MOUNTAIN BIKE SPIRIT TOUR – príbeh pokračuje

Začiatok sezóny je tu a s ňou aj mnohé zmeny a novinky v kalendári podujatí, či už pre pretekárov alebo širokú bikerskú verejnosť.

Ako vlastne vznikla myšlienka série...

Popri organizovaní MTB podujatí, s ktorými mám bohaté skúsenosti u nás v Stupave, som sa už pred 8 rokmi zamýšľal nad postavením silnej slovenskej MTB série. Z pohľadu účastníka to malo byť zoskupenie najväčších a kvalitne organizovaných podujatí so super službami a atmosférou pre cyklistov. Z pohľadu organizátora som chcel zoskupiť tých najodhodlanejších organizátorov, ktorí svoje podujatia robia srdcom pre ľudí, čo radi bikujú.

Z pohľadu komerčných partnerov som chcel osloviť spoločnosti úzko spájané s cyklistikou, partnerov, ktorí by toto celé spoločné snaženie marketingovo zastrešili a dokázali projekt zmysluplne dlhodobo využiť zo svojho pohľadu. Oslovil som viacerých a taktiež vtedajšieho šéfa marketingu ŠKODA s myšlienkou vytvorenia MTB série v spojení s ich značkou. Stretol som sa s veľkou podporou a profesionalitou pri zapojení sa do projektu a v následných rokoch zvyšovaní úrovne a popularity projektu. Od roku 2014 do roku 2017 sme v rámci série ŠKODA BIKE OPEN TOUR účasťou narástli o 50%, čo bolo dané formou a kvalitou riadenia, ktorá bola nastavená v počiatkoch spolupráce.

MOUNTAIN BIKE SPIRIT TOUR

Tento rok som sa rozhodol otvoriť novú kapitolu príbehu a spolu s ďalšími organizátormi maratónov pokračujeme v organizovaní horskej bike tour na Slovensku pod názvom MOUNTAIN BIKE SPIRIT TOUR. Tour je organizovaná dušou bikerov pre bikerov..

Momentálne dolaďujeme webovú stránku našej série. Z pohľadu organizovania MTB seriálu sa smerom k vám bikerom nič nemení, väčšina nastavení zostáva. Náš seriál sa postará o ceny pre víťazov, ceny do tomboly a o materiál potrebný pre organizátorov pretekov. Na podujatiach v našom seriáli zabezpečíme všetky služby tak, aby bolo postarané o váš komfort. Konkrétne bude zabezpečených na našich maratónoch 16 profesionálnych CYKLOSTAR umývacích boxov, úschovňa bicyklov, aby ste sa cítili čo najkomfortnejšie a užili si okrem samotnej trate aj spoločenskú stránku jednotlivých akcií.

Kde a kedy sa vidíme?

Veľa športových noviniek

Chystáme pre vás úplne nové podujatie, viacdňový cyklo-festival pre bikerov a ich rodinných príslušníkov v rezorte X-BIONIC SPHERE v Šamoríne aj za účasti Peťa Sagana, ktorý zavíta na Detskú tour Petra Sagana. Finále seriálu bude 7.9. 2019 v Slovenskom raji. Novinkou bude bonusový maratón MOUNTAIN BIKE SPIRIT TOUR v Košiciach o bonusový titul kráľovnej či kráľa MTB sezóny 2019 Queen/King of Mountain. Tento jedinečný formát MTB stíhacích pretekov pripravujeme na Slovensku po prvýkrát a bude prebiehať popri klasickom maratóne.

Budeme neustále hľadať zdravú rovnováhu medzi reklamnými aktivitami našich partnerov a športovou stránkou jednotlivých podujatí. Pozitívna energia "team spirit" na MOUNTAIN BIKE SPIRIT TOUR je pre nás absolútnou prioritou. Záleží mi na tom, aby sa ľudia na našej sérii cítili v pohode, aby sa bavili, aby boli pre všetkých zabezpečené všetky potrebné služby.

Predstavenie pretekov v kalendári

BIKE OPEN FEST

Predĺžený víkend plný športového zápolenia a zábavy pre cyklistických nadšencov ale aj pre rodiny s deťmi. Počas víkendu budú pre návštevníkov pripravené dve športové disciplíny. Prvou z nich budú Krosové preteky - 3 krosové trate s dĺžkou 50 km, 33 km a 18 km. Podmienky na jazdenie budú stredne náročné, bude sa jazdiť v okolí Dunaja v nádhernom prostredí lúk, lesov a polí. Súčasťou krosových pretekov bude aj atraktívna rodinná cykloštafeta. Na štafetu musia byť prihlásení minimálne dvaja dospelí členovia rodiny a minimálne jedno dieťa do 14 rokov. Spolu môže byť rodinná štafeta maximálne päť členná. V areáli budú prebiehať zároveň divácky atraktívne vyraďovacie preteky MTB eliminátor, kde pozývame všetkých pretekárov a fanúšikov v horskej cyklistike, ktorí si to rozdajú na prekážkovej trati, ktorá preverí ich technické zručnosti. Finálové jazdy budú prebiehať za umelého osvetlenia, ktoré vytvorí nezabudnuteľnú atmosféru ako pre súťažiacich, tak aj pre divákov.

DOHŇANY – PÚCHOV TROPHY

CK EPIC Dohňany - Cyklistický klub s dlhoročnou tradíciou a úspešný organizátor Majstrovstiev Európy v horskej cyklistike, etapy Tour de Pologne a mnohých ďalších cyklistických podujatí si pre vás pripravil 3. ročník maratónu Dohňany - Púchov Trophy, kde si všetci cyklisti a nielen ostrieľaní bikeri prídu na svoje. Trasy vás prevedú po okolitých zákutiach, zvážniciach, singeltrackoch, lúkach a časť pôjde cez krásne úseky zo známeho Púchovského a Marikovského maratónu. Samozrejme nebudú chýbať ani výšľapy na vyhliadkové miesta. Príď a uži si okrem super bikovačky aj sprievodné akcie s hudobným koncertom, tombolou a diskotékou. Športu zdar a cyklistike zvlášť!

STUPAVA TROPHY

Sme organizátormi najväčších pretekov v horskej cyklistike na Slovensku, známych ako STUPAVA TROPHY. Preteky sa odohrávajú v krásnom podhorí Malých Karpát, kde na vás čakajú 4 rýchle, kvalitne pripravené MTB trate a v cieli nášho veľkého areálu sa môžete tešiť na športové osvieženie, bohatý program, tombolu, stan pre 1000 ľudí a rôznorodé služby pre bikerov. STUPAVA TROPHY je partia kamarátov, ktorých spojil spoločný záujem o cyklistiku a všetko, čo sa krúti okolo nej. Chceme tento šport viac priblížiť širokej verejnosti a všetkým vekovým kategóriám. Je to o radosti z pohybu v prírode, zdravom spôsobe života a v neposlednom rade aj o ekologickej alternatíve dopravy.

REGIÓN NITRA CYKLOMARATÓN TOPOĽČIANKY

ŠK Topoľčianky, organizátor podujatí XCO Drozdovo, Cyklomaratónu Topoľčianky a Detskej Tour Petra Sagana, vás pozýva na 4. ročník MTB maratónu. Vytrvalostné preteky v horskej cyklistike sú situované na dostihovej dráhe v Topoľčiankach, ktorá sa nachádza v prekrásnom prostredí Tribečského a Inoveckého pohoria, kadiaľ vedie i trať pretekov. Na výber je z troch tratí, ktoré svojou rozmanitosťou ponúkajú možnosti tak hobby jazdcom, ako aj skúseným pretekárom. Nie je tu núdza o technické úseky, strmé výšľapy, zjazdy, singláče, krásne výhľady, prejazdy cez potok a pod. Podklad tratí je vďaka svojej pevnosti zjazdný za každého počasia. Nebude chýbať ani profi časomiera, občerstvenie, zábavný program a sprievodné akcie. Pre pretekárov sú pripravené zaujímavé vecné ceny a tombola.

KRÁĽOVSKÝ MTB MARATÓN

Kráľovský MTB maratón je stálicou v kalendári vytrvalostných MTB súťaží. Má za sebou 11 ročníkov, počas ktorých si udržal povesť jedného z najťažších maratónov na Slovensku – veď nie náhodou má prívlastok „Kráľovský". Práve jeho náročnosť i atmosféra každoročne prilákajú do obce Granč Petrovce pod Spišským hradom množstvo cyklistov – od detí, cez hobby cyklistov na krátkej, či strednej trati až po skutočných borcov na dlhej maratónskej trati, aby sa každý z nich stal aspoň na jeden deň MTB kráľom, či kráľovnou. Maratónske trate obsahujú všetko – lúky, lesy, technické výjazdy i zábavné single. Odmenou je nezameniteľný zážitok z horských bicyklov v oblasti Braniska, Sľubice či prejazdu pod Spišským hradom. Tretí augustový víkend si u nás prídu na svoje všetci priaznivci MTB. Atmosféru dotvára už tradične kvalitné zázemie, výborné bryndzové halušky a nepochybne aj štatisticky nezanedbateľný fakt, že doposiaľ ani jeden rok počas maratónu nepršalo .

MARATÓN SLOVENSKÝ RAJ

MTB cyklomaratón určený pre všetky vekové kategórie od začínajúcich cyklistov, mládež v sprievode rodičov, ale aj profesionálov. Trasy vedú atraktívnou oblasťou Slovenský raj – SEVER v okolí Hrabušíc - Podlesku. Povrch trate tvorí štrk, kamene, spevnené cesty, lesné chodníky, vodorovné rebríky a stupačky, asfalt, poľné cesty a tráva, profil trate s náročnými stúpaniami a zjazdmi.

MTB SINGLETRACK MARATÓN KOŠICE - UCI MARATHON SERIES

MTB Singletrack Maratón Košice je jedinečné podujatie, ktoré sa preslávilo hlavne vďaka svojej trati. Vedie po najkrajších trailoch v okolí Košíc. Spája rekreačné oblasti, chaty, cyklotrasy a atraktívne miesta okolia, ale predovšetkým obsahuje viac ako polovicu singletrackov. Veľké množstvo starších prírodných trailov perfektne dopĺňajú nové, umelo vytvorené, známe ako KE.CY - Košické cyklotraily. Tri maratónske trasy so štartom v krásnom prostredí lyžiarskeho strediska Jahodná sú navrhnuté tak, aby boli zábavné, hravé, ale zároveň aj bezpečné. Cieľom je, aby sa bavil každý biker, amatér aj profesionál.

Organizátormi podujatia sú aktívni bikeri z ProSport Team Košice, ktorí v rámci projektu cyklopretekykosice.sk organizujú mnohé podujatia miestneho, ale aj medzinárodného významu v rôznych disciplínach cyklistiky. Vďaka ich nadšeniu sa podarilo Košický MTB maratón za posledných 6 rokov dostať medzi najväčšie na Slovensku a po vlaňajších Majstrovstvách SR zaradiť do svetového kalendára UCI Marathon Series. Príďte si zajazdiť do metropoly východu a krajiny singletrackov a presvedčte sa sami, že motto podujatia nie je náhodné: „viac singlov, viac zábavy".