Test: Giant Reign 29 2 pre rok 2020 -  vo vojenskom šate

Výrobca Giant postavil pre rok 2020 nanovo prepracovaný rám Reign 29, ktorý vychádza z dlhoročných skúseností a overených technológií. Ako sa na ňom ale jazdí?

Reign sa vyrába v šiestich prevedeniach a z toho tri sú karbónové. Ja som testoval “hlinu” v strednej výbave a to Reign 29 2 a myslím si, že práve táto verzia bude jedna z najobľúbenejších medzi jazdcami, kvôli slušnému osadeniu a Maestro systému pruženia. Farebné prevedenie v metalickej Khaki Giant kombinuje s čiernou a všetko je pekne pod lesklým lakom. Je to dosť špecifická farba a buď si ju zamilujete, alebo si budete musieť zvyknúť. Ja som si už zvykol...


Podrobnejšia prehliadka

Ako prvé som si hneď všimol a ako veľké plus hodnotím vodítko s chráničom prevodníka MRP AMg CS. Problémy s reťazou sú už síce zriedkavé vďaka “nepadavým” prevodníkom, ale trochu dodatočnej ochrany určite nebude na škodu a predídeme zbytočným komplikáciám.


Zadná stavba ponúka 146 mm zdvihu s tlmičom RockShox Deluxe Select+ a vpredu pracuje 160 mm vidlica RockShox Yari RC. Reign má 65° hlavový uhol, čo je pre bicykle v tejto kategórii typické, ale zaujímavý je ďalší údaj a to je “reach”- je na hodnote 493 mm pri veľkosti L. Tu len malá poznámka, že rozdiel v dĺžke medzi M a L je 38 mm, čo je dosť veľký skok a mnoho jazdcov môže mať aj nejaké škrabance na hlave, do akej veľkosti ísť.

Tieto parametre naznačujú, že ide o enduro mašinku s modernou dlhou geometriou, ktorá je postavená na 29” palcových kolesách o vnútornej šírke ráfikov 30 mm. Tie tiež na sebe nesú nápis Giant a sú obuté do plášťov Maxxis Minion DHF 29x2.5 WT, EXO (predná), Maxxis Minion DHR II 29x2.4 WT, EXO, TR (zadná).


Rám má progresivitu 16,6 %, a to mu umožňuje pracovať so vzduchovým, ale aj pružinovým tlmičom. Samozrejme, nemôže chýbať ani teleskopická sedlovka s dĺžkou zdvihu 150 mm pre L, XL a 125 mm pre S, M. Brzdy sú od výrobcu Shimano, a to konkrétne MT-520 s nezvyklou kombináciou kotúčov 203/203.


V praxi

Na technických stúpaniach ponúka Giant Reign 29 veľa trakcie. Možno to je aj vyššie spomínanými plášťami, alebo kombináciou geometrie a obutia, ale milo ma to prekvapilo. Posed na bicykli je príjemný, nijako ma neobmedzoval. Zadná stavba sa počas presunov k trailom málinko pohupuje, ale lockout na tlmiči tento neduh vie úplne odstrániť. Strmší uhol sedlovej rúrky je u Reign vítaná zmena. Okrem vytvorenia pohodlnejšej polohy na stúpanie, tiež zohráva úlohu pri znižovaní rozsahu odpruženia - je tu menší vplyv na tlmič, keď je vaša hmotnosť nad ním a nie za ním.


Pri zjazde som si všimol takú zaujímavosť, že kým geometria pracuje najlepšie pri vysokej rýchlosti, zadná stavba často dosiahne práve tu svoj limit. V prudkých a rýchlych zjazdoch je zadok nekľudný a núti vás spomaliť. Najskôr som si myslel, že je to zlým nastavením odskoku, ale skúšal som všetky možné polohy a bohužiaľ nepomohlo. V technických úsekoch to už bolo úplne o niečom inom. Vidlica a predný trojuholník pekne spolupracujú a kam bike za pomoci 780 mm širokých riadítok nasmerujete, tam sa poslušne vrhne a 29” kolesá na zdvihoch dokážu prekonať aj dosť veľké prekážky.


Reign nestratil nič zo svojej schopnosti zožrať hrbole, skoky a rockgardeny s koreňmi. Aj na neštandardnom zdvihu zadnej stavby (146 mm) som nemal žiadne tvrdé dorazy. Ale vpredu sa mi to raz podarilo, aj keď mám o kúsok viac nafúkané, ako by som mal mať. Ak ste fanúšik rapkajúcich orechov, tak budete sklamaný.Tento je tichý ako letný vánok.


Plusy:

  • geometria
  • virtuálne zavesenie MAESTRO
  • široké ráfiky
  • brzdy

Mínusy:

  • pohon Sram NX


Nový Reign 29 je zábavný bicykel so slušnou geometriou, ktorý bikerom poskytne veľa zábavy na trailoch a má dokonca aj v skutku príjemnú cenovku na hodnote 2 899 €. Viac informácií nájdete na stránke výrobcu Giant.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
talian_mato 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela
Komentáre
Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
Podobné články
Test: Rock Machine Whizz FS – kontroverzný, no jazdecky dokonalý
Whizz je typ bicykla, pri ktorom sa mnoho jazdcov rozchádza pri názore, či sa im páči. Dizajn je jedna vec, ale ja som mal možnosť na ňom jazdiť a o pocity sa s vami podelím v teste.
Prečo som presedlal z gravelu na hardtail – test Superior XP 979
O univerzálnosti hardtailov sa už popísalo dosť. Dnes, v dobe gravelovej, je čoraz ťažšie tú univerzálnosť nájsť a obhájiť. Presvedčil ma tento karbónový Superior?
Test: ORBEA OIZ M-Pro – vysnívaný bike, o akom som ani nesníval
„Hm, tak to je iná raketa,“ skonštatoval chalan, ktorý náhodou stál vedľa mňa v obchode. Obaja sme sa pozerali na krásny bike vo výklade žilinskej pobočky MTBIKER.
keyboard_arrow_up