Haring vybojoval kariérne víťazstvo, výborný výkon podali aj Ulík a Kurty

Vynikajúci výkon podali naši horskí cyklisti Martin Haring (Dukla Banská Bystrica), Matej Ulík (Express CZ – Tufo team Kolín) a Jakub Kurty (CK Cykloglajza Banská Bystrica) na etapových pretekoch kategórie S1 v Srbsku.

Trojica predviedla fantastický tímový aj individuálny výkon a spolu vybojovala tučných 226 bodov UCI. Etapové preteky sa konali v termíne 2. – 5. mája 2019.

Martin Haring sa ujal vedenia už v prvej etape, keď si v časovke vytvoril náskok 25 sekúnd a založil tak základ úspechu na štedro bodovaných pretekoch. Líderstvo v etape i v celkovom poradí dokázal udržať i v druhej etape – maratóne, kde na pódiu už vyvažoval slovenské farby aj Matej Ulík. Tretia etapa, shortrack na zhruba tridsať minút, sa dlho taktizovala. Úvodnú hrubú robotu pre lídrov odtiahol Jakub Kurty. V záverečnom špurte trojice si tretie etapové víťazstvo ukoristil tesne Haring, pred Maďarom Dinom a Slovákom Ulíkom.

Záverečná etapa, klasické cross country, sa niesla v náročných blatistých podmienkach. Po celonočnom vytrvalom daždi bola trať totálne rozmočená a pršalo aj celé preteky. Priebežný líder Haring mal viacero technických problémov, no napriek tomu si dokázal pripísať štvrté etapové víťazstvo po sebe a suverénnym spôsobom zvíťazil v celkovom poradí. Pripísal si tak veľmi štedrých 120 UCI bodov do olympijského rebríčka. Fantastické výkony podávali aj ostatní dvaja slovenskí reprezentanti. Tretím miestom v záverečnej etape si aj celkové tretie miesto a 80 bodov UCI pripísal Matej Ulík. Obetavo jazdiaci Jakub Kurty skončil pätnásty a konto si obohatil o 26 UCI bodov. Erika Glajzová (CK Banská Bystrica) vybojovala medzi ženami celkové 8. miesto spojené s 55 bodmi.

„Začali sme víťazstvom, hneď v prvom dni som si obliekol žltý dres vedúceho pretekára. Po minulotýždňovom cestnom etapáku v Banja Luke s materskou Duklou som sa cítil výborne, kvalitne som natrénoval a tento týždeň som to zúročil. Etapy boli viac menej rovinaté, veľmi rýchle a rozostupy aj po tretej etape boli minimálne. Štyri vyhraté etapy aj celkové víťazstvo je naozaj fantázia. Nečakal som to ani vo sne. Je to pre mňa najväčšie víťazstvo v MTB kariére, veď 120 UCI bodov sa udeľuje napr. za 7. miesto na Svetovom pohári CDM, či 8. miesto na MS. Veľmi chcem poďakovať tímovým kolegom Ulíkovi a Kurtymu, ktorí pre mňa urobili obrovský kus práce,“ povedal v cieli zablatený, ale šťastný Haring.

„Tento výjazd v Srbsku bol pre nás mimoriadne úspešný. Napravili sme si chuť, keď predchádzajúci trip v Izraeli skončil pre Haringa trpkou poruchou bicykla a defektom z prvej pozície. Chalani týždeň čo týždeň výkonnostne rastú a tu sa na nás aj usmialo šťastie, že sa nám vyhli vážnejšie technické problémy. Doslova sme rozlomili Maďarov, či Slovincov, no najmä našu priamu konkurenciu na OH Ukrajincov. Haring podal fantastický výkon, pochváliť musím aj Ulíka a Kurtyho. Najmä posledný menovaný veľmi prekvapil a pokiaľ mu táto stúpajúca forma vydrží, mohol by sa stať tretím platným bojujúcim členom národného tímu vzhľadom na OH,“ skonštatoval reprezentačný tréner Robert Glajza.

Slovenských bikerov čaká na budúci týždeň domáca previerka. Druhé podujatie v Slovenskom pohári v Drozdove je zaradené do 1. kategórie UCI  a o tučnú nádielku 60 bodov sa budú môcť cyklisti pobiť na domácich tratiach.