Kaktus Bike Svätojurský MTB maratón 2009

Štartovacím pretekom tohtoročnej CykloMaratónskej Série bol ako zvyčajne pretek pre nás najvzdialenejší neďaleko hlavného mesta, v mestečku známom kvalitným vínom a taktiež z minulého roku premňa kvalitným pretekom vo Svätom Jure.

Posádka BTVT(Bike Team Vranov nad Topľou) rozdelená do dvoch áut vyrazila z Vranova už v piatok 17.4. ráno aby včas dorazila a stihla sa aklimatizovať na Svätojurskú klímu predsa len z východu to máme nejaký ten kilometer a ja ako mesačný držiteľ VP s tromi ľuďmi na palube som bol rád, že sme vyrazili tak skoro.Z BTVT sme išli takmer v klasickom CMS-kárskom zložení t.j. Gekon69,Buno,Chico,Osty,Macik a v Prešove sme na cestu pribalili bikera z Košíc Steju-a a MTBikerská výprava za prvými bodmi CMS 2009 mohla začať.Cesta bola celý čas pohodová až na polhodinový jarný ,,dáždik“ v okolí Piešťan keď sme na diaľnici mali viditeľnosť asi 5metrov a stierače boli zbytočné.

Svatojursky maraton

Približne o 16. hodine sme dorazili na miesto a prvé čo sme mali v pláne bolo ubytovať sa ale Gekon mieni Dury mení a keže dohodnuté ubytovanie s Durym bolo zrazu neaktuálne, pretože sa mu nedalo dovolať asi dve hodiny na mobil tak sme to začali riešiť cez Svätojurské infocentrum,ktoré musím pochváliť za kvalitu služieb a veľmi milú a ochotnú slečnu ktorá to mala na starosti a ani sme sa nenazdali a už sme mali vybavené ubytovanie blízko štartu ale v tom sa nám ozval Dury, ktorý nemal vypnutý mobil ale bol v lese tak bol mimo dosahu(asi posledné úpravy trate) tak nakoniec sme sa nasťahovli do garzónky ktorú nám vybavil(touto cestou ĎAKUJEME) Potom nás ešte čakala registrácia, na ktorej ma milo prekvapila taška s rôznymi darčekmi a samozrejme najväčším prekvapením bol Svätojurský ionťák ako ho nazvali moderátori preteku.Po registrácii a nočných dialógoch sme sa zobudli trochu s obavami o počasie ale to bolo objednané úplne na mieru MTB maratónu.Ráno prebehlo klasicky od raňajok po pripevnenie štartovných čísel a už sme sa zahrievali na prvé cyklomaratónske kilometre sezóny 2009.Ja osobne som sa najviac tešil na známe tváre z MTBikera a účastníkov minuloročnej CMS pretože som celú zimu nevidel toľko ľudí s rovnakou krvnou skupinou ale tešil som sa aj na nové tváre ktorých prišlo viac ako som očakával a tak som si ich veľa nezapametal tak dúfam že sa z nich čoskoro stanú staré tváre.

O deviatej hodine odštartoval celý kolotoč zvaný CMS borcami na dlhej trati, ostatní-polmaratónci si ešte hodinku počkali a rozcvičovali sa.Na štarte kratšej 44kilometrovej trasy sa objavili aj juniori, ktorých minulý rok bolo viac vidno na dlhých tratiach ale pravidla sa upravili a tak sme sa stretli na krátkej.O 10. hodine pomerne veľký počet bikerov nedočkavých po dlhej zime sa vydala zdolať polmaratón každý s iným cieľom niekto chcel dôjsť do cieľa iný vyhrať,niekomu stačil dobrý čas ... Trať bola pomerne suchá ale veľmi pekná.Úvodné stúpanie medzi vinohrady pelotón rozdelilo na rôzne výkonnostné skupiny.Aj keď na maratónoch je málo času obdivovať prírodu hlavne pre tých čo to myslia vážne, nedalo mi nezdvihnúť občas hlavu a pokochať sa krásnou prírodou a vinohradmi.Po druhom náročnejšom stúpaní pretekárov čakala občerstvovačka na ktorej sme niektorí ani nezastavovali no niekomu to prišlo vhod.Po ďalšej dávke kilometrov a stúpaní som zbadal druhú občerstvovačku, na ktorej už kotvilo viacero bikerov a ktorou som nepohrdol ani ja lebo ma prekvapili menšie-väčšie zdravotné problémy.Po druhej občerstvovačke mi kričali diváci že už len jeden kopček a bude to prevažne zjazd a mali pravdu ale k mojím zdravotným problémom sa pridali

ako naschvál aj technické a tak singlespeed na zjazdoch s prevodom 2-6 som veľa vody už nenamútil a sklamaný sám sebou pomaly došiel na cestičku pri rieke kde som ticho závidel rybárom ich pohodu.... posledná promenáda po futbalovom ihrisku, kde ma ešte stihlo predbehnúť zopár pretekárov a konečne som sa zvalil do trávy a nevedel o svete ... Po pár minútach som sa išiel najesť a prekvapilo ma, že som nemusel stáť v rade ako na mandarínky ale k jedlu som sa dostal hneď a tak isto to bolo aj s umývaním bicyklov.Atmosféra po preteku bola super, kecalo sa kecalo a na tombolu čakalo.
Po vyhlásení výsledkov a losovaní tomboly,ktorá bola pomerne štedrá ale BTVT zas odišlo naprázdno, sa všetci rozbehli ku svojím autám a pomerne unavení sme sa vydali na ďalekú cestu na blízky východ do Vranova.

Fotografie pri úvode článku © filo18

Diskusia na fóre : http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?f=6&t=18110

Výsledky : http://www.vos-tpk.sk/2009/jur2009.txt

Fotogalérie
(ak viete o ďalších, dajte vedieť v komentároch)