Test: Bezdušový tmel Trezado Liquid Sealant - ako obstál v teste?

Test: Bezdušový tmel Trezado Liquid Sealant - ako obstál v teste?

2716 komentárov

orvaq 02.11.2019   Tmel Bezdusove Horska Cyklistika Test Defekt Udrzba Plaste

Keď som pred pár týždňami dostal ponuku otestovať tmel pre bezdušové systémy, tak som sa fakt potešil.

 

Práve som šiel totiž prerábať svoj bike na „bezduše”. Nie že by som tmel nemal, ale zaujala ma šanca aspoň v rámci domácich podmienok porovnať Trezado s tým, čo som používal predtým.



Trezado je poľskej výroby a jedná sa o verziu s názvom Liquid Seal. Značka má v ponuke ešte tmel Vanilla Supreme, ktorý sa od Liquid Seal odlišuje v tom, že neobsahuje amonium, je biologicky rozložiteľný a má vanilkovú arómu. Účelom arómy je upozorniť jazdca vôňou na to, že došlo k prepichnutiu plášťa a treba skontrolovať utesnenie a tlak v bezdušovom systéme. Tmel Vanilla Supreme sa ešte odlišuje v tom, že dlhšie zostáva v tekutej podobe a nie je vhodný na odľahčené verzie plášťov, kde nevykazuje takú účinnosť ako mnou testovaný Liquid Sealant.

Liquid Sealant je ako väčšina tmelov na trhu založený na báze latexu. Jedna z otázok, ktorá mi „behala po rozume” bola - ako urobiť test tmelu tak, aby to nebolo iba suchopárne konštatovanie, že „funguje tak ako má”. Aj keď som odpoveď na túto otázku stále nemal, tak som tmel ihneď nahodil a čo sa týka samotnej konverzie z duší na tento bezdušový systém, prebehlo všetko hladko a bez akýchkoľvek komplikácií.

Na svojom bicykli jazdím setové kolesá Mavic Crossmax Elite, ktoré sú už od výrobcu predpripravené na bezdušové použitie. Plášte sú Maxxis Ardent vpredu a Maxxis Ikon TLR 120 TPI 3C Exo vzadu. Po osadení plášťov na ráfik a nafúknutí na 4 bar som nezaregistroval žiadnu netesnosť, čo ma dosť potešilo. Po cca pol hodine som znížil tlak na 1,6 bar vpredu a 1,8 bar vzadu a ďalší deň vyrazil testovať do terénu.



Ostrý test


Na terénny test som zvolil rozmanitú trasu, kde sa okrem klasických lesných zvážnic nachádza aj singel s pre túto oblasť typickými vápencovými škrapovými kameňmi, ktoré vedia ľahko prerezať bočnicu plášťa. Následne som si dal prejazd miestami, kde sa vyskytuje množstvo porastu s tŕňmi a tým pádom je vyššie riziko prepichnutia behúňa.

Po jazde som vizuálne skontroloval oba plášte či nenájdem nejaké stopy po prepichnutí a pod. ale žiaľ, (alebo našťastie?) ani po jednej z jázd som nenašiel poškodenie na plášti a tým narastala moja nervozita, že vlastne nebudem mať v teste čo referovať. Až mi tak z ničoho nič napadlo, že by som mohol spraviť aspoň simulovaný test na starej MTB galuske (áno, nechcel som pre tento test obetovať svoje nové plášte).



Simulovaný test


Idea bola, že galusku rovnako ako bezdušový systém naplním cca 150 ml tmelu a následne budem galusku prepichovať rôzne veľkými skrutkovačmi a takto simulovať defekty a sledovať, ako si s nimi tento tmel poradí. Žiaľ, nemal som k dispozícii bicykel pre tento typ kolesa, a tak som nevedel úplne verne simulovať podmienky za jazdy - rotáciu kolesa.

Avšak pre predstavu o schopnostiach tohto tmelu poslúžia aj nasledovné videá, kde sa koleso síce neotáčalo, ale snažil som sa zdokumentovať, ako rýchlo tmel zatesní diery po jednotlivých skrutkovačoch a koľko tmelu sa pri tom dostane von z plášťa (resp. galusky, ako som už spomínal).

1,2 mm skrutkovač




1,8 mm skrutkovač




2,3 mm skrutkovač




3,0 mm skrutkovač




3,5 mm skrutkovač




3,5 mm skrutkovač - 2. časť


Nakoľko v prvom videu sa už minul tmel v galuske, tak som ešte natočil, ako sa správala po opätovnom naplnení tmelom a nafúknutí. Defekt bol kompletne zatesnený a vydržal nafúknutie na 4 bar bez akejkoľvek netesnosti.



5 mm skrutkovač




Moje zhrnutie


V rámci toho, ako sa mi tento tmel podarilo otestovať, môžem konštatovať spokojnosť. V takýchto domácich podmienkach je ťažšie spraviť nejaké exaktné porovnanie, ale v minulosti som používal 2 tmely na latexovej báze od iných výrobcov a Liquid Sealant od firmy Trezado mi nepríde o nič horší, práve naopak. Pri defekte s predmetom rozmeru okolo 5 mm už dôjde k citeľnej strate tlaku v plášti, ale defekt sa i tak podarilo zatesniť.

Bolo by ešte zaujímavé porovnať, ako tmel časom zasychá v plášti, avšak na takéto vyhodnotenie je pár týždňov, samozrejme, krátka doba. Z toho, čo bolo možné odpozorovať za čas testovania, tmel nevykazoval tendenciu predčasne zasychať alebo vytvárať tzv. ježkov v plášti (zoschnuté hrče tmelu, ktoré sa následne prevaľujú vnútri plášťa).

Testovaný tmel v 500 ml balení kúpite za cca 13 € a viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

danyH 02.11.2019 (22:27)

4


chlapci je rozdiel dostat defekt ked je pekne pocko a ked je hnusne a verte mi ze ked prsi a vsade ja blato a mozes len pouzit knot nahustit a ist dalej je super luxus oproti tomu ze das dole koleso plast vymenis dusu ktora aj ked nova je zase behom chvile spinava a polepena malymi kamienkami a spinou a potom to cele dat dokopy a po par minutach znova tssssss lebo ze defekt koli tomu ze nieco z tej spiny znova prepichlo dusu..... vdaka za tubeless

a aj trezado je dobry produkt ako aj stans, jedine co nedoporucujem je finishline lebo to je skoro tak kvalitne jak hustejsi jogurt ...... (vlastne skusenosti)

 
the-redsox 04.11.2019 (10:52)

1


Mne este pre dokonalost testu chyba merania tlaku v plasti pred a po testovanom defekte.

 
orvaq the-redsox 04.11.2019 (10:54)

0


Pravda, to by bolo fajn. Zial nenapadlo mi skor a nezabezpecil som si tlakomer. Nabuduce ;]

 
the-redsox orvaq 04.11.2019 (10:58)

1


ale chapem to tak, ze tlaky okrem diery 0.5mm boli jazditelne bez nutnosti dofukovat?

 
orvaq the-redsox 04.11.2019 (11:12)

1


jj, do 5 mm to bolo v poho na dojazd bez dofuknutia. Aj ta 5 mm diera by sla s dofuknutim dojazdit ale to uz mi prislo naozaj hranicne a aj pri dofuknuti bolo treba ist na tlaky max. do 1.5 bar.

 
sorcerer orvaq 05.11.2019 (14:14)

1


predpokladám, že koleso v simulovanom teste bolo bez záťaže, v realite je vyvíjaný tlak na pneu, ciže pri diere 2,3 mm by si zostal úplne bez tlaku, nakoľko mlieko striekalo von zhruba 8 - 9 sekúnd, pri 1,8 mm by si musel min. dofukovať a tie väčšie priemery ani nehovorím. chápem, že keď si človek nechce zničiť gumy, je takýto test v reálnych podmienkach zrejme nemožné urobiť.

 
orvaq sorcerer 05.11.2019 (14:39)

1


Hej, spravne uvazovanie. Na toto som (zjavne) nepomyslel. Dalsia konstruktivna myslienka na buduce recenzie tmelov atd. Vdaka.

 
DudySVK 02.11.2019 (12:37)

0


Planoval som ho kupit ale chybala mi recenzia, no po dnesku jasna kupa. Momentalne jazdim s caffelatex a uz sa neviem dockat kedy ho vymenim za tento vanilkovy zazrak

 
orvaq DudySVK 02.11.2019 (16:45)

0


Iba pripomeniem, ze som testoval klasicku "nevanilkovu" verziu. Vanilkova je redsia a tym padom asi zaceli mensie defekty. Tak treba zvazit co je prioritou.

 
DudySVK orvaq 02.11.2019 (16:58)

0


ok ruzumiem, no ja som raz dostal defekt cca 5-6mm a musel som davat knot inak by som domov nedosiel. Priorita su vacsie diery.

 
milos21 DudySVK 02.11.2019 (19:11)

0


No to je samozrejmosť a výhoda bezdušákov, dáš knôt a ideš ďalej...

 
carlos 03.11.2019 (10:23)

0


@ c švagor sa dlho trápil s defektami v lese. Používali sme rovnaké plášte no patrí vahovo k ťažším bikerom a až s použitím tmelu sa konečne tešil na jazdu do lesa bez defektov. Jemu to teda určite pomohlo.

 
N/A 02.11.2019 (12:11)

-8


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
Summit N/A 02.11.2019 (13:35)

0


Nechce sa mi prplat s tmelmi,ano jazdim duše 😉

 
fullgas1 N/A 02.11.2019 (17:07)

2


Všetky defekty ktoré som doteraz dostal boli drobné dierky na ktoré je tmel ideálny. Na čo sa trápiť s defektami keď je na to elegantné riešenie?

 
N/A fullgas1 02.11.2019 (17:35)

0


Ono je pravda, že defekt 3 a viac mm je malá šanca dostať

 
Pridaj komentár