Chladné počasie - ako neprechladnúť

To, že máme teploty pod 10 stupňov neznamená, že zostaneme sedieť doma a bike bude smutne odložený v kúte. Na čo nezabudnúť, čo nepodceniť a na čo dať pozor, aby jazda neskončila prechladnutím?


  1. Treba počkať na najvyššiu teplotu v priebehu dňa, zvyčajne okolo obeda. V zimných mesiacoch môže byť teplota na obed dvojnásobkom tej z rána.
  2. Otužovanie pomôže so znášaním chladu. Či už to klasické, studenými sprchami, alebo aj v zmysle stáleho jazdenia od jesene až do zimy. Výborná je aj sauna.


  3. Zlý výber oblečenia je skoro taký zlý, ako podcenenie teploty. Hovorí sa, že na začiatku jazdy musí byť trochu chladno, aby bol po zahriatí jazdec v optimálnej teplote.
  4. Aj keď technológie použitých materiálov napredujú, stále je dobré vrstvenie. Jedna príliš hrubá vrstva nebude fungovať tak dobre, ako viac tenších.


  5. Matka príroda má navrch, materiál merino super izoluje a nezapácha. Kvalitná základná vrstva je to najhlavnejšie.
  6. Hlava a nohy sú partie, ktorým treba venovať extra pozornosť. Uniká nimi teplo a vplývajú na celkový pocit chladu. Zimné tretry sú na nezaplatenie.


  7. Ak má doma cyklista 5 rôzne hrubých párov rukavíc, je vidieť, že na sebe spoznal, ako ťažké je na biku ostať s neskrehnutými rukami. Pri mínusových teplotách je ideálne vrstviť, napr. kombinácia prstových a palčiakov.
  8. Voda z bežnej fľaše bude ľadová, preto si jej použitím koledujete o prípadné problémy. Termo fľaša vydrží len chvíľu, ideálna je kvalitná termoska, vyrobená v rozmeroch pre cyklokošík. Riešením je aj schovaná klasická fľaša pod bundou. Telo ju pekne ohrieva.


  9. Na jeseň a v zime často jazdíme po mokrých cestách. Mokré veci = zima, preto blatníky, ass-saver v tomto období ani neskladajme.
  10. Prispôsobiť treba dĺžku jazdy, na dlhé hodiny to už nebude. Skôr či neskôr sa prepotíme, a to otvára dvere chladu.


  11. Radšej jazdiť roviny, pri jazde do kopca sa viac prepotíme a v následnom zjazde nás zase prefúkne.
  12. Oželieť treba aj intervaly, telo má extra výdaj energie so svojím ohrevom, tréning základnej silovej vytrvalosti je na zimu vhodnejší.


  13. S tempom súvisí aj dýchanie, lepšie je to nosom, vzduch sa pekne oteplí.
  14. Opatrne treba plánovať aj zastávky na kávičku, ak sa biker neprezlečie, vychádza na pokračovanie jazdy v mokrom, čo je zbytočné koledovanie si o problémy.


  15. So zdravím súvisia aj plášte. Vážne, ak necháte po sezóne zjazdené plášte, na zimnom posype hrozí defekt a následná oprava môže byť to nachladnutie, ktoré spôsobí nádchu.


A ak to počasie cyklistom vyslovene nepraje, netreba to prehánať. Dobre padne aj zmena v podobe turistiky, bežiek, hokeja… A keď treba zostať vnútri, čo takto posilka, joga alebo trenažér? Toľko možností, to je radosť trénovať.
report_problem Našiel si v texte chybu?
cepooo 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Aby sa čas nevliekol – MTBIKER jazdy na Zwifte

Aby sa čas nevliekol – MTBIKER jazdy na Zwifte

Ako si poradiť s najväčším nepriateľom trenažérovania? Tréning utečie rýchlejšie vďaka spoločnej jazde.
Čo mi tréning dáva a čo si berie ako daň

Čo mi tréning dáva a čo si berie ako daň

Trénovanie nie je len o zlepšovaní fyzickej kondície. Skrýva sa za ním oveľa viac, než si vieme na prvý pohľad predstaviť a vo výsledku má vplyv v podstate na celý život. Aspoň u mňa.
Test: 4iiii Precision 3+ wattmeter - všetko potrebné

Test: 4iiii Precision 3+ wattmeter - všetko potrebné

V minulosti bolo pre mňa nemysliteľné mať na bicykli wattmeter. Dôvodom bola najmä vyššia cena, no, našťastie, doba postúpila a už je možné kúpiť wattmetre za úplne iné peniaze.
keyboard_arrow_up