DEMA Chřibská 50 MTB

V sobotu 18.4.2009 sa v priestoroch rekreačného strediska Kamínka u Roštína uskutočnil siedmy ročník preteku DEMA Chřibská 50 MTB. Nakoľko je to jeden z prvých pretekov v sezóne, teší sa každoročne pomerne hojnej účasti pretekania lačných bikerov a bikeriek.

Organizátori minulý rok vypočuli hlasy bikerov sťažujúcich sa hlavne na asfaltový povrch trate a niekoľko asfaltových úsekov nahradili terénom. Tento rok sa trať tiež trocha zmenila a to na troch úsekoch, kde opäť pribudol terén a tak sa dĺžka trate predĺžila na konečných cca 52 km.

U nás na Slovensku sa v rovnakom čase konal KAKTUS BIKE Svätojurský MTB maratón, takže účasť Slovákov bola tento rok nízka a vzhľadom na celkom malú vzdialenosť medzi oboma podujatiami je kolízia termínu škoda.

Napriek daždivým predpovediam vyšlo priam ideálne počasie na kvalitnú bajkovačku a na štart sa nakoniec postavilo 580 po dlhej zime nedočkavých pretekárov. Čelo štartového poľa takmer po celý čas ťahal Jan Jobánek z „MERIDA Biking teamu“. Na občerstvovačke na zhruba 30-tom km mal náskok viac ako 1,5 minúty pred trojčlennou skupinkou prenasledovateľov, ktorý si udržal až do cieľa. Medzi ženami však situácia na trati nebola taká jednoznačná a cieľovú pásku nakoniec ako prvá preťala Pavlínka Šulcová zo „Samba co“ s 11 sekundovým náskokom pred Jankou Ševčíkovou z „BIKE ONE Teamu“.

Kompletné výsledky si môžete pozrieť tu: http://www.cyklosportchropyne.cz/demavys.php

Keďže som nemohol zo zdravotných dôvodov štartovať, tak som si do batohu pribalil aspoň foťák a popri povzbudzovaní „kolegov“ som na trati fotil (teda aspoň dovtedy než som zistil, že som si druhú kartu nechal v aute " title=".