Pozvánka: Aktívny september - prežite jeseň súťažne na bicykli

Prázdniny a leto sú už takmer nenávratne preč. No koniec tohto obdobia neznamená, že naše bicykle majú ostať v pivnici či garáži.

Počas septembra si môžeme ešte užívať náš koníček naplno a spestriť sa to dá aj účasťou na niektorých z pretekov. Pozrime sa na to, aké akcie nepremeškať počas tohto mesiaca.

MSR XCM - Slovenský raj-Hrabušice-Podlesok - 7. 9. 2019

Okolie Slovenského raja ponúka všetkým turistom a bikerom množstvo príležitostí stráviť pekný športový víkend. 7. septembra sa tu navyše bude konať maratón, ktorý je súčasťou série MOUNTAIN BIKE SPIRIT TOUR.

Navyše sa Slovenský zväz cyklistiky rozhodol, že práve na tomto podujatí budú Majstrovstvá Slovenskej republiky v MTB maratóne, ktoré mali byť pôvodne v Topoľčiankach, no pre zlé počasie sa zrušili. Príďte si teda otestovať svoju formu po lete do jedného z najkrajších kútov Slovenska. Viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.

Istrofinal Snežnický MTB maratón - 7. 9. 2019

Kysucká vrchovina je miestom konania už šiesteho ročníka Istrofinal Snežnického MTB maratónu. Trasa vedie po rozľahlom vrchovinovom masíve, kde sa striedajú údolia a kopce. Na pretekoch si nájde každý to svoje. Na programe dňa sú horské cesty, zvážnice, prudké stúpania, zjazdy. Na záver sa „špurtuje“ do kopca, ktorý má sklon viac ako 17%. Ak sa teda nedorazíte počas dňa, tak v závere bude na to ešte dostatočný priestor. Podrobné informácie nájdete na stránke maratónu.

ŠKODA MTB Singletrack Maratón Košice - UCI Marathon Series - 14. 9. 2019

V polovici septembra vyvrcholia v Košiciach viaceré súťaže. Okrem finále už spomínanej série MOUNTAIN BIKE SPIRIT TOUR je to aj posledné podujatie Slovenského pohára MTB XCM či Východ MTB Ligy.

Tieto preteky sú aj súčasťou svetového kalendára UCI Marathon Series, a tak tu máte možnosť si zapretekať s tými najlepšími. V ponuke sú tri rôzne dlhé varianty trate a aj deti tu majú svoju kategóriu. Prísť však môžete aj ako fanúšik a pozrieť sa na profíkov, ktorí jazdia preteky UCI. Množstvo ďalších informácií nájdete na stránke maratónu alebo v našom kalendári.

Teatro Okolo Malohontu - 15. 9. 2019

Na jeseň sa nezabúda ani na milovníkov cestnej cyklistiky. Preteky Teatro Okolo Malohontu napíšu už svoju šiestu kapitolu a vznikli s cieľom propagácie okolia Rimavskej Soboty a regiónu Malohont. Svojím profilom sa podobajú na slávne klasiky. Prihlásiť sa môžu všetci amatérski, ale aj licencovaní jazdci.

Počas dňa nazbierate 1 200 výškových metrov na trase dlhej 88 kilometrov. Necelý mesiac pred poslednou veľkou klasikou v Lombardii si môžete zasúťažiť aj vy. Ďalšie podrobné informácie nájdete na tomto odkaze.

5. kolo - Slovenský pohár SPDH - 15. 9. 2019

V nedeľu 15. septembra sa vo Vrátnej stretnú cyklisti, ktorých môžeme považovať za protipól milovníkov „cesty“. Tohtoročné finále Slovenského pohára v downhille prinesie rozuzlenie ročníka 2019 a všetci fanúšikovia tohto jazdenia by si už teraz mali vyznačiť tento dátum vo svojich kalendároch. Vrátna ponúka skutočné výborné zázemie na dôstojné finále Slovenského pohára. Viac informácií sa dozviete v našom kalendári.

Raslavický pedál - 15. 9. 2019

Priamo v srdci Šariša sa tento rok možno začína nová tradícia. Obec Raslavice s CK Raslavice organizujú 1. ročník Raslavického pedála. Štartuje sa na amfiteátri a zdolávať sa bude 750 výškových metrov na trase dlhej 28 kilometrov. Svojimi parametrami patria tieto preteky do kategórie tých, kde si môžete ešte zapretekať, ale už nemáte síl na väčšiu porciu kilometrov. Viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.

Gajarský Kovian - 21. 9. 2019

V okolí dediny Gajary na Záhorí sa v druhej polovici mesiaca stretnú cyklisti, ktorí si chcú preveriť svoju fyzickú zdatnosť. Pretekať sa totiž bude na nespevnených lúčnych a lesných cestách. Navyše sa musia popasovať s mazľavými hlinitými cestami pri riekach Morava či Rudava. Prihlásiť sa môžete na dlhý 52 kilometrový okruh alebo na polmaratón v dĺžke 26 kilometrov. Trúfnete si v závere sezóny na takúto výzvu? Viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.

9. kolo - Detská Tour Petra Sagana - 22. 9. 2019

Až 9 zastavení mala tohtoročná Detská Tour Petra Sagana. Určite si všetci želáme, aby sme po ukončení kariéry slovenského velikána mali ďalších skvelých cyklistov, ktorí budú reprezentovať Slovensko.

Podujatia pod patronátom bývalého trénera slovenského rýchlika sa snažia vzbudiť v deťoch prvotnú túžbu po cyklistike a určite sú šancou nájsť talenty a pracovať na ich budúcom športovom raste. Zoberte teda 22. septembra 2019 svoje ratolesti do Košíc a možno aj vám bude doma rásť malý Sagan. Ďalšie podrobné informácie nájdete na tomto odkaze.

Hornonitrianska Enduro Séria - Bojnice - 28. 9. 2019

Ani v septembri sa nezabúda na enduro jazdenie. Je to vďaka OZ Hornonitrianske stopy, ktoré pripravilo pre všetkých jazdcov endura 3. kolo ich Hornonitrianskej Série. Pretekať sa bude v okolí Bojníc, kde sa na vás chystá niekoľko rýchlostných skúšok. Príďte teda posledný septembrový víkend do spoločnosti ľudí, ktorí majú rovnakú diagnózu ako vy a ňou je láska k enduro jazdeniu. Viac informácií sa dozviete na FB stránke celej série.

Aj po lete tu máme množstvo príležitostí si poriadne zapretekať a prežiť aktívne začiatok jesene. Na výber máte nielen spomenuté akcie, ale v našom kalendári nájdete aj ďalšie zaujímavé podujatia. Vidíme sa na tratiach.