ISAAC Meson Disc - výborný mix výbavy a dizajnu

Značka ISAAC sa pochlapila a ukázala svetu aerobike, ktorý si dokážete osadiť presne podľa svojho vkusu. Ako zachutil môjmu rozmaznanému jazýčku?

V našom magazíne bicykle testujeme, predstavujeme alebo unboxingujeme. A najčastejšie je to značka a model, ktorý aj nájdete v našom shope. V tomto prípade je však všetko inak. Do rúk sa mi dostala značka Isaac, ktorú by ste v našom shope síce nenašli, ale zároveň to nie je len suché predstavenie, bike som mal možnosť aspoň na chvíľu osedlať a vyskúšať.

To bežne pri predstavovaní bikov nie je možné a text je tým pádom viac-menej o vymenúvaní komponentov a marketingových tvrdení. Áno, veľkosť tohto modelu 55 nie je úplne presne na mňa, ale to mi nebránilo sa naň poskladať a na sebe vyskúšať jeho tuhosť v jazde zo sedla, jeho brzdy, radenie a celkový prejav. Tak poďme na to, začneme samotnou značkou, pozrieme sa na osadenie a skončíme pri tých dojmoch z krátkeho prevezenia sa u nás v Hrádku.


Značka Isaac

Ide o holandskú značku, ktorá sa odlišuje od stredného prúdu tým, že sa zameriava na vyšší až prémiový segment a väčšina produkcie sa týka cestných bicyklov. Pre zaujímavosť, názov je inšpirovaný Sirom Isaacom Newtonom. Kto tento brand nepozná a myslel by si, že je to nejaký nováčik na trhu, tak z omylu ho vyvedú TV prenosy, kde sa roky objavujú tieto bicykle vo výbave profi stajní. Ja osobne si na svoj prvý Isaac, ktorý som videl, pamätám asi 15 rokov dozadu, kedy si jeden kamarát kúpil zaujímavý model, kde sa kombinoval karbón a zadná titánová stavba, v tej dobe to bolo niečo, ako dnes mať pozlátenú F12-tku.


Na čo sa Meson hodí?

Už na prvý pohľad je jasné, kam tento model zaradiť. Aerodynamické tvary, nikde netrčiace káble, malý trojuholník zadnej stavby. Oproti prvým čisto aero modelom sú dnes tieto bicykle viacej univerzálne, to sa prejavuje na geometrii, pohodlnosti a tiež hmotnosti. Pokračujeme osadením.


Rám a kolesá

Patrilo by sa začať rámom, ten je vyrobený z karbónu Advanced Carbon Tech Triad 40 technológiou HM Nano Quad Carbon. Podľa výrobcu je hmotnosť rámu pri tejto veľkosti slušných 1 100 g, lepšiu predstavu si človek spraví, keď hodí na váhu celý bicykel. Mne sa podarilo navážiť 7,83 kg, čo je vo svete aerobikov a kotúčových bŕzd a pri nie úplne top sade výborný výsledok.


Veľmi podarené je lakovanie, nielenže sa mi trafilo do vkusu, ale zakaždým, keď som bike vytiahol u nás v MTBIKER centre, tak aj kolegovia a aj zákazníci spozorneli, videl som, ako si bike prezerajú a keď som zavesil jeho foto na náš Instagram, v schránke pristálo nadpriemerne veľa srdiečok.


Na výbave tohto modelu ma potešili kolesá FFWD F6 na nábojoch DT Swiss 350. Rovnaké jazdím a musím povedať, že majú výborný pomer cena - výkon. Slušnú majú hmotnosť a ani pri maximálnom nasadení v špurte mi ešte „neuhli“. Tá drážka v bočnom vetre reálne funguje, nie je to len výmysel marketingu. Náboje mi stačia 350, v konfigurátore sú aj 240-tky, ale keď vidím vo výťahu, ako sa predné koleso pekne točí celú cestu zo 7. poschodia a nakoniec skončí ventilkom dole, cítim uspokojenie. Obuté sú plášte Schwalbe One 25.


Konfigurátor

Spomínam konfigurátor, na stránke značky som našiel výbornú možnosť - vyberiete si komponenty, aké preferujete a na aké vám stačí vaša peňaženka. Vyberáte úplne všetko od sady cez kolesá, plášte a pridať si môžete aj wattmeter. Nie je možnosť kúpiť len rámovú sadu, ale pri takejto možnosti ani netreba.


Sada

Shimano Ultegra Di2 R8050. Treba k tomu ešte niečo dodať? Všetko fičí, ako má, rovnakú sadu aktuálne jazdím, príde mi lepšia ako predchádzajúca Dura Ace, ktorú som mal doteraz. Na svoj bike som si pridal ešte BT jednotku, nech vidím na kompiške zaradený prevod a presný stav batérie, praktické je jej ovládanie tlačidlami na vrchu pák. Na tomto biku máme semi kompakt, na aero model ideálne pre väčšinu jazdcov, kto má chuť pretekať nahodí 53/39, prevodníky sú zásadne lacnejšie ako na Dure.


K brzdám nie je čo dodávať, kotúče 140 mm stačia každému, kto nemá viac ako 90 kg. Na novom biku bolo cítiť, že sa potrebujú zabehnúť, potom už bude všetko, ako má. Mňa pri prechode z klasík na rovnaký model bŕzd prekvapil kultivovaný prejav, nechcené flekovanie sa nedialo.


Ďalšie komponenty

Asi to nebude náhoda, že tento Meson sa ku mne dostal v konfigurácii, ktorá je taká podobná môjmu aktuálnemu biku. Trafili sa mi dokonca aj do sedla, aké práve jazdím. Model Selle San Marco Shortfit širším tvarom špičky, dierou a bočným profilom v tvare vlny. Neotláča ma, nešmýkam sa z neho zo špičky dole.


Sedlovka je z karbónu, riadidlá a predstavec z hliníka, sú konštruované tak, že kabeláž je celá schovaná. Niektoré riešenia iných značiek pri snahe schovať káble sú nešikovné, na bicykloch bývajú škaredé podložky pod predstavcom, či divné tvary „krku“. Isaac to vymyslel pekne, ako náročné je servisovať a manipulovať s káblami posúdiť neviem.


Krátke prevezenie

Ako som v úvode spomínal, potreboval by som 58 alebo 61. Ale aj tak som využil možnosť sa zviesť, namontoval som pedále a išiel som sa povoziť po Hrádku. Jasné, že to nestačí na poriadne otestovanie a spoznanie biku, ale je to viac ako sa na bicykel len pozerať a opisovať informácie z webu. Prvé zašliapnutie mi potvrdilo, že tieto nové biky na kotúčoch sú pekne tuhé. Nech na ňom nesedím ako na trojkolke, hneď mierim do stúpania a skúšam jazdu zo sedla.

Na to, že to je aerobike, si myslím, že väčšine jazdcov poslúži ako univerzálny bike, na Slovensku nemáme kopce, kde by sa takáto koncepcia rámu nejako trápila. Jednou z vecí, čo som si za tú chvíľu všimol je, že bike slušne filtruje nerovnosti asfaltu, nie je to kostitras, ako bývali prvé aero pokusy značiek. A do uší mi udrelo aj to, čo mám na nových bicykloch veľmi rád. Nič nehrká, nevŕzga, krásne všetko hladko šliape.


Komu

Aero kategória sa posunula smerom k univerzálnemu nasadeniu a pokiaľ nepotrebujete bike na vyhrávanie časoviek do vrchu, tak model Meson bude výborný parťák. Super možnosť je konfigurátor, kde si zvolíte komponenty podľa chuti. Ja by som si vybral presne to, čo nám poslal dovozca. Ultegra Di2, kolesá FFWD, sedlo Shortfit a šedý lak nazvaný olive grey s čiernymi polepmi v minimalistickom prevedení.

Presnú špecifikáciu, geometriu a konfigurátor nájdete na stránkach dovozcu.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
cepooo 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela
Komentáre
Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
Podobné články
Orbea a Lotto Dstny – čo prináša toto spojenie? PR článok
Horské aj cestné modely bicyklov Orbea sú čoraz viac na očiach, nevynímajúc model Orca, ktorý nájdeme aj v profesionálnom pelotóne. Prečo je tak obľúbený?
Video: Vybrať si bicykel len preto, že to je novinka? BMC Teammachine R
Keď na varenie potrebuješ mrkvu, nekupuj si rajčiny len preto, že ich práve dokladajú.
Video: V akom prudkom kopci je aero bicykel už pomalší? Bianchi Specialissima PRO
Konečne porovnanie bicyklov pri výkone, ktorý zvládnu aj bežní cyklisti. Ako dopadne aero model v porovnaní s vrchárskym? A čo takto vrchársky s aero prvkami?
keyboard_arrow_up