Test: Pepi´s Tire Noodle - istota v kolesách

Bezdušáky su výborná vec, no až dovtedy, kým neseknete gumu tak, že to už tmel nedokáže zalepiť a vy ostanete v strede trailu s vytečeným mliekom…

Vtedy je jedinou možnosťou záchrany klasická duša. Na túto “achillovú pätu” existuje ale riešenie, a tou je vložka do plášťa. Dnes sa pozrieme na model od Pepi´s Tire Noodle. Myslím, že každý nadšenec enduro/trail jazdenia (a určite aj XC) zažil, že rozsekol plášť pri bezdušáku aj napriek použitiu vyššieho tlaku... Skrátka občas sa ostré kamene vždy nájdu . Najhoršie, ak toto zažijete na nejakých pretekoch a potrebujete dôjsť RZ-etu.


Istota a ochrana v jednom

Prvýkrát som počul o vložkách do plášťa od Miša Kolářa, a ten si to veľmi chválil. Hlavne počas enduro pretekov, že mohol v kľude dôjsť RZ-etu, alebo dokonca som počul o prípadoch, kedy si chalan ani neuvedomil, že má defekt a šiel na prázdnom kolese. Vtedy som bol ešte skôr skeptický a myslel som, že aj cenová dostupnosť bude oveľa vyššia.

Po pár mesiacoch sa mi do testu dostali práve spomínané vložky, tak som neváhal a podujal som sa ich odskúšať. Cenovo ma hneď príjemne prekvapili a bol som naozaj zvedavý po toľkej chvále, aká je realita. Pepi´s Tire Noodle sa vyrábajú ručne v Taliansku a na ich vývoji sa podieľala DH pretekárka Veronika Widmann.


Materiál a detail

Tvorí ju akási pena, ktorá je síce na prvý dotyk mäkká, no pri vyššom stlačení je akoby “progresívna”. Jej povrch je upravený tak, aby pena nevsiakla mlieko a zároveň má vrúbkovanie proti otáčaniu v plášti. Keďže jazdím šírku plášťa 2,5 palca , volil som veľkosť vložky M na 29” kolesá. Pri tejto veľkosti má Pepi´s hmotnosť cca 90 g, čo je naozaj zanedbateľné pri 15 kilovom endure. Na výber je viacero veľkostí a treba zvážiť veľkosť kolesa, vnútornú šírku ráfika a veľkosť pneumatiky, ktorú používate.


Montáž...dajte si radšej poradiť

Z tohto som mal najväčší strach, nevedel som si predstaviť, ako obujem tubeless na takú objemnú vložku. Vďaka rade kamaráta som ale použil mydlovú vodu na obruby plášťov a montáž bola prekvapivo jednoduchá. V balení k Pepi´s sa nachádzajú dva ventily, ktoré musíte použiť - sú prispôsobené, aby neblokovali prísun vzduchu, keď sa o ne oprie vložka v plášti.


Po nahodení Pepi´s som najprv vyskúšal nafúkať plášť bez mlieka. Plášť pekne chytil, tak som následne vypustil a nalial som mlieko cez ventil. Za spomenutie určite stojí, že aj vyfučané koleso bolo relatívne tvrdé, čo značí, že je možné prejsť nevyhnutnú časť na prázdnom . Kolesá som nafúkal klasickou pumpou, ale zrejme aj vďaka tomu, že som použil nové plášte.


Poďme na prax

Hmotnosť som nikdy nejak neriešil, takže na toto som sa absolútne nezameriaval. Skôr som sa sústredil na grip a do akých tlakov budem môcť ísť. Pre začiatok som zvolil okolo 1,5 baru. Bežne som jazdil 2 bary, čo je choroba ešte z DH pretekov, kedy sme sekali duše jedna radosť . Pri tlaku 1,5 baru som nebadal veľkú zmenu, preto som šiel na 1,2 baru. Tu už bolo cítiť ďaleko lepší grip nehovoriac o tom, že bolo mokro a plášte držali ako prikované ku koreňom a kameňom. Párkrát som si to odvážne “nasolil” do kameňov a vtedy som naozaj cítil, že tu Pepi´s zaúradoval...predsa len po tých rokoch si viete odhadnúť, kde by to človek už sekol. Strava a záznam jazdy.


Ďalší test som si zvolil na DH trati Straník, kde bolo už naozaj také to mazľavé blato…tam som šiel s tlakmi pod 1 bar a opäť som mohol len konštatovať, že Pepi´s krásne podržal a ja som aj na plášťoch do “sucha” dobre pojazdil. A hlavne bezpečne a bez problémov. Záznam zo Stravy.


Za mňa určite áno!

Pepi´s Tire Noodle je super voľba, rovnako ako ochrana ráfika - napr., ak máte fajnové a nie lacné kolesá. Rovnako stojí za vašu pozornosť, ak máte podobný problém, ako som opisoval na začiatku, alebo jednoducho chcete ísť na celodenný výjazd s istotou. Cena okolo 70 € mi za tieto vlastnosti nepríde ako prehnaná. Rozhodne to je veľmi dobrá voľba pre enduro preteky, kde materiál doslova trpí a rozhodujú sekundy. Veď prečo nevyužiť grip vašich pneumatík naplno a pritom ochrániť materiál...

Viac informácií nájdete na oficiálnej stránke dovozcu.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
adam.milo111 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Reportáž: Bajkula Bratislavské enduro - dôkaz, že enduro neupadá?

Reportáž: Bajkula Bratislavské enduro - dôkaz, že enduro neupadá?

Posledné kolo SPEN sa konalo 15. októbra v Malých Karpatoch. Po zrušenom predošlom kole, ktoré malo byť v Mýte pod Ďumbierom, si jazdci prišli zmerať sily práve na traily TBK v Bratislave.
Reportáž: Nádherný záver Hornonitrianskej Enduro Série v Bojniciach

Reportáž: Nádherný záver Hornonitrianskej Enduro Série v Bojniciach

Organizátori štvrtého a zároveň posledného kola ročníka 2023 si pre endurochtivých pretekárov pripravili štyri rýchlostné skúšky s celkový prevýšením takmer 700 metrov.
FFWD Outlaw 30 – novinka, ktorá mi pomohla prejsť Alpy

FFWD Outlaw 30 – novinka, ktorá mi pomohla prejsť Alpy

Holandská značka sa opäť vrátila ku karbónovým MTB kolesám a ich novinku pre rok 2023 som vzal na skutočne poriadny test. Ako dopadli?
keyboard_arrow_up