Novinka: Zero SLR - predstavenie najvyspelejšieho “cesťáku” od Wilier

Novinka: Zero SLR - predstavenie najvyspelejšieho “cesťáku” od Wilier

252 komentáre

orvaq 24.06.2019   Predstavenie Wilier Cestny Bike Cestna Cyklistika Novinky

V prvej polovici júna talianska značka Wilier uskutočnila prezentáciu úplne nového cestného bicykla z modelového radu Zero s označením SLR. Jedná sa o úplne nový dizajn, kde bol kladený maximálny dôraz na integráciu jednotlivých prvkov a súčasne minimálnu hmotnosť.

 

Prezentácia sa konala neďaleko mestečka Bassano del Grappa, kde je sídlo samotnej značky v prostredí ako stvorenom na dôkladné preverenie všetkých vlastností bicykla. Súčasťou prezentácie bola i testovacia jazda na 50 km dlhej trase vo zvlnenom profile podhoria Monte Grappa, kde bolo aj jedno 3 km dlhé stúpanie s 10 % sklonom. Takže sa preveril aj jeden z hlavných cieľov tohto modelu a to nízka hmotnosť.



Konkrétne výrobca udáva hmotnosť pri najvyššom modeli 6,8 kg, čo je vlastne aj limit definovaný UCI pre túto kategóriu. A táto hmotnosť je v tomto prípade skvelý výsledok, keďže sú použité výhradne kotúčové brzdy a elektronická sada Dura Ace.

Rovnako ide o prvý bicykel od Wilier s kompletne integrovanými lankami/hadicami, čo v nemalej miere znižuje aerodynamický odpor a zároveň dáva veľmi esteticky čistý vzhľad.



Rámová sada


Samotný rám má udávanú hmotnosť 780 gramov +/- 2 % a vidlica 345 gramov +/- 5 %. Výrobca udáva zvýšenie hodnôt u ukazovateľa STW (Stiffness To Weight, čo je v preklade pomer tvrdosti voči váhe) o 24 % v prospech Zero SLR voči Zero 7.

Pri návrhu vidlice boli zohľadnené rozdielne pôsobenia síl vznikajúcich pri brzdení kotúčom na ľavej nohe vidlice. Z tohto dôvodu má táto noha robustnejšiu konštrukciu v porovnaní s pravou nohou. Zároveň bola zväčšená vzdialenosť nôh od seba za účelom optimalizácie obtekania vzduchu a tým pádom nižšieho aerodynamického odporu.



Materiál rámu má označenie HUS-MOD Carbon + LCP (Liquid Crystal Polymer). Rám sa pri jazde prejavoval veľmi vyrovnaným dojmom - subjektívne som nepociťoval žiadnu flexiu pri silovom šliapaní ale tlmenie vibrácií bolo nadštandardné, čo ma veľmi milo prekvapilo.

Hlavne preto, že komfort nebýva silnou stránkou ľahkých rámov a už vôbec nie tých z kategórie aero - pričom Zero SLR má vlastnosti z oboch týchto na pohľad nezlúčiteľných kategorií.

Nová rada kolies z produkcie Wilier


Kolesá sú vyrábané priamo značkou Wilier a čo je dôležité - je použitý systém Speed Release od značky Mavic, ktorý výrazne skracuje čas potrebný na výmenu kolesa.

Toto je dôležité najviac pri pretekoch a vzhľadom na fakt, že v roku 2020 sa značka Wilier vracia ako sponzor tímu do World Tour, naberá táto výhoda na váhe. Ak si chcete pozrieť vizualizáciu výhod systému Speed Release, pozrite si video nižšie.



K dispozícií budú rôzne výšky ráfikov a parametre sú nasledujúce:

model ULT38

  • materiál Torayca karbón
  • výška ráfika 38 mm
  • hmotnosť 1 390 gramov (pár)
  • šírka ráfika 24,2 mm
  • ložiská Ceramic Speed
  • galuskové prevedenie
  • určené pre diskové brzdy
  • kompatibilita so všetkými typmi orechov

model AIR50

  • materiál Torayca karbón
  • výška ráfika 50 mm
  • hmotnosť 1 590 gramov (pár)
  • šírka ráfika 26 mm
  • priemyselné ložiská EZO
  • plášťové prevedenie s možnosťou použitia bezdušového systému
  • určené pre diskové brzdy
  • kompatibilita s orechmi typu XDR/HG/ED



Integrovaný kokpit z vlastnej produkcie


Ďalším úplne novým komponentom - teda mohlo by ísť o komponenty dva - je integrovaný predstavec s riadidlami. Tieto sú taktiež vyrábané značkou Wilier a majú váhu 335 gramov +/- 5 %.

Pri ich návrhu boli rovnako ako pri ráme zohľadnené kľúčové vlastnosti a to konkrétne - nízka hmotnosť, tuhosť a minimalistický dizajn. Dostupné budú v piatich rôznych veľkostiach (90*40/100*40/110*42/120*43/130*40 mm).



Z testovacej jazdy môžem potvrdiť, že dizajnérom sa podarilo splniť kritérium tvrdosti, kde ani pri krátkych silových nástupoch so zaradeným ťažkým prevodom nebolo cítiť nežiadúce prepruženie. Príjemným prekvapením bolo, že zároveň neboli ani prehnane tvrdé a pomohli vyhladiť nerovnosti miestami deravých talianskych ciest. Samozrejme, že na vyhladení nerovností sa integrované riadidlá podieľajú iba čiastočne ale výsledný dojem bol celkovo veľmi dobrý.

Súčasne s integrovanými riadidlami si Wilier zobral na starosti aj podložky pod predstavec a tieto sú vyrobené v tvare s prierezom slzy, aby sa znížil aerodynamický odpor a pri výrobe bola použitá nová zmes veľmi pevného kompozitu/karbónu. Podložky sú dostupné vo výškach 5 a 10 mm.



Sedlovka


Z výrobných hál Wilier pochádza taktiež sedlovka, ktorá je v súlade s aktuálnymi trendami v aero prevedení (prierez v tvare slzy), vyrobená z karbónu a je kompatibilná so systémom od Ritchey, konkrétne 1-bolt. Zámok sedlovky je ukrytý v ráme a opticky nenarúša dizajn rámu.



Testované bicykle boli osadené spomínanou elektronickou sadou Shimano Dura Ace vo verzii s hydraulickými brzdami. Výrobca sa rozhodol, že pre tento model budú k dispozícii výhradne diskové brzdy. Zároveň s uvedením nového modelu spúšťa Wilier aj nový systém s menom Accu-Fit, pomocou ktorého si môžete zamerať kľúčové rozmery vášho predchádzajúceho bicykla a táto aplikácia vám pomôže určiť najvhodnejšiu veľkosť rámu modelu Zero SLR.

Zaujímavosťou je možnosť, kedy jazdec môže zvoliť až 3 rôzne veľkosti rámu na svoju výšku a doladiť si optimálny posed výberom adekvátnej veľkosti integrovaných dielov. Wilier teda výrazne inovoval svoju vlajkovú loď a výborne prepojil aerodynamiku a nízku hmotnosť. Ak hľadáte svoj vysnívaný “superbike”, môže to byť kľudne budúci adept. Viac podrobností sa dozviete na stránke výrobcu.

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Komentáre

mikkaeeel 26.06.2019 (11:36)

0


Tvrdosť je synonymum tuhosti?

 
orvaq mikkaeeel 26.06.2019 (11:40)

0


ano, mas pravdu, pouzil som nespravny terminus technicus.

 
Pridaj komentár