Slovenské elektrické enduro – Kellys Theos 2020

PR článok 14.09.2019 24 fotografií   Sezona 2020 Elektrobicykle Horsky Bike Horska Cyklistika Kellys

Cyklistický trh je v posledných rokoch zaplavovaný elektrobicyklami a súčasne aj enduro špecifickými modelmi. Kellys sa rozhodol vytvoriť syntézu oboch a dal tak vzniknúť novému Kellys Theos pre rok 2020.

Slovenský výrobca má za sebou už nejednu úspešnú sezónu. Svojimi modelmi dokáže obsiahnuť široké spektrum ktorejkoľvek časti cyklistiky. Dostupné verzie sú doplnené aj vyššími špecifikáciami, čím dokážu uspokojiť asi všetkých potencionálnych cyklistov. Teraz sa však pozrieme na skutočne „moderný“ segment horskej cyklistiky – elektro enduro.

Kellys Theos 2020

Aj keď má Kellys vo svojom portfóliu niekoľko tvrdších nástrojov na traily, akým je napríklad aj Swag, predsa len sa v tejto slovenskej firme odhodlali vyskúšať aj elektrifikovaný pohon. Model Theos neprichádza na trh prvý rok. Už v minulej sezóne sa táto verzia objavila, avšak v čiastočne odlišnej podobe, než tá, s akou sa budeme stretávať v roku 2020.

V základných špecifikách by sme mohli Theos vymedziť ako celoodpružený horský bicykel s 27,5“ kolesami a 160 mm zdvihu. Samotný rám pozostáva z hliníkovej zliatiny, ktorá odolá nástrahám rôznorodého terénu lesa a súčasne nezaťaží peňaženku natoľko, ako pri karbónových verziách. Okrem materiálu zaváži pri výbere aj geometria. Keďže hovoríme o bicykli určenom do agresívnych podmienok, výška zdvihu nie je jediným dôležitým aspektom. Kellys zvolil položenú hlavovú trubku s hodnotou pod 67 stupňov. Umiestnenie batérie v spodnej rámovej trubke rovnako tak napomáha pri lepšej ovládateľnosti spojenej s prenesením ťažiska bližšie k povrchu zeme.

Dostatok výkonu s motormi Shimano Steps

V prípade Theos-u nemusíte mať obavy o výkon či účinnosť použitého motora. Kellys sa rozhodol zvoliť jeden z popredných variantov japonského giganta, Shimano Steps. Aj keď samotný výrobca ponúka viacero modulácií, trojica verzií nesie jednotný agregát – Shimano Steps E8000. Ide tak o najvyššiu špecifikáciu pre horské bicykle. Základnými údajmi je hmotnosť, ktorá sa drží pod tromi kilogramami, ale aj výkon na hranici 250 W s nadpriemerným točivým momentom 70 Nm.

Avšak bez dostatku „šťavy“ by bol motor nečinný. Modely Theos disponujú integrovanou batériou Kellys Re-Charge s kapacitou 630 Wh, čím sa dostáva nad klasické sériové 504 Wh batérie. Navyšuje sa tým dojazd, a teda aj využiteľnosť bicykla. Navyše je v umiestnení batérie viditeľný vývoj, keďže predchádzajúca verzia Theos-u nedisponovala integrovanou batériou.

V komponentoch sa nesklamete

Ako je to už zvykom, väčšina modelov prichádza vo viacerých vyhotoveniach. Inak tomu nie je ani pri Kellys Theos. Na výber je celkovo z trojice bicyklov, ktoré síce zdieľajú jednotný základ: rám s motorom a batériou, ale ostatná výbava sa líši vzhľadom na cenové rozpätie.

Najdostupnejšou verziou je Kellys Theos i50, na ktorom nájdeme výbavu zo strednej triedy. Odpruženie spolieha na dvojicu od RockShox – vidlica Sektor RL so 150 mm zdvihom a tlmič RockShox Deluxe RT. Mechanický pohon je v znamení Shimano Deore s jednoprevodníkom a desaťrýchlostnou kazetou vzadu. 27,5“ kolesá sú obuté do plášťov Michelin Wild AM. Nakoniec nechýba ani teleskopická sedlovka od KS so 150 mm zdvihu.

Druhým, a teda prostredným variantom je Kellys Theos i70, pri ktorom sa výrobca naďalej držal osvedčenej kombinácie RockShox a Shimano. Na rozdiel od nižšej verzie na ňom nájdeme vidlicu RockShox Yari RC so 160 mm a identický tlmič s i50. Avšak i70 sa môže pochváliť jedným pastorkom naviac, keďže operuje sadou Shimano XT v 11-rýchlostnom prevedení. Odolné plášte Schwalbe Magic Mary a Hans Dampf sú doplnené teleskopickou sedlovkou KS so 150 mm zdvihu.

Najvyššou verziou je Kellys Theos i90, ktorá neponúka žiadne kompromisy. Odpruženie od Fox na úrovni Float 36 Factory a tlmiča Fox Float DPX2 Factory sa stará o istý prejazd aj technicky zložitými pasážami. Aby toho nebolo málo, jazdec sa môže tešiť na elektronickú sadu Shimano Di2 s 11-rýchlostnou kazetou. Odolné 27,5“ kolesá DT Swiss H1900 využívajú grip plášťov Schwalbe Magic Mary a Hans Dampf.

Celkovo môžeme hovoriť o podarenom spojení funkčného bicykla pre takmer akýkoľvek terén a nadpriemernej podpory výkonu spoľahlivým motorom, overeným tisíckami zákazníkov.

Viac informácií získate čoskoro na stránke výrobcu.

Viac o elektrobicykloch, ich výbere a používaní nájdeš v novej sekcii Elektrobicykle v skratke.