Cestná kolekcia Basso 2020 - mať tak doma kúsok Talianska
Krajina známa desiatkami cyklistických legiend, jednými z najväčších etapových pretekov a samozrejme, epickými stúpaniami je domovom značky Basso. Poďte sa pozrieť na ich kolekciu pre všetky výkonnostné skupiny.
Výrobca Basso začal svoju púť v roku 1974, kedy Alcide Basso po prvýkrát vytvoril ručne zostrojený oceľový cestný bicykel. Zdrojom inšpirácie sa mu stal zápal a túžba zostrojiť funkčný a oku lahodiaci stroj. Doba postúpila až do dnešných dní. Oceľ nahradil karbón, no proces výroby ostal verný domácej pôde. Kompletný proces, lakovanie a montáž prebiehajú v Taliansku.Ponuka pre rok 2020 v najväčšej miere zasiahla predovšetkým dostupnejšie modely. Výslovne prelomovým momentom je zahrnutie kotúčových bŕzd, čo začína byť súčasťou dnešných cestných bicyklov.
Diamante SV
Prečo však nezačať od samotnej špičky? Diamante SV je jej synonymom. SV je skratkou pre „super-veloce“ alebo inými slovami „super-rýchly“. Podľa materiálov a technológií, ktoré Basso používa, sa k tomuto prívlastku môže zaslúžene hrdo hlásiť. Karbónové vlákna pochádzajú od japonskej značky Toray. Rýchlosť je definovaná taktiež aerodynamickými krivkami a osvedčenou pretekárskou geometriou.Patentované uchytenie sedlovky prostredníctvom tzv. 3B-Basso umožňuje čisté línie vďaka trojici úchytných bodov s dodatkom gumenej výstuhy, ktorá čiastočne pohlcuje vibrácie a zvyšuje komfort jazdy. Až sedem dostupných farieb uspokojí požiadavky takmer každého. Navyše si môžete zvoliť medzi verziou s kotúčovými brzdami alebo klasickými ráfikovými. Špecifikácia komponentov je taktiež rozmanitá.
Na výber je zo štyroch sád – Campagnolo Super Record Disc v mechanickej alebo elektronickej verzii, Shimano DuraAce Di2 Disc, Ultegra Di2 Disc alebo klasická mechanická Ultegra Disc či DuraAce. Podobne je to i pri kolesách – Microtech MR38 Disc alebo Campagnolo Bora One 35 a 50, obe v karbónovom prevedení pri cene od 5 500 €.
Diamante
Do kolónky pretekárskych modelov sa radí aj „klasické“ Diamante, ktoré si v histórii Basso vytvorilo neopomenuteľné miesto. Technologický postup neobišiel ani tento model. Prepracované aerodynamické tvary s oblými „hranami“ dokázali výrazne, až o 50 % navýšiť tuhosť v oblasti stredu a hlavovej trubky. Zároveň si jazdec môže zvoliť z plášťov a galusiek v rozmere až 28 mm. Ani tu nechýba 3B systém uchytenia sedlovky.Záujemcovia majú taktiež možnosť rozhodnúť o type bŕzd – kotúčových alebo ráfikových. Na výber je rovnako aj 5 farebných vyhotovení s podmanivými odtieňmi. Komponentmi sa opiera o rovnakú škálu prémiových sád, aké sú dostupné pri verzii Diamante SV. Cena tohto modelu sa pohybuje od 4 600 €.
Astra
Pre pohodovejších cyklistov s estetickým cítením je pripravený model Astra, ktorý pôsobí v ponuke Basso už 30 rokov. Pre rok 2020 navyše získal nový moderný rám s detailmi, ako napríklad ukrytý zámok sedlovky, vnútorné vedenie laniek a materiál v podobe japonského karbónu. Geometria sa podriadila vytrvalostnejšiemu štýlu jazdy a dopraje tak komfort aj menej skúseným jazdcom.Tri farebné prevedenia je možné kombinovať len so sadami s kotúčovými brzdami, keďže efektivita a účelnosť sú prvoradé. Preto máte na výber z troch komponentových možností: Campagnolo Chorus, Shimano Ultegra a Ultegra Di2. Kolesá dodáva Microtech v podobe MR38 a MRLite v karbónovom prevedení. Cena sa pohybuje od 3 800 €.
Venta
Navzdory jej pozícii v ponuke Basso je Venta prémiovým bicyklom, aj keď o ňom môžeme hovoriť ako o základnej verzii cestného bicykla. Dôvodom pre takéto smelé tvrdenie je 20 rokov na trhu, s čím sa spája aj využitie karbónu v troch verziách: 1K, 3K a UD. Absencia hliníka a monocoque proces ručnej výroby v Taliansku len podtrhujú cit pre detail. Tapered hlavové zloženie, možnosť použiť kotúčové alebo ráfikové brzdy a integrovaný zámok sedlovky sú iba niektorými z viacerých detailov tohto modelu.Aj tu má záujemca na výber z trojice elegantných farebných vyhotovení. K tomu sa pridáva možnosť zvoliť si z dvoch sád: Shimano Ultegra a Shimano 105 vo verziách aj s kotúčovými brzdami. Kolesá ostávajú v kompetencii Microtech MCT. Cenovo dostupný je od 1 900 €.
Palta – na cesty (a aj mimo nich)
Palta je v taliančine výrazom pre bahno. Práve bahno vystihuje aj jej účel – dokázať sa popasovať s nástrahami mimo uhladených ciest. Patrí tak do kategórie gravel, čo je charakteristické aj zvolenou geometriou. Nechýba priestor pre plášte až do šírky 42 mm, možnosť umiestnenia košíkov až na troch miestach a špecifická vidlica, ktorá disponuje tromi otvormi na každej nohe pre inštaláciu košíkov alebo brašne.Dvojica „kit-ov“ - Palta Endurance Pack k získaniu 20 mm podložky pre vytrvalostnejšiu pozíciu na dlhé jazdy a Palta Mudfest Kit s predným a zadným blatníkom sa môžu dozaista hodiť. Základom tohto modelu je karbónový rám z materiálu Toray, integrovaná sedlovka, vnútorné vedenie laniek alebo použitie kotúčových bŕzd. S jednoprevodníkovou sadou v znamení SRAM alebo Shimano GRX a obutím od WTB bude vaša jazda dobrodružstvom. Dostupný je až v štyroch farebných prevedeniach. Cena začína od 3 400 €.
Konos – boj s časom v krvi
Posledným v našom prehľade je triatlonový a časovkársky špeciál s pomenovaním Konos. Dôraz bol samozrejme kladený na ušetrenie každého možného wattu. Výsledkom je karbónový základ s aerodynamickou sedlovkou a časovkárskymi nadstavcami, ukrytie bŕzd za vidlicou, reps. v oblasti stredu, vysoké ráfiky, integrovanie laniek vo vnútri rámu a dvojica farebných kombinácií.Čo sa týka komponentov, tu sa Basso spolieha na overenú klasiku v podobe Shimano Ultegra Di2. Kolesá opätovne dodáva Microtech, avšak s odlišnou výškou ráfikov pre predné a zadné koleso v karbónovom prevedení. Tento model je dostupný od 7 200 €.
Viac informácií o samotných bicykloch a možnosti odskúšať si ich naživo nájdete na stránke dovozcu.