Chladné počasie - ako neprechladnúť

Chladné počasie - ako neprechladnúť

To, že máme teploty pod 10 stupňov neznamená, že zostaneme sedieť doma a bike bude smutne odložený v kúte. Na čo nezabudnúť, čo nepodceniť a na čo dať pozor, aby jazda neskončila prechladnutím?



  1. Treba počkať na najvyššiu teplotu v priebehu dňa, zvyčajne okolo obeda. V zimných mesiacoch môže byť teplota na obed dvojnásobkom tej z rána.

  2. Otužovanie pomôže so znášaním chladu. Či už to klasické, studenými sprchami, alebo aj v zmysle stáleho jazdenia od jesene až do zimy. Výborná je aj sauna.




  3. Zlý výber oblečenia je skoro taký zlý, ako podcenenie teploty. Hovorí sa, že na začiatku jazdy musí byť trochu chladno, aby bol po zahriatí jazdec v optimálnej teplote.

  4. Aj keď technológie použitých materiálov napredujú, stále je dobré vrstvenie. Jedna príliš hrubá vrstva nebude fungovať tak dobre, ako viac tenších.




  5. Matka príroda má navrch, materiál merino super izoluje a nezapácha. Kvalitná základná vrstva je to najhlavnejšie.

  6. Hlava a nohy sú partie, ktorým treba venovať extra pozornosť. Uniká nimi teplo a vplývajú na celkový pocit chladu. Zimné tretry sú na nezaplatenie.




  7. Ak má doma cyklista 5 rôzne hrubých párov rukavíc, je vidieť, že na sebe spoznal, ako ťažké je na biku ostať s neskrehnutými rukami. Pri mínusových teplotách je ideálne vrstviť, napr. kombinácia prstových a palčiakov.

  8. Voda z bežnej fľaše bude ľadová, preto si jej použitím koledujete o prípadné problémy. Termo fľaša vydrží len chvíľu, ideálna je kvalitná termoska, vyrobená v rozmeroch pre cyklokošík. Riešením je aj schovaná klasická fľaša pod bundou. Telo ju pekne ohrieva.




  9. Na jeseň a v zime často jazdíme po mokrých cestách. Mokré veci = zima, preto blatníky, ass-saver v tomto období ani neskladajme.

  10. Prispôsobiť treba dĺžku jazdy, na dlhé hodiny to už nebude. Skôr či neskôr sa prepotíme, a to otvára dvere chladu.




  11. Radšej jazdiť roviny, pri jazde do kopca sa viac prepotíme a v následnom zjazde nás zase prefúkne.

  12. Oželieť treba aj intervaly, telo má extra výdaj energie so svojím ohrevom, tréning základnej silovej vytrvalosti je na zimu vhodnejší.




  13. S tempom súvisí aj dýchanie, lepšie je to nosom, vzduch sa pekne oteplí.

  14. Opatrne treba plánovať aj zastávky na kávičku, ak sa biker neprezlečie, vychádza na pokračovanie jazdy v mokrom, čo je zbytočné koledovanie si o problémy.




  15. So zdravím súvisia aj plášte. Vážne, ak necháte po sezóne zjazdené plášte, na zimnom posype hrozí defekt a následná oprava môže byť to nachladnutie, ktoré spôsobí nádchu.




A ak to počasie cyklistom vyslovene nepraje, netreba to prehánať. Dobre padne aj zmena v podobe turistiky, bežiek, hokeja… A keď treba zostať vnútri, čo takto posilka, joga alebo trenažér? Toľko možností, to je radosť trénovať.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up59thumb_down comments 36 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Prečo jazdím (najmä v lete) skoro ráno

Prečo jazdím (najmä v lete) skoro ráno

Máte ráno čas a rozmýšľate, či sa ho oplatí investovať do jazdenia? Je pár dôvodov, pre ktoré to môže byť jedno z tých lepších rozhodnutí a prípadne aj cesta k dobrej kondícii a čistej hlave.
Video: Jednoduché a účinné cviky pre bikera play_arrow

Video: Jednoduché a účinné cviky pre bikera

Pozrite si cviky, ktoré vám pomôžu pri jazde na biku a nepotrebujete k nim žiadne zložité stroje ani náradie.
Video: Zimná príprava bikera - svalová sila a vytrvalosť play_arrow

Video: Zimná príprava bikera - svalová sila a vytrvalosť

Vo videu nám tréner s Tomášom z Bike Academy predstavia 1. blok zimnej prípravy.

keyboard_arrow_up