Test: Lezyne CO2 Tubeless blaster - prvá pomoc pri defekte tubeless systémov

Test: Lezyne CO2 Tubeless blaster - prvá pomoc pri defekte tubeless systémov

1326 komentárov

wiedrzensky 12.05.2020 18 fotografií   Lezyne Bezdusove Horska Cyklistika Test Defekt Kolesa Plaste

Koncept CO2 bombičiek nie je žiadnou novinkou, americký výrobca Lezyne však minulý rok ako jeden z prvých prišiel s produktom, ktorý spája použitie CO2 a opravnej sady na bezdušové pneumatiky.

 

Dva v jednom


Lezyne sa podarilo vtlačiť viac funkcií do jedného kompaktného balenia pod názvom Tubeless CO2 Blaster. Samotný systém pozostáva z oceľového šidla, ktoré je zároveň CO2 ventilom, „čiapočky“ ventilu, piatich krátkych knôtov na opravu defektu a hliníkového puzdra. Súčasťou balenia sú aj dve 20 g CO2 bombičky so závitom a prackou na suchý zips, vďaka ktorej je možné celé balenie pripnúť na sedlovku, prípadne inú časť rámu bicykla a nezaberá tak miesto vo vreckách dresu. Hmotnosť celého balenia aj s dvoma bombičkami je 242 g, hmotnosť samotného CO2 ventilu s puzdrom je 57,7 g.



Šidlo sa na prvý pohľad veľmi nelíši od bežnej sady na opravu bezdušoviek, no je o niečo hrubšie a na jeho špičke je dierka, ktorou pri oprave prenikne CO2 do pneumatiky.

Na jeho vonkajšom priemere je vrúbkovanie, ktoré slúži na „vybrúsenie“ diery pred tým, ako do nej vložíme knôt. Na jeho konci sa nachádza otočný gombík určený na presné dávkovanie CO2 a z jeho boku ventil so závitom na priskrutkovanie CO2 bombičky.



Kompletný výrobok, vrátane čiapočky a puzdra, je hliníkový s výnimkou šidla, ktoré je oceľové. Úchyt na suchý zips je z koženky, takže pri osadení na rám pevne drží aj v rozbitom teréne. Mne osobne najviac vyhovoval umiestnený na sedlovke.



Ako to celé funguje?


V prvom rade musíme pri defekte, samozrejme, nájsť miesto úniku vzduchu, čo nie je vďaka unikajúcemu mlieku spravidla problém. Z puzdra vytiahneme šidlo a vrúbkovanou časťou začistíme dieru defektu. Z balenia vytiahneme knôt na zacelenie diery a pretiahneme ho svorkami na špičke šidla. Tu treba dať pozor, aby sme mali na šidle osadenú čiapočku puzdra.



Následne vložíme knôt do diery tak, aby zaplnil otvor, pričom nám oba jeho konce trčia von z pneumatiky. Pri defekte s menším prierazom som sa s týmto úkonom poriadne natrápil, takže rozhodne doporučujem najskôr prešmirgľovať plášť vrúbkovanou časťou pred tým, než sa o to pokúsite. Akonáhle je knôt na svojom mieste, môžeme pustiť CO2 do pneumatiky otočným ventilom.



Po nafúknutí nám ostáva už len vytiahnuť šidlo z pneumatiky. K tomu, aby sme ho nevybrali aj s čerstvo osadeným knôtom, slúži čiapočka ventilu. Odskrutkovaním z ventilu ju pridržíme na pneumatike, vďaka čomu ostane knôt na svojom mieste.

Na prvý pohľad možno pôsobí celý proces náročne, ale je pomerne intuitívny a infografika na hliníkovom puzdre pomôže k jeho úspešnému absolvovaniu. Ja som ho pre test absolvoval dvakrát, pričom na prvý pokus som s ním trochu bojoval, no na druhý pokus to šlo oveľa rýchlejšie.



Celkový dojem


Lezyne sa vďaka inovatívnemu prístupu podarilo šikovne spojiť dve rozličné funkcie a vytvoriť praktický produkt určený pre vyznávačov bezdušových systémov. CO2 Blaster má kompaktný dizajn, vďaka ktorému je možné ho jednoducho pripnúť na bicykel, alebo hodiť do vrecka, pričom zaberie minimum miesta. Hliníkové telo chráni knôty a šidlo pred nečistotami a vďaka otočnému gombíku je možné dávkovať CO2 podľa potreby. Oprava defektu je v tomto prípade hračka.



Jediná drobnosť, ktorá mi k produktu chýba, je adaptér pre hustenie pneumatík priamo cez ventil. Na tento účel by sa v núdzovej situácii dala aplikovať čiapočka puzdra, ale jej použitie nie je ideálne a Lezyne túto možnosť v popise ani neuvádza, v prípade presta ventilov by bol navyše potrebný adaptér z autoventilu na tento typ.



Odporúčaná cena Lezyne Tubeless CO2 Blaster je zhruba 50 €, viac informácií nájdete na stránke dovozcu.


Fotogaléria k článku

 

Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.

Páči sa ti tento článok?

Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

CRS 12.05.2020 (17:53)

14


Ked naradie na opravu plasta stoji 2x tolko ako samotny plast 😁

 
FiLus CRS 13.05.2020 (20:35)

0


ako u koho

 
matho010 12.05.2020 (17:34)

10


Citanie PR clankov na mtbikeri je ako:
Hm hm celkom sikovne, to by sa mi mohlo hodit.
Dobre napisane, radost citat.
Na konci clanku: Cena testovaneho je ...
Hm okey nepotrebujem to az tak

 
frantisek.stolar matho010 12.05.2020 (19:56)

2


mna to zacina zarmucovat

 
GaliPet 13.05.2020 (08:30)

3


Opodstatnenie kúpy takej drahej vecičky má zrejme opodstatnenie pre preteky. Rýchla oprava (bez nutnosti fúkať cez ventil). Pre bežné cyklo výjazdy však nie. (nutnosť voziť ďalšiu súpravu na hustenie cez ventil v prípade potreby použiť dušu)

 
lajdak 12.05.2020 (21:31)

1


Ja vozím dušu za 3 eurá. Za posledné tri roky som ju potreboval 1 krát.

 
hurmikak lajdak 12.05.2020 (21:42)

2


Hej, odkedy vozim kilove pneu, tak defekty nie su, aj ked jazdim relativne drsne.

 
lajdak hurmikak 12.05.2020 (21:46)

0


Maxxis Beaver 29x2.0 cca. 550 gramov 😉

 
wiedrzensky hurmikak 12.05.2020 (21:52)

0


neviem co robim zle, ale niekedy ani kilovy plast nepomoze

 
hurmikak wiedrzensky 12.05.2020 (22:32)

1


Si bezcitny hrubian.

 
palof67 13.05.2020 (09:32)

1


no pokiaľ sú bombičky plnené klasickým CO2, tak po takejto aplikácii je potrebné počítať s tým, že sa znehodnotí tmel vnútri plášťa a tým zvýši riziko následného defektu pri pokračovaní v jazde. Teda pokiaľ je v plášti "štandardný" tmel... Ináč by bol tento výrobok dobrý na rýchlu opravu defektu pri pretekoch, odhliadnuc od ceny...

 
wiedrzensky palof67 13.05.2020 (10:14)

-1


Toto je informacia na urovni hypotez a dohadov. Bezne som dofukoval CO2 bombickou cez ventil a nikdy som nemal problem so znehodnotenim tmelu.

 
palof67 wiedrzensky 13.05.2020 (10:51)

2


ja to mám reálne odskúšané, raz som na pretekoch dofúkal bombičkou a tmel v kontakte s CO2 vo vnútri plášťa zvulkanizoval, tým pádom okamžite stratil schopnosť dotesniť prípadné ďalšie defekty (kontroloval som stav tmelu v plášti ešte v ten istý deň). Mal som tam tmel Schwalbe Doc Blue, čo je vlastne výrobok od Stan"s NoTubes, teda dosť bežne používaný typ tmelu. Schwalbe na reakciu tmelu s CO2 upozorňuje aj v inštrukciách ako neodporúčané použitie. Na trhu sú výrobky tmelu, kde je deklarované možné použitie aj pri kontakte s CO2 (napr. Finish Line). Preto si na to treba dať pozor, a je potrebné vedieť či konkrétny tmel v plášti je alebo nie je kompatibilný s CO2.

 
Sesulak palof67 13.05.2020 (10:40)

0


To zalezi od tmelu. Ja som viackrat dofukoval s CO2 koleso s tmelom Joes Elite Racers a nic sa mu nestalo. Na flaske je napisane, ze je CO2 friendly.

 
hurmikak 12.05.2020 (19:43)

0


Vyzera to byt tazke a moc velke. Ale svoje publikum si to najde.

 
Adrian857 12.05.2020 (22:40)

0


Keby to stojí tak polovicu, tak by som to aj bral, ale za bombičky, knôty, ventil a šidlo (dúfam že som vymenoval všetko) 50 eur... no čo ja viem. Inak to vyzerá moc kvalitne a ten ventil na dofukovanie kolesa cez ventil na ráfiku tam mohli nejako pridať.

 
robo96 Adrian857 13.05.2020 (07:40)

1


ventil na dofukovanie bude v dalsej generacii, mozno aj buduci rok, hadam si nevydaju vsetky vychytavky naraz aby prisli o potencialne trzby

 
Bade Adrian857 13.05.2020 (08:03)

2


a to je najvacsia slabina. vyvalis za to 50€ ale aj tak musis vozit pumpu alebo dalsi ventil na bombicku aby si si vdel dofuknut plast bez toho aby si do neho musel robit dieru.

 
GaliPet Bade 13.05.2020 (08:42)

1


Ten problém je poriešený vo výrobku Dynaplug Air Kit black

 
RoyalNatal 13.05.2020 (07:39)

0


malokedy klikam na reklamne clanky, avsak na Lezyne si vzdy rad kliknem, aby som sa dozvedel ako vyzera predrazeny vyrobok

 
antosko258 13.05.2020 (09:22)

0


tu na slovensku všetci ešte snívaju o klasických knotoch kdezto v amerike uz vymysleli zas nieco nove "NOTUBES Stans Dart Tire Repair Kit" treba pogooglit, za mna je to celkom pecka. jedna šipka do kolesa, dofuknes a ideš, žiiadna manipulacia s knotom a podobne srandy

 
palof67 13.05.2020 (10:53)

0


ved áno, len si naozaj treba dať bacha na to, a treba vedieť ktorý tmel môže alebo nemôže prísť do kontaktu s CO2

 
stanik.gonda 14.05.2020 (22:39)

0


Keď vám.poviem že som v roku 2001 urobíl zo starej sifonky akože cca pumpu na CO2 .jasné už to bolo vo svete nevymyslel som to ale u nás to bolo strasne nedostupné . Tak som rozobral starú sifonku. Nareazal závit aby som napasoval hadičku z pumpy .a šlo to fajne 26 koleso som nafúkal z dvoma bombickami.uz len navštevovať domáce potreby 😂😂😂😂

 
wiedrzensky stanik.gonda 15.05.2020 (07:56)

0


Zhruba od roku 2000 mam doteraz funkcnu pumpu SKS airchamp na 16g CO2 bombicky, bolo to uz bezne v predaji. Kazdopadne klobuk dolu pred tvojou sikovnostou!

 
stanik.gonda 15.05.2020 (13:31)

0


No a ja si prvú CO2 Origo obstaral až nedávno furt som nejak spoliehal na kvalitné malé pumpy. Mám nejak v hlave už že v pumpe vzduch nedôjde 🤣😉

 
Pridaj komentár