Canyon predstavuje model Ultimate CF EVO Disc s hmotnosťou pod 6 kg

Aj keď sa hranica pre UCI modely ani zďaleka nepriblížila hranici 6 kilogramov, Canyon prichádza s novinkou, ktorá určite poteší srdcia ortodoxných gramárov.

Cestný model Ultimate nesie vo svojom mene symbol jeho využitia – dostať sa na hranicu možného (a dokonca aj za ňu). Snaha neustále znižovať hmotnosť, nie však na úkor funkčnosti, vždy bola, je a zostane kľúčovou pri tvorbe športových bicyklov. Canyon v tomto smere pridáva niečo z vlastnej produkcie – Ultimate CF Evo Disc – najnovší a najľahší variant série Ultimate, ktorý si počas svojej existencie pripísal k svojmu menu značný počet víťazstiev.

Medzi hlavné parametre, ktoré sprevádzajú tento model, sa radí predovšetkým údaj na váhe, ktorý odkazuje pod úroveň šiestich kilogramov (vo veľkosti M a bez pedálov). Samotný rám je samozrejme tým hlavným dielom Canyon tímu a váži 641 gramov (nezahŕňajúc menšie doplnky). Ak by sme to porovnali s ročníkom 2017, konkrétne modelom Ultimate CF EVO s klasickými ráfkovými brzdami, hmotnosť rámu bola 665 gramov.


K nemu sa pridáva aj 285 gramová vidlica, prispôsobená výhradne pre uchytenie diskových bŕzd pomocou štandardu FlatMount. Za týmto všetkým stojí v prvom rade materiál, ktorým je prirodzene karbón. Canyon použil dvojicu modulácií uhlíkových vlákien: ultra-high modulus (UHM) a ultra-high tension (UHT). Prvá z nich je zodpovedná za tuhosť, druhá zasa za výdrž a odolnosť rámu pri opakovanom zaťažovaní počas rokov používania.

Odlišné kladenie jednotlivých vrstiev uhlíkových vlákien, než je tomu v prípade Evo Rim (teda ráfkovej verzii Ultimate), znižuje celkovú hmotnosť rámu na 90 g/m2 (Evo Disc), vzhľadom na 100 g/m2 (Evo Rim).


Detaily, ktoré sú niekedy síce takmer nepovšimnuteľné, avšak dotvárajú finálny celok, majú svoje miesto aj pri Ultimate CF Evo Disc. Ide tak o integrované karbónové uchytenie prešmykača, titánové šrauby a špeciálne spracované hliníkové pevné osy, pri ktorých sa dbalo o ušetrenie každého gramu navyše. Pri ich porovnaní s modelom Ultimate CF SLX, kde nájdeme hliníkový úchyt prešmykača a používanie oceľových šraubov, získava Ultimate CF Evo Disc výhodu 10,5 gramu.


Výpočet noviniek však rámovou sadou nekončí. Jednou z dôležitých súčastí modelu Ultimate sú aj karbónové riadítka, bezprostredne spojené v jeden celok s predstavcom z vlastnej produkcie. V konečnom dôsledku prispieva tento Evocockpit CP20 k zníženiu hmotnosti celého bicykla oproti použitiu predchádzajúceho modelu CP10, ktorý bol o 15% ťažší. Ručička váh sa tak zastavuje na hodnote 270 gramov.


V otázke voľby ostatných komponentov sa inžinieri priklonili k výberu najvyššej rady z ponuky Sram, konkrétne Red eTap AXS – elektronickej sady so systémom 2x12. Dôležitou súčasťou sú aj brzdy, opäť z dielne Sram vo verzii HRD. Dostatok komfortu a adekvátny prenos sily majú na starosti kolesá DT Swiss PRC 1100 Dicut DB 24, vyrobené k 25. výročiu značky. Trošku exotiky vnáša aj sedlovka s logom Schmolke 1K, teda pravá gramárska lahôdka s hmotnosťou len 120 g, vyrobená s rozdielnym počtom vrstiev uhlíkových vlákien, vzhľadom na zaťaženie (od 9 do 17). Na nej bude upevnené sedlo Selle Italia C59, ktoré k celku pridá 61 gramov.


  • rám: Ultimate CF Evo Disc, UHD, UHF uhlíkové vlákna, (641 g)
  • vidlica: Ultimate CF Evo Disc, UHD, UHF uhlíkové vlákna, 1,25“ krk, (285 g)
  • sada: Sram Red eTap AXS, 2x12, hydraulické diskové brzdy (2 518 g)
  • kolesá: DT Swiss PRC 1100 Dicut, 24 mm, keramické ložiská (1 283 g)
  • plášte: Continental GrandPrix TT 25 mm (190 g/ks)
  • komponenty: sedlovka Schmolke 1K (120 g), kokpit Canyon CP20 (270 g), sedlo Selle Italia C59 (61 g)


Takýto šperk vyjde svojho budúceho majiteľa na rovných 10 000 €. Zaradenie do predaja je datované od 11. júla 2019, teda odo dnes. Viac podrobností sa dozviete na domovskej stránke značky Canyon.
report_problem Našiel si v texte chybu?
redakcia 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Pinarello séria X a nová Dogma X - to najlepšie na dlhú jazdu PR článok

Pinarello séria X a nová Dogma X - to najlepšie na dlhú jazdu

Nové modely od Pinarella s označením X sú na svete a ich hlavná prednosť je pohodlnejší posed a komfort. A ešte aj dobre vyzerajú.
Pinarello novinky 2023 - nové, dostupnejšie a aj elektrické modely

Pinarello novinky 2023 - nové, dostupnejšie a aj elektrické modely

Nový modelový rad F a X zjednodušuje názvoslovie a správnu záťaž ustráži hybridné NYTRO.
MTBIKER novinky – naše plány do sezóny 2024

MTBIKER novinky – naše plány do sezóny 2024

Nové značky, nové spolupráce, nová predajňa, komunitné jazdy, ale aj jeden veľký letný projekt na východe. Pozrite si prehľad toho, čo chystáme.
keyboard_arrow_up