Módna polícia cestného cyklistu zasahuje!

Módna polícia cestného cyklistu zasahuje!

Prešľapy v obliekaní môžu mať estetický, ale aj funkčný dopad. Mne sa podarilo spomenúť na týchto skoro 20 faux pas. Našiel si sa v niektorom?

Pokračujeme v seriáli venovanému cestnej cyklistike. Už sme tu mali bezpečnosť, dôvody prečo cesta a riešili kolesá. Teraz trochu odľahčíme a povenujeme sa módnym prešlapom cestného cyklistu. Cieľom tohto dielu je pobaviť sa, kľudne aj na svoj účet.

Začneme zľahka. Chlpaté nohy je toľkokrát diskutovaná téma, že nejdem rozoberať dôvody, prečo sa holiť. Nič sa však nezmenilo na tom, že na cestný bicykel to proste nepasuje. Na MTB to človek tak nerieši, nereže to až tak do očí. Priaznivci chlpatého cestného jazdenia, okrem lenivosti, aký iný dôvod máte na neholenie sa?



Ďalší bod je univerzálny a nevzťahuje sa len na cestu. Čistota a hygiena sú základ aj v súvislosti s cyklistikou a opak takéhoto chovania sa prejavuje nepríjemným zápachom od dlhšie nepraného dresu, bielymi mapami na oblečení od potu a páskami na prilbe, ktoré vyzerajú, ako keby sa mesiac váľali na dne Mŕtveho mora. Zasolené až do biela.

Ešte chvíľu ostanem pri veciach, čo platia univerzálne. Spodné prádlo pod nohavice s vložkou nepatrí. Nikdy!



Nohavice môžu priniesť niekoľko nástrah. O tom, že by mali mať vložku a jej funkciu by nemal nahrádzať návlek na sedlo, nemusíme diskutovať. Traky na nich majú funkčný význam a ich miesto je pod dresom . Na cesťák kraťasy zásadne tie z lycry, nie voľné trailové.

A už keď tu riešime nohavice, tak tie vaše, aj keď pôvodne stáli skoro 200 €, majú svoju životnosť. Po určitom počte praní a nosení sa stávajú priehľadné na citlivých miestach. A to nie je pekný pohľad. Potom, že vám nikto nechce ísť v háku .

No a nezabudnime na farbu. Akákoľvek presvitajúca je mužom zakázaná. Na čele s bielou. S tým, že je mužské telo v porovnaní s tým ženským menej estetické, sa musíme zmieriť . V našom shope si nohavice viete filtrovať aj podľa farby.



Teraz preberieme správnu dĺžku oblečenia. Ak nepretekáte práve na Ironmanovi, tak zabudnite na dresy bez rukávov. Proste to tak je, je to móda, káže to tak aj UCI. Hlbší význam tam nehľadaj.

Ponožky sú trendy záležitosť, teraz fičia vyššie. Už musela zasiahnuť UCI s limitom ich maximálnej dĺžky. Z toho vyplýva, že na kotníkové zabudnúť. A už keď sme načali ponožky, tie bavlnené s logom fajky si nechajte do tenisiek. Veď výber tých na bicykel je tak bohatý, stačí si len vybrať podľa vkusu. Nech nehľadáte, tu je odkaz do shopu.

Zaujímavé je aj obliekanie v chladnejšom počasí. Každý sme iný, ale väčšinou sú nohy otužilejšie ako vrch, a preto návleky na nohách a krátky dres pôsobí minimálne zaujímavo. To sa dá tromfnúť jazdou s len jedným návlekom, ako sa to podarilo Woodsovi. Ten na to však mal dobrý dôvod počas pretekov. Nebolo kedy vyzliecť druhý.

V ďalšom bode nie som taký prísny. Ak niekto preferuje horu, tak využívanie MTB tretier a prilby (nie trailovej) na ceste chápem. Netreba zbytočne vyhadzovať peniaze, ak je cesta len zriedkavá alternatíva. Ak však cestný bicykel zachutí, dnes naozaj nie je problém dokúpiť za slušné peniaze cestné pedále alebo tretry. Cestná obuv má extra kategóriu v shope.



Z ďalších prešľapov telegraficky vyberám:
  • mix tímového oblečenia rôznych stajní
  • žlté sklá okuliarov v slnečný deň
  • krásny a milý prešľap je vytlačený prevodník na nohe
  • nosenie cyklo oblečenia v civile




“Gurmána” dokáže prezradiť nielen oblečenie, ale aj jeho bike, ale to by bolo na zvlášť článok. Uvidíme, s akou odozvou sa stretne tento a ak sa bude páčiť, určite módnu políciu ešte zavoláme .

A na záver ešte jeden postreh, v opačnom duchu, ako tie predchádzajúce. Dnes v dobe Instagramov prehnaná snaha byť cool a in tiež môže vyznieť nepatrične. Hlavne, ak nie je doplnená reálnym jazdením.



Inak poznáte výraz MAMIL? Ak by vás tak niekto označil, aby ste vedeli, čo tá "nadávka" znamená, pripájam odkaz z Wikipedie a svoju fotku .

Zdroj fotografií: autor, Craft, Sportful
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up60thumb_down comments 118 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Rok s cesťákom - ako som práve objavil čaro cesty

Rok s cesťákom - ako som práve objavil čaro cesty

Aké je to preskočiť po šiestich rokoch z horského bicykla na cestný, oplatí sa táto investícia? Aké sú pocity z prvých kilometrov, treba sa báť bazára? Odpovede v článku.
S láskou k cyklistike...

S láskou k cyklistike...

Ahoj, volám sa Tomáš a cítim averziu voči vytrvalostným športom. Takto by som sa možno predstavil hocijakému cyklistovi alebo bežcovi do roku 2016.
Test: Superior Xroad TEAM ISSUE Di2 - cesťák alebo gravel?

Test: Superior Xroad TEAM ISSUE Di2 - cesťák alebo gravel?

Väčšinou, keď príde na test bicykel, tak mám v tom hneď jasno. Pri tomto kúsku som však vôbec netušil, či je toto cestný bicykel alebo gravel, na ktorý len niekto omylom dal cestné gumy.
keyboard_arrow_up