Novinka: Pinarello Maat - rýchlosť je jeho meno
Pretekanie na dráhe je jednoducho o precíznosti a výkone. Pinarello ako jeden z technologicky najvyspelejších výrobcov predstavilo inovovaný model Maat, snažiaci sa o priblíženie sa k dokonalosti v otázke aerodynamiky a tuhosti.
Vo svete dráhovej cyklistiky vystupuje Pinarello ako hlavný technický partner talianskeho dráhového tímu, ktorý bude na tomto modeli pretekať počas Svetového dráhového pohára už dnes. Jeho vylepšeniam predchádzali hodiny konzultácií s národným tímom – s technikmi ale aj jazdcami. Výsledok je pripravený na skúšku ohňom.Technológií nikdy nie je dosť
Koncept Pinarella „Think Asymmetric“ bol vždy prítomný pri navrhovaní cestných modelov. Teraz sa presúva aj do dráhovej cyklistiky. Táto asymetrickosť spočíva v aplikovaní odlišných hodnôt tuhosti v zadnej stavbe vzhľadom na miesto prenosu sily. Keďže reťazová línia vedie po pravej strane bicykla, práve časti tejto strany rámu získajú dodatočné spevnenie.V krátkosti, pri silovom pedálovaní vzniká prepruženie materiálu medzi stredovým zložením a uchytením zadného kolesa. Tým sa skracuje vzdialenosť medzi týmito dvomi miestami, čím sa otvára možnosť pre stratu napätia v reťazi, a teda aj prerušenie kontinuálneho prenosu energie. Aj samotná sedlová trubka bola oddialená od stredovej línie viac k pravej strane. Ešte pred niekoľkými rokmi bola štandardná šírka plášťov na dráhe na hodnote 19 mm. Avšak vývoj túto hranicu posunul o čosi vyššie, až k 23 mm. V tomto smere sa Pinarello rozhodlo ísť s trendom a uspôsobiť Maat aj pre túto šírku.
Čo sa týka samotného materiálu rámov Maat, Pinarello siahlo po top-end karbóne. Základom je tak Torayca T1100 1K, ktorý, ako uvádza výrobca, zabezpečuje najvyššiu tuhosť. K tomu sa pridáva Carbon Fiber Reinforced Polymer, teda polymér, slúžiaci pre celkový nárast tuhosti a zníženie hmotnosti v ráme.
Kľúčom k rýchlosti je aerodynamika
Pri stavbe modelu Maat sa prihliadalo aj na výsledky testovania jeho súrodenca, Pinarello Bolide HR, ktorý slúžil B. Wigginsovi pri vytvorení nového svetového hodinového rekordu v roku 2015, ktorý mal hodnotu 54,526 km. Navyše, keďže UCI zrušilo obmedzenie pri tvorbe časti rámov s max. pomerom 3:1, inžinierom sa otvorili nové možnosti pre dosiahnutie ešte efektívnejšieho stroja.Primárnym bodom v otázke aerodynamiky je okrem iného hlavová trubka. Tá sa dočkala inovácie v podobe predĺženia jej spodnej časti až k prekrytiu korunky vidlice, čím vznikol integrovaný dizajn s minimom prerušení. Vidlica však týmto krokom nie je obmedzená pri rotácii. Ploché tvarovanie nôh vidlice je taktiež smerovaním k ušetreniu potrebných wattov. Predĺžený dizajn slúži k plynulému obtekaniu vzduchu okolo spomínaných nôh vidlice. V tomto smere je na hranici regulácii, keďže v najširšom mieste má hodnotu takmer 75 mm.
Obdobný ohľad bol kladený pri spracovávaní zadnej časti rámu. Sedlová trubka vytvára kontinuálny prechod medzi rámom a zadným kolesom. Rovnako je tomu aj pri zadných vzperách, ktoré sa svojím tvarom približujú čo najviac k zadnému kolesu, znižujúc tak celkovú šírku tejto časti bicykla.
V neposlednom rade náš pohľad padne aj na spojenie oblasti riadidiel a hlavovej trubky. Potreba neprerušiť jednoliatosť dizajnu viedla inžinierov k zakomponovaniu špecificky tvarovaného kokpitu s aerodynamickými prvkami na úroveň hornej rámovej trubky. Plochý tvar riadidiel umožňuje jazdcovi odlišné uchopenie a ovládanie bicykla.
Ak sa pýtate na hmotnosť rámu, tá je 1 350 g pri ráme bez laku. Dostupných je 5 veľkostí s tromi veľkosťami integrovaných riadidiel. Tento model spĺňa reguláciu UCI pre možnosť účastniť sa na pretekoch. Viac informácií nájdete na stránke Pinarello.
Komentáre Zobraziť komentáre (0)
Momentálne sa tu nenachádzajú žiadne komentáre