Test: GT Grade Carbon PRO - činy tvoria názory

Test: GT Grade Carbon PRO - činy tvoria názory

1657 komentárov

adam.milo111 15.02.2020 24 fotografií   Sezona 2020 Bicykel Gravel Horska Cyklistika Test Cestna Cyklistika Gt Novinky

Opäť mi na test pristál gravel bicykel a ja som behom mesiaca nejazdil v podstate na ničom inom... prečo? Aj o tom sa dozviete v teste.

 

Tento test mi rovnako dopomohol vyjasniť si aký-taký názor pri rozhodovaní, či si do budúcna kúpiť k vyšším zdvihom cestný bicykel a rýchle MTB-éčko, alebo je ako kompromis vhodný práve gravel bicykel. Pokiaľ nie ste vyslovene „profík“, je vždy na zváženie, či držať doma dva bicykle alebo jeden univerzálny...



„Zoznamko“


Už pri prvom pohľade na Grade som si povedal, že GT si ide absolútne svojou vlastnou cestou. Jednoduchý dizajn, celokarbónový rám s ikonickým Triple Triangle, čo má podporiť komfort aj tuhosť zadnej stavby. Celkovo bicyklu vytváral až nadčasový výzor.



Celý ho postavili na elektrickej Di2, čo bolo pre mňa jasným ukazovateľom, že sa jedná o najvyšší model. 37 mm plášte a vskutku veľké množstvo úchytov na košíky a nosiče pre „bikepackerov“ - to je gravel so špičkovými komponentami.



WTB ráfiky, samozrejme „tubelessready“, sú zapletené do nábojov Formula s 12 mm osou. Tento celok dopĺňajú kotúčové brzdy z radu Ultegra na zabezpečenie brzdného účinku za každých podmienok.



Komponenty a geometria


Shimano Ultegra Di2 radenie a brzdy dodávajú Grade Carbon PRO jedinečnosť a presnosť radenia. Do pohybu bicykel uvádzajú kľuky FSA s dvoma prevodníkmi 46/30. Zvyšok komponentov nesie logo GT ako napríklad karbónová sedlovka či predstavec. O pohodlnosť jazdy sa postarajú už spomínané plášte WTB.



Geometria je oproti cestnej ďaleko pohodlnejšia a hravejšia, čo dáva zmysel, keďže gravel je určený aj na jazdu mimo ciest. Karbónový rám s Triple Triangle dizajnom by mal výrazne pohlcovať vibrácie. Predná vidlica, taktiež z karbónu, je vybavená Flip Chipom, vďaka ktorému si môžete meniť geometriu bicykla.



Reálne skúsenosti


GT Grade Carbon PRO bol testovací bicykel, ktorý sa u mňa ohrial asi najdlhšie zo všetkých - páčili sa mi možnosti využitia, ktoré mi ponúkal. Mohol som chodiť trénovať cestu a zároveň si skracovať trasy aj mimo spevnené cesty. Vďaka tomu som na ňom najazdil pomerne veľa kilometrov.



Posed Gradu mi sadol a oproti cesťáku bol ďaleko pohodlnejší. Za spomenutie určite stojí Triple Triangle zadný rámový trojuholník, ktorý vedel citeľne odfiltrovať nepríjemné vibrácie, a tak bola jazda o čosi pohodlnejšia ako na bežnom ráme. Jazdil som s ním aj v mínusových teplotách a za mesiac testovania som Di2 nevybil.

Rovnako musím pochváliť brzdy a tuhosť bicykla, prechod naspäť na môj cesťák bol „trpký“. Hmotnosť sa pohybovala jemne pod 9 kg s tým, že som mal na ňom 700 g Shimano pedále. Aj úchop baranov bol širší, čo mi maximálne vyhovovalo a cítil som sa tak istejšie v teréne.



Toto bol vlastne môj druhý test gravel bicykla a už som sa len utvrdil v tom, že keby sa mám rozhodovať, či si kúpiť cestný bicykel, alebo gravel, určite idem do gravelu. Už len z hľadiska využitia a pohodlia pri jazde.

Na ceste vie byť cyklista stále pomerne rýchly a po úprave tlaku v pneumatikách si vie aj plnohodnotne zajazdiť mimo nich. Ja som volil tlak na hodnote 4 bary a jazdil som s tým všetko (takmer) bez obmedzenia.

Plusy:

  • hmotnosť
  • triple triangle dizajn, ktorý funguje
  • Shimano Ultegra Di2
  • tuhosť
  • univerzálnosť
  • množstvo úchytov na nosiče

Mínusy:

  • nenašiel som

Zhrnutie


Za mňa osobne je trend Gravel absolútne oprávnený - dostanete univerzálny bicykel, na ktorom je možné jazdiť dlhé trasy po asfalte a vzápätí si to strihnúť cez les, ak dostanete chuť alebo sa chcete vyhnúť premávke. Na GT Grade Carbon PRO som zažil množstvo krásnych výjazdov, z ktorých fotky môžete vidieť aj v tomto článku.



Odporúčaná cena testovaného kúsku sa pohybuje okolo 3 900 € a kompletnú špecifikáciu si môžete pozrieť na stránke výrobcu.

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

TTBiker 15.02.2020 (19:56)

10


Mám žiletku aj fulla,teraz som kúpil gravel na dochádzanie do práce,nakoľko na 15 km mám 4 km poľnú cestu,na toto je gravel super.

 
ppi TTBiker 17.02.2020 (10:27)

-5


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
TTBiker ppi 22.02.2020 (19:01)

0


To je jedno,kde som ho kúpil,len píšem,načo som ho kupoval.

 
winter78 TTBiker 17.02.2020 (16:56)

-1


V podstate si potvrdil že gravel je najvhodnejší len ako sekundárne presúvadlo z bodu A do bodu B , čiže napr. ako Tebou spomínaná nenáročná a krátka cesta do práce.

 
motopalic 17.02.2020 (20:41)

3


Mám gravel s dvojplackou v predu. V zime jazdim 35c gumy po lokálnych zamrznutých cestách. Jar leto jeseň nahadzujem 28c cestný vzor a jazdievam normálne so ziletkarmi pojazdy do 150km. Nebrzdim nikoho a sem tam aj potiahnem balík keď sa striedame. Jasné na časovku to nieje. A s prevodmi 50/34 a 11-34 to je skôr na prevýšenia. Ale to tu v srdci Rajeckej doliny máme všade 🤗

 
DanielH motopalic 18.02.2020 (08:25)

0


👍👍👍

 
simecek 15.02.2020 (17:53)

2


Navrhujem premenovat MTbiker na Gravelbiker. Peace.

 
sotko21 simecek 15.02.2020 (18:10)

0


Navrhujem premenovať “nick” na gravelhater. Peace

 
user_id simecek 15.02.2020 (21:18)

9


Vidim na titulke "gravel" , nezaujima ma, prejdem na inu stranku. Je to take jednoduche. No nie?

 
sotko21 user_id 15.02.2020 (22:46)

4


Nechápem tu potrebu si vyliať zlosť. Keď ma niečo nezaujíma, neriešim “scrollujem” ďalej. Až mi to príde komické. Akoby niekto tvrdil že všetci musia kúpiť gravel. Možno im pri každom prihlásení automaticky nahodia do košíku v e-shope nejaký gravel bike, tak ich to vytáča.

 
vlastoch sotko21 16.02.2020 (12:03)

1


to co za nezmyselny prispevok ? preco by ten koho to nezaujima alebo nesuhlasi s autorom, mal byt ticho ? preco by nemohol napisat svoj nazor, hoc opacny ? ako inak sa ktokolvek dozvie skutocnu spatnu vazbu, ak tí s negatívnou budu ticho ? sa zamysli nad sebou ...

 
user_id vlastoch 16.02.2020 (12:20)

1


Vazne si myslis, ze ma nazor v uvode vlakna nejaku realnu hodnotu ? Mne to pride len ako take frflanie.

 
vlastoch user_id 16.02.2020 (12:59)

1


ano, pre mna ma velku vypovednu hodnotu, kazdy ma svojsky styl vyjadrovania a komentovania, a mne je uplne jasne co tym prispevkom chcel povedat ...

bez ohladu na to ci s tym prvym prispevkom suhlasim alebo nie, pointa mojej reakcie na sotka21 bola ze kde berie pravo druhemu zakazovat ci prikazovat ako a kedy sa ma vyjadrovat ...

 
sotko21 vlastoch 16.02.2020 (13:22)

0


V žiadnom prípade by som nikomu nezakazoval ani neprikazoval ako a k čomu sa ma vyjadrovať. Bol to len fór na komentár vyššie. Ak som sa niekoho nedajbože dotkol tak pardon. Netreba brať všetko príliš vážne. Peknú nedeľu

 
vlastoch sotko21 16.02.2020 (15:27)

0


sa pozri poriadne na ktory tvoj prispevok som reagoval, a potom tu vypisuj daco o "fóre"

 
winter78 15.02.2020 (18:25)

2


Keby sme išli na spoločný cestný výjazd..ja čistokrvný cesťák, Ty gravel..tak po pár kilometroch Ti ukážem chrbát a už ma neuvidíš. Presne tak nechávam za sebou VŠETKÝCH gravelistov ktorých stretávam (stretával som počas roka) . A to sa považujem za hobby jazdca (s potrebou športovať a nie len sa voziť ). Preto , z mojich vlastných skúseností viem že gravel je na ceste pomalý a porovnávať ho z cesťákom je čisté zavádzanie . To môžem napísať potom aj o MTB HT že je určený na asfalt, alebo aj Full je na asflalt... . Je to zavádzanie , univerzálny bicykel neexistoval a ani existovať nebude......vždy bude jazdec ochudobnený ako v teréne tak na asfalte......A napísať že pri rozhodovaní medzi gravelom a cestným vyhráva gravel ??? Tu hovoríme o dvoch rozdielnych typoch bicyklov ktoré sa na seba maximálne podobajú . Som zvedavý koľko ľudí si na základe podobných článkov kúpi gravel a potom zistia a sklamú sa že ich na asfalte žiletkári predbiehajú s prstom v nose. A preto palec dole ......

 
ennio winter78 15.02.2020 (21:05)

19


ak nebudu mat dotycni gravel jazdci nejaky problem so svojim egom, tak verim, ze to s nimi nespravi vobec nic

 
winter78 ennio 16.02.2020 (07:23)

-2


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
misko_hrasko winter78 16.02.2020 (09:01)

4


gravel určite nie je krosovy bicykel, ako gravel nie je ani cestak .

to čo píšeš sa ti stalo pravdepodobne preto, že si nemal žiadnu kondičku na ceste a techniku v teréne.

Kedysi takto všetci hejtili 29" palcové kolesá, potom elektriku, a teraz je to gravel

Za tri roky na to všetci zabudneme a život pôjde ďalej.

 
user_id winter78 16.02.2020 (09:32)

3


Kym som mal krosovy bicykel, tak prave kvoli jeho vahe som mal skor pocit, ze na nom sportujem. Na lahuckom cestaku zas, ze sa len vozim .

 
winter78 user_id 16.02.2020 (14:15)

0


☺☺☺ tak záleží koľko kilometrov si na tom cesťáku naložíš a akým tempom ich prejdeš. Ja keď idem dlhý výjazd, tak začiatok výjazdu si užívam, potom športujem a zároveň si užívam,ku koncu sa už niekedy len vozím a na konci už často trpím ☺☺☺☺☺.....

 
ennio winter78 16.02.2020 (11:33)

5


Ja si myslim, ze to ty si nepochopil moj prispevok, ktory bol vlastne tak trochu OT (sorry).
Kde v tej mojej vete uvadzam svoj nazor na to, pre koho je urceny gravel? Co znamena "sportovat" a co znamena "len sa vozit"?
Ja sam mam cestak a mtb a nad inym druhom biku vobec nerozmyslam. Vacsina mojich jazd je za ucelom rozvoja nejakych schopnosti (vytrvalost, sila, anaerobna vytrvalost, atd.) Ked chcem ist na cestaku vytrvalostnu jazdu, tak pri mojej urovni kondicie to znamena, ze vzhladom na random dupaca pojdem pomalicky. Cize ked ma tento dupac bude predbiehat, tak si moze mysliet, ze sa len vozim, ale mne bude uplne jedno, co si o mne mysli, lebo pojdem prave tak ako som ist chcel (aky som mal umysel treningu).
Spat k teme: Ak niekoho sklame gravel z dovodu, ze ho na asfalte predbiehaju ziletkari, tak takemu zrejme nepomoze, ani ked si kupi ziletku, lebo skoro vzdy sa najde niekto rychlejsi.

 
winter78 ennio 16.02.2020 (14:19)

0


Ono je rozdiel ak ma na žiletke OBČAS predbehne nejaký chrt v kombinéze nejakého športového klubu a rozdiel ak ma predbehuje KAŽDÝ ☺☺☺.....

 
misko_hrasko winter78 17.02.2020 (10:32)

1


nejdem ti brat tvoj nazor na gravely, lebo tak lahko ho zmenit nechces... ale skusim ti este raz napisat o com ten bicykel je. Nikdy som nejazdil krosovy bicykel takze to neviem porovnat.

Gravel ti dava moznosti, je na tebe ako ich vyuzijes.

Gravel + 28mm cestne plaste = trohu tazsi endurance cestak, so stale lepsimi moznostami ho zobrat do horsich povrchovych podmienok, vhodnejsi na cestny bikepacking, uz zakladna ponuka ma pevne osky.

Gravel + 33mm cyklokross plaste = bicykel blizky cyklokrosu - ak niesi profi tak mozes skusit cyklokross aj na takomto bicykli

Gravel + 43/48mm plaste s dezenom = plnokrvny gravel vhodny aj do horsieho terenu, pokial ta necakaju kamene korene tak zvladnes v podstate hocico.

Vcera sa mi podarilo na graveli s cestnymi plastami naplanovat trasu kde na 3km zmizol uplne asfalt, bol to dost strmy kopec s kamienkovych povrchom obcas haluzky a vacsie kamene. zvladol som to na nom bez problemov.

Myslim ze vcerajsim cestnym vyjazdom na gravely by som nezahanbil ziadneho cestneho cyklistu

Je uz len na majitelovi ci sa mu chce stravit 10 minut casu prehodenim plastov, podla terenu ktory planuje jazdit. A v podstate mas 3v1 kde na 85% mas to najlepsie z kadeho druhu.

 
DanielH winter78 17.02.2020 (14:01)

1


Winter myslim že ti rozumiem. No napriek tomu a to naozaj nemyslim v zlom je dosť majiteľov gravelov v rátane mňa ktorý sa dokažu aj previezť a aj vážne zašportovať. Mne je napr. úplne jasnéže za chalanmi na žiletkách budem zaostávať aj keby som sa pototo. širšie kolesá a úplne ine prevody sú zárukou toho že totak rýchlo nikdy nepôjde. No ver či nie aj na takom bajku sa dá zašportovať a to veľmi výdatne. Ja ho mam prvý rok a bral som ho hlavne ako dvojku k XC fúlu a v podstate celú zimu na ňom behám. A naozaj slušne si naháňam kondičku na sezónu. Mám plášte 35ky a keď idem s tým že pôjdem aj terén nahustím na 3,5 a važne to fajn čo to poberie. Keď viem že idem viac menej cesty tak šupnem 5,3 a rozdiel je veľmi badateľný. Tým chcem len povedať že cestná klasika je fajn ale rozhodne by som nehejtoval gravel. Je to super pojazdeníčko ako free tak aj na poriadny záber.

 
user_id winter78 15.02.2020 (21:13)

9


Ved univerzalnost je predsa definovana pouzitelnostou vo viacerych podmienkach a nie, ze bude v nich aj excelovat. To mas skoro vo vsetkom..

 
misko_hrasko winter78 15.02.2020 (23:15)

9


Ja jazdím 14 rokov MTB, tento rok som si kuplil gravel, koli tomu, že mam v pláne bikepacking, v spojení aj s nenaročným terénom. vyskúšal som si to ale najskor na čistokrvnom cesťáku. Nebolo to zlé, ale ani to nebolo ono. Cesťák mal príliš tažké prevody na plne naložený bicykel, a rovnako mal som problém ubrzdiť príliš strmý zjazd na ráfikových brzdách (Viem, že aj cesťáky majú kotúče). Skúsil som s týmto gravel jazdiť aj v karpatoch, zvážnice, traily a rozne lesné cesty, hore kopcom a po rovine som obiehal MTBčkarov jedna radosť a to som sa ani až tak moc nesnažil, Je mi jasné že dolekopcom v technickom zjazde by mi to natreli. Z toho mi vychádza, že ak nejazdím cestu s priemerom 30km/h plus a nejazdím mtb maratony, tak gravel je univerzál, kde si môžem dať plášte od 25 do 43 mm (pri 650b kolesách 48mm) a možem jazdiť čo chcem.

 
Martis winter78 15.02.2020 (23:24)

2


Univerzál bike je pre každého človeka iný,každý býva v iných podmienkach napr. u mňa je najbližší kopec 30km,tak radšej vybehnem tu na okolí na cesty,a keďže premávku nemám rád tak radšej vedľajšie cesty a tie sú tu v takom stave že by nejeden cestár zaplakal. Jeden so mnou išiel,a dosť nadával,pre mňa to bol asfalt no on na cestnom biku dosť trpel. Ako môžeš porovnávať gravel čo má úplne iny typ plášťov a geometriu s cestakom. A hlavne nevieš čo to bolo za ľudí 😉 také porovnávanie ako predvolebné preferencie 😂 tiež neporovnavam HT a gravela,lebo to tiež nejde.

 
winter78 Martis 16.02.2020 (07:31)

0


Čítal si tento test ??? Ak si ho ešte raz a pozorne prečítaš tak zistíš že minimálne 3 krát porovnával autor cesťák a gravel. Takže Tvoju otázku, že ako môžem porovnávať tieto dva úplne odlišné bicykle, chápem a stotožňujem sa s ňou, ale skús je adresovať skôr autorovi testu ☺.

 
Synak winter78 17.02.2020 (18:24)

0


ja mam gt gade 2017. chdievam na nom do prace a bol som aj na seredmaratone kde som drzal tempo z pelotonom po havran....... je priblizne o 2kg tasi a asi o 2km/h pomalsi ako cestak pri priemerke (30-32kmh)

 
RoboNM 15.02.2020 (18:57)

2


Keď vidím tieto stroje v teréne tak si vždy spomeniem na môj HT s pevnou prednou (viď v albume) a to utrpenie čo som zažíval pri každej jamke som myslel že mi plomby vytrasie a to bol celokarbón a 2.25 plášte. Do týždňa tam musela ísť odpr.vidlica. Ale tak nehejtujem, niekto sa v tom nájde...

 
Martis RoboNM 15.02.2020 (23:13)

1


Ja mam doma AM bike,tj150/150mm, a vôbec nemám pocit že my vyletia blomby na graveli. No zas nepôjdem na ňom enduro závody,no poľné cesty to zvláda ok,aj keď sú rozd....od traktorov atď.

 
RoboNM Martis 15.02.2020 (23:26)

0


sakra, tak to by som mal zmeniť asi zubára

 
imro1 16.02.2020 (09:39)

2


Proti gravelom nič nemám a j som ho zvažoval. No môj nazor, že kto má 4 litre na gravel bude mať asi aj na 2 bicykle, ktoré budú lepsie ako jeden univerzál význam gravelu vidím skôr v nižších cenových reláciách.

 
marcels imro1 16.02.2020 (18:22)

0


Ktorý typ biku bude lepší na poľňačky v Rakúsku a Maďarsku?

 
imro1 marcels 16.02.2020 (19:28)

0


Tak asi vieš ako som to myslel ako som písal proti gravelu nič nemám, no pri takejto cene, no neviem. Ale tak určite sú tú jedinci ktorým prachy nerobia problem a v pohode si kúpia aj takto drahý gravel. Ja medzi nich nepatrím. Ak si jedným z tých šťastných, tak gratulujem. Myslím to úprimne nie posmešne, ja ľudom doprajem. A teda keby na polňačky, tak ja by som bral radšej HT Osobne si viem gravel predstaviť najviac na našich rozbitých asfaltkách, kde by som sa pomaly aj bál na cesťáku. A teda kúpil by som si ho prevažne na takéto jazdenie, teda asfalt, jasné aj menej kvalitný a občasné kratšie presuny po polňačkach a zvažniviach. Ale fakt len na krátke presuny. Nie aby toho terénu bolo viac ako asfaltu. Tam by som jednoznačne uprednostnil HT

 
marcels imro1 16.02.2020 (19:48)

0


Ja som to tiež nemyslel v zlom . Práve som si kúpil presne tento bike. Pôvodne som mal lacnejší gravel bike ako zimák na cestu. Ale dosť ma chytilo jazdenie po poľných cestách - na HTčku to je na rovinách vo vetre dosť o ničom.

 
imro1 marcels 16.02.2020 (20:13)

0


Tak potom super keď si spokojný Ide o to aby to majiteĺovi sadlo na to čo chce jazdiť a ostatní si môžu myslieť čo chcú Ja som teda gravel dosť zvažoval, ale teda podstatne lacnejší, tak za cca 1000-1200 no napokon som dal len pár € do starého HT. Zatiaľ mi robí dobrú službu aj ten. Samozrejme na gravely by to bolo o inom, ale tak aktuálne som nechcel dávať toľko prachov za bike, keďže viac ma predsa len baví MTB a ten chcem meniť, ale nie hneď, no pôjde tam dosť peňazí, takže som zvolil ekonomické riešenie

 
ppi marcels 17.02.2020 (10:30)

-1


a uz si na tom niekedy brzdil v predklone a pocas toho chytil jamu v nejakej vyssej rychlosti?

 
marcels ppi 17.02.2020 (22:15)

0


Nie

 
tchebe 16.02.2020 (22:18)

2


podľa mńa sa s baranmi a s dualmi jazdí v teréne veľmi zle.. mal som cx od ridley, prešiel som na flat riadidlá s mtb radením a bola to paráda.. nakoniec som cx bike aj tak predal, lebo 29 ht s tenkými plášťmi ide veľmi ľahko, alebo s 2,25 na parádu v teréne.... ak existuje univezál, tak je to 29 HT s dvomi setmi kolies a prípadnou pevnou vidlou s váhou do 700 g...

 
Bade 15.02.2020 (10:21)

1


cas ukaze ci tie zadne vzpery nebudu praskat. na pohlad su az moc tenke.

 
slavo Bade 15.02.2020 (20:56)

1


Nepraskaju. Mal som GT grade v roku 2018 https://www.youtube.com/watch?v=zlMJBXp3_LU&; (video ber s rezervou, bolo to snad jedno z 3 videi, ktore som spravil) a celom vydrzi dost. Bike uz ma noveho majitela, pricom ten mu naklada este o kus a jazdi s nim tereny skor urcene na hardtail

 
ppi Bade 17.02.2020 (10:25)

0


ale hlavne ze to ma GT trojuholnik - tu setria gramy a zivicu, tam pridaju

 
wulstar 15.02.2020 (12:57)

1


Upcháva sa zadná stavba rýchlo blatom ? Je tam viac miesta ? Lebo ja na starom modeli mám pri 35C problém, tam sa to upchá dosť rýchlo ak vojdem do väčšieho blata.
A ako má rada Shimano Ultegra Di2 vodu, napríklad keď to utopím v riečnom brode.

 
DanielH 18.02.2020 (09:28)

1


Inak k samotnému bicyklu. Veľmi pekný kúsok. Malé zmeny ako v predu kompakt a 35 široké Schwallbe G-One a je to úplne podľa mojich predstáv. 👍👍👍

 
marcels DanielH 18.02.2020 (13:26)

1


Ja som na ňom ofrfľal len dve veci:
- za tú cenu tam mohli byť aj Ultegra kotúče miesto 105
- junction box pod predstavcom - akože v 2020 mohli už montovať do riadítok. Idem to prekáblovať, pod predstavec chem dať svetlo.

Sprevodovaný je práve super, kompakt je na terén príliš, mal som to tak na starom. Zatiaľ som stihol len jednu jazdu, ale je to super bike.

 
Gustave 15.02.2020 (11:57)

0


Adam čo je podľa teba širší úchop?

 
Zahir 15.02.2020 (18:59)

0


Zase o biku co nie je ani koza ani cap ?!

 
sss5xxx 16.02.2020 (10:51)

0


Pre niekoho je gravel aj - aj pre iného zas ani - ani. Tak to aj treba brať.

 
Rush_5 17.02.2020 (09:17)

0


Možná to taky znáte - abych se dostal na méně frekventované silnice a jízdu na silničce si užil, musím pár km ujet po silnici s velkým provozem. Druhá možnost je vzít to po zpevněné cestě a této silnici se prostě vyhnout. Jizda po zpevněné cestě je na silničce na hraně, ale trošku širší a odolnější pneu by to řešili. Takže by mi stačilo něco na 30-32 mm gumách s kotoučovkama. Třeba Spešl Roubaix nebo Canyon Endurance. To by měl být dostatečný kompromis. Do většího terénu spíše cyklokrosku, a to jen tehdy, když bych v zimě plánoval jezdit cyklokrosy.

 
ppi Rush_5 17.02.2020 (10:34)

0


ale gravel su najma barany, a nie hrubsie plaste. poloz si otazku, naco su mi na rozbitej ceste barany, ako tym dokaze brzdit a v predklone drzat rovnovahu.

 
misko_hrasko ppi 17.02.2020 (10:53)

1


43/48mm su hrubsie plaste na cestak cyklokross sa jazdi na 33mm a vidis ake tereny zvladaju bez problemov, je to dost o technike.

V predklone snad nebrzdis, ale v zaklone. A normalne chystis spodny uchyt, gravel barany maju vyoseny spodny uchyt do vonkajsej strany koli stabilite. vacsinou 16-32 stupnov. Je to velmi komfortne a bez problemov ubrzdis to co na XC biku.

 
elpha misko_hrasko 17.02.2020 (17:56)

0


ak si mal na tom XC zrezany stlpik vidlice na minimum, 50 cm riaditka a -35 stupnovy predstavec tak ano, pri modernych XC bajkoch to tak urcite nie je

 
ppi misko_hrasko 18.02.2020 (07:37)

0


Hocaky bicyklovatelny teren sa da zvladnut aj na lady 26, ide o to ako rychlo, bezpecne, bez zbytocnych komplikacii a na gravely ak chces mat poriadny uchyt brzdy aj riaditok musis byt v predklone - preto si prave najebani z krcmi casto otacali na starych favoritoch barany aby sa nevykydli.
PS Osobne nerozumiem dvom veciam co sa robia na bioch - bicyklobal a cyklokros.

 
marcels ppi 18.02.2020 (13:19)

1


Fakt, že tomu ty nerozumieš, ešte neznamená, že to nie je zábava a radosť

 
peter19800 15.02.2020 (18:22)

-1



*** Príspevok porušil pravidlá MTBIKER a bol preto zmazaný moderátorom ***

 
Pridaj komentár