www.knog.sk

Video: Sella Ronda Hero alebo ako chutí 84 km s prevýšením 4 000 m v Dolomitoch

Imroman 23.06.2019 36 fotografií   Horsky Bike Youtube Horska Cyklistika Reportaz Vylet Video Taliansko Dolomity Preteky Maraton Jazdenie

Poďte sa so mnou pozrieť priamo na trať maratónu, ktorý dokonale kombinuje náročné kopce, singletracky smerom nadol a tiež úžasnú scenériu. No a okrem videa tu nájdete aj netradičnú galériu.

O tomto podujatí ste si už odo mňa mohli prečítať nejeden report - napríklad z roku 2017 alebo 2018 . Tentoraz som sa rozhodol využiť možnosti, ktoré ponúkajú nové kamery GoPro Hero7 Black a vziať vás priamo na trať. Výsledkom je podrobný videoreport nižšie.

Keď som si ale pozrel všetky materiály, ktoré sa nám podarilo dať dokopy vrátane fotiek od Sportografu, napadlo ma vytvoriť ešte akýsi fotoreport nižšie. Nie je to úplne klasický formát, ale možno pomôže doplniť celú atmosféru tohto podujatia trošku „odľahčenou“ formou...

Cesta zo Žiliny nám s Lenkou ubehla príjemnejšie aj vďaka tomuto krásavcovi ŠKODA Octavia Scout... ale klídek, je len požičané. Ja som vďaka nemu prvýkrát dokonale okúsil kúzlo tempomatu, automatu a ďalších moderných technológií .

Príjazd máme tradične vo štvrtok a nie je nič lepšie, ako sa vybaliť a ísť aspoň trochu pretočiť stuhnuté nohy. Navyše sa už dá v Selve aj registrovať, takže všetko pripravené.

V piatok už je takou tradíciou spoločný výlet a prehliadka záverečných úsekov trate. Mňa hlavne zaujímalo, koľko snehu je v Passo Duron... nakoniec sa moje obavy ukázali ako zbytočné.

Toto je ten dôvod, prečo hovorím o snehu – ešte pred 2 týždňami tu padla pekná nádielka a vyzeralo to nejako takto:

Samozrejme základom je poctivá príprava mašiny – prvá ostrá skúška pre Felt Edict, ktorý mi prišiel cca 2 týždne pred maratónom, ale bol už poctivo preverený na domácich fatranských trailoch. Hlavne som na ňom poriadne prebehol všetky skrutky, aby sa mi nestalo niečo podobné ako v Levoči - tam sa mi povolili riaditká, čo rozhodne nie je nič príjemné. Rovnako je novinkou sedlo od Selle San Marco s názvom GND, ktoré dokonale sadlo, a o ktorom sa tiež neskôr dozviete viac. Hodí sa totiž ideálne na MTB a hlavne do pekne strmých kopcov, kde treba byť poriadne na špičke.

Kolesá Fast Forward Outlaw AM, plášte Maxiss Ikon... No a mazanie od Rex, oblečko od Castelli a motor beží na Powerbar. No a ešte som mal od zimy odložené nové biele tretry od DMT... to viete, Taliansko . Tu sa určite patrí ešte raz poďakovať všetkým partnerom za podporu.

Štart je vždy veľká show a takmer vždy tu z toho človek má pomaly zimomriavky. Na mňa príde rad o 7:25, predtým ako prvé štartujú ženy Elite na kratšej trase a muži Elite na dlhej.

Prvým stúpaním je to k vrcholovej stanici Dantercepies. Hneď na rozcvičku 5,3 km s priemerom 14 %. Každopádne som zvolil stratégiu, že ho pôjdem skutočne s rezervou, čo sa nakoniec aj oplatilo...

Ono ale aj tá rezerva predsa len bolí, no keď človek vidí tých ľudí okolo a atmosféru, chce sa do toho oprieť. Vpravo na fotke už mama signalizuje Lenke, že idem . Support, ako sa patrí... Inak Lenka točila video o tom, ako vyzerajú preteky z pohľadu support tímu, tak verím, že sa odhodlá ho potom publikovať .

Práve krásne singletracky sú dôvodom, prečo je Hero jedinečné a najmä ak je človek vpredu, dokáže si ich skutočne vychutnať.

Druhým dôvodom sú neskutočné panorámy Dolomitov.

Miestom, odkiaľ dokonale vidieť ľadovec Marmolada, je druhé stúpanie k vrcholovej stanici Pralongia. Tu sa nachádza aj akési vrcholové „plató“ s krásnymi cestičkami po šotoline. Cestou nadol už čaká singletrack do Passo Campolongo a odtiaľ slušný zjazd po šutroch do Arabby.

Stúpanie spod Arraby na zjazdovku Sourassas je skutočne len pre „skalných“ fanúšikov jazdenia v kopcoch . No keď už sa tam človek vyškriabe, stojí to za to a vie, že to najhoršie má za sebou. Odmenou je následný rýchly zjazd a trail do legendárneho Passo Pordoi.

„Fight for Pordoi“ - singletrack do Passo Pordoi dá zabrať, nakoniec sa ale žiadny sneh nekonal. Zato miestami človek bojoval s klzkými šutrami a hlbšími bahennými rigolmi. Z Passo Pordoi sa opäť pokračuje sériou technických trailov, ktoré pekne preveria techniku. Práve v zjazdoch sa dá rovnako získať pomerne dosť času a dobrý full tu vie výrazne pomôcť. Všetko si to vie človek pekne pozrieť na jednotlivých segmentoch na Strave.

Záverečný singletrack do cieľa – tu už človek únavu skutočne necíti a dokonale si užíva každú zákrutu. Podobné sa nedá povedať o poslednom veľkom kopci Passo Duron, ktorý tvorí poslednú veľkú prekážku. Tam som jeden rok žobral žemlu od nemeckých turistov, teraz už som bol pripravený a nasúkal v ňom do seba postupne asi 3 gély a balíček gumových cukríkov s kofeínom .

Nakoniec končím sa časom 5:49 hod, takže o 1 min som si zlepšil osobák. Ešte 20 rokov a bude sa triasť aj Paez a Lakata . Miestny spíker sa ma pýta, či viem po taliansky, krútim hlavou, že len „english“. Tak ma aspoň vyhlási ako Martine Imriči...

Dobrou tradíciou je fajné nealko pivko v cieli... vždy padne vhod. Tentoraz sa mi záver išiel skutočne dobre, takže namiesto opierania sa o zábradlie ako minulé roky, si to celkom vychutnávam. A nechýba ani ženský support tím .

Ďalšia cenná „finišerská“ medaila.

No a takto vyzerá Yútuber na trati... vyberať kameru z držiaku za jazdy alebo prepínať medzi kamerou a fotením, je základný skill . Rovnako ako fuňať do kopca a niečo hovoriť...

Tradičnou odmenou je výjazd v novom zaslúženom drese... a hlavne možnosť stráviť tu ešte pár dní.

Výsledky nájdete na tomto odkaze a záznam jazdy v aplikácii Strava.

Tak to bol taký netradičný fotoreport ale prišlo mi zbytočné písať znovu to isté, čo som už hovoril vo videu. Ako som písal vyššie, strávili sme tu ešte niekoľko dní. Napadlo ma, že namiesto toho bude ďalší článok, kde dám dokopy niekoľko tipov pre jazdenie v Dolomitoch, ak sa sem náhodou chystáte.

Pretože Dolomity sú skutočne oblasť, ktorú si treba poznačiť do „to-do“ listu. Ciao...

Páči sa ti toto video?

Podobné videá

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Horské bicykle)

durmi 24.06.2019 (11:27)

Pekne si to zhrnul. My sme boli tento rok prvýkrát a tiež sme bývali v Ortisei, čo je príjemná polhodinka od štartu a ideál na rozjazdu. Odporúčam aj pre rodiny s deťmi, naše boli nadšené Inak, keď vidím zábery na videu, to ako keby si bol na iných pretekoch. Trať a scenéria rovnaká, ale minimum pretekárov. My sme štartovali až z predposlednej vlny o 8.35h, čiže pred nami už bola na trati riadna masa pretekárov. Smerom hore to išlo relatívne v pohode, stále obiehaš plynulo desiatky / stovky ľudí...ale prídeš k nájazdu do singlu alebo k technickejšej časti v zjazde a stojíš Poriadne lieviky sa tam tvorili. A v technických úsekoch v zjazde sa motali ľudia peši a bajky tlačili. Sourasass - ešte dlho budem preklínať úsek, kde som tlačil bajk vedľa seba a krútil hlavou Okrem toho úseku všetko zjazdné, len to bolelo... Gratulujem k výsledku, palec hore

Imroman durmi 24.06.2019 (13:24)

Ahoj, diky...Ortisei je super a hlavne je tam klud vacsi ako hore
No to je tak, ak chces mat volne single, treba mat licenciu a byt tiez rychly v prvom kopci. Ja som si tiez zazil tie obiehacky a spunty pocas 2 rocnikov a potom uz som si ju zabezpecil

hurmikak 23.06.2019 (12:26)

Parada. Celkom by ma zaujimali tipy na jazdenie v Dolomitoch s minimom zvaznic.

Imroman hurmikak 23.06.2019 (13:08)

Diky...Zvaznice a cesty su praveze kamosi vdaka ktorym sa dostanes hore k trailom Teda ak si to jazdis za vlastne a nie na lanovke ci ebiku

crymo99 Imroman 23.06.2019 (13:57)

Super videjko. Mna prekvapili tie nizke tlaky, ktyore si vo videu spominal. To si mal Ikon predu aj v zadu ? 2,2 ci 2,35 sirka ?

Imroman crymo99 23.06.2019 (13:59)

2.2...poucil som sa z minuleho roku kde som dal viac a lutoval som to

hurmikak Imroman 23.06.2019 (14:37)

Jasan, cestou hore zvaznica ok. Ale dole je to plytvanie vyskovymi metrami.

Imroman hurmikak 23.06.2019 (14:44)

takmer vsade su nejake chodnicky...

Imroman hurmikak 23.06.2019 (15:06)

Ale zase ja nie som ten typ co za kazdu cenu skuma ci nahodou sa neda nieco zist inakade...ja tam nemam problem jazdit ani po ceste na horaku takze mozno to nebude clanok uplne pre teba

Gusto0 23.06.2019 (21:25)

zabudnem aj citat pri tolkych videach tvoje clanky doplnene fotkami boli vzdy fajn vecerne citanie, no musim uznat ze toto video sa podarilo. to ze budes vytahovat kameru pocas preteku a kecat do nej som necakal. potom som uz cakal len kedy si zasa zaspievas

Imroman Gusto0 24.06.2019 (09:15)

To vies, treba to posuvat Ja som uz klasickych reportov pisal tolko, ze uz ani neviem Tak som rad, ze sa videjko pacilo

Anthemmer 23.06.2019 (14:29)

Ale zjazduješ úplne diabolsky, Ty máš asi malú spotrebu brzdových doštičiek

Imroman Anthemmer 23.06.2019 (18:33)

Heh, no praveze ano lebo casto jazdim u nas vo Fatre a tam to ide rychlo dole

Summit 23.06.2019 (15:00)

Túto oblasť milujem na biku či na lyžiach.
Imroman rešpekt

Imroman Summit 23.06.2019 (18:33)

Dikes

dxdexter 23.06.2019 (20:27)

Chlape, parada, takto si predstavujem bajkera telom aj dusou A pretek aj vysledok uzasny, gratulujem. Mna boleli nohy uz len z toho videa, ale v mojom veku uz taku kondicku nenaberiem, tak sa aspon kocham sprostredkovane, dakujem.

Imroman dxdexter 23.06.2019 (21:19)

Tak to som rad, ze to splnilo ucel

mjk 24.06.2019 (01:46)

Ja som bol pretek tiez sice 60km ale aj tych 3200 vyskovych bolo az az. Prostredie nadherne, trat excelentna, neporovnatelna so slovenkymi maratonmi. Gratulujem k vysledku musel si sa riadne namakat. Video dokonale👍

martinm66 23.06.2019 (14:27)

Super video pekné úseky.

Imroman martinm66 23.06.2019 (21:18)

Vdaka, tie zjazdy a singlace su vazne odmena.

Jano82 23.06.2019 (18:38)

My sa tam chystame teraz na tyzden.
Imroman, prosím ta, nevies poslat gpx presne tejto trasy?
Dakujem.

Jano82 Jano82 23.06.2019 (20:25)

Nasiel som na oficiálnej stranke. Mam. Dik.

Imroman Jano82 23.06.2019 (21:20)

Akurat som to chcel napisat, ze tam to najdes

mato99 23.06.2019 (19:40)

Skladám klobúk dole pred tebou.👍👍dobry výkon.mal si 34 prevodník? Dalo sa to utiahnuť?

Imroman mato99 23.06.2019 (21:18)

Diky...jj, 34 ale dalo no...ale 32 by sa tiez v pohode uzivil

p.tra 23.06.2019 (21:27)

krasny vykon, krasny pretek, podarene video.
dakujeme za sprostredkovanie!

Imroman p.tra 24.06.2019 (08:50)

Vdaka, pochvala patri aj nasmu editorovi ktory to dal pekne dokopy.

martinurban18 23.06.2019 (21:29)

Paráda 👍 klobúk dole si makac

Imroman martinurban18 24.06.2019 (14:02)

Diky

martinurban18 23.06.2019 (21:32)

Bol som minulý rok v dolomitoch je to tam peckove

RoboNM 23.06.2019 (22:37)

Pekný článok a výsledok ani nehovorím 👍🍻

Imroman RoboNM 24.06.2019 (08:51)

Vdaka

yogi11 23.06.2019 (22:49)

Super video, mám prosbu, ideme tam za mesiac pojazdit, zaujímajú ma nejaké singláce nadol, technickejsie jazdenie, allmontain, enduro, vedel by si mi poradiť? Vopred ďakujem.

Imroman yogi11 23.06.2019 (23:04)

No ja som si v podstate kombinoval casti trate z Hero a potom taky freestyle...takze za mna vyskusaj casti trate a popri tom narazis na dalsie.

LukeBikerider 23.06.2019 (23:23)

Masívny report. Zatiaľ asi najlepší čo do obsahu aj kvality spracovania.

Imroman LukeBikerider 24.06.2019 (08:51)

Diky, to potesi a rovnako aj nas editor si zasluzi pochvalu

A2BRH 24.06.2019 (06:30)

Parádny výsledok ,vynikajúce video si proste matador 💪 . 👏👏👏

Imroman A2BRH 24.06.2019 (08:53)

Heh, no aspon uz viem co ma kde caka tak to je vyhoda ked si matador

motopalic 24.06.2019 (06:39)

Respect 👏👏bro 💪💪💪.

Imroman motopalic 24.06.2019 (08:52)

👊😎

fofo050 24.06.2019 (10:22)

Neskutočne. Famózne. Myslím že čas by si ešte posunul nižšie keby že nenahrávaš ale to by sme potom nemali ten slastný pocit pri čítaní a sledovaní vídejka. Sledujem ťa už dávnejšie a fascinuje ma ako posúvaš ďalej svoje hranice. Verím že tvoj vrchol bude na CAP EPIC na ktorý sa už teraz teším a držím ti palce v tom posune. Tvoje velké plus v pohode jazdenia je aj okolie rodiny ktorá ťa podporuje a sprevádza. Za to majú môj obdiv.

Imroman fofo050 24.06.2019 (13:42)

Ahoj, diky...Heh, no Cape Epic to si asi necham ked uz vazne nebudem vediet co viac Tych veci okolo a financii je strasne vela a zatial je kopec dostupnejsich akcii kde som este nebol...Ale nikdy nehovor nikdy

milancaban 24.06.2019 (10:24)

Jedno z najlepsich videii urcite a ani dlzka nevadila lebo bolo pekne vyzivne. Dlhe stupania po zvazniciach su skvele. Ja to dolu kopcom moc nemusim. U nas z BB jazdim raz za cas na Kriznu co poznas no ja sa dalej zatial nedostanem.

Imroman milancaban 24.06.2019 (14:03)

Ano, Krizna je moj oblubeny kopec na trening ked som na chalupe. Tam sa da pekne pripravit aj na taketo trate

motopalic 24.06.2019 (10:31)

Je to veľká výzva. Mne by tiež pasovala tá kratšia verzia. Respektíve od polky by to bol len boj sám so sebou nie s ostatnými. Oproti našim nudným maratónom kde najprísnejší zjazd je traktorová cesta.... Toto je fakt super. S cyklovozikom má tam asi nepustia čo? 😁😁😁 Junior má rád enduro ako tato....

milancaban motopalic 24.06.2019 (11:31)

No ale maraton neni prave enduro a bezny clovek sa tam nema vyklepat. Ja to beriem opacne ze dole by sa malo ist cestou ktora sa da aj vyjst opacne. Nejake serpentiny to mozu spomalit. Ale single pre zavod su take zvlastne ked tam neobehnes nikoho.

cistyjebo motopalic 26.06.2019 (22:42)

Asi si nejazdil maratón v Košiciach. 😉

Midzione 24.06.2019 (13:19)

Pekné zhrnutie a o výkone ani nehovorím. Veľký obdiv hlavne rodine, že ťa takto podporujú. Tomu sa naozaj povie support.

Imroman Midzione 24.06.2019 (15:27)

Veru ano...bez toho a velkej miery tolerancie to ani nejde.

radovanholik 24.06.2019 (17:28)

Už letos jsem uvažoval, ale tvůj Imroman report mě tak namotivoval, že na 99% se příští rok plánuju zúčastnit. Máš to krásně zpracované.

Imroman radovanholik 24.06.2019 (17:57)

Diky...ale nezabudni to riesit hned ako sa spusti prihlasovanie lebo to sa hned vybookuje. Treba sledovat stranku a necakat.

Nole 24.06.2019 (17:54)

Pecka !!!
Gratulujem k umiestneniu.
Pochvala všetkým, ktorí sa na tom podieľali...
Super video.
Dolomity sú nádhera.
Palec hore Maťo.

Imroman Nole 25.06.2019 (06:37)

Diky...velky podiel na tom ma aj nas editor.

winter78 24.06.2019 (18:52)

Pustil som video...pozerám čas takmer 20 minút...uffff to nedám naraz, to pozriem na dva-krát. Tak som pustil....a zrazu koniec , zhltol som to ako malinu. Parádne to bolo. Super !!

Imroman winter78 24.06.2019 (20:15)

Diky...no bal som sa ako na to budete reagovat ale niektore veci sa oplati robit detailne

miro80 24.06.2019 (19:15)

Super výkon...,klobúk dolu a video samo vraví za všetko! mám otázočku na to sedlo,akú šírku a typ SM GND to bol? ja zvažujem zrovna tento model,len na ich orig. stránke ponúkajú iba šírky 135mm..

Imroman miro80 24.06.2019 (20:14)

Cauko, ja som siel do 135 mm a to z toho dovodu, ze to potom menej zavadzia ked presuvas tazisko hore dole...teda aspon mne. Navyse na MTB si aj tak velmi casto viac na spicke kde tu celu sirku ani tolko nevyuzijes. Aspon to je moj pohlad...

DAVEixo 25.06.2019 (07:56)

Bravo Imriče!!! Tá energia a zápal pre tento šport. Len tak ďalej... Držíme palce.....

Imroman DAVEixo 25.06.2019 (14:40)

Cauko, vdaka...sezona este dlha

pietro2010 26.06.2019 (19:00)

Ahoj Martin, gratulujem k vykonu, vzdy sa rad necham poucit obsahom tvojich prispevkov Prosim Ta, v com si strihal toto video? Dakujem

Imroman pietro2010 26.06.2019 (22:29)

Diky...musim sa spytat nasho editora, on je majster strihac

the-redsox 15.07.2019 (11:21)

Imroman, prosim ta ako je to s velkostami u DMT? Standard alebo treba vacsie cislo ako u vacsiny talianov? dakujem

Imroman the-redsox 16.07.2019 (21:50)