Majstrovstvá Slovenska MTB XC

Tohto roku sa majstrovské dresy rozdávali vo Vinohradoch nad Váhom pri Seredi. Zároveň to bolo aj ďalšie kolo SP v XC. Táto trať je známa pre všetkých bikerov, už dlhé roky sa tu koná pretek známy ako Vinohradský Štek. Počasie deň pre pretekom prinieslo silnú búrku, ktorá poobede a v noci silno zmáčala trať. Očakával sa preto trochu bahenný kúpeľ, teda aspoň pre tých skôr štartujúcich.

Trať

Usporiadatelia pripravili krátky okruh (700m) – pre detské kategórie, stredný okruh (1500m) – pre mládežnícke kategórie a nakoniec celý okruh o dĺžke 3900 m. Trochu motokrosovo ladená trať ponúkala pekné technické pasáže v zjazdoch, krátke strmé hlinené výjazdy a jedno tiahle asfaltové stúpanie. Trať veľmi príťažlivá pre divákov. Na jeden okruh pripadlo 110 nastúpených metrov.

Preteky

Ja osobne som štartoval v tej najsilnejšej kategórii: Muži Elite. Zišla sa snáď celá slovenská špička; chýbal asi len Peter Sagan. Štart pretekov sme mali spoločný s U-23 a bol naplánovaný na 13:45. Celkovo sa na trať vydalo 17 jazdcov. Naplánovaných bolo 9 okruhov, no organizátori to skrátili na 8 okruhov. Od štartu na čele pretekov udávala tempo dvojica pretekárov Milan Barényi a Michal Lami. Nasledovali ich Hanus, Gavenda, Škopek, Haring, Kostelničák a ja. Krátko po štarte sa vpredu držal aj Ján Valach, ale technická trať mu nesadla a neskôr to zabalil. Mne sa štart príliš nepodaril - nie je sa čomu čudovať, keďže jazdím maratóny, kde sa nejdú také bomby od štartu. V prvej polovici pretekov som si držal ôsmu priečku. Išiel som bok po boku s Martinom Kostelničákom. V treťom kole sme dobehli Martina Škopeka. V druhej polovici preteku sa mi rozbehli nohy a nastúpil som Martinovi Kostelničákovi a šiel som si svoje tempo. Každé kolo som sťahoval stratu na jazdcov pred sebou. Na čele pretekov stále šli spolu Milan a Michal. Druhý menovaný nastúpil v predposlednom kole a úspešne. Vedúcu priečku si udržal až do cieľa a došiel si prvýkrát pre titul Majstra Slovenska, s minútovou stratou prišiel Milan, tretí došiel Lukáš so stratou 6 min na víťaza. Mne sa šlo super a v poslednom kole som predbehol ešte Roberta Gavendu (Majster SR v kat. U-23). Nakoniec som obsadil 5. priečku. Predo mnou bol ešte Martin Haring. Mrzí ma, že organizátori skrátili trať. Po deviatom kole to mohlo vyzerať aj inak. Každopádne to boli veľmi pekné preteky, trať sa mi veľmi páčila, bola technická a rýchla.