Kliknutím prejdeš na
ride.lezyne.com
Reklama
Reportáž: DHL Sereďmaratón 2019 – tradičný cyklistický zážitok

Reportáž: DHL Sereďmaratón 2019 – tradičný cyklistický zážitok

37 komentárov

kimlo 22.05.2019 30 fotografií   Slovensko Reportaz Cestna Cyklistika Sered Preteky Maraton

Tak, ako v posledných rokoch na Slovensku stúpa záujem o cyklistiku, stúpa aj počet účastníkov cyklistických pretekov. Nie je sa čomu čudovať, pretože ak sa spoja skvelo zorganizované preteky s priaznivým počasím, o pozitívne zážitky nebude núdza.

 

Tento rok sa 19. mája konal už 14. ročník DHL Sereďmaratónu, ktorého 116 km okruh s prevýšením cca 1 370 m je už jeho účastníkom dobre známy z predošlých ročníkov. Okruh je pomerne zvlnený, a to hlavne jeho druhá polovica - po prekonaní stúpania na Havran. No skúsme si trošku zrekapitulovať celý maratón očami pretekára.



Predpoveď počasia na nedeľu hlási len mierny vietor, polooblačno, s možnosťou výskytu zrážok. Takáto predpoveď mi ešte deň pred pretekmi nepridáva na pohode a rozmýšľam, či si do Serede pribaliť aj bundu do dažďa a nepremokavé návleky na tretry. Večer pred spaním ich pre istotu pribalím k ostatným veciam a dúfam, že ich nebudem musieť použiť. Obavy z dažďa som mal aj z toho dôvodu, že maratón som absolvoval na testovacom Canyone Aeroad v krásnych farbách Movistaru a jeho poškodenie pri páde by ma o to viac mrzelo.



Na prezentáciu prichádzam už o 8:00, a tak nemusím stáť v rade a svoj čip a štartovacie číslo dostávam v podstate hneď. Do štartu mám ešte 2 hodiny čas, dávam si kávu, ktorú si pekne vychutnám a pomaly sa presuniem k bicyklu, aby som nahodil čip a štartovacie číslo. Okrem toho skontrolujem tlak v pneumatikách, namontujem GoPro kameru a idem sa pomotať po okolí a trochu sa rozjazdiť. Počas rozdjazdievania stretám pár známych tvári, medzi nimi aj nášho Toma Cepka, ktorý mi chváli bike (v ten deň tých pochvál na adresu biku bolo viac ).



3,2,1... štart


Asi 15 minút pred štartom sa začíname radiť na štart. Tých 15 minút ubehlo ako voda a o 10:00 je odštartované. Úvodné asi 2 km ideme za sprievodným vozidlom až do momentu, kedy riaditeľ pretekov oficiálne odštartuje.



Tieto prvé 2 kilometre boli až neobvykle nervózne. Každú chvíľu niekto v panike kričí „pozór“ alebo „brzdím“ a do toho je cítiť pach spálených brzdných špalíkov a brzdových doštičiek. Len tak tak, že si to niekto neustelie na zemi. Po letmom štarte sa to ešte niekoľkokrát opakuje asi počas prvých 10 - 20 kilometrov. Oči mám preto na stopkách, zbytočne sa netlačím dopredu a držím si odstup aspoň na dĺžku bicykla.



Prvá polovica len tak na kochačku?


V porovnaní s minulým rokom bola prvá polovica maratónu pomalšia. Súdim tak hlavne podľa toho, že až po stúpanie na Havran pri Piešťanoch sme mali priemerku takmer 39 km/h a ja som bol stále v hlavnej skupine, spolu s neskorším víťazom Lubošom Malovcom.



Pre porovnanie, minulý rok som mal priemernú rýchlosť pod toto stúpanie rovnako 39 km/h, no čelná skupina už mala predo mnou vybudovaný pre mňa nedostižný náskok.

Prichádza Havran a začína sa zrýchľovať


Práve na tomto stúpaní sa začalo naozaj pretekať. Tu sa aj začalo deliť zrno od pliev a podľa funkcie Flybys na Strave je pekne vidieť, že práve tu som aj ja začal naberať stratu na čelo. Na samotnom vrchole stúpania bola organizátorom už tradične zriadená občerstvovačka. Nakoľko nebolo extra teplo, vody som mal stále dosť, a tak možnosť doplniť zásoby nevyužívam a valím ďalej.



V zjazde sa sformujeme cca 6-7 členná skupinka a takto ťaháme po Radošinu. Skutočná drina nás ešte len čaká a kúsok za Radošinou sa naša skupinka mierne obmieňa. Niekto odpadne, niekto sa pridá a takto fungujeme takmer 16,5 km celou Húsenkovou dráhou (názov segmentu na Strave) až do Tepličky.



V skupinke celkom dobre spolupracujeme, no za Tepličkou som mal asi viac ušetrených síl, a preto sa zo špice viac-menej utrhnem a takmer po Hlohovec idem sám. Tesne pred Hlohovcom dobehnem jedného pretekára a pokračujeme spolu. V Hlohovci registrujem neutrálne servisné vozidlo Cykloservis, ako asistuje pri oprave defektu. V duchu si poviem, aké to mám šťastie, že takúto pomoc nemusím využiť práve ja. Asi som si to privolal, lebo po vjazde na dlažobné kocky v Hlohovci sa mi sedlo zasunie asi o 2 cm do rámu.



V duchu rozmýšľam nad utrpením, ktoré ma čaká v prípade pokračovania do Serede s takýmto posedom. Do cieľa to bolo cca 20 km a čakalo nás tiahle stúpanie za Hlohovcom. V tom si spomeniem na sprievodné vozidlo a s malou dušičkou sa ešte na dlažobnom úseku otáčam za seba. Aleluja, som zachránený! Bolo asi 10 m za mnou . Zosadám preto z bicykla a naznačím, že potrebujem pomoc. Vozidlo zastavuje, servisák pomôže nastaviť posed a ja pokračujem veselo ďalej. Ako ma tak neskôr obieha, tak sa cez okno pýta, či je všetko OK. Ja len zdvihnem palec a ťahám ďalej.



V stúpaní za Hlohovcom dobieham 2 pretekárov, ktorí ma obehli na dlažobných kockách. Možno aj vďake nie vysokým teplotám sa mi toto stúpanie ide výrazne lepšie ako minulý rok. Do cieľa to máme už len za pár a mne sa znova podarí niekoho nechať za sebou a naopak, niekoho si docvaknúť.



Takto sa znova sformujeme cca 5-6 členná skupinka a vďaka vzornej spolupráci na špici to spolu doklepeme až do cieľa. Nikto z nás nemal chuť špurtovať o cca 95-te miesto, a preto sme si umiestnenia podelili viac-menej tak, ako sme sa ťahali počas posledných kilometrov. Cieľom prechádzam vysmiaty ako lečo a maximálne spokojný s celým priebehom maratónu.

Kompletné výsledky nájdete na tomto odkaze a môj záznam na Strave zase TU.



Ach tie odpadky...


My Slováci sme asi v tomto nepoučiteľní! Organizátor nám zabezpečí parádny okruh so sprievodnými vozidlami, motorkami, občerstvením na vrchole stúpania a s výborným zázemím v priestoroch štartu/cieľa. Napriek tomu vieme byť stále natoľko bezohľadní, že nemáme problém prázdne tuby z gélov len tak vyhodiť do trávy pri ceste!



Veď áno, robia to tak aj profíci v telke. No na rozdiel od nich v prípade DHL Sereďmaratónu nejde žiadna upratovacia čata za posledným pretekárom, ktorá by po nás zbierala odpadky. Tie tam ostávajú a sú vizitkou hlavne nás, cyklistov. Aj podľa toho, ako sa správame k okoliu, potom na nás pozerajú ostatní necyklisti. Prosím vás, udržujme si prírodu čistú. Keď si tu prázdnu tubu z gélov dokážem do cieľa priviesť ja, určite to zvládnete aj vy. Nechcem hádzať všetkých do jedného vreca, ani tu teraz písať štartovné čísla tých, ktorých sa to týka. No kto ste sa v tom našli, skúste sa prosím nad tým zamyslieť.



Veľká vďaka organizátorovi


Na záver by som rád poďakoval organizátorom za opäť skvelo zorganizované preteky. Jedlo v cieli bolo výborné a čo ma obzvlášť potešilo, boli misky z recyklovaného papiera namiesto plastových tácok.



Na záverečné vyhodnotenie a sprchu šampanským som žiaľ ostať nemohol, no podľa fotiek aj tu prevládala výborná nálada.



Poďakovať by sa patrilo aj všetkým fanúšikom, ktorí popri trati každoročne originálne povzbudzujú, čo pridáva na celkovo dobrej atmosfére celého maratónu. Ja už teraz dúfam, že 15. ročník bude minimálne tak vydarený ako tento.

(autor fotiek: photostancik.com)

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

DHL Sereďmaratón

19.05.2019
Cesta - preteky jednotlivcov
Sereď (Slovensko)

Propozície, Pozvánka, Reportáže, Výsledky, Foto

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty ~ Pedále ~ Nášlapné cestné)

Komentáre

DeRikko 22.05.2019 (20:50)

Ďakujeme za pekný článok kimlo. Podľa feedbacku sme radi, že sa cyklistom páčilo a boli spokojní, ako s organizáciou, tak i s novým kuchárom, fotkami, cenami, zázemím na štarte/cieli a pod. Snažíme sa pripravovať preteky čo najlepšie, aby ste mali pekné zážitky. Tešíme sa už na jubilejný 15. ročník a ďalšie vychytávky, ktoré pre vás pripravujeme.

 
Muraddin 23.05.2019 (09:02)

"Nechcem hádzať všetkých do jedného vreca, ani tu teraz písať štartovné čísla tých, ktorých sa to týka."
Preco nie? Poslat cisla organizatorovi, ten si k tomu priradi mena a na nasledujuci maraton toho dotycneho nepusti. Alebo si to organizatori maratonov poposielaju medzi sebou a neprihlasia ich ani na ine maratony a potom si to ti ludia rozmyslia, ci budu vyhadzovat odpadky, ak nebudu moct (sutazne) bicyklovat.

 
matej.burian1 22.05.2019 (22:31)

Bol som až v šoku na akej profesionálnej úrovni bol celý pretek usporiadaný. Chcem sa týmto z celého srdca poďakovať celej organizácií za skvelo odvedenú prácu, legendy ktoré tvrdia že sa jedná o najlepší pretek na Slovensku neklamali. Skutočne celej akcií nemám absolútne čo vytknúť celé som si to mega užil a už teraz sa teším na ďalší ročník

 
DeRikko matej.burian1 22.05.2019 (23:54)

matej.burian1 ďakujeme za hodnotenie. Tento rok to bol síce 14.ročník, no prvý pre nový organizačný tím. Takže sa môžete tešiť na ďalší ročník.

 
Nole 23.05.2019 (10:42)

To čo tu akože riešite, kto akou rýchlosťou ide...
Kimlo tu písal o preteku, ktorý v pohode odjazdil a celkom pekne opísal.
Za mňa palec hore!

 
ales13 22.05.2019 (19:23)

Ja som bol prvýkrát, spokojný, pekná trať aj profil, zabezpečenie super.

 
jjsan 22.05.2019 (21:08)

Len 2 veci: Tomas je Cepka takze Cepka nie Cepku a obec si Teplicky nie Teplicka

 
kimlo jjsan 22.05.2019 (21:15)

dik, snad si to zapamatam

 
toygrik 23.05.2019 (13:30)

Dávam palec hore za upozornenie za odpadky. Veľmi pekná pripomienka, ktorá sa netýka len cyklistov na ceste ale aj v horách mimo asfaltové cesty.

Navyše, nie je dokonca aj na profi pretekoch po novom zakázané vyhadzovať odpadky mimo zón na to určených?

 
Synak 22.05.2019 (18:54)

ja mavam okolo 30 a pod havran som to dal ale nebolo to rychle (tento rok) hlavne sa rozhoduje v kratkych kopcekoch a spurtoch cez prudke zakruty to sa da ciastocne eliminovat pozicnou jazdou

 
tomasma 23.05.2019 (13:56)

Pridam aj ja trocha kecov k tohorocnej edicii.. Aj ked to bola moja prva ako aktivneho ucastnika.. Nejaku asi druhu skupinku som vydrzal pod Havran, a potom viac menej za svoje, ale fajn.
Pre organizatorov, policiu aj ostatnych dobrovolnikov, vdaka za paradne zabezpecenie trate, cely servis okolo - este aj pocasie napokon prialo.
Skoda akurat toho spiknutia traktorov v uvode... a na konci za Dubnikom pred Vinohradmi to postrekovac davkoval na pole zrovna pocas prejazdu.. Pluca si natiahli svoju davku..Uff..
Inak skvele profi fotky, aj na Havrane.. Vdaka.
Ak sa podari lepsie potrenovat tak snad aj o rok..

 
desertfremen 22.05.2019 (17:52)

Koľko musíš mať priemerku na 100 kilometrovom sólo švihu aby si sa bol schopný udržať v balíku na takýchto pretekoch?

 
PetoPeto21 desertfremen 22.05.2019 (18:14)

Cca 35km/h alebo priemerný výkon 240W

 
ales13 PetoPeto21 22.05.2019 (18:38)

Tých balíkov je tam viac nemusíš ísť v najrýchlejšom

 
PetoPeto21 ales13 22.05.2019 (18:42)

Pokiaľ chce byť v prvom, tak platí co som napísal

 
kimlo PetoPeto21 22.05.2019 (21:13)

neplati nejazdim solo 35tkou a prvych 60km som sa ich udrzal... rozjoduje sa v kopcoch, nie na rovinach...

 
PetoPeto21 kimlo 22.05.2019 (21:21)

A čo potrebuješ v kopcoch watty watty a ešte raz watty..

 
kimlo PetoPeto21 22.05.2019 (21:43)

ale nepotrebujes jazdit po rovine solo 35tkou
je to marny...

 
matt PetoPeto21 22.05.2019 (20:18)

s tymto by som moc nesuhlasil...ja som maval na solo treningoch priemerky 30-32kmh a teda takmer vzdy som sa udrzal v prednom baliku ( a to som sa tam nezasival a co to aj spicu potiahol ). Ta priemerna rychlost ( solo trening vs pretek ) asi nebude v tomto ohlade nejaky smerodajny ukazovatel.

 
lubo.ie matt 22.05.2019 (23:11)

Peto to dobre napisal. Ak si chces pretek uzivat a nestratit celo v kopcoch tak 35 by si mal dokazat ist solo po rovine. Pri 32 budes niekde v polovici vysledkovej listiny.

 
matt lubo.ie 23.05.2019 (01:05)

Rozdiel je dokazat ist a ist. Nepamatam si kedy som na treningoch jazdieval solo jazdy 35kmh ( asi nikdy aj ked je pravda ze ciste roviny som nikdy nejazdieval ). Samozrejme po rovine nie je problem ist 35kmh ( to by asi mal dokazat kazdy ktory sa na start cyklomaratonu postavi ), ale mal som pocit ze sa pise o priemerke 35kmh v zvlnenom profile.

 
PetoPeto21 matt 23.05.2019 (05:09)

No keď fúka protivietot 5m/s asi ťažko dáš priemerku 35 ked nemáš watty.. Keď chceš byť v prvej desiatke tak aspoň 4.5W na kilo, keď sa chceš len zúčastniť, tak ti stačia 3

 
adrianzvara PetoPeto21 23.05.2019 (07:54)

tak potom napis pri akych podmienkach a v akom profile mam jazdit 35 kmh - lebo ten udaj vobec neni smerodajny je uplne jedno aku priemerku jazdis. dolezie su watty. ale ani wat neni ako waty, je rozdiel ked niekto vazi 90kg a dokaze tahat hodinu tempo na rovine 300w. a potom niekto subtilnejsi (60kg) ktory bude rad aj za 260w na hodinu. je asi jasne kto bude mat lepsiu priemerku na rovine alebo priemer watov. pride kopec a pomer w/kg bude jasne v prospech lahsieho jazdca - 4.3w/kg voci 3.3w/kg. potom zas otazka kto bude lepsi v zvlnenom profile? kto minie menej energie v baliku? kto ma aku aerodynamiku? aky mas bike? preto na tieto otazky neexistuje jednoducha odpoved typu musis byt schopny podrzat aspon 35kmh alebo 240w na 100km jazde.

 
PetoPeto21 adrianzvara 23.05.2019 (08:08)

Ja sa porovnávam s človekom ktorí bol na tomto maratóne v prvej desiatke a ten jazdí Z2 priemerky 35 ja max 32

 
kimlo PetoPeto21 23.05.2019 (08:14)

Peto prosim ta, ty uz sa neporovnavaj cez cisla na internetovych forach, ale na nejaky maraton uz konecne chod! toto si mal vynikajucu prilezitost, a co ked prides v polovici balika? Stalo sa mne nieco ked som nevyhral? nic sa mi nestalo tak neteoretizuj a jazdi!

 
PetoPeto21 kimlo 23.05.2019 (09:30)

Se tam idem s nim na výjazd a viem kde je moje miesto

 
DeRikko kimlo 23.05.2019 (22:27)

Presne tak, treba ísť vyskúšať... ak sa nepodarí umiestniť v celkovom poradí na peknom mieste, ešte stále je možnosť niečo ukoristiť v tombole..

 
ivanv matt 23.05.2019 (08:07)

S tým sa dá len súhlasiť. kto dá sólo švih 100km priemerkou 32, je na tom veľmi dobre. na udržanie v balíku to v pohode stačí, pokiaľ jazdí rozumne.Sólo švih priemerkou 35km/h je schopná dať možno desatina balíka.

 
Fernando ivanv 23.05.2019 (17:32)

nechcem ti pokazit iluziu,ale..ked jazdis solo vyjazdy priemerkou 32km/h tak sa v hlavnom baliku urcite neudržíš.Mam to odskusane aj na tomto podujatí,takze Peťo ma pravdu.
Inak podujatie fakt na profi urovni,klobuk dolu pred usporiadatelmi.

 
ivanv Fernando 24.05.2019 (08:27)

Jazdim malokedy solo svih stovku, ale ak, tak to vychadza presne okolo 32. V baliku hociktorom sa udrzim. Dokonca raz na maratone vydalo na bednu. Takze iluziu si mi nepokazil. Viem o tom svoje.

 
ivanv desertfremen 22.05.2019 (18:46)

staci aj 33-34. ale udrzis sa len pod havran.

 
roman.uvacik 22.05.2019 (18:31)

Videjko k pretekom nebude ? zo všetkým čo si napísal suhlasím,bol som prvý krát paráda

 
baraya roman.uvacik 22.05.2019 (20:11)

ahoj, ano, bude aj videoreport od kolegu.

 
DeRikko roman.uvacik 22.05.2019 (20:44)

roman.uvacik oficiálne videjko sa pripravuje... no máme tu jedno od nášho pravidelného účastníka
https://www.youtube.com/watch?v=WJ7UD7HgsFQ

 
DeRikko 23.05.2019 (00:38)

Kto by si chcel pozrieť, ako to tam vyzeralo - nech sa páči

https://www.flickr.com/photos/photostancik/sets/72157691523580653

 
Synak 23.05.2019 (20:41)

len pre zaujimavos aku ulohu plnili traktory na ceste?

 
tomasma Synak 23.05.2019 (21:02)

@Synak jednoducho zuzili vozovku - vytvorili lievik - cast ludi sla na brzdy, specialne pred Risnovcami - teda boli nuteni minimalne z bezpecnosti spomalit, stratili rychlost.. nasledne v brdku pridat aby im predna cast hard pedal majstrov neodisla.. ak nahodou niekoho neskolil defekt..

 
Pridaj komentár