Kliknutím prejdeš na
www.canyon.com
Reklama
Canyon predstavuje model Ultimate CF EVO Disc s hmotnosťou pod 6 kg

Canyon predstavuje model Ultimate CF EVO Disc s hmotnosťou pod 6 kg

19 komentárov

redakcia 11.07.2019 11 fotografií   Sezona 2019 Canyon Cestny Bike Cestna Cyklistika Novinky

Aj keď sa hranica pre UCI modely ani zďaleka nepriblížila hranici 6 kilogramov, Canyon prichádza s novinkou, ktorá určite poteší srdcia ortodoxných gramárov.

 

Cestný model Ultimate nesie vo svojom mene symbol jeho využitia – dostať sa na hranicu možného (a dokonca aj za ňu). Snaha neustále znižovať hmotnosť, nie však na úkor funkčnosti, vždy bola, je a zostane kľúčovou pri tvorbe športových bicyklov. Canyon v tomto smere pridáva niečo z vlastnej produkcie – Ultimate CF Evo Disc – najnovší a najľahší variant série Ultimate, ktorý si počas svojej existencie pripísal k svojmu menu značný počet víťazstiev.

Medzi hlavné parametre, ktoré sprevádzajú tento model, sa radí predovšetkým údaj na váhe, ktorý odkazuje pod úroveň šiestich kilogramov (vo veľkosti M a bez pedálov). Samotný rám je samozrejme tým hlavným dielom Canyon tímu a váži 641 gramov (nezahŕňajúc menšie doplnky). Ak by sme to porovnali s ročníkom 2017, konkrétne modelom Ultimate CF EVO s klasickými ráfkovými brzdami, hmotnosť rámu bola 665 gramov.



K nemu sa pridáva aj 285 gramová vidlica, prispôsobená výhradne pre uchytenie diskových bŕzd pomocou štandardu FlatMount. Za týmto všetkým stojí v prvom rade materiál, ktorým je prirodzene karbón. Canyon použil dvojicu modulácií uhlíkových vlákien: ultra-high modulus (UHM) a ultra-high tension (UHT). Prvá z nich je zodpovedná za tuhosť, druhá zasa za výdrž a odolnosť rámu pri opakovanom zaťažovaní počas rokov používania.

Odlišné kladenie jednotlivých vrstiev uhlíkových vlákien, než je tomu v prípade Evo Rim (teda ráfkovej verzii Ultimate), znižuje celkovú hmotnosť rámu na 90 g/m2 (Evo Disc), vzhľadom na 100 g/m2 (Evo Rim).



Detaily, ktoré sú niekedy síce takmer nepovšimnuteľné, avšak dotvárajú finálny celok, majú svoje miesto aj pri Ultimate CF Evo Disc. Ide tak o integrované karbónové uchytenie prešmykača, titánové šrauby a špeciálne spracované hliníkové pevné osy, pri ktorých sa dbalo o ušetrenie každého gramu navyše. Pri ich porovnaní s modelom Ultimate CF SLX, kde nájdeme hliníkový úchyt prešmykača a používanie oceľových šraubov, získava Ultimate CF Evo Disc výhodu 10,5 gramu.



Výpočet noviniek však rámovou sadou nekončí. Jednou z dôležitých súčastí modelu Ultimate sú aj karbónové riadítka, bezprostredne spojené v jeden celok s predstavcom z vlastnej produkcie. V konečnom dôsledku prispieva tento Evocockpit CP20 k zníženiu hmotnosti celého bicykla oproti použitiu predchádzajúceho modelu CP10, ktorý bol o 15% ťažší. Ručička váh sa tak zastavuje na hodnote 270 gramov.



V otázke voľby ostatných komponentov sa inžinieri priklonili k výberu najvyššej rady z ponuky Sram, konkrétne Red eTap AXS – elektronickej sady so systémom 2x12. Dôležitou súčasťou sú aj brzdy, opäť z dielne Sram vo verzii HRD. Dostatok komfortu a adekvátny prenos sily majú na starosti kolesá DT Swiss PRC 1100 Dicut DB 24, vyrobené k 25. výročiu značky. Trošku exotiky vnáša aj sedlovka s logom Schmolke 1K, teda pravá gramárska lahôdka s hmotnosťou len 120 g, vyrobená s rozdielnym počtom vrstiev uhlíkových vlákien, vzhľadom na zaťaženie (od 9 do 17). Na nej bude upevnené sedlo Selle Italia C59, ktoré k celku pridá 61 gramov.



  • rám: Ultimate CF Evo Disc, UHD, UHF uhlíkové vlákna, (641 g)
  • vidlica: Ultimate CF Evo Disc, UHD, UHF uhlíkové vlákna, 1,25“ krk, (285 g)
  • sada: Sram Red eTap AXS, 2x12, hydraulické diskové brzdy (2 518 g)
  • kolesá: DT Swiss PRC 1100 Dicut, 24 mm, keramické ložiská (1 283 g)
  • plášte: Continental GrandPrix TT 25 mm (190 g/ks)
  • komponenty: sedlovka Schmolke 1K (120 g), kokpit Canyon CP20 (270 g), sedlo Selle Italia C59 (61 g)




Takýto šperk vyjde svojho budúceho majiteľa na rovných 10 000 €. Zaradenie do predaja je datované od 11. júla 2019, teda odo dnes. Viac podrobností sa dozviete na domovskej stránke značky Canyon.

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

robo96 11.07.2019 (09:40)

Keby skryli tie hadice, tak by to bolo naozaj ultimate.

 
Sarinator robo96 11.07.2019 (10:26)

Srytie hadic narusi strukturalnu integritu potom by ram nebal 641

 
ostogiske Sarinator 11.07.2019 (10:37)

na case dat do eteru bezkablove brzdy

 
Sarinator ostogiske 11.07.2019 (10:39)

najlepsie IoT Wifi brzdy

 
lacika_dnb Sarinator 11.07.2019 (13:34)

skor BT 4.2, nech je adrenalin este vacsi

 
robo96 Sarinator 11.07.2019 (10:50)

pochybujem ze by to nejako narusilo integritu, ked si vsimnes tak zadna brzdova hadica ide cez ram. V predu to mohli skryt to ramu bez problemov, tam sa ziadne zasahy do konstrukcie nerobia, ba prave by mali o dieru v rame menej, lebo by to slo vnutrom uz od zacatku, od paciek.

 
Sarinator robo96 11.07.2019 (10:52)

tak potom mas pravdu a chybas im v teame vzdy mi je luto ze takto sikovny nasi ludia sa nedostanu k moznostiam aby svoje znalsoti mohli presadit .

 
robo96 Sarinator 11.07.2019 (13:52)

nebud zbytocne sarkasticky, len som napisal ze by to vyzeralo lepsie.. vacsina top modelov uz to ma eno nuno upratane a tuto bike za 10 az 13tisic nie

 
Sarinator robo96 11.07.2019 (14:02)

Prepac nechcel som sa ta dotknut, mne take reci pridu smiesne, lebo pri tej vahe zrejeme celili problemom, ktore si my ( ja urcite ) neuvedomujeme.

 
Goozoon Sarinator 11.07.2019 (13:54)

Ale no.. da sa to aj tak, ako to ma Specialized
https://youtu.be/iCbwPp-VOZU

od 4:20

 
Sarinator Goozoon 11.07.2019 (13:59)

Jasne ze sa da, ale 7.9kg v serii . Canyon je najlachsia "seriovka" a radit firme ako je canyon ze ako na to je ako ked pri pive radime Saganovi kedy si mal nastupit a kde spravil takcicku chybu.

 
Goozoon Sarinator 12.07.2019 (08:54)

Samozrejme, schovat trubky stoji 2kg

 
lacika_dnb Goozoon 12.07.2019 (08:56)

riesite kraviny.. no tak je tam vidiet 10cm trubky.. aj tak si tam niekto placne kapsicku a je po cistom dizajne

 
Goozoon lacika_dnb 12.07.2019 (09:21)

za 10 litrov a kravina? tu uz ide o detaily

 
Sarinator Goozoon 12.07.2019 (09:06)

Ja tam mam prekpel je to 7.19kg

 
dodes robo96 11.07.2019 (21:29)

Tiež mi to hneď napadlo. O dosť viac by ľudí by sa "napačmalo" na kúpu, ak by boli hadice dnu. Zrejme to pridlho vyvíjali a ušiel im diktát súčasnej doby 😀

 
SB@RB 12.07.2019 (11:14)

A je vôbec potrebný 6kg bike za 10 litrov? Ľudstvo nemá kam uzitočnejšie investovat energiu a prostriedky? Ekosystém planety sa nam rozpadá pred očami a tu sa riešia nepodstatné hadičky či gramy. Kedy sa zobudíme a otvoríme očí? Kedy zistíme čo je podstatne pre prežitie ľudstva a zachovania života na tejto planéte?

 
mireczagora SB@RB 12.07.2019 (13:03)

ano, ma, nikdy, uz vieme a kasleme na to #gramyrobiakilogramy #jazdikymniejeteplo

 
Pridaj komentár