Kliknutím prejdeš na
superiorbikes.eu
Reklama
Rozhovor: Paťo prezradil, ako vznikajú články, testy, predstavovačky a aké akcie vás čakajú v roku 2020

Rozhovor: Paťo prezradil, ako vznikajú články, testy, predstavovačky a aké akcie vás čakajú v roku 2020

29

cepooo 29.02.2020 18 fotografií   Kariera Mtbiker Centrum Horska Cyklistika Mtbiker.sk Rozhovor

Za čím všetkým dnes hľadať marketing, ako sa píšu PR články a čo môžu partneri ovplyvňovať v testoch a recenziách. Otvorene so Sales and Account manažérom Patrikom Slabejom.

 

V úvode k rozhovoru sľubujeme na telo témy, na začiatok niečo ľahšie na rozohriatie. Kto si, odkiaľ si a čo si robil pred prácou v MTBIKER?
Som obyčajný chalan z Bratislavy, ktorý skúsil hľadať prácu aj mimo hlavného mesta. Prešiel som si rôznymi pozíciami, od klasického obchoďáka, až po asistenta projektového manažéra. No ani jedna pozícia mi tak veľmi nesadla. Až sa naskytla pracovná ponuka v MTBIKER. Neváhal som a skúsil som to.

Nech ťa lepšie spoznáme, keď nepracuješ ako tráviš svoj voľný čas?
Aktuálne sa venujem renovácii domu. No vzhľadom na to, že som aj kreatívna duša a v prípade, že mám viac voľného času, tvorím si v garáži rôzne obrazy, skulptúry, či iné kreatívne veci. A samozrejme nemôže chýbať ani výjazd na bicykli niekde do prírody, aby som načerpal novú energiu.



Takže bikuješ, je to podmienka pre prácu v MTBIKER, alebo by to zvládol aj nešportovec?
No, človek musí mať aspoň jemný vzťah k športu a aj trochu k bicyklovaniu. Nie som síce horlivý jazdec, no bike vnímam ako formu oddychu, a samozrejme na posilnenie kondičky. Preferujem skôr horskú cyklistiku, lebo zbožňujem prírodu, ale v TV si pozriem aj cestné preteky.

Tvoja pozícia znie Sales and Account manažér. Čo si pod tým môžeme predstaviť?
Je to z každého rožka troška. Určitá časť je venovanie sa partnerom a ich spokojnosti, na druhej je to zabezpečenie výbavy pre našich testerov, až po sledovanie reklám a podpory. Úplne presne sa špecifikovať táto pozícia u nás nedá, no v každom prípade je to pestrá práca.



MTBIKER dynamicky rastie, pribúdajú aktivity. Aký má toto vplyv na tvoju prácu?
Moja pozícia sa od nástupu dosť zmenila. Začal som na pozícii marketingového koordinátora. Niektoré kompetencie sa presunuli, prišla iná administratíva, predaj a priamejšia komunikácia s partnermi. Ale samozrejme nerobím prácu za dve pozície .

Takže súčasťou je aj klasická kancelárska práca. Ale to, že robíš v cyklo firme, má určite aj svoje výhody. Trochu sa pochváľ, určite zažívaš aj dni, ktoré ti ľudia s bežným zamestnaním budú v dobrom závidieť.
Sú to návštevy u partnerov, človek sa dostane tam, kam sa bežný smrteľník nemôže pozrieť. Príjemné sú aj stretnutia so známymi osobnosťami, s ktorými občas spolupracujeme. A samozrejme musím spomenúť aj naše teambuildingy, ktoré sú vždy plné športu.



Sú nejaké novinky, ktoré môžeš už teraz spomenúť, týkajú sa marketingu a čakajú nás v sezóne 2020?
Zatiaľ je väčšina ešte rozpracovaná, takže je to pod rúškom tajomstva . Určite chceme posilniť segment elektra, v ktorom vidíme silný potenciál a rovnako pripravujeme aj viacej obsahu o cestnej cyklistike, ktorý zastreší hlavne Cepo. Minulý rok sa nám celkom osvedčil aj projekt Bike Academy, ktorý tento rok chceme zopakovať a rozšíriť.

A teraz sľúbené na začiatku. Si človek zbehnutý v problematike, tak skús vysvetliť, aký je rozdiel medzi PR článkom, predstavením produktu a recenziou.
PR články sú vždy platené partnerom, ktorý musí odsúhlasiť ich podobu. Snažíme sa výstupy tvoriť objektívne, preto občas korigujeme aj samotného partnera. Predstavenie produktu, pre mňa v skratke “PP”, je buď platená, alebo neplatená forma. Je to oveľa kratšie ako PR článok, no plní rovnakú funkciu. Recenziu by som skôr nazval testom, ktoré tvoríme vo veľkom množstve, a ktoré majú najviac priestoru pre opis vlastností produktu, a to zo subjektívneho pohľadu samotného testera.



Akú slobodu majú testeri? Čitateľa môže napadnúť, že je to celé dopredu dohodnuté a že nič zlé tester nemôže napísať.
Čo sa týka testov, samotní chalani majú voľné ruky na to, ako ho spracujú. Neexistuje, aby si partner objednal výsledok testu dopredu. Partner môže poskytnúť support v podobe vysvetlenia technológií, ktoré daný produkt má, aby aj toto vedeli otestovať a zhodnotiť. Ale nič viac.

Je koordinácia toľkých partnerov a značiek náročná?
Riešime bežné veci. Produkty často putujú cez celý svet, občas niečo mešká. Niekedy môže nastať aj softvérová chyba, to je dnešný svet . Ale, ako sa hovorí, na dobré veci sa oplatí počkať.



Čím je podľa teba tento svet firiem, značiek, dodávateľov z cyklo sveta špecifický?
Jednoduchá a jednoznačná odpoveď. Sezónnosťou. Každá jedna značka sa snaží vystihnúť sezónu, aby vedela v pravý čas ponúknuť to, na čo sa pripravovala napríklad na jeseň, alebo v zime. Rovnako to následne vnímame aj my, aby sme boli na ten tlak pripravení, a vedeli to správne namiešať čitateľom vo forme článkov, testov a videí.

S marketingom súvisia aj veci ako výstavy, testovacie dni, sociálne siete. Aj laik si všimol, že sa zabehnuté postupy menia, ubúda výstav, silnejú lokálne akcie jednotlivých značiek. V čom vidíš budúcnosť? Testovacie dni nahradí virtuálna realita ?
Tú zmenu pociťujeme samozrejme aj my, preto sme tento rok prispôsobili aj formát akcií, kde sme zapracovali na testovacích dňoch. To vidím aj ako trend v blízkej budúcnosti. A ďaleká budúcnosť? Prečo nie aj vo forme virtuálnych prehliadok.



Ako si myslíš, že marketing pomáha zákazníkom? Dostávaš priestor na trocha vlastnej reklamy, aby si zákazníci nemysleli, že marketing je len reklama a to znamená, že len snaha o predaj.
Keby sme hľadeli len na predaj, nemali by sme potrebu tvoriť toľko obsahu, organizovať toľko akcií a podporovať toľko podujatí. Na tomto všetkom sa u nás podieľa marketing a tam určite len o predaj nejde. Vďaka práci marketingu dostáva u nás zákazník kopec skúseností či z jazdenia, alebo servisu, dávame mu celé know-how. A on si potom sám vyberie, čo si kúpi a kde. Ak si vyberie nás, to nás samozrejme veľmi teší. Len vďaka tomu môžeme toto všetko robiť!



Patrikovi ďakujeme za rozhovor!

Oceňujeme jeho otvorenosť a ďakujeme za všetky informácie. Kto aj doteraz presne nevedel, ako to s rôznym typom článkov chodí a na čom sa podieľa marketing vo firme, ako je MTBIKER, tak už má teraz lepšiu predstavu. Keď Paťa na nejakej našej akcii stretnete, určite ho poteší, ak sa mu prihovoríte. Možno nie je toľko na očiach ako naši redaktori z videí a článkov, ale bez jeho práce by to celé nefungovalo.

Viac o aktivitách nielen u nás v Hrádku sa dozviete aj v tomto videu na našom YouTube kanáli MTBIKER_centrum, kde sme sa s Paťom bavili, čo pre vás spolu s kolegami pripravujú na rok 2020.



Ak sa vám tento rozhovor páčil a chcete lepšie spoznať ďalších zaujímavých ľudí stojacich za MTBIKERom, tak v našom magazíne nájdete aj rozhovor s našim lietajúcim mechanikom Jakubom, s výtvarne nadanou Ľubkou z expedície alebo Lenkou, najtolerantnejšou ženou cyklistu.

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle ~ Horské bicykle)

Komentáre

Momentálne sa tu nenachádza žiaden komentár. Môžeš však zanechať Tvoj komentár:

Pridaj komentár