Test: Sada na tubeless konverziu –  poradí si s ňou začiatočník?

Test: Sada na tubeless konverziu – poradí si s ňou začiatočník?

2663 komentárov

Habci 28.04.2020 18 fotografií   Tmel Weldtite Sada Horska Cyklistika Test Defekt Servis

Poďte sa pozrieť, ako prebehla konverzia na bezdušový systém pri bikerovi, ktorý nemá až tak rád servis a veci okolo toho.

 

Som ten typ človeka, ktorý pri nejakom probléme odnesie bicykel do servisu a nechá to na odborníkov. No pri prechode na bezdušový systém som sa nechal „ukecať“ a skúsil to v domácich podmienkach. Do testu mi prišla bezdušová sada od Weldtite, a tak som sa do toho mohol pustiť.



Sada so všetkým, čo potrebujete


Ako som už písal, nerád trávim čas servisom a vyhľadávaním či prehľadávaním rôznych diskusií na technické témy. Som radšej vďačný za jeden set, ktorý si otvorím, použijem a nezabíjam čas hľadaním tej správnej pásky či tmelu. Weldtite ponúka produkt, v ktorom nájdete pásku na ráfik, v mojom prípade MTB v šírke 25 mm, bezdušové 5,5 cm dlhé ventily, 240 mililitrov tmelu, tri montpáky a prípravok na ľahšie nasadzovanie pneumatík. Keď som si celé balenie otvoril, tak som vedel, že jediným problémom môže byť moja šikovnosť. No našťastie som to zvládol „ľavou-zadnou“.



Pomocou montpák som si zhodil pneumatiky, duše odložil pre prípad núdze na výjazdy a aj vďaka našim videám na YT kanáli MTBIKER začal s prerodom mojich kolies na bezdušový systém. Prvá pozitívna správa prišla hneď po zhodení plášťov. Ráfiky boli už vybavené bezdušovou páskou, a tak som mal o prácu menej. Skontroloval som jej stav, a tak páska v balení ostala na prerábku iných kolies v budúcnosti. Skúsil som si ju aj nalepiť na jednu časť ráfika, len tak skúšobne a nemal som najmenší problém. Je pevná, no poddajná.



A až teraz začína zábava


Najprv bolo potrebné nasadiť plášť na ráfik. Vďaka montážnemu gélu to šlo oveľa ľahšie, ako keď som v minulosti nasadzoval omnoho poddajnejšie plášte na cestný bicykel. Tento gél vám zabezpečí, že sa plášť dostane na svoje miesto oveľa jednoduchšie. Navyše aj pri zaskočení pätiek pomáha, aby to šlo „ako po masle.“ Pri fúkaní som sa chvíľu hral s plášťom, aby mi pätky zaskočili, no potom som prišiel na spôsob, pätky zaskočili a tlak držal.



Ideme teda naliať tmel


Pri nalievaní tmelu som vyskúšal obidva spôsoby. Pri prednom kolese to bolo cez ventil, pri zadnom priamo do plášťa. Vďaka praktickému baleniu a hadičke bol prvý spôsob jednoduchší. Je síce o niečo širšia ako ráfik, ale pridržal som si ju pri ventilku a tmel sa pomaličky dostával dnu. No ja to chcem mať čím skôr hotové, a preto ostávam zástancom druhého spôsobu. Tmel pred inštaláciou priamo do plášťa. No oba spôsoby som zvládol s čistými rukami a aj ráfik ostal prakticky čistý, samozrejme z tej vonkajšej strany.



Na záver už len ostávalo pneumatiky nafúkať, poriadne pretrepať, previesť sa na nich, aby sa tmel dostal na všetky miesta a hotovo.

Dojmy a postrehy z používania tejto sady


Začneme asi tým najdôležitejším. Balenie tmelu je vyriešené veľmi šikovne. Vďaka aplikačnej hadičke smerujete tmel priamo do ventilu. Poprípade si ho nalejete do plášťa. Spôsob si zvoľte samozrejme sami. V balení je 240 ml, takže aj na poriadne široké plášte to bude akurát. Tmel by si mal poradiť s dierami do šírky 3 mm. To som ešte nevyskúšal a snáď ani nebudem musieť riešiť dieru v plášti. No raz to určite príde a ten tmel mi dúfam pomôže.



Tmel je uzatvorený vrchnákom, ktorý slúži na odskrutkovanie vnútornej časti galuskového ventilu. Až po tomto úkone môžete tmel liať cez ventil do pneumatiky. Takto sa nemusíte trápiť a uťahovať to prstami. Malá vychytávka, ktorá poteší. Páska v šírke 25 mm je určená pre ráfiky na MTB. No máte si možnosť vybrať aj balenie, ktoré má v sebe pásku pre cestné ráfiky v šírke 19 mm. Lepí sa na ráfik dobre a do budúcna mi ostala skoro celá.



Ventilky máte v balení dva. Obidva sú v dĺžke 55 milimetrov, sú čiernej farby, takže sa mi hodili aj k ráfikom. Predtým boli na dušiach sivé, a preto som bol rád za takýto maličký tuning . Montpáky splnili tiež svoju úlohu, sú malé a momentálne ich vozím aj na výjazdy. Plast, z ktorých sú vyrobené, je pevný a predchádza tomu, aby ste si poškriabali vaše ráfiky.



Z montážneho gélu som mal asi najväčšiu radosť. Častokrát som v minulosti zápasil s pneumatikou, kým som ju nahodil na ráfik. Čítal som, že pomáha aj pri pätkách, aby dobre naskočili. A s tým som problémy naozaj nemal. Za mňa dobrý pomocník.



Sada na bezdušovú konverziu od Weldtite poskytuje balenie, ktoré ocenia všetci „lenivci“. Žiadne vyhľadávanie správnej pásky, tmelu, objednávanie rôznych drobností. V tomto balení nájdete všetko pekne pokope. A to mi sedí. Weldtite má okrem tejto sady v ponuke aj ďalšie, ktoré majú rôznu skladbu produktov tak, aby si mohol vybrať každý biker podľa svojich potrieb. Ja osobne mám z tejto konverzie veľkú radosť. Dokázal som to sám, bez servisákov či pomoci iných. Samozrejme ďakujem manželke, ktorá to pekne a poctivo nafotila a tiež zvládala aj nejaké emočné výbuchy z mojej strany. Tie súviseli s mojou nešikovnosťou, ale to si nechám pre seba .

Celá sada stojí 39 € a viac informácií nájdete na stránke dovozcu made4bike.

Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

GaliPet 29.04.2020 (08:13)

4


Nevýhodou takýchto sád je obmedzený výber šírky pásky. Pre súčasný trend širších ráfikov bude v sade obsiahnutá 25 mm už málo.

 
Lukas2121 28.04.2020 (17:26)

1


Je to super ze je všetko krásne pokope a človek nemusí nič riešiť. Avšak aspoň za mňa, ten tmel nie je ono, zdal sa mi dosť riedky a keď som plášť pichol len na 2mm(naschval som to odmeral), tmel nedokázal dieru zalepit, ale možno som mal iba smolu😄 páska top, a ventily lepšie vyzerajú ako fungujú, po ani nie polroku mi gumička okolo ventilku popraskala a prestala tesnit...takze neviem za jedno je to top a za druhe az tak nie😄

 
marostrba Lukas2121 18.07.2020 (18:54)

0


Lukas mal si presne túto istú sadu / balenie / výrobcu ako je na obrázku? Lebo Ty spomínaš a vychvaluješ pásku - ja som naopak nadával na ňu. Však to je hanba, aby páska, ktorá sa má riadne nalepiť ná ráfik - nelepila, krčila sa a celkovo som z nej mal pocit, ako z čínskeho fejku.

 
bilekmathias 28.04.2020 (20:55)

1


Ahoj teraz som prechádzal na bez duše dosť som sa toho bál. Samozrejme nechal som si poradiť od odborníkov. Ráfik mam 28/32 pásku som dal 33mm netreba sa báť je tam žľab ten zoberie a pekne mi vyšla na kraje. Plášte maxiss išli krásne hore. Nastreloval som ich s kompresorom pozor doložiť je vybrať ventil viac vzduchu. Mlieko som dával cez ventil trvalo mi to cca dve hodiny komplet.
Bez duše určite odporúčam je to účinný spôsob ako sa vyhnúť banalnym defektov ako keď vojdete do rúži, agát a podobne.

 
Sesulak 28.04.2020 (17:02)

0


Tie ventilky vyzeraju fajne. Zavidim, ze stacia mini montpaky Ja musim pouzivat velke kovove, inak plast Continental RaceKing Protection nenahodim/nedam dole (nepomaha ani trik s umiestnenim patiek co najviac do stredu rafu). A na fukanie booster.

Inak ta paska nie je uzka? Mne sa lepenie len zliabku neosvedcilo, casom sa zacala paska kvoli podteceniu tmelu odliepat a koleso sfukovat.

 
Habci Sesulak 28.04.2020 (17:34)

0


Ahoj, tak ako som písal, tu pásku som nepoužil. Neviem posúdiť, či tá páska je dostačujúca, čo sa týka šírky.

 
chmeliak 28.04.2020 (17:19)

0


Habci spravne je to tubeless

 
Habci chmeliak 28.04.2020 (17:26)

0


Ahoj, dik, malý preklep v názve som si to už opravil

 
cyklomagor 28.04.2020 (19:55)

0


Přemýšlím duše, nebo bezduse v terenu? Jezdim na dusich, plaste 29 x 2,3 ted budu kupovat asi 2,2 Continental black chilli. Stejne dusi sebou vozit musim, tak nevím.

 
ace_9 cyklomagor 28.04.2020 (19:57)

-2


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
blackman ace_9 28.04.2020 (23:12)

-1


Pozitivny zmysel v tom nevidis, lebo vobec nevies o com hovoris. Ako ti Wiedrzensky hore pisal, vyhoda bezdusi nie je iba v lepeni defektov ale aj v jazdnych vlastnostiach. Ano a je to citelny rozdiel.

 
ace_9 blackman 29.04.2020 (06:37)

-4


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
blackman ace_9 29.04.2020 (09:53)

-2


Chodis aj do Sushi restauracie spochybnovat sushi, alebo do pizzerie pizzu? Podla toho co pises o tom naozaj nic nevies. Ak s danym systemom nemas skusenosti, nikdy si to nejazdil ani nechces, nemas skusenosti s danym kitom ani ziadnym inym, tak co si si vybral tuto temu? Len tak prudit z nudy?

 
Gusto0 blackman 29.04.2020 (10:34)

2


rozrezal som nedavno zadny plast tak ho dojazdievam s dusou - a u mna je to tak 50/50 duse/bezduse. bezduse maju tolko problemov ze prestavam mat chut sa snimi otravovat. samozrejme ako pisal ace - kym nemavas vela defektov. alebo kto co jazdi - stale si myslim ze bezduse nepotrebuje kazdy.

 
ace_9 Gusto0 29.04.2020 (11:15)

0


Diky, konecne niekto, kto vie zhruba ako to myslim. Poznam vyhody tubeless systemu a ak pociatocna instalacia prebehne bez problemov a ani neskor sa nevyskytnu dalsie necakane problemy, tak je to pre ludi, ktori mavaju casto defekt, pripadne na sutazi, super. Ale akonahle nejde vsetko podla planu pri instalacii, pripadne sa nieco pokasle neskor (a je to toho dost, co sa moze pokazit) alebo sa skomplikuje udrzba, tak uz radsej clovek zacne uvazovat aj nad inymi variantami. Je trochu blbe, ze tu ludia ako keby slepo verili tubeless systemu bez ohladu na okolnosti, pritom ani velmi nevedia zdovodnit preco mu tak veria. Ktovie kolko ludi tu ma naozaj kopu dier v plastoch pekne zacelenych tmelom a kolko ludi iba vozi tmel v neposkodenej pneumatike a myslia si, ze nemaju defekt vdaka tubeless systemu

 
ace_9 blackman 29.04.2020 (11:10)

-1


Povodne som myslel, ze mi niekto napise v com je to lepsie oproti lahkym dusiam. Pripadne som cakal, ze mi niekto napise, ze mam pravdu a je to hlavne dobre proti defektom, ktorym lahke duse samozrejme nezabrania. Pretoze o tubeless sa toho pise vela, ale skoro nikto nepozna ine alternativy a casto ani nezdovodnuje preco vlastne nevyskusal nieco ine. Kazdy hned leje tmel a zatajuje negativa. Mne sa napr. nepaci, ze ten tmel po case tuhne a ostavaju v kolese tuhe kusky, ktore treba po case vyberat. Taktiez aj prehodenie pneumatik znamena dokladne cistenie rafikov. Preco to nikto nespomina, len vsetci hned vyskakuju, ked poviem, ze tie sucasne tubeless systemy maju vela negativ.

 
blackman ace_9 29.04.2020 (14:14)

1


Nizsie tlaky, lepsi grip, nizsi valivy odpor, extremne nizke riziko defektu. To len v rychlosti co ma napadlo. Mam bajk aj s dusami aj bez dusi. Pre mna je podstatne jednoduchsie nahodit plast supnut deci mlieka a nafukat ako sa drbat s dusou. Pre mna je tubeless system jednoduchsi. Guce sa mi v plasti nerobia, pouzivam tmely Joe"s a NoTubes. Minuly tyzden som prezuval plaste a po tristvrte roku bolo v plasti odhadom 50-60ml tekuteho mlieka, nikde ziadne zhluky, utrel som handrou nahodil novy plast nalial deci nafukal a jazdim. Je mi uplne ukradnute co si o tubeless myslis ty, Sagan, alebo Donad Trump. Poznam vyhody aj nevyhody tubeless systemu a urcite s tym budem jazdit aj dalej. Ty si spokojny s dusami, ktore maju tiez svoje vyhody aj nevyhody a tym padom je to ok. Len nerob zavery o niecom, co poznas len z YT a nikdy si to nevyskusal.

 
eso-peso blackman 29.04.2020 (16:02)

-1


Lepsi grip a nizsi valivy odpor sa pomocou TL ako dosahuje? Ja som bol v tom, ze lepsi grip je koli tomu, ze MOZES jazdit nizsi tlak co ti zakonite zvysi valivy odpor. Ked to nabombujes tak je jedno ci tam dusa je alebo nie je.

 
blackman eso-peso 29.04.2020 (20:21)

-1


Nie je to jedno, pri rovnakom tlaku maju bezduse lepsi valivy odpor ako pneu s dusou.

 
ace_9 eso-peso 29.04.2020 (21:11)

-1


Ten valivy odpor je pri pouziti duse vacsi kvoli tomu, ze cast pneumatiky dotykajucej sa zeme sa stlaca a vnutri sa otiera o dusu, ktora sa deformuje tiez, ale az tym ako na nu tlaci pneumatika. V podstate aj ked len bicykel stoji a niekto nanho zhora tlaci, tak sa vnutri mierne trie pneu o dusu. Neviem to takto poriadne vysvetlit, no generuje sa odpadove trenie, vytvarajuce iba nechcene teplo. Ale samozrejme to je znama vec a su duse, ktore maju vyrazne "smyklavejsi" povrch a tak je trenie ovela mensie. Zaroven ako aj pises, pri nizkom tlaku sa zase zvysi valivy odpor tym, ze sa viac deformuje samotna pneumatika a tak vznika trenie v nej samotnej. A pri poriadnych MTB pneumatikach je rozdiel medzi kvalitnymi lahkymi dusami a tubeless prakticky nerozoznatelny. Takze v skutocnosti je pravda, ze ten nizsi valivy odpor je vyhodou tubeless systemu, ale realita je taka, ze to nie je za kazdych okolnosti a su sposoby ako rovnaky efekt dosiahnut aj s dusami na to vyrobenymi.

 
blackman ace_9 30.04.2020 (00:09)

0


"A pri poriadnych MTB pneumatikach je rozdiel medzi kvalitnymi lahkymi dusami a tubeless prakticky nerozoznatelny." Toto tvrdenie mas sam prakticky overene? Apropo stale nechapem preco omielas dokola lahke duse ked vozis na bajku kilove gumy(DHF, DHR). Pri tych gumach na polnej ceste ani tak lahko defekt nedostanes, to je guma na agresivne zjazdy.

 
ace_9 blackman 30.04.2020 (00:40)

-1


Ty ma sledujes, kde jazdim? Ale pekne, ze si mi napisal na co mam pneumatiky Mozno aj ostatne komponenty by si mi mohol popisat dokladnejsie. Na ostatne podla mna zbytocne odpisovat, lebo vidim, ze si sa vybral uz len smerom zbytocneho urazania a ani sam velmi nepoznas problematiku (Hint: samozrejme, ze lahke duse a celkovo hmotnost kolesa ma vyznam aj pri tazkych pneu).

 
blackman ace_9 30.04.2020 (00:51)

-1


Chlapce ty si skoc vymenit tabletky.

 
ace_9 blackman 30.04.2020 (00:57)

-1


Pekna odpoved, ktora ma len utvrdila v tom, ze nabuduce uz bude lepsie ti neodpisovat.

 
eso-peso ace_9 30.04.2020 (10:07)

0


Trenie duše o plášť? Ty si čo pojedol? Pochybujem, že to vôbec niekto dokáže zmerať a nie to ešte cítiť rozdiel.

 
eso-peso eso-peso 30.04.2020 (10:19)

-1


Mimochodom je to presne naopak ako píšeš. To trenie plášťa o dušu ak vôbec nejaké existuje valivý odpor zmenšuje keďže valivý odpor vzniká deformáciou stykových plôch plášťa a podkladu. V tom prípade ako opisuješ by trenie duše a plášťa deformáciu plášťa zmenšovalo. Potom tam je ešte premnenná tvrdosti podkladu. Celé je to ******

 
elpha eso-peso 03.05.2020 (00:04)

1


vsetko zle

 
fullgas1 28.04.2020 (20:45)

0


Začal som aj ja s touto sadou, dnes do rána mi zatieklo mlieko pod pásku, tak som dával na novo. Celé mi to trvalo aj s čistením pneu a ráfku do pol hodinky. S bezdušami je viac roboty, ale myslím že sa to oplatí. Ešte musím doriešiť čo voziť so sebou v prípade defektu ktorý nezalepí mlieko. Duša a malá pumpa alebo kúpiť knoty a co2 bombičky. Ale asi lepšie riešenie je duša a pumpa, keďže deti a manželka nemajú bezdušový systém a vozím lepiacu sadu, aj pumpičku.

 
ace_9 fullgas1 28.04.2020 (21:58)

-1


A ako casto si maval doteraz defekty?

 
fullgas1 ace_9 29.04.2020 (07:43)

0


Dosť často, u nás je dosť agačiny.

 
ace_9 fullgas1 29.04.2020 (07:51)

0


A nahodou taku pasku proti defektom medzi plast a dusu si predtym neskusal? Pytam sa kvoli tomu, ze by som ju skusil, lebo coskoro sa chystam vymenit duse za lahsie. Len neviem, ci ta paska ma naozaj efekt Ale asi to risknem aj bez nej, lebo defekt som mal naposledy pred viac ako pol rokom a predtym si uz ani nepamatam.

 
fullgas1 ace_9 30.04.2020 (01:13)

0


Žiadnu pásku som neskúšal, prešiel som na bezduše.

 
Kolenko257 28.04.2020 (22:39)

0


Cafte vsetci. Presiel som prednedavnom tiez na bezdusove a mam problem. Nejako mi to nedrzi tlak. Na vyjazde pohoda,pridem domov tlak mam ale nejako po 2- 3 dnoch tam je strata 0,5-0,7 baru...zo zaciatku tu presakovalo na bokoch plasta, dal som to nabok,aby to tmel zalepil...ale stale to nie je ono...viem mi niekto poradit,kedze toto je tu aktualna tema??? Alebo ako zistit kde to presakuje? Normalka do vane voda a bublinky to prezradia ? 😂

 
wiedrzensky Kolenko257 28.04.2020 (22:49)

0


Skus doplnit este trochu mlieka, natlakuj to vecer na maximum a chod sa previezt, po ulici, prip pohrkaj tociacim sa kolesom nech sa ten tmel poriadne rozleje. Ak ti to nepresakuje cez pasku co je mala sanca tak by to malo chytit bez problemov

 
kondvi Kolenko257 28.04.2020 (22:57)

0


Ahoj ja mám skúsenost že som mal slabo dotiahnutu ventilku a tade mi pomaly púšťal vzduch. Mal som SKS ventilku a musel som ich dotiahnuť blickami aby mi tade neunikal vzduch. Terajsie dt Swiss ventilky som dotiahol prstami a držia pekne už rok.

 
Lery741 01.05.2020 (10:54)

0


Pred mesiacom som prešiel na bez duše, ráfik bol pred pripravený páskou, dal som schwalbe ventily a Stans mlieko, nafukal kompresorom zo starej chladničky. Od vtedy mám za sebou bezproblémových 600 km, ak to bude takto aj naďalej tak bezduše považujem za dobrý krok. Aplikácia bola bezproblémová, jedine, že plášte málinko slzia, čo je zrejme normálne.

 
marostrba 18.07.2020 (18:48)

0


Sadu som si aj ja objednal s nadšením, že všetko je v balení a nič nemusím riešiť. Tak s kamarátom sme sa do toho pustili.

Čo sa týka reálnej skúsenosti všetko v pohode až na dve veci.

Prvou je páska. Očakával som, že páska bude viac "húževnatejšia" poddajnejšia a samozrejme lepivejšia (však je to páska a mala by sa na-le-piť). Veľmi veľké sklamanie bolo, že výrobca ako je tento, dodáva pásku, ktorá lepí len, aby sa nepovedalo (neviem či som len ja natrafil na starú odležanú skladovú pásku alebo to je štandard). Páska sa pri aplikácii odliepala, krčila, nedržala (myslou mi prebiehala vojna bohov). Ale dali sme to.
Ešte aj materiál je akýsi "poplastovaný". To ako fakt má takto vyzerať? Otázka na odborníkov z praxe.

A druhá vec - inžineri dodali do balenia hadičku na mlieko hrubšiu oproti ventilu, kde pri nasadení na ventil a aplikácii to fajne tečie aj pomimo. Čomu presne nerozumiem, však je to originál sada, kde si predstavujem súhru doplnkov ako riť na šerbeľ. Opäť neviem či je to štandard a úmysel výrobcu, ale budiš. Druhý plášť sme nalievali napriamo.

Našťastie sme vybavený rôznym náradním a doplnkami, čiže sme si vedeli dopomôcť svojpomocne. Poviem úprimne, že som očakával od toho trochu viac, keď tu v článku je to tak fantasticky popísané

Samotný produkt - uvidím časom, prípadne pri defektoch ako sa bude tváriť. Úprimne - na budúce popozerám iné alternatívy, tento skvost neodporučím ďalej žiadnemu známemu.

 
double 28.04.2020 (16:15)

-1


teraz si kúp aj knoty od tej značky....

 
ace_9 28.04.2020 (19:54)

-5


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
bilekmathias ace_9 28.04.2020 (21:03)

2


Prečo hejtujes bezduse? Vyskúšaj uvidíš. Nikomu nič zlé neprajem, ale keď chytis v agatovom lese 5 defektov vpredu vzadu tak ta prejde chuť na život a môžeš mať hocijakú raketu bude ti to na dve veci. Ja som tiež prešiel po roku aktívneho jazdenia na bezduse a nedám dopustiť. Najlepšie si nechať poradiť od expertov co majú skúsenosti so značkami. Nieje tmel ako tmel a páska ako páska.

 
ace_9 bilekmathias 28.04.2020 (21:24)

0


Nehejtujem, ale ked mi nieco nedava zmysel, tak to spochybnujem. Najma ak o tom rozprava kazdy bez toho, aby daval realne argumenty... Viem o tom, ze na caste defekty je to efektivne. Takisto ma ten tmel urcitu vyhodu pri pretekoch. Ale co ak defekty jednoducho mavam len zriedkavo? To, ze nemam bezduse, lebo pre mna negativa prevazuju pozitiva a poznam lepsie alternativy znamena, ze hejtujem? Mimochodom ak by som sa aj obaval mensich defektov, tak stale radsej pouzijem tubolito duse skombinovane s penovou vyplnou medzi dusou a pneu.

 
Sesulak ace_9 28.04.2020 (21:39)

2


Ja mam na bezdusakoch najazdenych okolo 13000km a nikdy som nemal defekt. Raz som rozrezal plast asi 4mm rez, aj tmel striekal, zacelil dieru za chvilu. Odjazdil som na tom plasti este 2000km bez knotu. Plaste Continental RaceKing 2.2 Protection a tmel Joe"s Elite Racers. Takze ja bezduse urcite odporucam.

 
ace_9 Sesulak 28.04.2020 (21:56)

0


No a kolkokrat si za tych 13000 km menil tmel? A ako casto si predtym maval defekty? Inak uz len ten tvoj najazd hovori presne to, co si aj myslim. Je to vhodne pre ludi, ktori maju sialene najazdy a caste defekty. Ja ani nevozim nahradnu dusu, iba lepiacu sadu, lebo som dusu vonku nikdy nepotreboval. Vacsinou chodim tade, kde to uz poznam alebo tade, kde chodievaju aj ini cyklisti a zaroven mam maly najazd, takze celkovo riziko defektu je velmi male. A som presvedceny, ze nie som jediny, kto takto chodi prakticky bez potreby bezdusi, ale nikto im nepovie pravdu, ze su im bezduse zbytocne a tak si leju do pneumatiky kraviny

 
kondvi ace_9 28.04.2020 (22:52)

4


Nevieš o čom hovoríš pokiaľ si to nevyskúšal. Mne bolo jedno ze som mal iba pár defektov aj jeden defekt za pol roka v nevhodnej situácii ti môže pekne zavariť. Výmena tmelu ak k tomu príde, je veľmi ale veľmi jednoduchá. Stačí zhodiť plast na jednej strane rafiku a striekačkou vysajes stary tmel a nalejes nový dovnútra. Robota na 5 minút a jazdis znova ďalších 6-7 mesiacov alebo aký je interval na doplnenie, výmenu tmelu bez problémov a pochybností či dostaneš niekde defekt. Nehladaj problémy tam kde sú není a uľahsi si život keď si ho môžeš🙂🙂

 
ace_9 kondvi 29.04.2020 (06:00)

-5


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
rasfo ace_9 29.04.2020 (09:26)

5


Nechavam tmel v pneumatike na jar vzdy dolejem to je vsetko, celu sezonu na tom odjazdim. Takto mi to da dve sezony a potom aj tak menim plaste. Bezne vytahujem z plastov trne a neriesim. Zatial ma tmel nezachranil iba raz ked som rozrezal bocnicu na skale. Predtym som vozil duse a spotreboval aspon jednu mesacne. Tu nieje co riesit.

 
ace_9 rasfo 29.04.2020 (11:20)

0


Ok, v tvojom pripade je opat jasne, ze mas riadny najazd (kdeze ja by som opotreboval pneumatiky za dva roky ). Tam suhlasim, ze tubeless system je asi najjednoduchsia varianta. V podstate udrzba ako pises je minimalna pri castej vymene pneu. Aj ked byt tebou tak skusim aj sice drahsiu, ale v urcitych ohladoch vyhodnejsiu kombinaciu tubelito + paska proti defektom. Ja sa chystam vyskusat to tak, len sa bojim, ze realny anti-defektovy efekt velmi neotestujem, kedze sa mi nedari mat defekty

 
elpha ace_9 28.04.2020 (23:25)

0


mas 27.5" x 2.6” pneu a zda sa ti ze bezduse ti nic neprinesu ? ked to raz vyskusas tak sa budes dost cudovat

 
ace_9 elpha 29.04.2020 (06:13)

0


Keby si precital co som predtym pisal, tak by si videl, ze ohladom hmotnosti som spomenul ako alternativu jednoducho lahsie duse. Planujem coskoro tubolito, ktore su este lahsie ako tubeless. A ak mas na mysli extremne nizky tlak, tak samozrejme pri kazdej dusi je riziko defektu pricvaknutim o rafik pri velmi nizkom tlaku. Lenze ja tak nizky tlak v kolesach neznasam Neznamena to, ze mam pneumatiky ako kamen, ale ani nemam rad, ked su prilis makke. Prilnavost je sice pri nizkom tlaku malicko lepsia, ale pocitovo mi to nevyhovuje a tie pneumatiky, ktore mam, maju prilnavost velmi dobru aj pri konzervativnejsich tlakoch.

 
cyklomagor ace_9 29.04.2020 (08:25)

0


Dusi nevozis? Tak zacni kamaráde.

 
ace_9 cyklomagor 29.04.2020 (08:32)

0


Naco? Lepiaca sada staci. A uz ani nepamatam kedy som mal defekt vonku. Aj pred pol rokom naposledy, ked som mal defekt, tak som prisiel domov a az na druhy den zbadal sfuknute koleso.

 
wiedrzensky ace_9 28.04.2020 (22:43)

2


Tych plusov tubeless systemov je rozhodne viac. Okrem toho ze znizujes riziko malych defektov mozes jazdit o nižšie tlaky bez toho aby si prerazil dusu, vdaka tomu poskytuju lepsiu trakciu a v neposlednom rade su aj o nieco lahsie. Ten rozdiel v jazde sa da poznat a poznam x ludi co by naspat nemenili.

 
ace_9 wiedrzensky 29.04.2020 (06:32)

-3


No ano, lenze ja mam defekt raz za X rokov. Tubolito duse su este lahsie alebo minimalne su porovnatelne s tubeless a az tak velmi nizke tlaky, aby som casto riskoval prerazenie duse, nepouzivam. Preto aj mam defekt velmi zriedkavo. Pravdupovediac nie som ani tak dobry technicky jazdec, aby som potreboval este vacsiu prilnavost nez mam teraz V bahne alebo piesku tiez nejazdievam. Trochu mam pocit ako keby sme sa bavili o profi enduro jazdeni Ci to naozaj mava kazdy tolko defektov a zaroven potrebuju usetrit kazdy gram a jazdia s tlakmi , pri ktorych hrana obrubnika znamena smrt duse? Osobne aj proti defektom by som este pred tubeless skusil napr. tie ochranne pasky medzi pneu a dusou.

 
wiedrzensky ace_9 29.04.2020 (08:53)

10


Chcel si argumenty, tak som ti ich napisal. Z 90% tvojich komentarov pod prispevkom je jasne ze tubeless nie je pre teba, tak nerozumiem naco tu stracas cas vypisovanim a presviedcanim inych o svojom pohlade. Zvlast ak s tymto nemas absolutne ziadnu skusenost.

 
ace_9 wiedrzensky 29.04.2020 (09:06)

-8


Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný, a preto sa nezobrazuje. Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.
 
wiedrzensky ace_9 29.04.2020 (09:32)

1


Ty si normalne na diagnozu kde ti prosim ta tlacim tubeless?

Chod radsej na bike, ulavi sa ti

 
ace_9 wiedrzensky 29.04.2020 (11:22)

-3


Tlacis to ostatnym nepriamo. Vyzdvihovanim iba pozitiv a zatajovanim negativ. Tak ako aj ostatni diskutujuci.

 
double ace_9 29.04.2020 (14:30)

0


No ja som prestal takmer bikovať s kamošom ktorý ešte minulý rok nosil duše. Nebavilo ma skoro každý vyjazd cakavat ho kvoli seknutej duši. Potom ako som ho dokopal na.bezduse trieskal si hlavu o múr prečo ich nemal už hneď ako si kúpil nový bike. U mňaje otázka bezdusi na hranici jazdenia s niekým kto ich nemá

 
ace_9 double 29.04.2020 (21:14)

0


Existuju pasky proti prepichnutiu... Ale ok, ak niekto ma defekt kazdy druhy vyjazd, tak potom tubeless pozitiva prevazuju nad negativami. Mne islo len o to, ze ak niekto tolko defektov nema, tak podla mna prevazuju negativa a nejako to vacsina ludi s vela defektami chce skryt

 
pavolsalaj1 ace_9 29.04.2020 (10:03)

1


zaujimalo by ma, ake trasy jazdis ked mas defekt len zriedkavo? Moja skusenost z tohto roku - za marec 4 x pichnuty trn na biku, 1x na cyklovoziku. Potom prechod na bezduse a odvtedy mam pokoj.

 
ace_9 pavolsalaj1 29.04.2020 (21:18)

0


No tazko je popisat kratko kde jazdim. Je to taky mix vsetkeho, ale vacsinou lesne a polne cesty a medzitym cesta. Vobec si nevyberam a ani neskumam ci nahodou nemozem na danom povrchu dostat defekt. Mam asi stastie no. Ale zas je pravda, ze chodim na bike tak 1 az 2-krat tyzdenne. Niekedy ani to nie.

 
double ace_9 30.04.2020 (00:30)

0


Jeden krát týždenne a polne cesty..to si mohol hore napísať a nebol by tu flame. To potom ani moja mama nemá bezduse lebo ich nepotrebuje

 
ace_9 double 30.04.2020 (00:38)

0


Povodne som odpisal nieco ine, ale potom som zistil, ze to je zbytocne... Tak diky za radu, aj ked je taka aka je, a pekny den.

 
Pridaj komentár