Do lesa v novej sezóne 2020 s vynovenými strojmi Rock Machine

Český výrobca bicyklov v tom má jasno. Horské modely sú jeho prioritou a v tomto duchu sa nesie aj hlavná myšlienka kolekcie.

Desiatky dostupných variácií pre každého cyklistu sú potencionálnym riešením otázky, na čom budete jazdiť tento rok.

V podstate si môžeme paletu bicyklov Rock Machine rozdeliť na základe ich dominantných čŕt. Okrem odlišnej geometrie či hodnoty zdvihu ide aj o umiestenie odpruženia - v tomto smere jasne dominujú hardtaily na čele s modelom Blizz. Avšak aj celoodpružené kúsky, ktoré spadajú pod jednotné pomenovanie Blizzard, ponúkajú až tri verzie špecifikácie: maratónske, trailové a enduro. Navyše sa oplatí zastaviť sa aj pri takmer desiatke dámskych vyhotovení, ktoré ani v dnešnej dobe nie sú u svetových výrobcov zvyklosťou. Poďme sa na ne teda pozrieť.

Jedno odpruženie stačí - jednoduchosť v podobe hardtailov

Napriek tomu, že sa s príchodom endura záujem o „pevné“ modely výrazne obmedzil, stále ide o adekvátnu konštrukciu bicykla, predovšetkým ak ide o tie menej technicky náročné disciplíny. S tým korešponduje aj ponuka Rock Machine. Celkovo u neho nájdeme tri členenia: sport, race a trail, zadeľujúce jednotlivé bicykle podľa ich osadenia a účelu.

V najpočetnejšej z nich, Sport, nájdeme viacero modelových radov. V úvode je potrebné podčiarknuť, že práve táto kategória je zameraná na začínajúcich cyklistov, s čím je spojené aj cenové nastavenie a výbava, ktorá si zakladá na hliníkovom ráme a 29“ kolesách.

Medzi základné modely patrí Manhattan a Storm. Oba sú osadené 29“ kolesami, ktoré sú súčasťou hliníkového rámu so športovou geometriou - nájdeme tu hodnotu hlavového uhla na úrovni 69 stupňov, čo je prijateľné pre bežné jazdenie lesom a aj mimo neho. 100 mm zdvihu, dvojprevodník a kotúčové hydraulické brzdy. V prípade Manhattan sú k dispozícii 3 vyhotovenia, začínajúce od 500 €. Storm naopak prichádza s dvoma verziami od 549 €.

O čosi vyššie nájdeme Heatwave s podobnými špecifikáciami, avšak s o čosi lepšou výbavou, ktorá sa odráža aj na cene okolo 699 €.

Kategóriu Sport uzatvára čo do výbavy už do strednej triedy patriaci Torrent, a to najmä jeho najvyššia verzia zo štyroch dostupných. Prvé dve disponujú dvojprevodníkom a hliníkom AL6061, zatiaľ čo ostatné už majú moderný jednoprevodník a prepracovaný hliníkový rám AL6069. Cena tak začína od 799 €, respektíve 1 190 €.

Ďalším „oddelením“ je pretekársky ladený koncept Race. Už podľa názvu sa bude orientovať na výkon a jeho podporu, predovšetkým po stránke prevedenia a spracovania. Sem patrí Blizz CRB, označujúci karbónový základ, ktorý prináša zníženie hmotnosti a zvýšenie tuhosti rámu.

Rovnako sa v základe stretávame s obľúbeným jednoprevodníkom a 12-rýchlostnou sadou tak v Shimano ako aj SRAM zostave. Aj keď by ste možno čakali nižšiu hodnotu zdvihu, pri tomto stroji sa Rock Machine rozhodol pre 120 mm, respektíve 130 mm (CRB 50-29), ktorý ako jediný má aj teleskopickú sedlovku. Cena začína od 1 599 €.

Poslednou odnožou je Trail s dvomi hliníkovými modelmi Blizz. Ide o obdobu predchádzajúcej kategórie v lacnejšom šate a prítomnosťou teleskopickej sedlovky v spojení so 130 mm zdvihu. 67-stupňový uhol, možnosť osadenia 29“ ale aj 27,5+ kolies a širšie plášte až 2,4“ predurčujú tento stroj na radosť z jazdy. Cena začína na 999 €.

Keď sú pohodlie a efektivita dôležité - celoodpružené modely Blizzard

Ako sme už spomínali, tri kategórie celoodpružených kúskov si zakladajú na principiálne jednotnom základe v podobe rámu Blizzard, ktorý sa naprieč nimi líši použitým zdvihom, geometriou a taktiež veľkosťou kolies.

Maratónske chúťky uspokojí dvojica 29“ verzií Blizzard XCM. Ide skôr o vytrvalostný typ než o rýdzo chrtí nástroj. Dôvodom je hliníkový rám so 120 mm zdvihu vzadu a 130 mm vpredu. Navyše je prítomná teleskopická sedlovka a kratší, 60 mm predstavec. Napriek tomu uňho nájdete len jednoprevodníkovú sadu, ale s veľkým rozsahom na 12-rýchlostnej kazete. Cena začína od 1 899 €.

Strednou kategóriou je o čosi odvážnejšie ladený Trail. Blizzard TRL, ako sa súhrnne táto trojica nazýva, ponúka už 67-stupňový hlavový uhol, 130/140 mm zdvihu, v prípade najvyššej špecifikácie TRL 90-29 až 150 mm vpredu, hliníkový rám a opäť jednoprevodníkovú sadu. V princípe sa používajú robustnejšie plášte so šírkou až k 2,5“ a ešte kratší predstavec (od 32 mm). Cena začína na 2 099 €.

Na samom vrchole ponuky, predovšetkým ak ide o smerovanie ku „gravity“ štýlu, je Blizzard v enduro verzii. Ako sa už sami môžete dovtípiť, základom je opäť hliníkový rám s teleskopickou sedlovkou, avšak už s 27,5“ kolesami pre lepšiu manévrovateľnosť v exponovanom teréne. Zdvih sa pri trojici variácií udáva od 160/160 mm až k 180/160. Rovnako tak je vymenený vzduchový tlmič za pružinový. Cena začína od 2 299 €.

Aj dámy majú svoje špecifické modely - Catherine

Otázka potreby dámskych bicyklov je často diskutovaná, ale fyziológia tela nepustí. V tomto prípade Rock Machine ponúka štyri špecifikácie modelu Catherine. Prvým je detský model s 20“, respektíve 24“ a 27,5“ kolesami pre slečny, ktoré ešte len dorastajú do „dospeláckych“ modelov.

Za nimi nasleduje už ekvivalent kategórie Sport, o ktorej sme hovorili pri mužských hardtailoch. Na výber je z dvojice verzií - 27,5“ a 29“. Základnou charakteristikou pri 27,5“ je 100 mm zdvihu, hliníkový rám, dvojprevodník a dostupná cena, začínajúca od 529 €.

Naopak 29“ ponúkajú 100 mm a dvojprevodník, ale aj 120 mm a jednoprevodník (Catherine 70-29). Tu cena začína od 849 €.

Pre pretekársky ladené dámy existuje aj karbónová verzia Catherine CRB 30-29. 29“ kolesá, 12-rýchlostná sada SRAM SX Eagle, 120 mm zdvihu a v neposlednom rade atraktívny dizajn. Cena je 1 599 €.

Pre viac informácií o jednotlivých modeloch navštívte oficiálne stránky značky Rock Machine.

BULLS 2024 - nemecká kvalita v priaznivej cene PR článok

BULLS 2024 - nemecká kvalita v priaznivej cene

Dnes sa pozrieme na nemeckú značku BULLS, ktorá je menej známa v našich končinách, ale rozhodne má potenciál zaujať.
Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE – nenásytný maratónec

Hľadáš nekompromisný bicykel do prichádzajúcej maratónskej sezóny, s ktorým si užiješ výlet hrebeňom aj moderné cross-country trate? Máme pre teba skvelý tip.
Test: BMC Fourstroke LT - ako jazdí môj vysnívaný bike

Je možné mať jeden stroj, ktorý bude „raketou" na maratónoch a zároveň schopnou alternatívou k trailbiku? V tejto sezóne som skúsil nájsť odpoveď na bicykli, ktorého cena sa radšej nehovorí.