Unboxing: Orbea ALMA 29 H30 – pri rozpočte „liter”

Unboxing: Orbea ALMA 29 H30 – pri rozpočte „liter”

3034 komentárov

redakcia 04.04.2020 36 fotografií   Sezona 2020 Orbea Horsky Bike Predstavenie Unboxing Horska Cyklistika Mtbiker Centrum

Ak si biker stanoví rozpočet tisíc eur, tak už chce slušný bike so športovou geometriou a adekvátnymi komponentami. Orbea Alma 29 H30 by vo výbere nemala chýbať.

 

Tento sympatický bike môžeme vnímať aj ako štartovaciu čiaru pre technológie a prevedenia komponentov, ktoré sa vyskytujú pri vyšších modeloch. Nájdeme tu teraz populárny variant pohonu 1x12, vzduchovú vidlicu, hydraulické brzdy a hliníkový rám v športovej geometrii. A toto všetko je podčiarknuté značkou zo Španielska, ktorá dobre ovláda aj prácu s dizajnom a tento model nie je výnimka.

Špecifikácia




Unboxing


Krabica jasne odkazuje na pôvod bicykla a veľký nápis „Made in Europe” naznačuje, ako je Orbea pyšná na to, že bicykle kompletizuje vo svojej réžii.



Kompletizácia takto pripraveného biku v krabici nie je extra náročná. Prácu s rozbaľovaním komplikujú plastové sťahovacie pásky, pozor pri ich strihaní na lak. Lepšie sa robí s papierovou páskou.



Každá značka má svoje vlastné vychytávky, ako ochrániť časti biku konkrétneho modelu. Orbea nie je výnimkou.



Rám je vyrobený z hliníka a na výber je 6 veľkostí. Najmenšie dve sú na kolesách 27,5". Dizajn nenarúša ani kabeláž, v časti rámu je vedená interne.



Vecí na skladanie nie je veľa. Riadidlá, predstavec a sedlovka sú z hliníka, sedlo od značky Selle Royal Seta Sport s decentným nápisom Orbea.



Veľkosť kolies sme spomínali, označené sú ako Mach1 Klixx 23c Tubeless Ready a obuté sú tu plášte Maxxis Ikon 2.20". Kompromisné riešenie sú rýchloupináky, pevné osky by sa hodili viac.



Vidlica RockShox 30 má zdvih 100 mm a je vzduchová, lockout má na nohe. Nálepky dokonale zladené s bikom .



Obľúbená značka bŕzd Shimano, hydraulický model MT201.



Kazeta SunRace má 12-rýchlostí, rozsah 11-51 zubov. Radíme vďaka Shimano SLX M7100, reťaz je od KMC. Kľuky sú označené ako OC1 Alloy forged Boost 32T a zaujímavý je nástroj na zaťahovanie prachovky, foto nájdete v galérii.



Hmotnosť je adekvátna cenovke a použitým materiálom. Veľkosť M.



Orbea sa s dizajnom rada hrá, modrý motív rámu je aj na ráfikoch, žlté nápisy ladia s plášťami a vidlicou.



Geometria




Cena a dostupnosť


Cena daného modelu je 999 € a nájdete ho v našom MTBIKER shope, iné prevedenia modelu na tomto odkaze.

Využi služby MTBIKER centra - Bikefitting a doručenie bicykla


V našom MTBIKER centre máme profesionálne vybavenie pre nastavovanie a optimalizáciu posedu s názvom Bikefitting. Ide o službu, ktorá na základe individuálnych fyziologických daností každého jazdca určí správne nastavenie posedu. V prípade, že sa rozhodneš využiť túto službu, detailné informácie o spôsobe objednania, druhoch merania, cenách a zľavách až do výšky 100% nájdeš v sekcii Bikefitting na tomto odkaze.

Ak si objednáš bicykel na našom eshope alebo osobne v MTBIKER centre, je niekoľko možností, ako ti môže byť doručený. Jednou z nich je osobný odber v MTBIKER centre s poskladaním a garančným servisom zdarma. Pri cene bicykla nad 1 000 € môžeš využiť možnosť nášho bezplatného doručenia k tebe domov. Viac informácií aj o ďalších formách doručenia nájdeš na tomto odkaze.

Momentálne však vzhľadom na situáciu aj naše MTBIKER centrum funguje s výraznými obmedzeniami, viac informácií o špeciálnom režime nájdete na tomto odkaze.


Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Výber z produktov

Komentáre

hansol710 04.04.2020 (20:58)

3


Ako vysvetlite mi ako staremu ujovi kam ide tato doba. Akoze ze su 29" biky hnusne tie kolesa tam vyzeraju komicky neproporcne uz akceptujem, ale vpredu 32 zubov?? LOL to je uplne nepouzitelna sunka. To by som akceptoval ako zavodny special pre nejaky konkretny profil trate a nei ako univerzalne xc. To akzoe vydete z domu a teleportujete sa na lesne cesty mierne do kopca a na vrchole sa teleportnete domov? S tym sa neda slapat poriadne ani po rovine. Dalej ked tam neni tleskopka akoze preco neni rychloupinak na sedale? to je akoze uz out?ci to vela vazi? Alebo je to trapne?
A ten clanok a hlasky ze oblubena znacka brzd a hydraulika? co tam maju byt mechanicke preboha, sak to je samozrejmost. A tiez tie gripy gumene, preco nie su s objimkami? to je uz tiez trapne ci ako? Ako keby som cestoval do minulosti a cim menej komponentov, jednoduchsie riesenia a cena stale vyssia.

 
Davac hansol710 04.04.2020 (21:09)

1


Zdielam tvoje pocity, trochu menej expresívne, ale v podstate je to tak.

 
SecnaK hansol710 04.04.2020 (21:18)

0


Kolesá sú celkom decentné, žiadna kolotočarina.
32 zubov vpredu stačí na udržovanie tých 30Km/h, ak vyžadujete pravidelne vyššie rýchlosti po rovine tak buď vymeniť prevodník alebo kúpiť iný bike ako gravel prípadne cesťák (a neviem kto z domu ide na HTčku bomby 40 plus po rovine)
Inak rám má v názve RACE takže sa z toho môže stať aj závoďák
Ten rýchloupínák neviem prečo tam nie je. A súhlasím s dnešnými cenami ale to je tak keď kazeta stojí pomaly 100€ ...

 
Davac SecnaK 05.04.2020 (08:34)

0


Neviem preco by som sa mal obmedzovat na 30km/h ma horaku. Je to pomale. Chcem si este zamakat cestou domov z treningu a mam smolu, rychly zjazd po strkovej ceste, mam smolu... Ak jednoprevodnik tak 500% rozzsah s 34z.

 
ruidos hansol710 04.04.2020 (22:22)

0


Myslíš že ak by tam bolo 34 tak by to bolo OK ?

 
milos21 hansol710 05.04.2020 (00:07)

6


Čože? Že 32z málo, ja mám 30z (aby som mohol jazdiť kopce) a na MTB po asfalte 35-40km/h na pohodu pri dobrých poveternostných podmienok, a to MTB oproti cesťáku na asfalte kladie iný odpor...
RU na sedlovej objímke bolo treba často upínať úplne nadoraz aby sedlovka vôbec držala a aj keď som ho mal, tak nikdy som sedlo nedával nižšie, načo aj...
Zato RU na kolesách absolútne bez problému, nevidím žiaden prínos pevných osí čo mám teraz, vidlica sa krúti rovnako (zas je to extrémne odľahčená FOX), ale na funkčnosť to nemá vplyv...

 
hansol710 milos21 05.04.2020 (13:32)

0


@milos21 @ruidos @SecnaK C hlapci som z martina, viete ake su tu asi cesty a kopce, mam HT 3x9 t.j 44!!! zubov vpredu!! Vcera som siel daco cez 50 km po asfalte fukal pomerne silny vietor, v podstate rovina so skor kratsimi malymi kopcekmi.
Cestom tam vietor v chrbte som siel casto na najtazsom prevode. naspat som nevladal proti vetru siel som casto vpredu na 44 a vzadu 3 od spodu. Samozrejme som radil podla kopcov. Nemam cad snimac ale pocital som asi otacky, slapem bezne cca 60 za min, radej slapem silovo, ked idem rychelsjei tak dost viac. Kludne ked mam v chrbte vietok sa da ist 35kmh + a to mam mam HT a 2,25 gumy.

Kupim som si teraz aj full na 27" s dvoj prevopdnikom 36- 26? , byvam v malom kopci, siel som otestovat ako to je na asfalte, tak cestou dole som zvyknuty si svihnut a tu som nestihal slapat, cez 30kmh je to o nicom, 40 tocim ako blazon, to neni vozenie je to trapne a tragicke. Ok berem to je to full na ine cesty ale HARDTAIL s jednoplackou pripadne nejaky krosovy je cisty vysmech, chore sialenstvo a klamanie si do oci ake je to dopbre, Je to nepouzitelna suknka a bodka.

Jediuna vynimka je pre slabsich dochodcov do obchodu, tucnych slabych ludie na pomale premiestnovaie, Ja som tiez vyzraty, nie som ziadny makac ale na presuny po asfalte, mierne cesty z kopca aj po luke a pod je jednoplacka nezmysel.

 
SecnaK hansol710 05.04.2020 (18:44)

0


Tak sa dohodnime a zhrnme to takto: jednoplacka je nevhodná ak máš jeden bicykel a chceš aby to bol univerzál na všetko.

 
frantisek.stolar hansol710 05.04.2020 (14:49)

2


Celkom ti nerozumiem:
- 29 su rychlejsie ci skarede ci pekne su rychlejsie
- jazda vyssou kadenciou je efketivnejsia (tak ukazuju studie )
- kadencia 90 32/11 29 2.2 ti da 36.5kmh Na horaku po ceste dooost
Chces mat 3x9 26 palcov jazdi kludne to co mas rad ale preco takto resko toto odsudit. Ja ja jazdim pevny ocelovy ram bez odpruzenej vidly pilu mam 30z kazetu 11-46 10spd a v zadnom naboji prevodovku s 3 prevodmy. Take sa mi paci take mam ale nepisem ze "kam tato doba ide".
Napriklad pise preboha ze ake ine nez hydraolicke. Ja jazdim na vsetkych bikoch BB7 alebo BB5 nepotrebujem hydraolicke a myslim ze ani vacsina ludi ale nehlasam teraz ze je to blbost mat hydri

 
lajdak hansol710 05.04.2020 (22:34)

1


Ono to nie je o tom koľko zubov má prevodník,ale podstatné je čo máš v nohách 😉. Môj 12 ročný syn jazdí jednoplacku 32 zubov a ja mám 3 pílu a je mi hovno platná. Ten chalan mi ujde kedy sa mu zachce či na ceste alebo v teréne. A skús si pozrieť čo jazdia profíci. Všetci jednoplacku 36 alebo 38 zubov podľa vkusu každého súdruha 😉. A pri takýchto prevodnikoch už majú zmysel aj 50-51 zubove kazety. Pri 32 zuboch je rýchlejšie a efektívnejšie potlačiť bike ako ťahať 50 zubovu kazetu.

 
MikeSV hansol710 06.04.2020 (10:25)

1


Ja som vymenil 32z placku za 30z lebo vzadu mam len 11-46, aby som sa v kopcoch tolko nenarobil, a po rovine je to stale v pohode. Uslapem 35kmh bez problemov a to je na enduro slusne. Asi by si mal jazdit vyssie kadencie.

 
Plazzer 06.04.2020 (15:51)

1


Neviem co sa tu kolega tak zavzdusnuje, vsetko su to bajky prast ako uhod, len v pripade CTM/Kellysu su omno lepsie obhadzane. A ze je na takomto HTcku vpredu dvojplacka je len a len plus. Zase nepchajme tu jednomrdku za kazdu cenu vsade len preto, ze to je moderne.

 
MikeSV Plazzer 06.04.2020 (15:56)

1


Suhlas s tebou, mne by dvojplacka napr. 36/26 vobec neprekazala. A to mam uz druhy bajk s jednoplackou. Zit sa s tym da ale obcas tych par prevodov navyse by prislo vhod.

 
RANDAL 04.04.2020 (18:47)

0


Ak by tam boli SLX brzdy, tak by to pekne ladilo s radením a prehadzovačkou.Nechápem prečo tam dali základ.

 
SecnaK RANDAL 04.04.2020 (19:28)

5


Cena, základné shimano brzdy stoja 35-40€ a SLX tak 135-140€. Ale aj základné shimaná sú slušné brzdy na XC

 
RANDAL SecnaK 04.04.2020 (20:13)

0


To mi je jasné, že cena, ale vačšina ľudí ich aj tak vymení za lepšie, čo aj tak zdvihne cenu.
Slušné sú pre niekoho kto jazdí XC poľné cesty.

 
SecnaK RANDAL 04.04.2020 (20:18)

1


Treba k ním vyskúšať lepšie kotúče a nie tie základné za 7€

 
RANDAL SecnaK 04.04.2020 (20:27)

2


No vidíš, ale to tiež zdvihne cenu

 
milos21 SecnaK 05.04.2020 (00:14)

1


Ja som mal kedysi brzdy BR-M486 (k tomu bike komplet ohádzaný novým SLX) a nemám na ne ani jedného krivého slova. Možno len na základné "resin only" kotúče.

 
Plazzer 04.04.2020 (23:33)

0


Za ~1000 eur dostaneme podpriemerny bajk, osadeny tym najhorsim blatom co je na OEM trhu k dispozicii. Krasny priklad toho ako "platim za znacku"

 
dominikkk 05.04.2020 (08:09)

0


To je tak chlapci. Prídem do predajne ako laik. Mám budget 1000€. A už je to na predajcovi čo vám predá ak svoju prácu ovláda dokonale,tak vám predá i túto orbeu, lebo na oko vyzerá pekne.Samozrejme väčšina laikov chce svetové značky, málokto chce málo známe značky i keď v konečnom dôsledku by dostal viac a zrejme i lepší pocit z jazdy. Ono to je vždy o tých ....... peniazoch.

 
ukuledo 06.04.2020 (07:04)

0


Zdravim pani, a co by ste teda odporucali v presne takejto cenovej relacii? Ako pisete, som laik a predavac by mi pravdepodobne toto bez problemov predal Dakujem za radu!

 
MikeSV Plazzer 06.04.2020 (10:37)

1


Toto ctm je slusne veru, novatec naboje a komplet slx + brzdy deore. To je dobry zaklad pre bezstarostne jazdenie.

 
peter19800 Plazzer 06.04.2020 (12:01)

-2


to čo mu tu radíš za šunty preboha..geometria jak 90te roky a 2-prevodníky..proste totálne out, jeden na 27.5 kolách. skoro som sa dogrcal ked som si klikol na tie tvoje odkazy..
Ak sa nedá odviesť na biku, tak kupovať osvedčenú značku čo ma vlastný vývoj, ako aj tuto orbea..jasne komponenty základ ale zas geometria a prepracovanie urcite inde. Prípadne doplatit 200 a si na H20, na srame ked chces, výber z farieb atd. A myslim, že na serioznejšej trati oceniš geometriu podla posledných trendov viac ako vyhrkaný prešmykač.

 
MikeSV peter19800 06.04.2020 (12:38)

0


Niekto sa ale mozno viac potesi tomu presmykacu ako geometrii podla poslednych trendov. Ja som mal ghosta v tejto cene s dobrou trailovou geometriou a hadaj co, polovicu komponentov som musel do polroka pomenit.

 
peter19800 MikeSV 06.04.2020 (20:43)

0


Komponenty si pomenil ale rám nie, takže keď kúpiš bike so starou konštrukciou, tak si nahraty. Tiež závisí čo chce kto jazdiť ale z vlastnej skúsenosti poviem že samotný rám a jeho geometria je základ.
Podľa mňa keď nový bike, tak progresívnu značku, nie oldskool, a nie úplne základ ale stovku dve pridať , rozhodne sa to oplatí viac, ako potom prerábať..

 
ukuledo ukuledo 06.04.2020 (12:24)

0


Tak urcite by som chcel 29 kolesa, cize ten CTM odpada, takisto by som na moje jazdenie urcite vyberal jednoplacku kvoli jednoduchosti atd.

Dlhsie som pozeral po tomto, maju ho aj na predajni tak si ho viem aspon aj skusit:
https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/horske-bicykle/pevne-a-hardtail/wilier-503x-pro--l10-black--green-fluo-matt-model-2019.html

Taktiez som premyslal aj nad spominanymi Orbeami H20, alebo este nieco taketo:

https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/horske-bicykle/pevne-a-hardtail/superior-xp-919-matte-silver-black-model-2020.html

Vsetko je to cenovka do 1200, co zo spomenuteho je podla vas najlepsia volba?

 
Joyless ukuledo 06.04.2020 (16:43)

0


Tiež neviem aky bicykel s rozpočtom 1000e .. Momentalne som najviac prikloneny k tomuto:

https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/horske-bicykle/pevne-a-hardtail/ctm-rascal-30-29-matna-cierna-zlta-model-2020.html

Jedine tie brzdy sa mi zdajú ako zaklad tak by som ich vymenil za SLX a bolo by

 
MikeSV Joyless 06.04.2020 (18:40)

0


Vyzera celkom dobre, tie brzdy mozno budu aj stacit, ale investicia do slx nie je zas strasna a povodne mozes este predat. Skor tam vidim slabinu v tych nabojoch. Neviem co chces jazdit, ak len po zvazniciach tak by to mohlo vydrzat.

 
Joyless MikeSV 06.04.2020 (18:51)

0


Nie som nejaký odborník na bicykle, môžeš kľudne poradiť ak by si mohol , nepoznám tie všetky zloženia (resp. parametre, set-up bicyklov), chcel by som 29 pal, vzduchovku, pevné osi, 2-prevodník mi nevadí, Jazda: prevažne cykloturistika, polné cesty, les/hora, asfalt, sem-tam nejaký zjazd ale nie extra level, maraton, skoky a downhill nejazdím. Tento mi príde fajn čo sa týka pomer cena/výkon.

 
MikeSV Joyless 06.04.2020 (21:30)

0


Kellys alebo Ctm budu za tie prachy lepsie osadene, ale uz sa setri zial vsade. Napr. donedavna osadzali aj nizsie rady kvalitnymi novatec nabojmi, teraz uz nie. Priklad Rascal 4.0. Rocnik 2019 bol osadeny Novatec nabojmi s priemyselnymi loziskami. Rascal 4.0 2020 ma uz sice 12-rychlostnu sadu, ale naboje zial uz iba shimano mt400. 20€ naboj vs. 50€ naboj. Nehovorim, ono to vydrzi, ale keby si jazdil po trailoch, tak asi dlho nie. Celkom fajn bajk za cca 1200€, ale ja by som bral radsej 11-rychlostnu sadu + novatec.

 
motopalic 07.04.2020 (21:23)

0


Tu sú riadne hefty 😂. Takto na večer som sa zasmial.... Fuuuuu..... No nič sto ľudí sto chutí

 
Pridaj komentár