Reportáž: Detská Tour Petra Sagana v Topoľčiankach - keď sa počasie nad nami zľutovalo

V sobotu to ešte nevyzeralo, že by sa v dostihovom areáli mali konať cyklistické preteky. Veď dokonca aj obľúbený Cyklomaratón Topolčianky museli organizátori pre lokálne búrky a nezjazdnú trať zrušiť.

Nedeľa ráno však vliala nádej. Aj keď trať nepreschla a organizátori sa museli presunúť priamo z dostihovej dráhy na trať k pumtracku a futbalovému ihrisku, bolo rozhodnuté, dnes sa na Detskej Tour Petra Sagana súťažiť bude. Na najkritickejšie miesta spoluorganizátori z ŠK Topolčianky naviezli piliny a nová trať vôbec nestratila na atraktivite, skôr naopak.

Kategória Baby súťažila na neďalekom škvarovom ovále a ich odmenou bola v cieli účastnícka medaila. Kategória Mikro ešte nesúťažila na obľúbenom pumtracku, ale aj tak členitá trať dala cyklistom poriadne zabrať. Medzi dievčatami zvíťazila Ella Trochanová, ktorá uhájila tesný náskok pred maďarskou pretekárkou. Medzi chlapcami sme spoznali premiérového víťaza, a to Lea Horvátha z maďarského tímu Ujbuda Superior.

V Mili dievčatá zvíťazila s minútovým náskokom Sofia Matiesková a potvrdila líderskú pozíciu v celkovom poradí seriálu. Krásny súboj zviedli u chlapcov dvaja cyklisti z Cyklistickej Tour a dvaja maďarskí cyklisti. Nakoniec ruky nad hlavu mohol po náročnom boji zdvihnúť Kristián Ďurec.

Pri neúčasti Alexandry Kadlecovej v kategórii Mini dievčatá mohli o víťazstvo bojovať ďalšie cyklistky, ktoré už súťažili na veľkom okruhu. Podarilo sa to Dohňančanke Karolíne Hajdúchovej. Na víťazstvo ešte z prvého kola nadviazal Richard Ondák, ktorý od druhého kola jazdil osamotený na čele súťaže. Mladšia žiačka Vanesa Šatková uhájila nepatrný náskok pred druhou Luckou Hudokovou.

Preteky vyšli Michalovi Šichtovi, ktorý aktívnou jazdou striasol pretekárov CyS Akadémie Petra Sagana na čele s aktuálnym majstrom Slovenska Tadeášom Cesnekom. K celkovému víťazstvu v sérii má našliapnuté Terézia Ciriaková, ktorá opäť pretavila svoj štart na zlatú medailu. Krásny súboj sme videli u starších žiakov, kde zraneného Matúša Lipničana nahradil český pretekár Ondřej Horák, ktorý porazil výborne jazdiaceho Jána Vierika.

Medzi ženami zvíťazila Martina Šichtová, ktorá sa mohla rovnať výkonnosťou aj s mužmi. Tam pre zmenu zvíťazil jej manžel, Peter Šichta.

Detská Tour Petra Sagana pokračuje 8. septembra v Nitre.