Test: Lezyne CO2 Tubeless blaster - prvá pomoc pri defekte tubeless systémov

Test: Lezyne CO2 Tubeless blaster - prvá pomoc pri defekte tubeless systémov

Koncept CO2 bombičiek nie je žiadnou novinkou, americký výrobca Lezyne však minulý rok ako jeden z prvých prišiel s produktom, ktorý spája použitie CO2 a opravnej sady na bezdušové pneumatiky.

Dva v jednom


Lezyne sa podarilo vtlačiť viac funkcií do jedného kompaktného balenia pod názvom Tubeless CO2 Blaster. Samotný systém pozostáva z oceľového šidla, ktoré je zároveň CO2 ventilom, „čiapočky“ ventilu, piatich krátkych knôtov na opravu defektu a hliníkového puzdra. Súčasťou balenia sú aj dve 20 g CO2 bombičky so závitom a prackou na suchý zips, vďaka ktorej je možné celé balenie pripnúť na sedlovku, prípadne inú časť rámu bicykla a nezaberá tak miesto vo vreckách dresu. Hmotnosť celého balenia aj s dvoma bombičkami je 242 g, hmotnosť samotného CO2 ventilu s puzdrom je 57,7 g.



Šidlo sa na prvý pohľad veľmi nelíši od bežnej sady na opravu bezdušoviek, no je o niečo hrubšie a na jeho špičke je dierka, ktorou pri oprave prenikne CO2 do pneumatiky.

Na jeho vonkajšom priemere je vrúbkovanie, ktoré slúži na „vybrúsenie“ diery pred tým, ako do nej vložíme knôt. Na jeho konci sa nachádza otočný gombík určený na presné dávkovanie CO2 a z jeho boku ventil so závitom na priskrutkovanie CO2 bombičky.



Kompletný výrobok, vrátane čiapočky a puzdra, je hliníkový s výnimkou šidla, ktoré je oceľové. Úchyt na suchý zips je z koženky, takže pri osadení na rám pevne drží aj v rozbitom teréne. Mne osobne najviac vyhovoval umiestnený na sedlovke.



Ako to celé funguje?


V prvom rade musíme pri defekte, samozrejme, nájsť miesto úniku vzduchu, čo nie je vďaka unikajúcemu mlieku spravidla problém. Z puzdra vytiahneme šidlo a vrúbkovanou časťou začistíme dieru defektu. Z balenia vytiahneme knôt na zacelenie diery a pretiahneme ho svorkami na špičke šidla. Tu treba dať pozor, aby sme mali na šidle osadenú čiapočku puzdra.



Následne vložíme knôt do diery tak, aby zaplnil otvor, pričom nám oba jeho konce trčia von z pneumatiky. Pri defekte s menším prierazom som sa s týmto úkonom poriadne natrápil, takže rozhodne doporučujem najskôr prešmirgľovať plášť vrúbkovanou časťou pred tým, než sa o to pokúsite. Akonáhle je knôt na svojom mieste, môžeme pustiť CO2 do pneumatiky otočným ventilom.



Po nafúknutí nám ostáva už len vytiahnuť šidlo z pneumatiky. K tomu, aby sme ho nevybrali aj s čerstvo osadeným knôtom, slúži čiapočka ventilu. Odskrutkovaním z ventilu ju pridržíme na pneumatike, vďaka čomu ostane knôt na svojom mieste.

Na prvý pohľad možno pôsobí celý proces náročne, ale je pomerne intuitívny a infografika na hliníkovom puzdre pomôže k jeho úspešnému absolvovaniu. Ja som ho pre test absolvoval dvakrát, pričom na prvý pokus som s ním trochu bojoval, no na druhý pokus to šlo oveľa rýchlejšie.



Celkový dojem


Lezyne sa vďaka inovatívnemu prístupu podarilo šikovne spojiť dve rozličné funkcie a vytvoriť praktický produkt určený pre vyznávačov bezdušových systémov. CO2 Blaster má kompaktný dizajn, vďaka ktorému je možné ho jednoducho pripnúť na bicykel, alebo hodiť do vrecka, pričom zaberie minimum miesta. Hliníkové telo chráni knôty a šidlo pred nečistotami a vďaka otočnému gombíku je možné dávkovať CO2 podľa potreby. Oprava defektu je v tomto prípade hračka.



Jediná drobnosť, ktorá mi k produktu chýba, je adaptér pre hustenie pneumatík priamo cez ventil. Na tento účel by sa v núdzovej situácii dala aplikovať čiapočka puzdra, ale jej použitie nie je ideálne a Lezyne túto možnosť v popise ani neuvádza, v prípade presta ventilov by bol navyše potrebný adaptér z autoventilu na tento typ.



Odporúčaná cena Lezyne Tubeless CO2 Blaster je zhruba 50 €, viac informácií nájdete na stránke dovozcu.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Páči sa ti tento článok? thumb_up13thumb_down comments 26 komentárov report_problem
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

comment Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Tufo XC14 TR 29x2,25 - maratónsky špecialista

Test: Tufo XC14 TR 29x2,25 - maratónsky špecialista

Tento rok si celkom „nakladám" a na trati nechávam vždy aj posledné kúsky svojich síl. Trate jazdím stále náročnejšie a tak neostáva nič iné, ako tomu prispôsobiť aj svoju výbavu. A od čoho iného začať, ako od pneumatík?
Lepím, lepíš, lepíme alebo aj nie

Lepím, lepíš, lepíme alebo aj nie

Poznáte to, mlieko strieka, nervy tečú a hlavou lietajú myšlienky, má to vôbec význam? Reč je o konverzii na bezdušový systém.
Test: Milkit bezdušová sada - ľahšie to už nebude

Test: Milkit bezdušová sada - ľahšie to už nebude

Vždy, keď si poviem, že už som videl všetko, tak príde niečo, čo ma donúti na chvíľu sa zastaviť a zamyslieť. Presne takto nejako som ostal pozerať na krabicu s nápisom Milkit.
keyboard_arrow_up