BikeAngel2  - šikovný strážca bicykla a jazdca

BikeAngel2 - šikovný strážca bicykla a jazdca

1612 komentárov

orvaq 23.11.2019   Bikeangel Sezona 2019 Horsky Bike Ochrana Doplnky Horska Cyklistika Test Kradez

V súčasnosti, keď cena priemerného športového bicykla bežne prekračuje hranicu tisíc €, prípadne aj jej niekoľkonásobok, začína zohrávať ochrana bicykla proti krádeži čoraz dôležitejšiu úlohu.

 

Samozrejme táto téma sa môže týkať aj rádovo lacnejších bicyklov, ak užívateľ zváži výhodnosť takejto investície. Pri rozhodovaní netreba zabúdať, že bikeAngel2 dokáže aj viac, ako strážiť iba bicykel. Jeho úlohou je strážiť aj samotného jazdca - ale o tom až v inej časti tohto testu.

Čo teda bikeAngel2 je?


Ako už názov napovedá - jedná sa už o druhú generáciu zariadenia na sledovanie bicykla (alebo iného mobilného prostriedku) pri manipulácii/krádeži a taktiež jazdca v prípade pádu. Tento produkt je vyvinutý a vyrábaný na Slovensku firmou INFOCAR a.s, ktorá má za sebou viac ako 20 rokov skúseností s vývojom SW a HW v oblasti telematiky a dopravy. Využívajú bohaté skúsenosti, ktoré nadobudli v oblasti GPS technológií.



Aké funkcie ponúka bikeAngel2?


  • Senzor pohybu a otrasu (akcelerometer)
  • Upozornenia na stavy (krádež, otras, pád/náraz, kontrola spojenia)
  • Automatické rozpoznanie majiteľa
  • Možnosť zobrazovania viacerých zariadení v 1 smartphone
  • Automatická alebo manuálna možnosť elektronického stráženia
  • Zasielanie alarmov viacerým užívateľom
  • Automatické stráženie mimo dosahu majiteľa
  • Notifikácia kritického stavu batérie
  • Vyžiadanie aktuálnej polohy zariadenia
  • Podpora aplikácie pre operačné systémy Android a iOS

Princíp fungovania


BikeAngel2 spočíva v sledovaní pohybu pomocou akcelerometra a GPS modulu, kde akonáhle detekuje pohyb, odosiela správu do smartfónu s aplikáciou bikeAngel. Pritom je možné zasielať notifikáciu aj na iný smartfón (podmienkou je mať nainštalovanú aplikáciu bikeAngel a mať spárované zariadenie s aplikáciou).

Obsah balenia


  • Samotné zariadenie pozostávajúce z akcelerometra, GPS modulu, Bluetooth modulu a portu pre SIM kartu, ktorá cez GPRS komunikuje so smartfónom užívateľa. Toto všetko je v na mieru vyrobenom šasi z 3D tlačiarne.
  • 3 báterie s kapacitou 2040mAh pre napájanie zariadenia a druhá koncovka, ktorá má v sebe zabudovaný konektor na dobíjanie batérií
  • Samolepiace penové vložky, ktoré zabraňujú pohybu zariadenia v riadidlách a taktiež šnúrku a drôt ako pomôcky na osadenie zariadenia do riadidiel
  • Kábel na nabíjanie zariadenia (so štandardným USB konektorom do nabíjačky od smartfónu)




Montáž zariadenia a uvedenie do prevádzky


Ako už bolo spomenuté, zariadenie sa celé osádza do riadidiel bicykla, aby pre prípadného zlodeja nebolo na prvý pohľad zrejmé, že je bicykel zabezpečený. Pri dodržiavaní montážneho postupu podľa priloženého manuálu a použití inštalačných pomôcok z balenia prebehla montáž v podstate bez problémov a trvala cca 20 minút. Jediný problém, ktorý som musel riešiť, nesúvisel so zariadením ako takým, ale s riadidlami môjho bicykla. Aj keď tomu nič pri pohľade zvonku nenasvedčovalo, tak riadidlá sa vo vnútri zužovali natoľko, že batérie bikeAngel2 nebolo možné do nich osadiť. Našťastie som mal k dispozícii náhradné riadidlá, kde som tento problém nemal. Po úspešnom osadení nahodíte gripy, ktoré sú z vonkajšej strany uzavreté a tým pádom zariadenie vôbec nevidno. Vnútorný priemer riadidiel musí byť minimálne 17 milimetrov.



Následne som zapojil zariadenie do nabíjačky priloženým káblom a pustil sa do inštalácie aplikácie v smartfóne. Tá sa nainštalovala bez akýchkoľvek problémov (skúšal som obe verzie - Android aj iOS) a pustil som sa do párovania zariadenia s aplikáciou. Priznám sa, že v tomto bode som sa obával problémov, pretože som sa s ním stretával aj pri iných zariadeniach renomovaných výrobcov. Avšak v tomto prípade všetko prebehlo absolútne hladko a bez najmenšieho problému. Po zadaní mena bicykla (toto je obzvlášť užitočné pre prehľad, ak máte spárovaných viacero bicyklov s jedným smartfónom), sériového čísla zariadenia, kódu zariadenia (oboje nájdete v priloženom manuáli) a vybratí typu zariadenia na monitorovanie (ponuka obsahuje - bicykel, motorku, štvorkolku, kosačku, kolobežku, skúter a trojkolku) už bolo vidno možnosti ovládania bikeAngel2.



Zariadenie v praxi


BikeAngel2 ponúka nasledovné režimy:


  • Automatický režim - v tomto režime sa automaticky spustí stráženie bicykla akonáhle sa užívateľov smartfón dostane mimo dosah Bluetooth. Ak sa užívateľ so spárovaným smartfónom priblíži do dosahu Bluetooth, zariadenie samé zruší stráženie bicykla
  • Manuálny režim - v tomto režime si užívateľ sám nastavuje, kedy je bicykel strážený a kedy nie. V režime stráženia akcelerometer detekuje každý pohyb bicykla a podľa intenzity a dĺžky pohybu zašle behom niekoľkých sekúnd užívateľovi do aplikácie alarm, či sa s bicyklom hýbe, alebo ide o krádež (ak pohyb trvá dlhšie)
  • Možnosť vypnúť zariadenie. Zariadenie vo vypnutom režime stále stráži, jediný komponent, ktorý zostáva aktívny, je akcelerometer, ktorý keď zaznamená dotyk/pohyb, preberie ostatné komponenty a odošle poplach (síce s meškaním 30s). V tomto režime zariadenie vydrží na jedno nabitie až 5 mesiacov
  • Zároveň bikeAngel2 dokáže využívať akcelerometer počas jazdy na detekciu pádu (náhla zmena rýchlosti) a odošle alarm o páde na telefón užívateľa, ale čo je dôležitejšie - aj ďalšej osobe, ktorá má v aplikácii pridané zariadenia s rovnakým sériovým číslom. V takomto prípade si druhá osoba môže cez aplikáciu skontrolovať aj vašu polohu pomocou GPS, ak by ste si nevedeli sami pomôcť. Ak by sa jednalo o pád, kedy sa vám nič vážne nestalo, môžete alarm samozrejme vypnúť priamo v aplikácii.



Pre koho?


Po nainštalovaní o bikeAngel2 ani neviete, pretože vďaka penovým podložkám a inteligentnému dizajnu v riadidlách nehrká a ani sa nepohybuje (čo bola jedna z mojich obáv). V podstate o ňom budete vedieť iba ak sa vám zobrazí alarm na dobitie batérie, alebo ak vám počas režimu stráženia niekto pohne s bicyklom, či sa ho nebodaj bude pokúšať ukradnúť. Ak by vám bicykel predsa len ukradli, tak si ho môžete lokalizovať cez GPS modul (samozrejme za predpokladu, že zlodej tento systém nepozná a nedeaktivuje ho a taktiež je nutné mať dostatočný signál GPS).



Funkcia alarmu pri páde je veľmi užitočná vlastnosť a je už iba na vás, či uprednostníte takýto systém zabudovaný napr. v prilbe, alebo zvolíte bikeAngel2, ktorý vám výrazne zvýši šance zabrániť krádeži vášho bicykla, alebo ho prípadne lokalizovať po krádeži. Celkovo práca s týmto strážnym systémom bola veľmi intuitívna, rýchla a bezproblémová. V teste som nasimuloval malý pohyb s bicyklom, a už pri ledva badateľnom pohybe hlásila aplikácia alarm.



Takže pri simulovanej krádeži, kde som bicykel presúval na vzdialenosť niekoľko desiatok metrov, sa spustil alarm krádeže a poloha bicykla sa dala sledovať s veľmi vysokou presnosťou, akú som od takéhoto zariadenia neočakával. Pomocou GSM siete sa vždy bez problémov preniesla informácia či už o pohybe s bicyklom, alebo o krádeži. Takisto, ak ste tzv. “gramári”, nemusíte mať veľké obavy - celý systém váži iba 125 gramov.

Pre viac informácií navštívte stránku výrobcu. Odporúčaná maloobchodná cena tohto systému s paušálom na rok v rámci krajín EU zadarmo je 187 €, 3 batérie, ktoré sú súčasťou balenia vyjdú cca 52 €.

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

lukas6s8p 23.11.2019 (22:40)

1


Ten posledný odstavec som celkom nepochopil. Stojí to 187€ aj s batériami (ktorých cena je tam uvedená, pre prípad kupovania náhradných?)?
Na stránke výrobcu píšu "ZARIADENIE PRE AUTONÓMNU PREVÁDZKU S NABÍJACÍMI BATÉRIAMI Li-ON
+52,20€ s DPH"
pretože pravdepodobne existujú 2 verzie, jedna bez batérií určená pre ebiky napájaná z baterky bicykla (asi žiaden ebike nemá baterku odstrániteľnú bez kľúča, takže OK) a k tej píšu, že inštalácia je nutná v odbornom servise..
a druhú s vlastnou baterkou prezentovanú v tomto článku.
(prípadne ešte tretia, ebiková, ale iba so záložnou (asi jednočlánkovou) baterkou)
Na bikeangel.eu ale vôbec nespomínajú, že sú dva spôsoby napájania a ebiková verzia je po vybratí batérie (napr. keď človek parkuje v garáži bez 230V a baterku nosí domov nabíjať) nefunkčná.
Aj na prvom animovanom videu je ebike a na druhom návod na inštaláciu verzie s vlastným napájaním.

 
biker007 lukas6s8p 27.11.2019 (10:59)

0


Presne ako hovoris. Prva verzia bikeAngel(187€) je napojena priamo na bateriu ebiku a preto je potrebna odborna montaz. Druha generacia bikeAngel2(187€) je napajana z baterii, ktorych cena je 52,20€ a su sucastou balenia produktu bikeAngel2 za cenu 239,20€(187€+52,20€) a nieje potrebna odborna montaz. BikeAngel2 si nahodis do rajdov sam. Viac info ti radi poskytnu v tvojom oblubenom bikeshope, na maily a telefone vyrobcu, ktory najdes na ich webe.

 
karelkonecny 24.11.2019 (17:14)

1


Nemci podobný systém testovali. Všetko geniálne fungovalo, až kým bicykel (a tým pádom aj signál) neskončil vo veľkom paneláku. Privolaná polícia skonštatovala, že nemôže prehľadávať byty. Potom nezostáva nič iné, len čakať kým niekto s bikom nevylezie von (alebo aspoň s kolesom predávaným na súčiastky).
Inak šikovné zariadenie.

 
mravcolev 26.11.2019 (15:03)

1


Presne ako pise Karel... taketo hracky su super napad az nato ze len na papieri lebo ak aj detekujes signal z nejakeho baraku, nevykopnes dvere a tiez nebudes tam hliadkovat 24 hod denne

 
Peter7b 23.11.2019 (18:11)

0


Skoda ze nie je iba jednorazova platba a ze po prvom roku treba platit pravidelne....

 
biker007 Peter7b 27.11.2019 (11:04)

0


Po prvom roku mozes zaplatit iba raz 69€ a ficis dalsie dva roky bez starosti.

 
Palo TT Peter7b 27.11.2019 (12:42)

0


Treba si uvedomit, ze nekupujes vyrobok, ale sluzbu. Bez platenia pausalu budes mat len zavazie v riaditkach.
Pouzivatela by urcite potesil aj nejaky jednoduchsi mod komunikacie cez SMS (nevyzaduje centralny mozog - server poskytovatela sluzby, netreba ani data na mobil, SMS moze byt funkcne aj pri horsom GSM signale), ale vyrobca sa do takeho riesenia urcite hrnut nebude.

 
Peter7b Palo TT 27.11.2019 (13:04)

0


Veď práve. Teraz je populárne všetko nazývať služba a nie tovar. Aby sa neplatilo jednorázovo, ale pravidelne (celkovo potom clovek zaplatí viac, iba si to nevsimne). To je ako Microsoft Office. Predtym clovek kupil Microsoft Office a dalo sa to pouzivat, pokial cloveku neodisiel pocitac. Teraz je Office 365, pri ktorom clovek po 1,5 roku pouzivania zaplati viac, ako keby si clovek kupil normalny Office. Je iba otazka casu, kedy Microsoft prestane vyrabat normalny Office.

Pokial ide o ten BikeAngel, ono by stačilo, aby toto zariadenie malo pre-paid SIMkartu s aktivovanými dátami, dostatočne silný akumulátor a GPS senzor a detektor pohybu. Ak by detektor pohybu zaregistroval pohyb bicykla, tak by prebudil SIMkartu, ktorá by vyslala SMSku na predzadane ine telefonne cislo a potom by v pravidelnych intervaloch vysielala svoju poziciu. Ved aj pri mobiloch alebo smart hodinkach existuje, ze clovek napr. pri svojich detoch zada, aby sa na mojom mobile ukazovalo, kde sa prave nachadzaju. A neplati sa za to mesacne....

A to uz nehovorim o tom, ake moze byt pre niekoho zaujimave, mat centralnu databazu s prehladom umiestnenia zaujimavych bike-ov

 
rastonemec 23.11.2019 (20:07)

0


a že sa to nedá použiť na cesťáky

 
sonick 25.11.2019 (09:01)

0


Jasne ze taketo zariadenie nie je dokonale a neriesi vsetky situacie. Ale od kedy sa zlodej bajku dotkne az po to ako ho ukryje je dost casu situaciu riesit.

 
slobodaj 25.11.2019 (09:02)

0


Ked sa zariadenie instaluje do jednej strany riaditok , nie je problem s tym ,ze su potom nie su vyvazene a pri jazde bez drzania riaditok to netaha do jednej strany?

 
sonick slobodaj 25.11.2019 (09:08)

1


bA prechadza celymi riaditkami s tym, ze na jednej strane mas vystup na nabijanie (konektor+baterky) a na druhej strane je koncovka s antenou. Druha vec je ze cele je to vazi nieco cez 120 g. To co popisujes nemas sancu pocitit.

 
Pridaj komentár