Intersport - správa o športe 2019

Keď nám v mailovej schránke pípol mail s pozvánkou od slovenského zastúpenia Intersportu na tlačovú konferenciu do rakúskeho Leogangu, popravde sa mi zdvihlo obočie. Zvedavosť nedala, a tak som vytočil číslo v podpise a zistil, čo sa to vlastne chystá.

Môj záujem vygradovala informácia, že sme sa dostali do výberu dvoch médií od nás zo Slovenska, ktoré sú na tento event pozvané. Stráviť dva dni v cyklistickom raji na úpätí Álp, niečo pojazdiť, dozvedieť sa niečo o našom trhu - odpoveď je jasná, áno, ideme do toho.


V našej neveľkej skupine sa okrem mojej maličkosti objavil aj výkonný riaditeľ slovenskej siete Intersport Peter Andel a Janka Šimkovičová z portálu cvicte.sk. Spolu sme si to namierili do už spomenutého Leogangu. Zhodou náhod som sa po príchode na mieste z facebooku dozvedel, že na druhej strane kopca v Saalbachu práve dovolenkuje Lenka a Imro (asi sme už ozaj veľká firma, keď sa im to podarilo predo mnou utajiť ).


Čo nás čaká?

Po príchode na hotel opäť sondujem, čo nás to nasledujúci deň čaká a snažím sa dostať k presnejším informáciám. Zisťujem, že takýto event robí Intersport každý rok, avšak tento je špeciálny v tom, že okrem tradičných trhov Nemecka a Rakúska, pridali do prieskumu aj Slovensko, Česko a Maďarsko. Neskôr večer na spoločnej večeri spoznávam príjemného chlapíka spoza rieky Moravy a takmer menovca Martina Palarčíka, ktorý je výkonným riaditeľom Intersportu pre ČR. Spolu predebatíme veľa o cyklistickom trhu v našom regióne, nástupe elektrobicyklov, ale aj večne rozbitej českej D1 .


Ráno, deň D, dopoludnia prezentácia prieskumu, popoludní pojazd v super počasí na super mieste. Ešte predtým, ako prejdem k prezentácii výsledkov prieskumu spomeniem, že tento prieskum robila renomovaná agentúra Marketagent a výsledkom by som teda veril viac ako prieskum preferencií politických strán . Vzorku prieskumu tvorilo 1004 respondentov v rozmedzí 14 - 69 rokov. Prieskum bol realizovaný v apríli, teda zimné športy pravdepodobne nedosiahli také výsledky, aké by dosiahli, ak by sa prieskum realizoval v januári (to len na okraj, nakoľko sme v rámci prezentácie viedli aj diskusiu o relevantnosti daných dát).


Tri tematické okruhy

Prieskum bol zameraný na tri tematické okruhy: rovnováha medzi pracovným a súkromným životom, šport a deti a šport a príroda. Poďme na to: Ako sú na tom Slováci a šport?


57% z nás bojuje po práci s nedostatkom motivácie športovať, polovica ľudí s rodinami sa dokonca nedostane k športu vôbec pre pracovné a rodinné povinnosti. Pre porovnanie, v Rakúsku je to o 10% viac a s Českom sme dosiahli podobné výsledky. Aj napriek týmto, nie veľmi optimistickým číslam, sa 77% opýtaných snaží zakomponovať do svojho pracovného života pohybovú aktivitu.


68 % Slovákov by uvítalo, ak by ich im zamestnávateľ poskytoval v rámci benefitov istú formu športového programu. Pre porovnanie, podobný benefit očakáva 45 % Rakúšanov a 62% Čechov. Aj tieto percentá ukazujú, že na Slovensku stále absentujú športové zamestnanecké benefity, napríklad v porovnaní s Rakúskom.


Respondenti by uvítali aj to, ak by im zamestnávateľ poskytol priestor na realizáciu športových aktivít priamo na pracovisku. Alarmujúce však je, že až 75 % zamestnávateľov neponúka svojim zamestnancom žiadny fitness program. Zamestnanci si však myslia, že takýto program priamo na pracovisku by mal pozitívny vplyv na pracovnú atmosféru, zvýšil by ich sebavedomie a znížil riziko syndrómu vyhorenia.


Pri týchto štatistikách som sa sprvoti trocha usmieval, úprimne sme myslím stále na Slovensku v stave, keď sa v práci očakáva to povestné drž hubu a krok a nie podpora zdravého životného štýlu, ktorý však vplýva aj na pracovné nasadenie a výkony. Holt, máme sa ešte kde posúvať a učiť.

Čo šport a deti?

Aj keď si až 93 % opýtaných želá, aby ich deti športovali, realita je iná. Dnešná generácia detí je zameraná na sociálne a digitálne médiá. Až 80 % rodičov je presvedčených, že práve sociálne médiá majú negatívny vplyv na rozvoj športových aktivít detí a sú doslova zabijakom pohybu. Výsledkom je, že len každé druhé dieťa je v nejakom športovom klube, ktorých ponuku považujú rodičia za nedostatočnú (46% organizovanosť v športových kluboch u nás oproti 57% v Nemecku, 38% v Maďarsku a 49% v Česku). Nemusí to tak však zostať. Tzv. influenceri, ktorí pôsobia na sociálnych sieťach, môžu podľa 66 % opýtaných výrazne pozitívne ovplyvniť deti k športovaniu a vzbudiť u nich záujem aj o nové športy. Mňa pri prezentácii výsledkov prekvapilo číslo a informácia o tom, že 28% rodičov uviedlo, že nevie, ako často jeho dieťa športuje. 7% detí podľa prieskumu nešportuje vôbec. Dáta, ktoré rozhodne stoja za zamyslenie.


Posledný okruh šport a príroda veľmi neprekvapil, až 98 % Slovákov uprednostňuje šport v prírode. Dôvody sú viac ako logické. 80 % respondentov chce byť na čerstvom vzduchu a 66 % opýtaných sa páči tráviť čas v prírode. Najobľúbenejším miestom na športové aktivity je les.


Aké sú najobľúbenejšie športy Slovákov? Osobne ma tieto výsledky dosť prekvapili, ale podľa tohto prieskumu Slováci najradšej bicyklujú, následne sa venujú turistike, plávaniu a fitness cvičeniam (kde sa umiestnil beh, či futbal sme sa nedozvedeli ).


Po prezentácii prieskumu nasledovala krátka diskusia, ja som sa už myšlienkami vzďaľoval k popoludniu a jazdeniu. Nakoľko som veľmi zle odhadol situáciu a zvolil si ľahšiu skupinu jazdenia (čakal som, že v tej “elite” sa pôjde nejaká miestna DH trať), tak som ostal nemilo prekvapený, že som sa ocitol v skupine s novinármi, z ktorých asi niektorí nikdy nesedeli na biku. Škoda, Leogang však určite stojí za to a zapisujem si ho do cieľov, ktoré rozhodne treba prísť pojazdiť. Deň uzavrela večerná prezentácia Tristana Horxa, ktorá medzi tvrdé dáta vniesla troška filozofie nad súčasným svetom a tým, čo nás pravdepodobne v spoločnosti čaká a diskusia s hviezdnym hosťom, lyžiarom Felixom Neureutherom.


Záverom musím zhodnotiť akciu ako vydarenú, síce nie jazdeckými zážitkami, ale získanými informáciami, diskusiami a debatami so zaujímavými ľuďmi, pre ktorých šport nie je iba biznisom, ale poslaním.


Ak si chcete prezrieť celú Správu o športe 2019 v prehľadnej grafickej podobe, kliknite na tento odkaz.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Boo_boo 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Soft bikepacking v Soľnej komore – jazerá a Dachstein

Soft bikepacking v Soľnej komore – jazerá a Dachstein

Že nevieš, čo to je soft bikepacking? To je úplne v poriadku, pretože tento termín mi napadol práve teraz. Na druhej strane, s veľkou pravdepodobnosťou si už takýto typ výletu absolvoval. A ak nie, tak potom ti naň tento článok možno spraví chuť.
Od základu: Ako si vybrať topánky na MTB?

Od základu: Ako si vybrať topánky na MTB?

Tretry alebo cyklistické topánky sa naprieč disciplínami odlišujú. Akú tretru si treba vybrať na tú svoju a aké faktory pri výbere zohľadňovať?
Vrchy, hrady a iné zákutia regiónu Šariš – 3. časť

Vrchy, hrady a iné zákutia regiónu Šariš – 3. časť

Po dlhšej dobe tu máme tretiu časť môjho seriálu, v ktorej sa zameriam na menej navštevované pohorie Bachureň.
keyboard_arrow_up