Test: Lazer Chiru - spoločník na trail za rozumnú cenu

To, že je ochrana hlavy pri cyklistike prvoradá, si myslím už nemusíme písať. Mne sa dostala na test jedna z prilieb od výrobcu Lazer, konkrétne model Chiru.

Prvý pohľad

Po vybalení prilby z krabice ma milo prekvapilo pekné farebné spracovanie. Ku mne sa dostalo prevedenie, ktoré kombinuje tri odtiene modrej farby. Nápis Lazer na bokoch prilby je pekne farebne skombinovaný so zvyškom prilby.

Taktiež úhľadne pôsobí aj integrovaný šilt, aj keď mne osobne by sa páčil v menej výraznej farbe. Prilba je dostupná v štyroch farebných prevedeniach:

  • Modrá mat
  • Čierna/šedá
  • Modrá/ružová
  • Biela mat


Pri každej prilbe ma zaujímajú ako prvé vetracie otvory. Musí ich byť dosť a musia byť dostatočne veľké. Lazer v tejto skúške obstál vcelku obstojne. Otvory sa zdajú dostatočne veľké a ich počet by mohol zabezpečiť aj dostatočný prívod čerstvého vzduchu na hlavu jazdca. Výstelka je z jedného kusa, čo je pre údržbu, alebo prípadnú výmenu praktické riešenie.


Test v teréne

Po nasadení prilby som nepociťoval žiadne obmedzenia. Veľkosť M mi sadla ako uliata. Lazer Chiru je jedna z tých širších, ale sťahovací systém Turnfit Plus umožňuje doladenie podľa vkusu jazdca.

Presnejšie je to systém na vertikálne a horizontálne nastavenie a prispôsobenie vnútornej veľkosti prilby. Samozrejme, každý z nás má rôzny tvar hlavy a práve tento systém by mal zabezpečiť pohodlné a hlavne bezpečné usadenie prilby na hlave. Dosť bolo slov o technológiách, poďme testovať.


Na presune po ceste k lesu odvetrávacie otvory poskytovali dostatočné prúdenie vzduchu a na hlave som sa takmer nepotil. Horšie to už bolo v stúpaní, kde je výkon vyšší no rýchlosť nižšia. Tam sa “Chiru” zaradila odvetraním medzi priemer AM/EN prilieb. Výrobca udáva 15 ventilačných otvorov, ale ako počítam, tak počítam, mne to vychádza na 12.

Pri zjazde, dokonca aj pri skokoch prilba držala na hlave doslova ako prilepená a to je presne to, čo od prilby tohto druhu očakávate. By som napísal niečo aj o bezpečnosti v prípade pádu, ale to som našťastie nevyskúšal.


Spracovanie a dojmy

Upínacie pásiky sú štandardné a sú taká tá klasika, ktorú pozná asi každý z nás. Lazer tu žiadnu novinku nevymyslel, ale spracovanie je slušné a hlavne funkčné. Zvýšená ochrana vďaka hlbokému pokrytiu vzadu je presne to, čo by mala mať každá prilba v tejto kategórii.


Prilbu som vyskúšal aj s DH okuliarmi, ktoré do nej pekne zasadnú a guma na okuliaroch prilbu ešte lepšie fixuje. Pri používaní klasických okuliarov som nemal žiadny problém. Okuliare neprekážali prilbe a tá naopak neprekážala okuliarom. Výrobca udáva hmotnosť 305 g pri veľkosti S. Mnou testovaná veľkosť M váži rovných 340 g.


Plusy:

  • Systém Turnfit®
  • Hlboké pokrytie zátylku
  • Farebné prevedenia
  • Možnosť použitia DH okuliarov
  • Cena

Mínusy:

  • Fixný šilt


Cena prilby je veľmi priaznivá a pohybuje sa okolo 55 €. Dovozca pre Slovensko je Paul Lange.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
talian_mato 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela
Komentáre
Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
Podobné články
Lazer - Ideš na bicykel? Vezmi si prilbu! PR článok
Výrobca, ktorý začal písať svoju históriu v roku 1919 a dodnes sa zameriava výhradne na prilby a im prislúchajúce technológie, nesmie v portfóliu MTBIKER chýbať.
Test: Prilba Leatt MTB Gravity 4.0 – dostatočne odvetraná na enduro
Full face prilby majú tiež svoje podkategórie. Niektoré sú skôr na zjazd – downhill, iné sú dostatočne odvetrané a ideálne na enduro. Práve tam smeruje model od Leatt.
Test: ABUS HiDrop – pekná prilba, ktorá sa osvedčila
ABUS sa v mojom ponímaní preslávil výrobou cyklistických zámkov. Avšak v portfóliu nájdete aj iné výrobky a v neposlednom rade aj kvalitné prilby.
keyboard_arrow_up