Kliknutím prejdeš na
www.alpina-sports.com
Reklama
Módna polícia cestného cyklistu zasahuje!

Módna polícia cestného cyklistu zasahuje!

60113 komentárov

cepooo 19.03.2020   Bicykel Tretry Zabava Oblecenie Cestny Bike Cestna Cyklistika Prilba

Prešľapy v obliekaní môžu mať estetický, ale aj funkčný dopad. Mne sa podarilo spomenúť na týchto skoro 20 faux pas. Našiel si sa v niektorom?

 

Pokračujeme v seriáli venovanému cestnej cyklistike. Už sme tu mali bezpečnosť, dôvody prečo cesta a riešili kolesá. Teraz trochu odľahčíme a povenujeme sa módnym prešlapom cestného cyklistu. Cieľom tohto dielu je pobaviť sa, kľudne aj na svoj účet.

Začneme zľahka. Chlpaté nohy je toľkokrát diskutovaná téma, že nejdem rozoberať dôvody, prečo sa holiť. Nič sa však nezmenilo na tom, že na cestný bicykel to proste nepasuje. Na MTB to človek tak nerieši, nereže to až tak do očí. Priaznivci chlpatého cestného jazdenia, okrem lenivosti, aký iný dôvod máte na neholenie sa?



Ďalší bod je univerzálny a nevzťahuje sa len na cestu. Čistota a hygiena sú základ aj v súvislosti s cyklistikou a opak takéhoto chovania sa prejavuje nepríjemným zápachom od dlhšie nepraného dresu, bielymi mapami na oblečení od potu a páskami na prilbe, ktoré vyzerajú, ako keby sa mesiac váľali na dne Mŕtveho mora. Zasolené až do biela.

Ešte chvíľu ostanem pri veciach, čo platia univerzálne. Spodné prádlo pod nohavice s vložkou nepatrí. Nikdy!



Nohavice môžu priniesť niekoľko nástrah. O tom, že by mali mať vložku a jej funkciu by nemal nahrádzať návlek na sedlo, nemusíme diskutovať. Traky na nich majú funkčný význam a ich miesto je pod dresom . Na cesťák kraťasy zásadne tie z lycry, nie voľné trailové.

A už keď tu riešime nohavice, tak tie vaše, aj keď pôvodne stáli skoro 200 €, majú svoju životnosť. Po určitom počte praní a nosení sa stávajú priehľadné na citlivých miestach. A to nie je pekný pohľad. Potom, že vám nikto nechce ísť v háku .

No a nezabudnime na farbu. Akákoľvek presvitajúca je mužom zakázaná. Na čele s bielou. S tým, že je mužské telo v porovnaní s tým ženským menej estetické, sa musíme zmieriť . V našom shope si nohavice viete filtrovať aj podľa farby.



Teraz preberieme správnu dĺžku oblečenia. Ak nepretekáte práve na Ironmanovi, tak zabudnite na dresy bez rukávov. Proste to tak je, je to móda, káže to tak aj UCI. Hlbší význam tam nehľadaj.

Ponožky sú trendy záležitosť, teraz fičia vyššie. Už musela zasiahnuť UCI s limitom ich maximálnej dĺžky. Z toho vyplýva, že na kotníkové zabudnúť. A už keď sme načali ponožky, tie bavlnené s logom fajky si nechajte do tenisiek. Veď výber tých na bicykel je tak bohatý, stačí si len vybrať podľa vkusu. Nech nehľadáte, tu je odkaz do shopu.

Zaujímavé je aj obliekanie v chladnejšom počasí. Každý sme iný, ale väčšinou sú nohy otužilejšie ako vrch, a preto návleky na nohách a krátky dres pôsobí minimálne zaujímavo. To sa dá tromfnúť jazdou s len jedným návlekom, ako sa to podarilo Woodsovi. Ten na to však mal dobrý dôvod počas pretekov. Nebolo kedy vyzliecť druhý.

V ďalšom bode nie som taký prísny. Ak niekto preferuje horu, tak využívanie MTB tretier a prilby (nie trailovej) na ceste chápem. Netreba zbytočne vyhadzovať peniaze, ak je cesta len zriedkavá alternatíva. Ak však cestný bicykel zachutí, dnes naozaj nie je problém dokúpiť za slušné peniaze cestné pedále alebo tretry. Cestná obuv má extra kategóriu v shope.



Z ďalších prešľapov telegraficky vyberám:
  • mix tímového oblečenia rôznych stajní
  • žlté sklá okuliarov v slnečný deň
  • krásny a milý prešľap je vytlačený prevodník na nohe
  • nosenie cyklo oblečenia v civile




“Gurmána” dokáže prezradiť nielen oblečenie, ale aj jeho bike, ale to by bolo na zvlášť článok. Uvidíme, s akou odozvou sa stretne tento a ak sa bude páčiť, určite módnu políciu ešte zavoláme .

A na záver ešte jeden postreh, v opačnom duchu, ako tie predchádzajúce. Dnes v dobe Instagramov prehnaná snaha byť cool a in tiež môže vyznieť nepatrične. Hlavne, ak nie je doplnená reálnym jazdením.



Inak poznáte výraz MAMIL? Ak by vás tak niekto označil, aby ste vedeli, čo tá "nadávka" znamená, pripájam odkaz z Wikipedie a svoju fotku .

Zdroj fotografií: autor, Craft, Sportful

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Cestné bicykle)

Komentáre

pindaro 19.03.2020 (13:11)

33


Ešte mi tam chýba zelený dres Bora, alebo dúhový majstra sveta.
Zrejme pridávajú na výkonnosti...

 
Zahir pindaro 19.03.2020 (13:13)

0


👍😂😂😂

 
cepooo pindaro 19.03.2020 (16:54)

0


aj to je silny fenomen. Rovnako ako naduzivanie slovicka fenomen pri Petovi

 
slavco2019 19.03.2020 (22:27)

33


Osobna skusenost: bohuzial 80% ziletkarov yvstrihnutych z katalogu ma nejaky mne neznamy problem odzdravit sa. Asi som si naivne myslel, ze tvorime nejaku komunitu. Najcastejsie sa zdravia vysmiati cyklisti, ktori jazdia pre radost a neriesia modne detaily. Kolko Covidov je potrebnych, aby sme znovu zacali byt ludia a nasli stratenu ludskost, empatiu, spolupatricnost, radost zo zivota a jednoduchych veci?

 
jammin slavco2019 19.03.2020 (23:25)

5


Neviem kde jazdis ale ja fakt musim lovit v pamati dlho kym si spomeniem na niekoho kto nepozdravil/neodzravil.

 
StanoL jammin 20.03.2020 (00:31)

1


Asi máš šťastie, lebo ja mám pocit, že jazdím medzi hluchonemými.

 
cepooo slavco2019 20.03.2020 (06:50)

1


Zdravenie je zaklad! Ale asi skor islo o nahodu, ze ta nezdravili. Asi si bol v dojazde nejakych pretekov a mali tresknute, ze nevladali zdravit

 
cajikk slavco2019 20.03.2020 (12:10)

0


Dakedy to tak bolo.. cestaci sa zdravili navzajom.. mtb-ckar sami nikdy nepozdravil..
Ale teraz ma kazdy skoro bike a uz to nie je take malo kto sa odzdravi..

 
StanoLevice slavco2019 20.03.2020 (13:49)

6


máš pravdu, hlavne tí mladší majú problém so zdravením, ale to asi preto aby si nerozhodili aero posed

 
Davac slavco2019 20.03.2020 (19:38)

2


Jeden z desiatich sa neodzdravi. Mam pocit ze nesa komunita je v tomto ohlade uplne v pohode.

 
Zigo slavco2019 20.03.2020 (20:52)

1


Z okolia ZA mam presne opacnu skusenost. Ak idem na cestaku tak ma vsetci cestaci zdravia u MTB tak 50:50 a to sa este s vacsinou z nich poznam.

 
cajikk Zigo 20.03.2020 (22:20)

0


Presne tak

 
Ledavi slavco2019 22.03.2020 (09:05)

3


Si piš. Lebo teraz odetý do top kuskov na top biku s top vykonnostou by sa zdravením zaradil k tým "obyčajným" . Okamžite by stratil 50w ak by zmenil výraz kamennej tváre hoci ide 165tepov a 160w ,ale tvari sa ako by šiel 1500w na 90 tepoch.

 
cepooo Ledavi 23.03.2020 (13:24)

0


Pridal si 100. komentar Takze pripravim aj Modnu policiu o bicykloch, ked je taky zaujem

 
kikirik cepooo 25.03.2020 (06:27)

1


Huraaaaaa... Teším sa aj na pokec. Keď to ľudia beru s nadhľadom a humorom, je o zábavu postarané.

 
boriSKI05 slavco2019 24.03.2020 (12:08)

2


ja jazdim full ale ked sa presúvam práve po ceste tak zvyčajne pozdravím všetkých na dvoch kolesách, žiletkári v drvivej väčšine ani nemrknú okom, ako by boli lepšej rasy. pritom sú to tí istí chlapi z malého mesta..... Pozdravujem ZH

 
xyz slavco2019 25.03.2020 (21:24)

0


@slavco2019 ja už prvý nezdravím nikomu lebo keď som pozdravil tak skoro každý na mňa pozeral ako teľa na nové vráta, ale odzdravím každému. To čo niektorí spomínate...watty,tepy,Strava ani KOM-y ma nezaujímajú,ja jazdím pre radosť,pre krásne výhľady z kopcov ale aj pre kondičku ...Teraz už väčšinou na MTB ale mám aj starší cesťák na ktorom jazdím ak je v lese príliš veľa blata (po silnejších dažďoch) no nikdy by ma nenapadlo holiť si nohy. Dúhový dres by som v živote neobliekol,pripadá mi to trápne.Je to dres určený pre majstra sveta a nie aby ho nosil kadekto.Raz som išiel po asfaltke do kopca na MTB a obiehal som takého,mal peknú žiletku Cannondale a vliekol sa ako slimák.

 
murko444 slavco2019 04.05.2020 (23:14)

0


Tak ja podstate zdravim na MTB aj ked nie stale sa da kedze teren to nie stale dovoli aj na ceste zdravim ale musim sa priznat ze ebikerov nezdravim ked vidim ze ebike.

 
nickovw08 19.03.2020 (11:35)

23


Po prečítaní som rád, že po ceste sa vozím na MTB a nemusím si holiť svoje krásne chlpaté nohy a vlastne nemusím riešiť ani ponožky😋

 
petrikmarian nickovw08 19.03.2020 (11:56)

2


napísal si to perfektne. nikdy som to neriešil, dokonca ani oblečenie.cez leto dám slipy a kraťasy a vyrazím. hore len nejaké tielko bez rukávov. na jazdenie nepoznám nič lepšie. cez zimu dám pod šušťáky nejaké spodky a je to vyriešené. na nohy dvojo ponožiek a ide sa.

 
mihallko petrikmarian 20.03.2020 (07:58)

9


slipy podla policie nesmies nosit len pod cyklo gatami, ja ich uz roky bez problemov nosim zvonku

 
iron.hide nickovw08 19.03.2020 (12:55)

3


no jo, vraj "Na MTB to človek tak nerieši"
haha, nikdy v zivote som to neriesil a ani nikdy nebudem

 
cepooo iron.hide 19.03.2020 (16:55)

4


Ale urcite aj MTB ma svoju modu. Si pamatam, ako ma vysmiali s kapsickou pod sedlom na teleskopke

 
valecek cepooo 19.03.2020 (19:40)

2


Ale keď mám ebajk už som za luzra tak či tak, čiže kapsickou pod sedlom už nesokujem nikoho 😍🤣. Či?

 
cepooo valecek 21.03.2020 (07:16)

0


Ebiky schytavaju dost, nezasluzene. Neboj, pride nieco nove a pozornost sa presunie

 
frantisek.stolar cepooo 20.03.2020 (11:14)

1


Modu robia ludia co sa vysmievaju a ty co im zalezi na nazore vysmievacou, tento prispevok je strasny prepac

 
cepooo frantisek.stolar 21.03.2020 (07:21)

0


Modu robia ludia, co sa vysmievaju? Trochu uvolnit a nevidiet vsetko tak negativne. Ja vnimam modu ako kombinaciu prakticnosti a estetiky. Samozrejme, nic sa nema prehanat, ani moda.

 
lto cepooo 20.03.2020 (21:22)

1


ale to nie je vec mody ale prakticka zalezitost

 
cepooo lto 21.03.2020 (07:18)

0


Prakticka na tej teleskopke ani nie, pri zasunuti sa divne mackala Vesta od Camelbak to vyriesila luxusne

 
desertfremen 19.03.2020 (12:23)

16


Ja si holiť nohy nikdy nebudem, pri všetkej úcte, pripadá mi to zženštilé. A žena vraví že chlpatý som SEXI, oholení "hadi" ju nepriťahujú. Inak dobré postrehy.

 
MarekGuman desertfremen 22.03.2020 (17:23)

2


Stavim sa, ze po prvej masazi noh zmenis nazor.

 
Ledavi desertfremen 23.03.2020 (13:13)

1


V pohode ,len pri páde sa potom vytvorí chrasta a boli to keď ju dávaš dole . Keď sa do rany dostanú chlpy tam je vyssie riziko infekcie . A spomínaná masáž nestipe lebo neťahá chlpy masér . Aerodynamicky efekt je pre amatéra absolútne nepodstatny.. Ja neholim tiež. Načo a na druhej strane , chlpy sú zas dobrý indikator na komáre.

 
jankanema 19.03.2020 (20:14)

13


Chápem že tento článok treba brať s rezervou. Ale to naozaj toto niekto rieši? K holeniu nôh. Aký naozajstný dôvod okrem napodobňovania profíkov máte na holenie sa? A ponožky? Začali sa nosiť dlhé a teraz všetci jak ovce. Jedny také mám a je v tom zbytočne teplo. Jazdite, neriešte kraviny a nebucte jak ovce Kedysi nikto nič také neriešil. Alebo len nebol internet?

 
matej.burian1 19.03.2020 (12:48)

12


Cepo zaťal do živého 😂 super článok, dúfam že toto nieje koniec módnej polície

 
cepooo matej.burian1 19.03.2020 (17:03)

5


Dikes, bal som sa reakcii, ako to ludia pochopia. Je to nadsazka a robim si tym srandu aj zo seba a aj tych, co to riesia viacej, ako samotne jazdenie. A niekto sa dozvie aj nieco uzitocne snad. mier

 
Gusto0 19.03.2020 (20:01)

11


minuskari preskocili druhy odstavec preco nosit kotnikove ponozky aj napriek tomu ze to nieje in pochopis ked si po celodenke vo vysokych ponozkach das nizke a chces ist vecer s kamosmi na pivo tam ta uz nesfukne mohna policia ale cele okoli hlasitym smiechom a divnym pohladom
kludne moze pokracovat clanok o XC, AM/EN nech sa nieco nove dozviem alebo aspon pobavim.

 
DeniDu Gusto0 20.03.2020 (21:09)

6


To môžeš byť rád že si chlap. Si predstav že začneš sezónu 3/4 gaťmi, pokračuješ krátkymi a v lete končíš najkratšími. Takže 3 farebné pásy na nohách, ruky podľa dresu, ponožky jak by dal a teraz ako správna žena v lete nahodíš sandálky, kraťasy akurát pod riť a tieľko. To sú ešte len pohľady.

 
filipskalican 19.03.2020 (13:56)

8


Takéto články vedia vždy vytvoriť minimálne 2 tábory názorov. No musím povedať sám za seba, ak človek nejazdí nejaké vyššie súťaže v cestnej cyklistike a je skôr rekreačný jazdec nemusí si holiť nohy. Áno štúdie ukázali úsporu wattov pri oholených nohách, no väčšina to má ako módu. Spodná bielizeň je diskutabilná téma, no ja osobne si pamätám časy 6 rokov naspäť, kedy som mal spodnú bielizeň a nerobilo to dobrotu a po odstránení tejto vrstvy oblečenia komfort prišiel. Určite by som tu nekritizoval dresy národných šampiónov a majstra sveta, dodnes sa traduje že to má prínos aspoň 5 wattov Tie tretry a prilba, prilbu určite cestnú a tretry tiež. Nieje to preto, že som takzvaný fajnšmeker, ale ak deň pred tým absolvujem kvalitný výjazd na MTB nemusím fénom sušiť tretry ak chcem ísť na cesťák ďalší deň Paradox je aj tak prozaický, na MTB jazdím flaty Všetko je to o ľuďoch niekto to má hobby a je rád, že si vôbec zajazdí a nerieši nič. Niekto to berie vážnejšie, viac najazdí ročne venuje sa už aj nejakým údajom z cyklo počítača a samozrejme rieši aj módu. Dôležité je, že to robíme všetci pre radosť !

 
cepooo filipskalican 19.03.2020 (17:05)

3


Super prispevok. Suhlasim. A fakt plus 5 wattov? Idem zvesit zaramovany dres Sagana a zajtra obliekam

 
filipskalican cepooo 19.03.2020 (20:55)

2


No dnes mi prišiel email po nových testoch z veterného tunela a už je to 5,5 wattu 😄😄

 
cserika 19.03.2020 (15:13)

8


Síce autor píše, že „cieľom tohto dielu je pobaviť sa, kľudne aj na svoj účet“, predsa som mala pocit, ako keby som čítala nejaký článok v dámskom magazíne, kde sa riešia „first world problems“, ako napr. móda, ako byť IN a pod.
(Ďalšie moje názory berte tak, že vychádzam z toho, že tu neriešime profesionálov, ktorí napr. žijú z pretekov, a že povinne musia nosiť nejaké oblečenie sponzorov, ale že sa bavíme o „bežných smrteľníkoch“.)

Na jednej strane, proti gustu žiaden dišputát. Ak sa niektorý „žiletkár“ cíti lepšie s oholenými rukami a nohami, v ružovom drese a elastických nohaviciach, budiš, jeho vec, ja mu to neberiem. Ale robiť toto iba kvôli tomu, že keby sa neriadil práve aktuálnymi trendmi, a nebol by ako vystrihnutý z katalógu, ostatní by sa naňho pozerali krivým pohľadom, je – podľa mňa – zbytočné.

Viem, všetci sme iní, koľko ľudí, toľko chutí, ale napr. mne imponuje, ak niekto je hlavne srdcom cyklista, jazdí pre radosť, a zvysoka kašle na to, čo si o ňom myslia iní. Ja jazdím od detstva, ale na cestnom bicykli som sedela prvýkrát až pred rokom, dovtedy vždy iba na MTB, aj po teréne, aj po cestách. Jazdím veľa a často (posledný rok väčšinou na cestnom), od 1.1. do 31.12., ale vždy som mala cyklistiku „iba“ ako koníček, vášeň. Aj preto si nájdem spoločnú reč skôr s cyklocestovateľmi na ťažko, či hobby cyklistami, ktorí tiež jazdia pre radosť, a nie kvôli tomu, aby sa predvádzali, a nevedeli sa baviť o ničom inom, než o gramoch, Strave, segmentoch a KOM-och...
Ale teším sa, že podľa komentárov by sme boli v tej base módnej polície viacerí. Ja ako rebel a večná čierna ovca: bez tretier, občas dokonca v „číňankách“ či od jari do jesene v športových (pánskych) sandáloch, v zásade aj v spodnom prádle (a na elasťáky si natiahnem ešte aj voľné kratšie nohavice), nad 12 ºC krátke nohavice a funkčné tričko s krátkymi rukávmi, nad cca. 15 ºC stále tričko bez rukávov, a žiadne selfíčka. A keďže neznášam byť chodiaca „reklamná tabuľa“, vyberám si také oblečenie, na ktorom je skoro neviditeľné logo, aby nebilo do očí z kilometra.
Viem, som divná. Ale čo už, aspoň je o kom písať a módna polícia môže chytať infarkt a pohoršovať sa.

 
cepooo cserika 19.03.2020 (17:10)

6


Clankom som chcel, aby sme si kazdy srandu spravili zo seba. A nie, aby tu kazdy pisal, ako to on robi dobre.

 
cserika cepooo 20.03.2020 (02:22)

2


V pohode, sranda musí byť. Aj niektoré komentáre pobavili a vyčarili úsmev.
Pred rokom bol v magazíne Biker jeden podobný článok, chcela som ho sem skopírovať, ale asi to nemajú v online verzii. Bolo tam 21 ironicky-vtipných bodov, pravidiel, ako má vyzerať "správny biker" (MTB).
Príklad: "Nikoho nezaujíma, koľko KOM-ov ste nazbierali na Strave. Ak si myslíte, že ste hovadsky rýchli, prihláste sa na preteky. Tam pochopíte, že naozaj rýchli ľudia sa nebabrú s telefónom. Vyhrávajú preteky." (Nech sa nikto neurazí, bolo to myslené ako VTIP. )

 
cepooo cserika 20.03.2020 (06:48)

0


To som nevidel, skoda...

 
delarosa 19.03.2020 (15:38)

8


pekny clanok, nohy si sice nezacnem holit ale kto cita s porozumenim, tak pochopi, ze treba mat rpi tomto clanku nadhlad. Jemny sarkazmus priam srsi spomedzi riadkov

 
cepooo delarosa 19.03.2020 (17:20)

1


DAKUJEM

 
misko_hrasko 19.03.2020 (11:44)

7


za kotnikove ponozky si zasluzis tiez jednu policiu

ja som si napriklad holil nohy ked som si myslel ze som dobry cyklista. Musel som to robit kazde 2 dni a nesustale sa mi zapalovali nohy, strasne to svrbelo a ked som mal "zimomriavky" myslel som ze umrem od bolesti. Mal som najkvalitnejsie jednorazove ziletky ake trh ponukal. po par mesiacoch som to vzdal s holenim a myslim ze so o nic neprisiel

jazdit bez spodar som skusal viac krat, napisem len tolko ze mi to zapalilo vzdy mocovu trubicu a nasledne niekolko dni ma dost bolelo mocenie, a to som skusal ked bolo leto.

Dolezite je sa citit komfortne pri jazdeni ak nesplanate vsetky tieto "prikazania" je to skor problem toho komu to vadi a nie samotneho jazdca

 
user_id misko_hrasko 19.03.2020 (12:01)

7


Pokial sa to nevylucuje s komfortom, ja pozeram aj na praktickost
Napr. :
- nohy a ruky si holim od jari do jesene ked je aktivny hmyz, lebo ma irituje ako sa mi zachytava v chlpoch
- spodne pradlo nosim stale a ani po dlhych vyjazdoch nemam podvozok podrazdeny
- cestne tretry neprinasaju voci mtb tretram ziadny preukazatelny benefit, preto mam len mtb. V nich sa da aspon kracat.
- ruksak - clovek nie je pri planovani trasy limitovany na obyvane lokality s krcmami.

 
misko_hrasko user_id 19.03.2020 (12:37)

1


Dobre si to zhrnul, ja teraz vlastne musim riesit dilemu ake obutie na gravel (teda podla niektorych tunajsich odbornikov trekingovy bicykel), este predsa nieje ponuka gravel specifickych tretier

co sa tyka pohodlneho sedenia je to asi viac ko sedle ako spodkach, najviac sa mi podarilo jazdit 5 dni za sebou po 8-12 hodin denne a po vylete som vobec nemal problem s odreninami alebo akoukolvek bolestou, jazdil som klasicke brooks b17 kozenne sedlo. Nie nadarmo sa hovori ze je to gauc na bicykli.

 
user_id misko_hrasko 19.03.2020 (12:49)

1


Neviem si predstavit ako by take gravel specific tretry vyzerali. V podstate by som vyberal len z:
- turisticke poltopanky,
- turisticke mtb tretry,
- mtb tretry.

Turisticke poltopanky su len na take kratke vyletiky po okoli a jazdu v civile. MTB tretry skor na sportovejsiu jazdu. Turisticke MTB tretry nieco medzi tym. Ak nemas rad kompromisy, mozes mat zvlast MTB tretry a zvlast turisticke topanky a pedale so SPD na jednej strane a platformou na druhej.

 
misko_hrasko user_id 19.03.2020 (13:00)

4


Ja som si tym trochu strandu robil jazdim na gravel normalne MTB tretry, jedny cyklo-topanky stacia

 
cepooo misko_hrasko 19.03.2020 (16:58)

0


Tak zatial na gravel asi tretry na MTB, ale urcite pridu aj specialne pre tuto disciplinu. Otazka casu. 5 dni po 8h? OMG klobuk dole

 
cepooo misko_hrasko 19.03.2020 (17:15)

6


Suhlas, kazdy nech jazdi, ako mu vyhovuje. Clanok mal pobavit, je dobre obcas zasrandovat na svoj ucet.

 
Zigo misko_hrasko 20.03.2020 (21:07)

3


Holenie mi naozaj nesedelo ale posledne dve leta som strihal zastrihavacom bez nastavcov a bolo to celkom fajn. Navyse som kupil taky relativne maly, ktory ma vydrz na jedno nabitie viac ako hodinu a viem si ho zobrat aj na dovolenku... akurat tento rok sa dovolenka asi nekona.
Necyklisticke pradlo pod cyklisticke nohavice je ale smrt. Vlozky su stavane na kontakt s kozou a rozlozenie tlaku, bez svov. Ak medzi telo a vlozku vlozim pradlo s tym, ze v mieste svu su zlozene 3 alebo 4 vrstvy latky - sitie, tak to nemoze dopadnut dobre. Nastastie som uz niekolko rokov k niecomu takemu nebol nuteny, ale ked si spomeniem na 150km v NL na dost polstrovanom sedle v beznom obleceni, tak je mi do placu.

 
mikami 19.03.2020 (12:38)

5


Spodare pod dres a preco nie? Lepsie jemne vlnene pradlo ako umela hmota v riti...

 
mikami mikami 19.03.2020 (12:40)

0


A kde by ten PP PE a neviem co este mali zeny, radsej nepisem

 
cepooo mikami 19.03.2020 (16:59)

1


Spodare pod nohavice chapem, ale pod dres? Srandujem, viem ako to myslis...

 
Zigo mikami 20.03.2020 (21:13)

1


Ako som uz pisal vyssie, vacsina necyklistickych spodkov ma sev v rozkroku, kde je viacero vrstie latky a sitie, teda moze podrazdit pokozku, zvysuje trenie atd. Vlnu na bicykel nenosim vobec. Na lahku turistiku je OK ale pri vyssej zatazi uz nestiha odvadzat pot. Na bicykel jednoznacne umele vlakna, aspon ako 1. vrstvu.

 
winter78 19.03.2020 (20:14)

5


Jazdím cestu a v živote som si neholil nohy, mám MTB tretry, mám MTB prilbu, nosím voľné MTB kraťasy a v živote by som si neobliekol na seba tímový dres akéhokoľvek profi teamu. A majte ma radi .....

 
dusanZervan 19.03.2020 (22:20)

5


Heh, celkom som sa pobavil, prehreškov mám veľa (napr. dnes žlté sklá a svietilo slnko), ale je mi to jedno - jazdím len pre radosť. Čo sa tých soľných máp týka - vždy idem do čisto vypraného oblečenia, ale cestou sa už neprezliekam. Keď idem v horúcom lete na celodennú jazdu (150-200 km), vypijem a vypotím aj 6 litrov a tie mapy sa proste vytvoria. Keď ma stretnete, nepokladajte ma za to za prasiatko.

 
cepooo dusanZervan 20.03.2020 (06:54)

1


V lete to tecie aj zo mna poriadne. Ale niektore pasky na prilbach neboli biele od vyroby, to nie je z jedneho treningu

 
Zahir 19.03.2020 (11:27)

4


Som dokonala 😂

 
cepooo Zahir 19.03.2020 (17:07)

0


Skontroloval som profil a presla si Bicykel mas stylovy!

 
hugo 19.03.2020 (19:36)

4


Nohy sa holia aj s praktických dôvodov a to nielen kvôli úspore watov . Keď sa náhodou na ceste jeden vyrúbe tak do potencionálnej rany sa nedostane tak jednoducho infekcia ako keď sa nalepia nečistoty na chlpy a následne do rany. No a masér bude mať taktiež lahšiu prácu. Trenky pod kraťasy sú hlavne nehygienické, už len kvôli nasiakavosti a antibakteriálnej úprave.

 
Cykl1sta 19.03.2020 (12:18)

3


IMO tato tema a vseobecne cesta este ani zdaleka nie je tak silny spolocensky fenomen, aby som musel riesit napriklad chlpate nohy kvoli par hodinam do tyzdna v sedle, ked neporovnatelne viac casu stravim mimo neho. Vsetko je to len zalezitost, do akej miery sa cestna cyklistika stane aj zivotnym stylom toho konkretneho cloveka... za vsetko hovori otazka z domu "preco tym cyklistom nerastu chlpy na nohach?"

 
rudysim5877 19.03.2020 (12:34)

3


btw - chlpaté / oholené nohy - keby už pre nič iné, myslím, že nie je málo dievčat / žien, ktoré sa radi obzrú po prirodzených neoholených a vyšportovaných hnátach ... ak nie som profík, nevidím dôvod sa s tým zaoberať...

 
Zahir rudysim5877 19.03.2020 (12:58)

13


Neznasam oholene nohy,ruky a hrud u chlapov

 
cepooo Zahir 19.03.2020 (17:18)

15


A ostatne nespomenute casti teda mozeme holit?

 
user_id 19.03.2020 (11:36)

2


Medzi preslapmi ti chyba este ruksak.

 
cepooo user_id 19.03.2020 (16:53)

1


Na cestak s ruksakom vyrazam, len ked idem do prace, na trening nosit camelbak by bolo divne. dobry posteh

 
richard.f 19.03.2020 (19:52)

2


celé zle toto... a kačuru máte tiež oholenú do tých gatí s vložkou? Ja som MTB, ja neviem ako to tam u Vás chodí, ale u nás v MTB je to úplne jedno ako vyzeráš, dôležité je ako jazdíš...

 
miroslavcmiko 19.03.2020 (19:55)

2


dobry clanok, viac pre ortodoxných ziletkarov najdes tu:
https://www.velominati.com/

 
peterkubik 19.03.2020 (22:16)

2


Biele cyklokratasy sú povolené. Avšak iba za súčasného splnenia dvoch podmienok: a) krstné meno jazdca je Mario a b) priezvisko jazdca je Cippolini
A lenivosť je úplne legitímny dôvod na neholenie nôh.

 
cepooo peterkubik 20.03.2020 (06:55)

0


Mario ma vynimku. Ten moze aj zebrovane

 
Matej1985 19.03.2020 (13:27)

1


Mna by módna cyklopolícia asi zavrela na doživotie. Oblečenie používam také isté ako pri iných činnostiach, prilbu mám z 1. polovice 90rokov, pedále mám BMXkové alebo s remencami. Síce niesom cestný cyklista ale mtbčkar.

 
cepooo Matej1985 19.03.2020 (17:18)

0


Hlavne je jazdit

 
Zigo Matej1985 20.03.2020 (21:21)

0


To mi nejak nevychadza... stale ti je dobra prilba, ktoru si nosil, ked si mal 5 - 10 rokov?

 
valecek 19.03.2020 (13:32)

1


ak si obliekam zasadne to do coho vojdem to som uz rovno na popravciu catu ?

 
Marecek79 23.03.2020 (09:25)

1


Clanok je top, vsak kazdy nech si z neho kazdy zoberie čo mu vyhovuje,nikto nikoho nenúti...okrem holenia noh a dlhsich ponoziek v pohode suhlasim, mne je pohodlie prednejsie pred modou, ale dakujem za tip🤗

 
ace_9 19.03.2020 (15:02)

0


Pre mna najvacsie faux pas bolo hned na zaciatku to "faux paux" 😊.
A aby som aj nieco malo k teme povedal, tak sa mi nikdy nestalo, ze by som sa velmi zamyslal nad niekoho cyklo-oblecenim. Mozno to je aj tym, ze sam bezne nosievam veci, ktore su uplne nevhodne na bike 😀.

 
cepooo ace_9 19.03.2020 (16:51)

1


Napisat faux paux je dobre faux pas. Opravene

 
johnnySVK 19.03.2020 (16:18)

0


Preferujem cestu a chcem cestne tretry a pedale. Ale vsetky tretry su mi uzke.. Mam blbe nohy... To mam fakt vysolit nejake brutal peniaze za custom Luck tretry? Poradte mi sirokentretry a idem dp toho.. Ale ze najsirsie ake existuju...

 
cepooo johnnySVK 19.03.2020 (16:48)

0


Su znacky, co robia aj sirsie verzie tych beznych. Shimano ich oznacuje tusim E. Na pohlad vyzeraju siroke od znacky Bont. Skusat, skusat....

 
johnnySVK cepooo 19.03.2020 (17:53)

0


Bont som mal... Piekol som ich v trube... Aj tak tlacili... Esteze ich bolo mozne vratit... Mal som aj giro terraduro HV.. Tiez uzkeee..Shimanacke E verzie som neskusal.. Inu mam z toho nervy. Budem blahorecit mtbiker do konca mojich dni, ked mi daco najdete. Seriozne

 
cepooo johnnySVK 19.03.2020 (17:58)

0


Tak skus tie Ecka a potom napis. Neexistuje taka noha, ze by sme ju neobuli

 
johnnySVK cepooo 19.03.2020 (18:39)

1


Ok.. Idem poztiet co mate v ponuke.. Som zvedavy na kolky krat sa trafim.. A ci vobec

 
labadi71 johnnySVK 20.03.2020 (09:31)

0


Nazdar skus Fízik R5 maju ich aj v predajni , su pohodlnejsie ako Shimana .

 
MisoGrno2 johnnySVK 19.03.2020 (20:16)

3


vidis, keby si si nohy oholil, mozno by ti vosli aj do tretier...

 
Zigo johnnySVK 20.03.2020 (21:34)

0


Mam viacero Bontov a vacsinou som ich musel piect viackrat a spicku roztiahnut ruckou srobovaka, ale nakoniec sa to vzdy podarilo - siroka spicka, uzka pata. Eckove shimano vo vhodnej velkosti ale mozno budu este kusok sirsie. Pozri RP radu- zdaju sa mi kusok poddajnejsie v prednej casti ako RC.

 
Miso8080 johnnySVK 20.03.2020 (05:38)

0


Ahoj, kúpil som s- phyre verzia E, vel. 45. Doteraz som nosil 44

 
cepooo Miso8080 20.03.2020 (06:46)

0


Ano, Shimano tak vychadza, ze vacsinou kazdy kupi o cislo vacsie ako ma normal. Sphyre su pohodlne, mam cestu aj mtb.

 
Miso8080 cepooo 20.03.2020 (07:22)

0


Mne sa podarilo kúpiť v lete ešte ten starší model s - phyre SH-RC900 nevieš či tie novšie 901 sú pohodlnejšie? Tak mi totiž sedia že rozmýšľam do budúcnosti kúpiť ešte jedny

 
cepooo Miso8080 20.03.2020 (08:53)

0


Ahoj, mal som aj ten starsi model a trosku zmenili zapinanie, ta latka sa tam tak nekrci. Inak su rovnake.

 
Miso8080 cepooo 20.03.2020 (08:57)

1


Presne je tam ťa látka trošku sa krvi keď dotiahnem...ale sú super

 
sergejdesign 19.03.2020 (19:25)

0


chcelo by to spomenuť modu šuštákov a bielych tenisiek.. oholene nohy su slaby odvar

 
lubomir.magula 19.03.2020 (19:30)

0


shaving is for pussies

 
cepooo lubomir.magula 20.03.2020 (06:44)

0


chlapi depiluju!

 
mihallko lubomir.magula 20.03.2020 (08:00)

5


pod von!

 
Oliover 21.03.2020 (14:14)

0


ale ano sranda clanok. len som narazil na jeden rozkol. Rad nosim oranzove okuliare a vseci vieme ze biely miecny den je krajsi a farebnejsi cez ne. Ak neni ze uplny jul poludnie rad ich nosim najma na jar a jesen ale aj ked neviem ze pridem domov. A navyse rano idem za slnka do prace a v noci za tmy ale dvoje skulky nosit ci vyemienat si skla.. asi ne. Skratke orazove Uvex su pre mna univerzalne a uz mam tie iste tusim tretie.. a inak to nebude ale inak moda na cajgli je velice odlahceny problem a zabavil som som. Tie kotnikove ponozky prehodnocujem uz dlho ale viete ako vyzeram v praci kde musim nosit kotnikove ponzky v lete,, tam za ina modna policia zasahuje a kolegyne s mi ale "vobec"nesmeju. )

 
palo14 21.03.2020 (16:38)

0


Su to predstavy cestneho cyklistu, nech si ich ma ja mu ich neberem ale naco to tlacit do hlavy mtbikerom?

 
cepooo palo14 21.03.2020 (17:41)

4


MTBIKER uz davno nie je len o mtbikeroch. Nadpis jasne hovoril, o com bude rec, jednoducho staci necitat.

 
palo14 cepooo 21.03.2020 (21:43)

0


Ale aj tak, ja by som isiel aj cestu a toto mi pride ako haluz. Vacsina ludi o tom ani len nevie tak zbytocne to propagovat. Ja si koli ceste nekupim elasticke nohavice, neoholim si nohy a tie dalsie veci

 
cepooo palo14 22.03.2020 (08:42)

1


To ani nemusis. Clanok nie je mysleny vazne. Chcel som si z cestakov vystrelit trochu

 
szakiandris 23.03.2020 (15:59)

0


Mat oholene nohy na biku je dobry pocit. Mimochodom, akakolvek uprava akehokolvek ochlpenia na tele podlieha (aj) mode. Pred 20 rokmi som poprosil moju vtedajsiu frajerku, aby si oholila prirodzenie. Zacala plakat. Teraz baby placu, ak niekto chce opak...

 
palo14 szakiandris 24.03.2020 (11:28)

2


No vidis teraz o oholenie poziadal mtbiker a kolko ludi zaplakalo

 
szakiandris palo14 25.03.2020 (15:33)

0


 
Lapierre25 25.03.2020 (14:26)

0


No ale baletky maju vyhodu oproti mtb....v tomto obdobi uz maju suche cesty......no a skuste teraz najst les, bez blata

 
cepooo Lapierre25 25.03.2020 (19:16)

0


Baletky, to je dobre Ja aj teraz utekam casto do lesa pred studenym vetrom na ceste. Tu dole uz aj v lese sucho.

 
murko444 04.05.2020 (23:19)

0


Nohy som si holil ked som jazdil aktivnejsie za uz neexistujuci klub cestakov teraz ako hobby a tak na 50% MTBiker uz nie.

 
FiBBRLZ 17.05.2020 (20:18)

0


Od minulého týždňa som začal jazdiť aj ja na cestom bajku. Po prečítaní článku mi vychádza, že potrebujem ešte nakúpiť gear v cene bicykla Každopádne momentálne spĺňam porušujem asi všetky pravidlá 1.Chlpaté nohy (a nikdy by som si ich neoholil , 2.mtb nohavice (nemám odvahu nosiť tie obtiahnuté, možno časom ) 3. flat pedále a tenisky 4. ponožky aké prídu. 5. MTB prilba 6. dres nemám, nosím akékoľvek funkčné tričko čo mam po ruke (ale dres plánujem kúpiť) 7. na chrbáte ruksak a hydrovak v ňom (nepáčia sa mi stojany na fľaše, chcem mať úplne čistý rám + nosím priveľa jedla a náradia ..každopádne super článok aspoň vidím v akých smeroch asi vyzerám smiešne keď ma vidí iný cestný cyklista Možno aj preto ma niektorí neodzdravili Teším sa na ďalší diel.

 
Sanyo 02.06.2020 (23:03)

0


priznavam vela "chyb": dresy zo sekacu, tretry z bazosu (ale uz som kupil nove lebo potrebujem siroke), chlpate nohy, ponozky z ali lebo sa mi pacili, univerzalna prilba atd...ale hlavne mi to bolo jedno kedze po kazdom navrate to bol ppc pocit...a na mtb pouzivam aj mamilske nohavice 🤷‍♂️

 
Pridaj komentár