Test: GT Grade Carbon PRO - činy tvoria názory

Test: GT Grade Carbon PRO - činy tvoria názory

Opäť mi na test pristál gravel bicykel a ja som behom mesiaca nejazdil v podstate na ničom inom... prečo? Aj o tom sa dozviete v teste.

Tento test mi rovnako dopomohol vyjasniť si aký-taký názor pri rozhodovaní, či si do budúcna kúpiť k vyšším zdvihom cestný bicykel a rýchle MTB-éčko, alebo je ako kompromis vhodný práve gravel bicykel. Pokiaľ nie ste vyslovene „profík“, je vždy na zváženie, či držať doma dva bicykle alebo jeden univerzálny...



„Zoznamko“


Už pri prvom pohľade na Grade som si povedal, že GT si ide absolútne svojou vlastnou cestou. Jednoduchý dizajn, celokarbónový rám s ikonickým Triple Triangle, čo má podporiť komfort aj tuhosť zadnej stavby. Celkovo bicyklu vytváral až nadčasový výzor.



Celý ho postavili na elektrickej Di2, čo bolo pre mňa jasným ukazovateľom, že sa jedná o najvyšší model. 37 mm plášte a vskutku veľké množstvo úchytov na košíky a nosiče pre „bikepackerov“ - to je gravel so špičkovými komponentami.



WTB ráfiky, samozrejme „tubelessready“, sú zapletené do nábojov Formula s 12 mm osou. Tento celok dopĺňajú kotúčové brzdy z radu Ultegra na zabezpečenie brzdného účinku za každých podmienok.



Komponenty a geometria


Shimano Ultegra Di2 radenie a brzdy dodávajú Grade Carbon PRO jedinečnosť a presnosť radenia. Do pohybu bicykel uvádzajú kľuky FSA s dvoma prevodníkmi 46/30. Zvyšok komponentov nesie logo GT ako napríklad karbónová sedlovka či predstavec. O pohodlnosť jazdy sa postarajú už spomínané plášte WTB.



Geometria je oproti cestnej ďaleko pohodlnejšia a hravejšia, čo dáva zmysel, keďže gravel je určený aj na jazdu mimo ciest. Karbónový rám s Triple Triangle dizajnom by mal výrazne pohlcovať vibrácie. Predná vidlica, taktiež z karbónu, je vybavená Flip Chipom, vďaka ktorému si môžete meniť geometriu bicykla.



Reálne skúsenosti


GT Grade Carbon PRO bol testovací bicykel, ktorý sa u mňa ohrial asi najdlhšie zo všetkých - páčili sa mi možnosti využitia, ktoré mi ponúkal. Mohol som chodiť trénovať cestu a zároveň si skracovať trasy aj mimo spevnené cesty. Vďaka tomu som na ňom najazdil pomerne veľa kilometrov.



Posed Gradu mi sadol a oproti cesťáku bol ďaleko pohodlnejší. Za spomenutie určite stojí Triple Triangle zadný rámový trojuholník, ktorý vedel citeľne odfiltrovať nepríjemné vibrácie, a tak bola jazda o čosi pohodlnejšia ako na bežnom ráme. Jazdil som s ním aj v mínusových teplotách a za mesiac testovania som Di2 nevybil.

Rovnako musím pochváliť brzdy a tuhosť bicykla, prechod naspäť na môj cesťák bol „trpký“. Hmotnosť sa pohybovala jemne pod 9 kg s tým, že som mal na ňom 700 g Shimano pedále. Aj úchop baranov bol širší, čo mi maximálne vyhovovalo a cítil som sa tak istejšie v teréne.



Toto bol vlastne môj druhý test gravel bicykla a už som sa len utvrdil v tom, že keby sa mám rozhodovať, či si kúpiť cestný bicykel, alebo gravel, určite idem do gravelu. Už len z hľadiska využitia a pohodlia pri jazde.

Na ceste vie byť cyklista stále pomerne rýchly a po úprave tlaku v pneumatikách si vie aj plnohodnotne zajazdiť mimo nich. Ja som volil tlak na hodnote 4 bary a jazdil som s tým všetko (takmer) bez obmedzenia.

Plusy:

  • hmotnosť
  • triple triangle dizajn, ktorý funguje
  • Shimano Ultegra Di2
  • tuhosť
  • univerzálnosť
  • množstvo úchytov na nosiče

Mínusy:

  • nenašiel som

Zhrnutie


Za mňa osobne je trend Gravel absolútne oprávnený - dostanete univerzálny bicykel, na ktorom je možné jazdiť dlhé trasy po asfalte a vzápätí si to strihnúť cez les, ak dostanete chuť alebo sa chcete vyhnúť premávke. Na GT Grade Carbon PRO som zažil množstvo krásnych výjazdov, z ktorých fotky môžete vidieť aj v tomto článku.



Odporúčaná cena testovaného kúsku sa pohybuje okolo 3 900 € a kompletnú špecifikáciu si môžete pozrieť na stránke výrobcu.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up17thumb_down comments 60 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Kellys Soot 70 – univerzálny gravel s netypickou výbavou

Test: Kellys Soot 70 – univerzálny gravel s netypickou výbavou

Tuzemská značka Kellys prináša na slovenský trh bicykle už dvadsaťpäť rokov, no do sveta gravel vstúpila pomerne nedávno a model Soot pribudol do portfólia len pred troma rokmi. Ako sa na ňom ale jazdí?
Test: BASSO PALTA - gravel po taliansky

Test: BASSO PALTA - gravel po taliansky

Taliansky krásavec prišiel v jesennom období, a tak podmienky na test štrkožrúta boli takmer dokonalé. Ako dopadol, sa dozviete nižšie.
Unboxing: GT Grade Carbon Elite 2020 - legenda pokračuje

Unboxing: GT Grade Carbon Elite 2020 - legenda pokračuje

Skúsite uhádnuť, čím je model Grade jedinečný a od ostatných gravel bikov odlišný? Pomôcka je čas vývoja a spôsob pruženia.
keyboard_arrow_up