Pinarello Dogma F12 - budúci šampión?

Nová vlajková loď je na svete, tak sa poďte pozriet, aké novinky si talianski konštruktéri pripravili.

Zaujímavé čísla na úvod

To, že je Pinarello úspešná značka, asi vnímame všetci. Napriek tomu nás prekvapilo, aká je ich štatistika impozantná. Označovanie modelov písmenom “F” je tu od roku 2014. Prvý model F8 vďaka tímu Sky dosiahol až na 90 víťazstiev za 3 roky a s jeho nasledovníkom F10 vyhrali 4 zo 6 Grand Tours.

Rôzna doba, rozdielni jazdci a jedna značka bicyklov.

Hierarchia

Model F12 je pokračovateľom top modelu F10. Je to to najkvalitnejšie, čo talianska klasika vie ponúknuť. Pinarello je špecifické, že nemá zvlášť model do kopcov a aero verziu. Idú cestou, kedy sa snažia stavať univerzálny stroj, v ktorom sa stretnú výhody oboch koncepcií.

Model F12 bol vyvíjaný 2 roky a bude k dispozícii v dvoch prevedeniach. Klasické brzdy a kotúče. Čo výrobca zdôrazňuje je, že oba varianty boli kreované zvlášť. Disková verzia preto nie je len odvodenina od klasiky, ale pre svoje špecifické potreby je postavená ako samostatný model. Novinka bude k dispozícii až v 13 veľkostiach pre každú verziu, takže si vyberie naozaj každý.

Inak zaujímavé, koľko zmien v tomto období zažíva už extím Sky. Nový sponzor, nové dresy a teraz aj nový bicykel.

Prvý pohľad

Čerpáme samozrejme len z obrázkov, keďže v týchto dňoch prebieha celosvetová premiéra, na fyzický kus si musíme počkať. Z nich zaujme ostrejšie rezaný dizajn rámu a jasná príslušnosť k značke zrejmá hlavne z tvaru prednej vidlice a zadnej stavby. Na prvý pohľad spoznáte, že sa jedná o Pinarello.

Pri oboch verziách vynikne čistý dizajn bez množstva káblov. Pri diskovej verzii sú káble schované úplne a dizajn celého kompletu lahodí oku. Prakticky je vyriešené umiestnenie riadiacej jednotky elektronických sád priamo v spodnej rámovej trubke. Je zvláštne, že toto nie je u iných samozrejmosť a na top bicykloch s cenovkou niekoľko tisíc eur vidíte niekedy riadiacu jednotku prichytenú pod predstavcom gumičkou.

Vylepšenia

Teraz sa pozrieme detailnejšie, čo sa na novinke podarilo zlepšiť oproti predchodcovi F10.

Začneme aerodynamikou, ktorá by mala šetriť až 8 wattov pri 40 km/h:

• kompletné integrovanie kabeláže (až 85% zníženie odporu káblov. Ostávajúcich 15% sú miesta, kde vychádza kabeláž napr. k brzdám a pod.)
  • nové integrované riadidlá Most Talon Ultra (zníženie odporu o 5%)
  • zlepšená celková aerodynamika rámu (zníženie 7,3%)

Pracovalo sa aj na štruktúre rámu:

• o 10% zvýšená tuhosť stredu
  • zníženie “krútenia rámu” pri diskových brzách o 40%
  • riadidlá sú tuhšie o 8,6% a ľahšie o 10,3% v porovnaní s Talon Aero

Pinarello vníma pohodlie na biku ako dôležité, preto ponúka veľkú univerzálnosť:

• spomínaných 13 veľkostí rámu pre každú verziu disk/klasika
  • 16 veľkostí integrovaných riadidiel
  • obutie až do 28 mm

Toto predstavenie je len krátkym nahliadnutím, nechceli sme vás zahltiť prehnaným množstvom detailov. Bezpochyby ide o bicykel s veľmi zaujímavou budúcnosťou a už sa nevieme dočkať, keď ho budeme môcť sledovať v TV počas pretekov a samozrejme, keď sa nám dostane priamo do rúk. Tešte sa na video.

Všetky podrobnosti nájdete na domovskej stránke značky Pinarello. Dovozcom značky Pinarello na Slovensko je Davorin.