Kliknutím prejdeš na
rockmachine.sk
Reklama
Test: Rock Machine Gravelride 500 - po cestách aj necestách

Test: Rock Machine Gravelride 500 - po cestách aj necestách

47 komentárov

bimjeam 20.09.2019 36 fotografií   Univerzalny Gravel Rock Machine Horska Cyklistika Test Cykloturistika Cestna Cyklistika Bicykel

Kategória gravel bicyklov sa u zákazníkov stále teší veľkej popularite. Pribúdajú rôzne „gravel-specific” komponenty, ako aj doplnky. V čom tkvie čaro týchto bicyklov?

 

Rock Machine Gravelride bol úplne prvý gravel bicykel, ktorý som mal možnosť jazdiť. Priznám sa, že v tom čase mi prišli tieto bicykle ako také „mačkopsy”, ktorých určenie bolo pre mňa ako človeka, ktorý na takomto type bicykla nikdy nesedel trochu zmätočné. Odvtedy však ubehlo veľa času, rukami mi prešlo asi tucet rôznych gravelov a s odstupom času musím konštatovať, že jazda na takomto type bicykla ma naozaj baví. O to zaujímavejšie je vrátiť sa svojím spôsobom opäť na začiatok a otestovať model Gravelride 500, ktorý je na tom výbavou podstatne lepšie ako moja prvotina.



Prvé dojmy - Déjá vu v tmavom kabáte


Gravel s číselným označením 500 je prostredným modelom modelového radu Gravelride českej značky Rock Machine. Tvar rámu nesie jasný rukopis tejto značky, čo vidno najmä na koncepcii rámu „sharkspine EVO” a výraznej sedlovej vzpere.

Zaujímavým prvkom je aj zúžená sedlová rúra, ktorá umožnila skrátenie zadnej stavby, ako aj zväčšenie priechodnosti plášťa. Gravelride 500 nevybočuje z radu ani po grafickej stránke. Matný lak a kombinácia výrazne žltého loga a čierneho rámu sú typické pre Rock Machine.

Temné tóny mierne ozvláštňuje tmavošedá vidlica. Po dizajnovej stránke sú zladené aj polepy na ráfikoch, ako aj sedlo so žltým lemovaním a iniciálami „RM”. Čo ma však trochu zaskočilo bola hmotnosť bicykla, ktorý s 294 g pedálmi vážil 11,57 kg vo veľkosti M (53 cm).



„In gravel we trust“ - geometria a osadenie


V porovnaní s inými modelmi je cítiť z modelového radu Gravelride závan trailu. Vidieť to najmä na širokých baranoch, krátkom predstavci a krátkej zadnej stavbe, ktoré dodávajú bicyklu hravosť a dobrú ovládateľnosť aj v teréne. Po stránke komponentového osadenia je „päťstovka” taká nižšia stredná trieda. Pohon a brzdy zveril Rock Machine do rúk značky Shimano - konkrétne sady Tiagra, ktorá ponúka prevody 2x10 s hydraulickými strmeňmi štandardu flatmount.

Závitový stred hollowtech II, ako aj prítomnosť 12-milimetrových pevných osiek sú z pohľadu domáceho servis-majstra určite plus. Ostatné komponenty ako sedlovka, sedlo, riadidlá a predstavec nesú logo vlastných komponentov značky One Sport.



Praktické skúsenosti z jazdy na ceste a v teréne


Na test gravel bicyklov sa vždy teším, lebo to takmer vždy pre mňa znamená spestrenie ciest z práce. Ráno nabombované plášte, po práci odfukujem a rozmýšľam, ako si cestu spestriť. Na tento účel sú gravely geniálne! Poľné, štrkové ani neudržiavané cesty zrazu nie sú problém. Veľmi veľa však záleží od voľby plášťov a tlaku.

V tomto ohľade sú 37 milimetrov široké plášte WTB Riddler Race výbornou voľbou. Pri tlaku 4 bary sa dobre odvaľujú na asfalte a pri 2 baroch sa nemusíte báť ani na mäkšom blatistom podklade. Skôr, než sa však pustím do jazdných dojmov, musím sa najskôr vyjadriť k veľkosti bicykla. Mnou testovaný kúsok bol vo veľkosti M, čo je v reči čísel 53 cm.

Na bicykli sú použité pomerne široké riadidlá s výrazným reachom, čo ešte umocňujú pretiahnuté brzdové páky. Pocitovo sa tak pri svojej výške 176 cm cítim pomerne natiahnutý a neviem si predstaviť, že by som podľa odporúčania výrobcu siahol po veľkosti L, ktorú internetový konfigurátor odporúča na výšku postavy 175 cm a viac.



Všade dobre, v lese najlepšie


Ak by ste čakali, že Gravelride poletí na ceste ako žiletka a v lese s ním budete vyvádzať ako na hardtaile, tak mám pre vás zlé správy. Hoci na rovinkách nejde tento bicykel až tak zle, jeho kilá ho dobiehajú v kopcoch. Predsa len 11,5 kg nie je zrovna najmenej na bicykel bez odpruženia. Čo som však nečakal bol fakt, že v lese som si jazdu na tomto bicykli užíval omnoho viac ako na ceste.

Terénnejšia geometria, široký kokpit a tuhý rám robili z tohto bicykla postrach všetkých lesných cestičiek a rýchlych zjazdov. Tu som narážal na limity plášťov s dušami. Prerábka na bezduše sa tu pýtala ako soľ, žiaľ, ráfiky WTB SX19 ani plášte túto možnosť neponúkali, čo je veľká škoda. Z obavy o precvaknutie duše som sa musel krotiť o dosť viac, než by zvládol rám aj brzdy.



Druhá moja výčitka je trochu voči zvoleným kľukám. Kombinácia kompaktov 50/34 na gravel nie je úplne ideálna a pokojne by som si tu vedel predstaviť napríklad kľuky 48/32 alebo 46/30. Chápem, že to je však skôr chyba zo strany Shimano, ktoré takúto alternatívu neponúka v rámci komponentovej sady Tiagra. Na druhej strane v zjazde som nemal problém držať krok s „cesťákmi” a prišliapávať si aj v rýchlosti 60 km/h.

Pozitívne hodnotím aj možnosť osadenia teleskopky s vnútorným vedením, na čo je rám pripravený. Fajn vychytávkou je aj použitie „rýchlospojok” na hydraulických hadiciach, ktoré umožňujú jednoduchú demontáž bŕzd, ktorých hadice sú vedené vnútrom rámu.


Plusy:

  • výborná ovládateľnosť
  • poradí si aj s horším terénom
  • výkonné brzdy
  • univerzálne plášte
  • tuhosť rámu
  • pevné osi

Mínusy:

  • tvar brzdových pák
  • dlhý reach baranov
  • ráfiky nie sú tubeless ready
  • vyššia hmotnosť



Porovnanie s modelom Gravelride 200


Keďže som mal minulú sezónu možnosť testovať nižší model Gravelride 200, rád by som napísal krátke porovnanie, pokiaľ by sa niekto rozhodoval medzi týmito dvomi modelmi. Gravelride 200 je základný model, ktorý s 500-vkou zdieľa rovnaký rám.

Hlavným kameňom úrazu 200-vky je jednoprevodníková sada s ôsmimi prevodmi. Kazeta 11-34 má hrubé odstupňovanie a v strmších kopcoch vás prinúti šliapať radšej po vlastných.



Tu má vyšší model podstatne navrch, nakoľko je osadený sadou Shimano Tiagra 2x10 s kľukami 50/34 a kazetou 11-34. Hoci s funkciou radenia microshift a mechanickými kotúčovkami som nemal absolútny problém a pevné brzdové páky mi vyhovovali viac, hydraulickej Tiagre nemožno uprieť vyšší brzdný výkon a lepšie dávkovanie, hlavne v dlhých zjazdoch. Čo sa týka hmotnosti celku, tak rozdiel piatich stoviek eur odľahčí vyšší model zhruba o pol kila.



Záverečné zhrnutie - pre koho je bicykel určený?


Napriek pár chybám krásy hodnotím model Gravelride 500 ako dobrý bicykel, ktorý svoju silnú stránku ukáže až s nástupom terénnych úsekov. Dobre zvládnutá geometria a účinné brzdy doplácajú trochu na ťažšie kolesá a vyššiu hmotnosť, ktoré brzdia bicykel v kopcoch, no segmet gravelov nebol nikdy o naháňaní rýchlostných rekordov, ale skôr o slobode výberu trasy, čo tento bicykel spĺňa do bodky.



Tam, kde by som s cestným bicyklom sklopil uši a otáčal riadidlá o 180 stupňov, chytá Gravelride druhý dych a na ceste pritom nie je žiadny slimák. Vyššia hmotnosť bicykla je vykompenzovaná jeho odolnosťou a tu už si musí každý zvážiť sám, či sa plánuje viac pohybovať na asfalte, alebo na poľných a štrkových cestách. Pokiaľ ste priklonený viac k možnosti „B”, som si istý, že si s Gravelride 500 budete rozumieť.



Maloobchodná cena testovaného bicykla je stanovená na 1 299 € a kompletné informácie o špecifikácii sa dozviete na tomto odkaze.

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Poznámka redakcie: Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Podobné články

Komentáre

StanoLevice 20.09.2019 (11:38)

chlapci, Tí čo ste proti gravelom, tak sa mi zdá že ste všetci bikeri jazdiaci mtb a to ht alebo fuulloch, je jasne že pre Vás je to krok mimo, alebo do zadu. Tieto bicykle si väčšinou kupuju ľudia jazdiaci cestu, alebo takí čo chcú robiť cykloturistiku po ceste a jednoduchom teréne. To nie je bicykel s ambíciou súťažiť s ht v teréne, je to relax a začína to byť životný štýl.

 
Zahir StanoLevice 20.09.2019 (15:18)

Jazdím cestu a veruže by som si na tento hybrid nesadla

 
imro1 StanoLevice 20.09.2019 (19:28)

No jazdím mtb, teda full a nad gravelom uvažujem, by sa mi to celkom páčilo. No 11,5 kg by som si vedel predstaviť tak pri cene 800 € a nie pri 1300, tam mi to už príde fakt dosť mimo a ešte ak sa nedajú ani obuť bezduše...Pri tejto cene si predstavujem hmotnosť tak o kilo nižšiu a určite aj bezdušové obutie.

 
winter78 StanoLevice 20.09.2019 (20:26)

Jazdím len cestu a v živote by som si gravel nekúpil ☺. Na cestu žiletku , do terénu MTB. A ukáž mi cykloturistu ktorý bude zaľahnutý v spodnom úchope na baranoch na gravel biku ☻☻☻.

 
bimjeam winter78 20.09.2019 (20:39)

treba vyskúšať, viac k tomu neviem povedať

 
winter78 bimjeam 20.09.2019 (21:29)

Ja chápem a rozumiem, len sa stále neviem zbaviť pocitu že je to len prezlečený crossový bike, ktorý nebol vo svojej dobe veľmi populárny práve kôli nálepke "ani ryba ani rak" , na ceste pomalý, v teréne kostitras.

 
Ujo-Ventilka winter78 24.09.2019 (14:14)

Zrovna na tento model je tak trochu prezleceny cross s tou vahou.
No su aj lahke rychle graveliky. Na asfalte a v stupaniach pocitovo na 95% ako cestacik a zaroven si clovek uzije zabavu na hladkych vrstevnicovych singtrackoch, a na polnackach, strkovych cestach sa mu ostatni pozeraju na chrbat s ocami plnymi prachu

Vela spravia plaste, s lahkymi tubeless cca 40mm plastami sa da ist krasne pojazdit do Karpat, plynulo sa da prejst z tempovania na asfalte na singlac, kde to je snim zabava, uzivat si zmenu povrchov. Vsetko s vyhodami lahkeho bajku a dropov, kotucovych brzd, pohodlnych a pritom rychlych plastov.
Karpaty v okoli BA su idealne pre gravel
Ja mam gravel na velkometrazne vyjazdy do Karpat a ako mestsky bajk a enduro mam na zjazdy. Od Bieleho Kriza az po tazke enduro zavody.

 
ppi StanoLevice 23.09.2019 (08:32)

iba maly detail - tieto biky su na rozebane asfaltky typu napr fackovske sedlo, pripadne rakusku sutolinu, urcite nie na nase polne cesty nech si predajca/vyrobca tvrdi co chce

 
Martis ppi 24.09.2019 (06:34)

Prečo nie?

 
Martis 21.09.2019 (10:27)

Vymenil som staré dirt HT za gravel v januári. Išiel som do cca nízkej ceny a ako tak dizajnu. Není som náročný. Prachy dávam do svojho AM biku 😉 takže mam 150mm pod svojou zadnou partiou 😉 a nepríde mi to ako kostitras. Keby som býval v Trenčíne, kde je kopec za mestom asi ho nekupujem. No v okolí Trnavy, kde najbližšie do kopcov je to 30km,my to už zmysel dávalo. Vybehnem sa previesť na 1-2 hodinky,tu po okolí a som spokojný. Cestný bike by som teda nechcel. Vyhýbam sa autám čo to ide, a aj tak tie cesty tu v okolí sú hrôza. Pod 37c ani bohovi 😂 takto chodím po všetkých možných poľných cestách a baví ma to,spoznavat región zo sedla biku. To si tak ideš do Sládkovičova na zmrzlinu. Ideš pozrieť rybníky dole pri Nededi. Už keď si tu, tak predsa pozrieš Kolárovo, však som tam nikdy nebol. A doma pred bytovku ti ukazuje tachometer 150km 😉 pekná nedeľa za nami. A to som sa vybral po nedeľnom obede, po 12 hodine. Proste baví ma to 😉 tak ako ma nebude baviť cesta, DH biky, fat biky atď. tak isto nemusí niekoho baviť gravel 😉 PS: mam Soot 30 za 770 a váha je bez pedálov cca 11,4kg ale ze vôbec ma to neser.... 😀

 
winter78 Martis 21.09.2019 (18:40)

Všetko čo si tu opísal perfektne sedí aj na crossový bike . Nechceš žiletku, chceš niečo na poľné cesty,širšie plášte. Pri crossovom biku si ešte ako výhodu pripočítaj odpruženú vidlu ktorá je v ľahkom teréne aj s malým zdvihom skvelý doplnok ku komfortu. A predpokladám že na gravel biku spodný úchop ani nevyužívaš, pretože neverím že človek ktorý nemá čo-to odjazdené v spodnom úchope na baranoch sa dokáže poskladať do spodného úchopu na gravel biku ☻☺☻.

 
Ujo-Ventilka winter78 24.09.2019 (14:30)

Tie argumenty az skrabu oci.
Gravel to nieje o rychlostiach ci zjadoch ci hocico. Ide o pohodlny a pritom zivy posed, co na krose nieje. A kross je hlavne tazky ako olovo. Dobry gravel za 1000e je pod 10kg. Argument s tazkou vydlou na krose to uz sa mi nechce ani ignorovat Nizke tlaky na bezdusakoch to nahradia.
Na rozdiel od HT dlhsia jazda na asfalte je prijemna vdaka aero posedu a baranom.
Nechapem argument ze ten co si kupuje gravel nema mat odjazdene.
Ja som v dropoch 50% casu, viac ako na klasickom cestaku. Lebo rajdy mam vyssie a je to omnoho viac pohodlne ako na klasickom cestaku. Ked idem tempa po rovine som v dropoch, rovnako ako v zjazdoch.
Chapem ludi co maju radi ziletku a len tak si plavaju nad lestenym asfaltom a vypnu hlavu a idu si tempo. Ja mam rad to spojenie s prirodou, lesom, mimo aut, nech to je aj trochu technickejsie a na rozdiel od MTBcka ma gravel stale v sebe tu ergonomickost a lahodnost cestaku.

 
Bade 20.09.2019 (10:09)

Za 1300€ sa dá kúpiť kvalitné odpružené HTcko vhodné do skutočného terénu a z rovnakou váhou ako tento kostitras.

 
kondvi Bade 20.09.2019 (10:31)

Tak tak, na HT s ľahkými DT Swiss kolesami a maxis ikon 2.2 bezduse mám lepšie časy po ceste ako kamarát na gravely a bez debaty kde s ním môžem všade jazdit keď už gravel končí...

 
Borso kondvi 20.09.2019 (10:57)

Tak tvoj kamarat nebude v bohvie akej kondicke

 
blackman kondvi 20.09.2019 (11:11)

Toto je v skutku originalny argument hodny tretiaka ZS.

 
kondvi blackman 20.09.2019 (11:25)

Aký argument porovnávame rýchlosť HT Vs gravel na ceste a v teréne. Píšem že priemerný človek nemá o moc respektíve skoro vôbec väčšiu rýchlosť v priemere na výjazde HT oproti gravelu. V teréne dupľom a to nehovoríme o komforte. Hovorím iba to že pre mňa osobne, keď som sa na jar rozhodoval k Fullu gravel alebo HT, padlo rozhodnutie na HT a vôbec to neľutujem kdežto kamarát je s tým gravelom značne obmedzený či už na terén alebo potom jeho fullom na presuny po ceste. Buď sa trápi s jedným alebo s druhým pri kombinovanom výjazde. To len na margo prvého komentáru.

 
voyo kondvi 20.09.2019 (14:43)

No neviem, HTcko je taky macko pes. V terene sa ta snazi vyhodit zo sedla a na ceste nie je rychlejsi ako fully

 
kondvi voyo 20.09.2019 (16:47)

Poviem ti to čo mne jeden šikovný cyklotrialista. Všetko je o technike, niekto pôjde na HT dole rýchlejšie ako ty na fulle. A chcel by som vidieť ako pôjdeš na dhf/dhr alebo Hans/magic Marry a 32z prevodník vpredu rovnako rýchlo ako HT s 34z prevodníkom, pevnou zadnou stavbou a užšími plastmi s rýchlou vzorkou 😉

 
Ujo-Ventilka kondvi 24.09.2019 (14:42)

a niekto pojde d le rychlejsie na Graveli ako na HT...

 
voyo kondvi 06.10.2019 (15:33)

Nie je to len o technike jazdy. Ak sa bavime o rovnakcyh jazdcoch. Ak sa bavime o Saganovi a mne, potreboval by som motorku.

A fully nie je len downhill masina, ale aj XCcka.
Ja mam napr. fully so 40z prevodnikom.

 
szlavo Bade 20.09.2019 (10:55)

Ja som kúpil za 800€ gravel z Decathlonu s výbavou Shimano 105 a jazdi sa mi na ňom lepšie (do roboty denne 50km hlavne asfalt ) ako keď som jazdil na HT čku. A nie problem ani vyjsť na poľné či lesné cesty

 
Jano1987 szlavo 20.09.2019 (13:12)

Však to. Ja som si tiež kúpili za 800€ gravel a som spokojný, aj keď väčšinu času jazdím po asfalte, či už do roboty alebo na výlety. Zatiaľ mám na ňom WTB Ridler 37c nemám veľmi pocit, že by som bol oveľa pomalší ako na cesťáku. Ale cítim sa pohodlnejšie, predsa len nie som tak vyklepaný na nerovnostiach ako pri cesťáku. Jasne, mám 100kg, takže aj tam je rozdiel ako pracujú pneu. Ak chcem ísť po lesnej ceste, tak môžem ísť rýchlejšie, predsa len Continental Ultrasport 2 bez dezénu tak dobre v ľahkom teréne nedržia. V prípade potreby, stále môžem zhodiť WTB a dať cestný plášť a mám cesťák. Ja to veľmi nevyužijem, ale kamoš chodí na cykloturistiku a páči sa mu na tom, že tam má možnosť osadiť rôzne držiaky. Samozrejme pevné osky požadujem za plus, keď už mám mechanické kotúče, lepšie ako rýchloupináky.

 
mars 20.09.2019 (10:48)

Vďaka za recenziu Marián, Z toho Mojtína si na tom pálil pekne dole. By som chcel vidieť, ako by Ti tam niekto uvisel s 2,2" Ikonmi https://www.strava.com/segments/21251143

 
bimjeam mars 20.09.2019 (11:18)

Myslím, že na HT-čku by som po rovine asi päťdesiatkou neletel

 
Bade bimjeam 20.09.2019 (11:27)

Kde je na to segmente rovina?

 
bimjeam Bade 20.09.2019 (11:58)

Kde píšem o segmente?

 
Bade bimjeam 20.09.2019 (12:06)

Odpovedas na komentár o tvojom segmente. Čítaj na čo odpisujes!

 
bimjeam Bade 20.09.2019 (13:02)

Odpovedám na to , ako som išiel z Mojtína dole. Cesta z Mojtína dole, do Beluše nie je len jeden segment FYI

 
Danishko 26.09.2019 (21:35)

Tieto argumenty typu "nikdy by som gravel nechcel lebo..." sú na úrovni príspevkov v diskusii niekde na Pravde pod článkami o Pohode. Tiež sa tam vyjadrujú ľudia čo tam v živote neboli a každému dávajú na známosť že tam určite ani nepôjdu. Zbytočnosti.
Po 5 rokoch jazdenia v Považskom Inovci a Tribči som vymenil HT za gravel. Teraz najazdím 3x toľko, idem kde chcem. Jasné že na zjazdy z Panskej Javoriny môžem zabudnúť, ale na to gravel ani nie je určený. A na počudovanie, chodím väčšinu času dolu na baranoch a normálne som si zvykol

 
9m133 20.09.2019 (11:04)

Náhodou gravel je super.Len pri jazde mimo cesty si nesmieš dávať jazyk medzi zuby...

 
winter78 9m133 21.09.2019 (07:05)

Naozaj nechápem ľudí ktorí napr. vlastnia full a potom presadnú na tento kostitras bez jediného náznaku pruženia a dobrovolne si idú ničiť kĺby v teréne len preto lebo je to trend ☺☻☺☻.

 
Martis winter78 21.09.2019 (10:15)

Myslím že tak isto si ničíš kĺby aj na HT 😉 myslíš že tvrdá 100mm vidla a nejaké 2,1 plášte sú extra pohodlné, hlavne keď s tým HT si dovolíš ísť na horší terén ako by s gravelom.

 
9m133 Martis 21.09.2019 (12:41)

Na mojom krásnom HT jazdím to na čo je určený gravel.Som spokojný.Rozdiel so zamknutou vydlou a nezamknutou je badatelný.Aj zamkn. vydla toho poberie viac ako pevná!!! a to ešte môžem laborovať s plášťami...

 
9m133 9m133 21.09.2019 (12:45)

Vidlou.

 
Ujo-Ventilka winter78 24.09.2019 (14:35)

Naozaj nechápem ľudí ktorí napr. nechapu na co je gravel urceny a ze jazda napr. v Karpatoch je pohodlna a nieje to ziaden kostitras.

 
flasa3 20.09.2019 (17:30)

Ja som na tomto gravely sedel pocas testovacieho dna RM .je pravda ze tie prevodniky mohli byt mensie,ale no,ista cast smerom na tematin sa dala sliapat.Smerom dole som bol ale tiez prekvapeny ako bajk drzi,ziadne prekvapive skrutenie rajdov na kameni a pod.tie brzdy boli fajn aj ked...prihodil by som nieco naviac ,priemer kotuca..alebo nieco zlepsit lebo pri mojich 95 kg a vahe bicykla to bolo citit..ale rozhodne teda lepsie ako V-Brake nejake.Radenie bolo inak superne,ta Tiagra je fajn.Aj ovladanie bajku,dole kopcom fajne,typ plastov trafili..ta teleskopka by tam za tu cenu uz mohla ale byt a to je dovod preco tie Gravely su stale take nerozbehnute si myslim.Aspon za mna je to cena..ja som inak seriozne vazne uvazoval nad tou GR-200 lebo jeden kus bol vo vyraznejsej akcii ale potom som si precital ze udaj z prevodu bol zly,nie 1x11 ale iba 1x8 a kvoli tomuto som ho ani nezobral a verim ze za tu cenu tam mohlo byt nieco lepsie.Alebo aspon ta teleskopka..ten prevod tento model GR200 dostane do skladu stareho zeleza..

 
ppi flasa3 23.09.2019 (08:23)

na novom biku barany drzia - povolia az po case ked to najmenej cakas a nechapem naco komu je na takomto biku teleskopicka sedlovka (akoby s tym asi chcel zjazdovat prudke single ci ako)

 
Ujo-Ventilka ppi 24.09.2019 (14:41)

tiez mi teleskopka pride overkill, gravel obmedzuju plaste a geometria. Duplom s tymi non-TL rafikmi, zas je pravdou ze miesta na tom rame je dost na 45mm+ plaste od oka. Inak sa da tubeless spravit na kazdom rafiku metodou ghetto tubeless, sam to tak mam. A je to fail ze v recenzii nieje uvedeny max. rozmer plastov co sa tam zmesti, zakladny udaj... ta teleskopka je uzitocna na zjazd v rychlosti , s gravelom takym terenom pomaly, pripadne na pleci , idealne asfaltkou dole

 
michalkrempasky 20.09.2019 (17:35)

trosku drahe na to ze to ma len tiagru nie ?

 
szakiandris 20.09.2019 (22:37)

Tieto tvary & zvary som uz obdivoval aj u lacnejsej varianty...

 
Danishko szakiandris 26.09.2019 (21:50)

To je lajdáctvo zvárača že nevie ťahať TIGom húsenicu rovno, čudujem sa že im to kontrola kvality pustí ďalej.

 
JozefP 21.09.2019 (19:12)

Jazdil som gravel necelý rok v okolí Hlohovca a to najmä poľné cesty, ktorých je tu neúrekom. Asfaltu sa vyhýbam ako môžem, presun po ňom beriem ako nutné zlo. Spočiatku som bol gravelom nadšený - no s príchodom jari a začiatkom poľnohospodárskych prác sa výrazne zhoršili podmienky na poľňačkách, výjazdy som si prestal užívať - stále som musel sledovať cestu, brzdiť - vytrasený som bol ako po šichte so zbíjačkou ... Nakoniec som sa vrátil na HT, 29-tku som vymenil za 27.5 s pevnou cr-mo vidlicou,. Bezduše, nízke tlaky, 2.4 plášte 1x11
Od Júna najazdené 1500 km - spokojnosť. + posed na HT v teréne mi vyhovuje viac ako s baranmi ....

 
Ujo-Ventilka 24.09.2019 (14:31)

Tie argumenty az skrabu oci.
Gravel to nieje o rychlostiach ci zjadoch ci hocico. Ide o pohodlny a pritom zivy posed, co na krose nieje. A kross je hlavne tazky ako olovo. Dobry gravel za 1000e je pod 10kg. Argument s tazkou vydlou na krose to uz sa mi nechce ani ignorovat Nizke tlaky na bezdusakoch to nahradia.
Na rozdiel od HT dlhsia jazda na asfalte je prijemna vdaka aero posedu a baranom.
Nechapem argument ze ten co si kupuje gravel nema mat odjazdene.
Ja som v dropoch 50% casu, viac ako na klasickom cestaku. Lebo rajdy mam vyssie a je to omnoho viac pohodlne ako na klasickom cestaku. Ked idem tempa po rovine som v dropoch, rovnako ako v zjazdoch.
Chapem ludi co maju radi ziletku a len tak si plavaju nad lestenym asfaltom a vypnu hlavu a idu si tempo. Ja mam rad to spojenie s prirodou, lesom, mimo aut, nech to je aj trochu technickejsie a na rozdiel od MTBcka ma gravel stale v sebe tu ergonomickost a lahodnost cestaku.

 
Bade 20.09.2019 (10:06)

Toto pretláčanie gravelov do povedomia ľudí mi príde už vážne smiešne.

 
martinsulovsky Bade 20.09.2019 (10:08)

Nikto ta nenuti citat taketo clanky

 
Bade martinsulovsky 20.09.2019 (10:10)

Ja sa rad zasmejem.

 
Pridaj komentár