Unboxing: GT Stomper 20” Ace - kvalita pre deti

redakcia 22.11.2019 18 fotografií   Sezona 2019 Mtbiker Centrum Unboxing Deti Horska Cyklistika Gt Cyklistika

Detský bicykel môže rozhodnúť o láske „juniora” k cyklistike. Formuje jeho prvé návyky, môže byť príčinou zlozvykov. Kvalitným vybavením podporíme jeho vzťah k športu.

Dnes je našťastie na výber veľké množstvo produktov, čo platí to aj pri detských bicykloch.

Ako vyberať?

Prvá úloha je výber správnej veľkosti. K tomu poslúži tabuľka veľkostí (nájdeš v závere), kde skôr pomôže údaj o výške ako veku. Na čo si dať pozor ďalej? Začať treba bezpečnosťou. Detský bicykel by nemal dieťa zraniť, k čomu prispieva jeho kvalitné vyhotovenie a detaily, ako napr. chránič reťaze. A aby to juniora aj bavilo, je dobré, ak sú komponenty dostatočne kvalitné a budú fungovať ako majú. Tak ako vás, aj dieťa poteší pohodlné sedlo, fungujúce radenie alebo dobré brzdy. A ak sú vyhotovené tak, ako fungujú na bicykloch pre dospelých, netreba si neskôr zvykať na iné.

Malý bicykel, malá krabica. Ale čo sa týka ochrany, pristupuje sa aj k detskému bicyklu s rovnakou citlivosťou. Všetko je pekne zabalené.

V balení nechýbajú kvalitne vyzerajúce pedále a odrazky. Montáž môžeme začať osadením sedla, ktoré má pohodlne vyzerajúci tvar a nesie logo výrobcu. Pre ďalší postup je ideálne bicykel osadiť do servisného stojana.

Pri týchto bicykloch pre najmenších je pevná vidlica, kvôli nižšej hmotnosti, lepším riešením. Detské modely odpružených vidlíc aj tak veľa kvality neponúkajú. Aj pri tejto kategórii bicykla je vhodné použitie momentového kľúča.

Kolesá s rýchloupinákmi využijete pri preprave autom, keď budete potrebovať koleso demontovať. Aj tvar predstavca bez použitia ostrých hrán je dôležitý pre bezpečnosť.

Prevedenie bŕzd V-brake zaručí, že budú fungovať a dieťa sa s nimi naučí zaobchádzať tak, že prechod na bicykel pre starších nebude problém. Jedná sa o vhodnejšie riešenie ako zadná nožná brzda.

Kompletizácia bicykla nezaberie veľa času, všetko je pripravené na osadenie. Takto kvalitný stojan bicykla, ktorý je súčasťou výbavy, zachráni bicyklík od nešetrného odkladania na zem.

Hmotnosť je primeraná, umožní manipulovať s bicyklom aj dieťaťu. Príliš veľa doplnkov, okrás a nepotrebných komponentov nepríjemne ovplyvnia hmotnosť.

Detské bicykle od GT majú prispôsobenú geometriu pre detského jazdca. Nazvali to Legit Fit a znamená to dopredu posunutý stred, ktorý je tiež užší. Menšej postave sa bude ľahšie pedálovať. Dobré návyky vybuduje aj prehadzovanie, ktoré navyše uľahčí a spríjemní jazdu na bicyklíku. Všetky informácie o výbave nájdete v priloženom obrázku.

GT okrem tohto vyhotovenia na 20” kolesách ponúka aj model s kolesami 24 palcov a pre najväčších aj 26-tku, čo už je v podstate bicykel ako pre dospelého. Všetky spomínané prevedenia nájdete aj v našom shope v sekcii detské bicykle.

Cena a dostupnosť

Cena daného modelu je cca 329 €. Tento bicykel nájdete aj v našom MTBIKER shope aktuálne v akciovej cene 237 €. Nájdete tu aj ďalšie farby a modelové ročníky GT Stomper.

Doručenie bicykla

Ak si objednáš bicykel na našom eshope alebo osobne v MTBIKER centre, je niekoľko možností, ako ti môže byť doručený. Jednou z nich je osobný odber v MTBIKER centre s poskladaním a garančným servisom zdarma. Pri cene bicykla nad 1 000 € môžeš využiť možnosť nášho bezplatného doručenia k tebe domov. Viac informácií aj o ďalších formách doručenia nájdeš na tomto odkaze.

jammin 22.11.2019 (14:13)

Pri 20 a vacsich bajkoch sa jednoznacne oplati si priplatit a kupit dietatu co najlahsi bajk. Ak mas deti 2 za sebou tak ten bajk krasne vyuziju a este ho predas za n8eco ak mas dieta 1 a nie je uplne prepnute 😁 tak ho predas za dost dobry peniaz. Ale to pohodlie je absolutne neporovnatelne ak si zoberies vahu dietata (to nehovorim o tom ked to ako rodic musis nosit)

sefcovict 22.11.2019 (17:17)

Ja osobne detom kupujem woom (4, 5). Maju uz aj off verzie a vaha 7-8 kg

perez 22.11.2019 (10:47)

na 20" dost tazky

sonakallay 22.11.2019 (13:01)

Ste ma teraz nahlodali... Dá sa skúsiť v Hrádku? Chcem pre syna na Vianoce, len neviem či 20 alebo 24".

MarekFridrich sonakallay 22.11.2019 (13:11)

Presne to riešim aj ja Môj malý má 122 cm a veľkostné tabuľky v článku a pri bicykli v shope sú rôzne.

sonakallay MarekFridrich 22.11.2019 (14:31)

Môj malý má asi 118 cm, ale možno na jar bude mať 122-125, ťažko povedať a chcem, aby mu to aspoň 2-3 roky vydržalo. Zatiaľ sa prikláňam k veľkosti 24. Ale radšej by som ho na tej 24ke chcela vidieť.

talian_mato sonakallay 22.11.2019 (13:35)

Dobrý deň. V predajni v Hrádku, máme fyzicky len toto farebné prevedenie, ktoré sa dá kedykoľvek počas otváracej doby vyskúšať. https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/detske-bicykle/20-palcove/gt-stomper-20-ace-2019-zlta-detsky-bicykel.html

duro0 22.11.2019 (13:08)

moze mi niekto vysvetlit, preco su vsetky bicykle od renomovanych vyrobcov dospelackych bikov take tazke?
Moja teoria je, ze to zvaraju z odpadov trubiek, co maju na vyrobu dospelackych bikov ...

cervo duro0 22.11.2019 (13:42)

Pretoze neplati, ze umerne s velkostou ramu alebo kolies sa meni hmotnost vsetkeho. Viacere komponenty su uplne rovnake ako na "velkom" biku a pri tych co su mensie nepouzijes az o tolko menej materialu, aby to dalo obrovsky rozdiel v hmotnosti. Posledne co chces, je robit kompromisy s hrubkou trubiek pri detskych bikoch, praveze tam mas proporcne viaz zvarov a tazkych casti ramu ako na velkom rame. 10 kg nie je zle ked si zoberies ze bike s takymto osadenim by na 26" kolesach mal aspon 14 kg.

Si zober, ze velkostny rozdiel medzi 26" bicyklom s S-kovym ramom a 29" s XL ramom je podobny ako medzi 26" bicyklom s S-kovym ramom a 20" detskym bikom. A tam urcite neocakavas ze ten 26" bude vazit polovicu toho 29".

talian_mato duro0 22.11.2019 (13:45)

Pri detských bicykloch v tejto cenovéj kategórií, su není použité stenšované trubky. Základné verzie pohonu, bŕzd a kolies majú za následok vyššiu váhu.

murderer 22.11.2019 (18:34)

Detské bicykle bývajú neúmerne ťažké. Tento GT je ešte za tú cenu tak na hrane. Chúdence deti. Musel som dlho hľadať než som našiel pre tie moje pod 10 kg. Nakoniec som našiel u Čechov zn. Nipper v podobnej cene ako tento so zľavou a hmotnosť majú +-9kg.

jammin 22.11.2019 (19:01)

Podla mna je uz dost bajkov pre deti okolo 7 az 8 kg. Jasne ze to stoji viac ale dobre sa to predava a ak mas deti 2, aj ta vyuzitelnost je dost dobra. Rozdiel v komforte je ale podla podstatny

jakubek85michal 22.11.2019 (20:04)

Ja som kupil Stompera 20 vo farbe mustang (za specialnu cenu) Dal som nove naboje, novy vyplet, hydrauliky avid db1, ( musel som dat stojan,lebo vsetci maju) ... a sme niekde na 9,4kg este vymenim kluky a este nieco ale pocitam ze na 9kg mozno mierne pod 9 kg sa dostaneme. ( inak podla mna deti vobec neriesia vahu biku. Hlavne aby sa dobre slapalo a dobre vyzeralo) Je jedno kolko mas rokov a aky mas tazky bike, pokial slapes na 20" tak to pojde vzdy horsie ako na 24,26,atd. a prevody urobia vela. Vaha tam hra minimalnu rolu. ( SKUSTE SI TO NA BIKOCH VASICH DETI) Syn ma inak 5r. a 112cm. A pocitam ze ho bude mat minimalne do 7-8 rokov. Vobec sa netreba riadit tabulkami. Kupoval som jedine podla tabulky bike znacky ktoru doverne poznam. ( tak som kupi 14" a 16") . Tak moj nazor na vec. Nebite ma za to.

matoza 25.11.2019 (14:54)

Doma sme mali viac 20" bicyklov, od celoodpruženého železa až po komplet hliníkový bez odpruženia s pevnými osami, samozrejme ten je najľahší. Hliníková vidla vie ušetriť kľudne cez 1kg oproti odpruženej, moderné plášte vedia ušetriť až 400-500 g, hliníkové kľuky, predstavec, riadítka, sedlovka ďalších okolo 500g, hmotnosť urobia aj stojan, svetlá, odrazky treba vymeniť za reflexné pásiky. Keď je dieťa rozbehnuté tak vyššia hmotnosť nevadí, ale ak treba bicykel zdvihnúť, preniesť po schodoch tak je rozdiel pre 15kg dieťa či má 11 - 13 kg železa alebo 8-9 kg hliníku Aj na pumptrack alebo v kopcoch je to rozdiel.