktoré z tohto bicykla môžu urobiť skvelý mestský dopravný prostriedok. Nechýba ani prevedenie pre nežnejšie pohlavie s označením ST.

Kompletnú ponuku elektrických bicyklov Fuji a ich presné špecifikácie nájdete na stránke výrobcu.
flash_on
Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v sekcii Elektrobicykle v skratke.

Test: Castelli Fly – vesta, ktorá sa hneď zaradila k mojim naj

Máte radi ľahké a spratné veci? Vyrážate na švih skoro ráno, prípadne podvečer alebo zdolávate veľké prevýšenie v kopcoch? Tak zbystrite pozornosť...
Test: Kärcher OC 6-18 Premium – už neumývajte bicykle v kúpeľni

Veľkorysé riešenie, ktoré má dostatočnú zásobu vody a výdrž batérie aj pre tých, ktorým pri umývaní záleží na detailoch.
Oblečenie do dažďa aj vetra - v pohodlí aj v nepohodlí PR článok

Oblečenie do dažďa aj vetra - v pohodlí aj v nepohodlí

Jar sa veľakrát nesie nielen v znamení otepľovania, no i nepríjemných prehánok a studeného vetra. A do týchto podmienok treba správne oblečenie.