EUROBIKE 2019: Novinky a trendy na rok 2020 - 1. časť

Pozrite si trendy a novinky, ktoré sme mali možnosť vidieť na výstave Eurobike.

Koniec neónovým farbám a nudnému dizajnu

Nemecká značka ABUS naskočila na novú vlnu dizajnu cyklodoplnkov, ktoré sa namiesto reflexných neónových farieb snažia zaujať skôr neokukaným dizajnom a grafikou. V ponuke na rok 2020 nájdete tak viacero nových farebných variantov, či už pre dospelých alebo aj deti.

BOX – menej prevodov, menej problémov

V duchu nového motta „nine is fine“ vykročila cez brány Eurobiku značka Box components, ktorá sa snaží presadiť na trhu s horskými pohonmi. Základom jej nových sád BOX 9 sú komponenty, ktoré štartujú na zaujímavých cenovkách a spoliehajú na nadštandardnú životnosť a široký rozsah. Konkrétne 9-rýchlostnú kazetu s rozsahom 11-50 zubov, vyfrézovanú z jedného kusu ocele a šaltra s trecou spojkou. Nápad zaujímavý, cena prívetivá, uvidíme ako túto myšlienku príjme cyklistická obec.

Orechy, ktoré nemožno rozlúsknuť

„Patálie“, ktoré Shimano vyrába producentom nábojov s licenciou na nový štandard orecha Micro Spline, možno badať vo viacerých expozíciach na Eurobiku. Konkrétne tento nepredajný prototyp bolo možné vidieť na stánku Novatec.

Titán – večná klasika, ktorá nevychádza z módy

Minulý rok predstavila americká značka Cane Creek titánové kľuky eeWings, ktorých cena pokorila štvorcifernú sumu. Tento rok sa pochválili s dúhovou anodizovanou povrchovou úpravou.

Konkurencia na viacerých frontoch

Dlhoroční hlavní hráči na poli pohonných systémov by sa mali mať na pozore, lebo okrem Box components sa snaží kus koláča uchmatnúť aj značka TRP, ktorá ponúka zatiaľ 7-rýchlostnú sadu určenú pre DH. V štádiu prototypu je však aj 12-rýchlostná sada, ktorá by mala byť predstavená v priebehu pár mesiacov. Zo zástupcu TRP na stánku sa nám podarilo vypáčiť informáciu, že by to malo byť do konca tohto roka. Nuž, nechajme sa prekvapiť .

Gramárina je nikdy nekončiaci proces

Dôkazom toho je aj košík od výrobcu carbonworks, ktorého hmotnosť činí neskutočných 3,87 gramu! Na cenu sme sa radšej nepýtali.

Nový vietor v cyklistickom svete

Najskôr boli v kurze priznané karbónové pleteniny, potom RAW hliník, potom výrazné neónové farbičky a aktuálne letia „chameleónové“ farby. Možno ich badať na rámoch veľkých hráčov ako sú Trek, Giant, Specialized, ale krok držia napr. aj výrobcovia tretier Lake a Shimano

Keď funkcia je podriadená dizajnu

Odpružená paralelogramová vidlica Trust je dielom známeho návrhára Dava Weagla, ktorého iniciály nesie napr. systém DW link. Výhodou tejto vidlice je hlavne nulová reakcia zanárania zdvihu pri brzdení.

Integrácia v plnom prúde

Snaha o rôzne integrované riešenia je v kurze už niekoľko rokov. Koncept MIC (magura integration concept) sa snaží eliminovať prítomnosť káblov v kokpite. Zaujímavé a dizajnovo dokonalé čisté riešenie, ktoré však zatiaľ nie je komerčne dostupné.

Ako vždy bude zaujímavé sledovať, čo sa nakoniec výrazne presadí a čo zostane skôr ako alternatívne riešenie pre pár nadšencov. Samozrejme z našej strany sa môžete tešiť na ďalšie porcie zaujímavostí, keďže toho bolo ešte oveľa viac...