Test: ABUS Macator – prilba pre každého s priaznivou cenovkou

Test: ABUS Macator – prilba pre každého s priaznivou cenovkou

410 komentárov

Habci 08.05.2020 18 fotografií   Abus Ochrana Vyjazd Horska Cyklistika Bezpecnost Test Cestna Cyklistika Prilba

Abus je nemecká značka, ktorá sa stará, okrem iného, o bezpečnosť nás a našich bicyklov. Známa je aj svojimi prilbami. Dnes si predstavíme jeden model z noviniek 2020, ktorý je zároveň aj ich cenovo najdostupnejšou prilbou pre dospelých.

 

Vo svetovom pelotóne môžeme vídať túto značku na hlavách tímu Movistar. No aj množstvo bikerov je už roky verných týmto štyrom písmenám. Preto ma potešila informácia, že mi na test príde ABUS. A navyše je to viacúčelová prilba, vhodná nielen na cesťák, ktorá sa mi vo výbave určite zíde. Pozrime sa teda bližšie na model Macator.



Klasika v podobe InMold


V dnešnej dobe sa nám zdá absolútne prirodzené, že prilba sa vyrába z jedného kusa. Tento spôsob výroby zaručuje prilbe nižšiu hmotnosť a hlavne väčšiu odolnosť. Na váhe sa mi ukázalo 276 gramov. Výrobca na stránke uvádza o 6 gramov menej. Takže za mňa super. V krabici som našiel aj prekvapenie v podobe šikovného šiltu. Hoci je táto prilba v kategórii cestná cyklistika – tak výrobca vám dodá aj štít, ak by ste ju chceli využívať aj v teréne. Musím pochváliť záslepky po zložení štítu. Tie pekne zakrývajú otvory, a tak vizuálne nenarušujú povrch a vzhľad prilby.



Obvod hlavy mám na úrovni 58 centimetrov. Ja som ten typ človeka, ktorý je v koncoch, keď si musí vybrať veľkosť oblečenia či bicykla na diaľku. Veľkosť M pri prilbe ABUS Macator je určená pre „kokosy“ s obvodom od 52-58 cm. Inštinktívne siaham vždy skôr po veľkosti M a nesklamal som sa ani teraz. Pekne mi na hlave sedí a navyše potrebujem vždy zopár otočení zadným kolieskom, aby som si ju upevnil. To znamená, že „eMko“ je v mojom prípade to správne. L by bola už pravdepodobne veľká a musel by som si ju poriadne uťahovať. Ak ste aj vy na „vážkach“, tak viete, že s obvodom hlavy okolo 58 cm určite siahnite po veľkosti M.



Zoom Ace je uťahovací systém s ovládaním štandardne vzadu. Obsluhovať ho viete pomocou palca a ukazováka aj vtedy, keď sedíte na bicykli. Dosť už bolo ku konštrukcii. Bezpečnosť a funkčnosť je pri prilbe to najdôležitejšie. No neklamme si. Skoro každý si pri skúšaní prilby všíma aj to, ako v nej vyzerá a aký vzhľad a dizajn prilba má. Poďme sa teda pozrieť aj na tieto veci.



Farba, krivky, vzhľad


Žltú farbu prilby do testu som si vybral sám. Myslím si, že čím viac je ma na bicykli vidieť, tým lepšie. A keď sa pozerám na tie jej krivky, tak stále mi to pripomína pokrývku hlavy Valverdeho či Quintanu z minulej sezóny. Samozrejme, oni nosili vyššie verzie prilieb, no určité podobné línie tu nájdeme. Dokopy na povrchu prilby napočítate 13 otvorov. 8 z nich je vstupných a 5 výstupných. Vpredu je sieťka proti hmyzu, ktorá je vo väčšine prilieb samozrejmosťou. A dosť dôležitou vecou. Nič bzučiace pod prilbou totiž nechcem mať.



Dôraz na pohodlie


Vo vnútri je odnímateľné polstrovanie, ktoré je možné prať a pod bradou si nájdete mäkké upínacie remienka, ktoré je možné samozrejme nastaviť. Hmotnosť 276 gramov je oproti iným prilbám, ktoré som mal, o niečo nižšia. Pocitovo som to aj pri jej nosení cítil. Pri jazde ma prekvapila výborná odvetranosť prilby. Tomu nahráva aj vysoký počet vstupných otvorov. Ich dobré umiestnenie spôsobuje, že hlava je počas jazdy v teplotnom komforte.



Čo dodať?


Ak hľadáte prilbu s priaznivou cenovkou, ktorú vyrába spoločnosť sústrediaca sa na ochranu vás a vašich bicyklov, tak ABUS Macator môže byť vhodnou voľbou aj pre vás. Príťažlivé krivky, pohodlné nosenie a dobré vetranie sú krátke a stručné charakteristiky tejto ochrany hlavy. Navyše ponúkaná je v 10 rôznych farbách. Báť sa teda nemusíte a určite sa bude aj vizuálne hodiť k vašej ostatnej výbave.

Plusy:

  • moderný vzhľad
  • nízka hmotnosť
  • sieťka proti hmyzu
  • šilt v balení navyše
  • široká paleta farieb

Mínusy:

  • nenašiel som




Cena testovaného modelu sa pohybuje okolo 50 €. Viac informácií o prilbe nájdete na stránke výrobcu ABUS.

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

GaliPet 08.05.2020 (21:38)

2


V priebehu necelého roka už štvrtý test na prilbu ABUS. Už to tu začína byť ako v Markíze. (samá reklama)

 
kingIPS 08.05.2020 (19:24)

1


chápem že motoprilba stojí 100-1.000€👍
mám SUZUKI HAYABUSA 2gen. a prilbu za 250€, kamarát ma prilbu za 1.400€😝
ale hlava mi neberie tie prehnané ceny 🚲 prilieb🤔
nemyslím práve túto prilbu, aj keď 50€ tiež nieje VÝBORNÁ CENA👎
kúsok tvarovaného polystyrénu + kúsok plastu + 30cm šnúrka + samolepka POC, GIRO alebo TDF = hodnota MAXIMÁLNE 15€👎🤣
ale 300-350€ za prilbu na 🚲😜
poznám ľudí ktorých ani 🚲 nemá takú hodnotu😭

 
Kikirik000 kingIPS 09.05.2020 (00:47)

1


Prehnané ceny... 🙄 A nie je to jedno? Veď na trhu je milión výrobcov a modelov a nie je problém kúpiť prilbu aj za 10€.

 
Ledavi kingIPS 09.05.2020 (07:42)

0


Ved hej,ale to je biznis. To je tak so vsetkym. Bajky za 10litrov povazujem za zlodejinu. V porovnani s autom a tisic suciatkami a ktore montuje x ludi a vyraba dalsich x ludi je ,že wau. Prilba za 50e ,co ja viem ťažko porovnať materialy a ako sa chovaju lacne rilby a drahe pri naraze. Na zdraví by som nesetril a kludne sa nechám učičíkať marketingom a zaplatím za relatívnu istotu.

 
Kikirik000 Ledavi 09.05.2020 (13:54)

0


Počítam, že väčšina prilieb sa dnes robí rovnako, teda majú rovnaké základné technologické postupy (inmold). Takže či prilba za 20, 50 alebo 100€, každá ochráni rovnako ak spĺňajú normu a majú certifikát.
Zvyšok sa tradične už platí skôr za “značku” alebo preto, lebo má prilba iný upínací systém, menšiu hmotnosť, aerodynamiku, prípadne dvojitú ochranu (prilba má ešte ako keby jednu vrchnú vrstvu) a tak podobne.
Mne osobne stačí prilba aj za 20€ a hoc aj lacnejšia z Lidla alebo Tesca. Účel si plní rovnako ako drahá prilba, normy spĺňajú a navyše ma tak nemrzí, keď mi náhodou padne na zem. Vtedy by sa prilba už nemala používať, no kto vtedy prilbu vyhodí a kúpi si novú? 😁

 
hansol710 kingIPS 09.05.2020 (13:05)

0


Uplny suhlas, keby to bolo aspon made in germany ze to posklada nejaky nemec ale urcite dovezeme z ciny za halierove ceny s brutal marzou, za par gramov polystyrenu.

 
MikeSV kingIPS 09.05.2020 (20:49)

1


Presne viem o com hovoris, aj ja som motorkar aj ked momentalne uz byvaly. A za taku palku som teda nemal ani prilbu na moto. Pokial sa teda bavime o kuse polystyrenu obstreknuteho nejakym plastom, bez mips a podobnych vychytavok.

 
Bohumil25 10.05.2020 (20:06)

0


.....ked prilba spadne na zem , sama, tak nech je aj za 5 euro. Ak tam má byť moja hlava ,tak nech je čo najkvalitnejšia na akú mám financie...... aj certifikácia niečo stojí.... a je rozdiel ísť raz za mesiac na bike po centre mesta a ísť na bike do lesa , cestu.... častejšie

 
ppi Bohumil25 11.05.2020 (13:24)

-1


bezpecnpost to ma mozno este nizsiu nez 10 eurova z lidla kvoli napr. nizsej hmotnosti, lepsej aerodynamike a pod.

 
Kikirik000 Bohumil25 11.05.2020 (16:56)

0


Prilba za 10€, alebo za 100, 200€, obe spĺňajú rovnaké normy a majú certifikát, takže ochránia rovnako. Potom je jedno či padneš na lacnú alebo drahú.
Ale aj tak, každy si kúpi čo chce a za koľko chce. A je jasné, že niekto čo berie cyklistiku vážne si lacnú nekúpi, napr. kvôli aerodynamike a tak pod. Iba poukazujem na to, že aj lacná prilba si plní rovnaký účel ako drahá prilba. 🙂

 
Pridaj komentár