Novinka: Giant Reign 2020 – enduro vládne terénu

Koniec leta si pre nás pripravil plný balík noviniek. Jednou z nich je aj budúcoročný model Giant Reign s 29“ kolesami a dostatkom zdvihu, aby ste na ňom dokázali prekonať opäť o niečo viac.

Giant Reign Advanced Pro 29

V samotnom názve modelu sa ukrýva viacero charakteristických čŕt, ktoré utvárajú celkový obraz bicykla. Jedným z nich je prívlastok „advanced“ – ten symbolizuje karbónový základ. Nejde však len o predný trojuholník. Z uhlíkových vlákien Advanced Composite je aj zadná stavba. Dôležitým prvkom pri špecializácii bicykla do náročných podmienok, akým je enduro a horská cyklistika vo všeobecnosti, je geometria rámu. V tejto oblasti sa inžinieri z Giant-u sústredili na položenie hlavového uhla na hodnotu 65 stupňov a vzpriamenie uhla sedlovej trubky až na 76,8 stupňa.

Tým sa vytvorila agresívna pozícia jazdca, ktorý dokáže s väčšou istotou a efektívnosťou zvládať nástrahy terénu. Dodatočnú a vôbec nie nezanedbateľnú črtu, priechodnosť terénom a stabilitu bicykla, majú na svedomí 29“ kolesá. Z prechádzajúcich ročníkov sme poznali Reign s rozmerom 27,5“. Ročník 2020 však posúva vývoj o niečo ďalej. Keď sa povie enduro, na myseľ nám okrem uhlov príde aj veľkosť zdvihu. Reign ním nijak nešetrí a v sériovej výbave vám prinesie 160 mm vpredu a 146 mm s pričinením zadnej stavby, ktorá pracuje pod taktovkou patentovaného systému Maestro. Ak hovoríme o ostatných komponentoch, hlavným mottom je jednoduchosť – 12 rýchlostná kazeta s jednoprevodníkom, 4-piestové brzdy a už esenciálna teleskopická sedlovka, ktorej vedenie lanka vo vnútri rámu nebude rušiť elegantný vzhľad rámu.

Ak sa pozrieme na samotné odpruženie, jeho prednosťou je vyladenie pre pretekárske účely. Dôvodom je použitie top modelov Reign pri podujatiach Enduro World Series, ktoré si vyžaduje precíznosť a efektivitu. Zadná stavba využíva tlmiče s metrickým štandardom s nižším prevodovým pomerom a priamym uchytením tlmiča do horného váhadla – trunnion mount. Tým sa navyšuje citlivosť a tlmenie, ako aj uvoľnenie priestoru pre inštaláciu sedlovky.

Spomínaná geometria okrem uhlov spolieha aj na offset vidlice, ktorý sa posúva k hodnote 42, respektíve 44 mm. Dôsledkom je predĺženie rázvoru bicykla a teda aj stabilizácia pozície jazdca.

V sérii Advanced Pro nájdeme trojicu variantov. Najvyšší Reign Advanced Pro 29 0 je dodávaný vo farbe „Chameleon Saturn“, ktorá zaistí, že na trailoch budete neprehliadnuteľní. V najvyššej špecifikácii je jeho cena stanovená na 7 999 €.

Prostredný model s karbónovým rámom Reign Advanced Pro 29 1 je citeľne šetrnejší k vašej peňaženke. S cenovkou 4 999 € sa stavia na druhé miesto ponuky modelov Reign.

Najdostupnejší variant Reign Advanced Pro 29 2 vás vyjde 4 099 €.

Jan Cees Schellenbach, riaditeľ marketingového oddelenia Giant hovorí: „Som pyšný na to, že som mohol spolupracovať pri tvorbe tejto novej modelovej rady Reign 29 a môžem úprimne povedať, že je to skutočne výborný stroj s 29 palcovými kolesami ktorý disponuje vlastnosťami pre potreby pretekárov v endure, alebo ak sa chcete vyblázniť so svojimi priateľmi na obľúbených trailoch.“

Giant Reign 29 a Reign SX

Ponuka nových modelov sa však nezastavuje len pri karbónových špeciáloch, ale smeruje aj k stále kvalitným, avšak dostupnejším kombináciám. Reign 29 je označenie pre hliníkové vyhotovenie tohto endura z dielne Giant, ktoré si pri použití zliatiny ALUXX SL zachováva karbónové horné vahadlo. Geometria rámu ničím nezaostáva od „staršieho“ karbónového brata. Kratšia zadná stavba, dlhšia horná rámová trubka a identické uhly ako v prípade Reign Advanced napovedajú, že aj on dokáže čeliť takmer akýmkoľvek nástrahám horského prostredia.

Ak však hľadáte niečo „viac“, voľba môže padnúť aj na vyhotovenie Reign SX. Ten oproti Reign Advanced a Reign 29 ponúka ešte o 10 mm viac zdvihu. Tým pádom sa zastavujeme na hodnote 170 mm vpredu. Nárast zdvihu je oporou v skutočne strmom teréne, kedy potrebujete každý milimeter odpruženia. Ani tomu nechýba výbava v podobe jednoprevodníka s 12-rýchlostnou kazetou, bezdušové kolesá so širokými ráfikmi s nábojmi Boost, 4-piestové brzdy a teleskopická sedlovka.

Cenové rozpätie týchto hliníkových modelov je o čosi prijateľnejšie. Za najvyšší bicykel z tejto série, Reign 29 1, zaplatíte 3 849 €.

Celých tisíc eur ušetríte pri výbere nižšieho modelu, Reign 29 2, ktorý je dodávaný v dvoch farebných vyhotoveniach, čím sa dostanete na hodnotu 2 899 €.

Prepracovaný Reign 29 SX s bonusovým zdvihom je v ponuke v jednej špecifikácii, kde je cena stanovená na 3 449 €.

Viac informácii získate na domovských stránkach značky Giant.