Test: Selle San Marco Allroad carbon FX Wide – moderný univerzál

Ako sa darilo v teste tomuto univerzálnemu sedlu s modernými prvkami, vhodnému aj do horšieho terénu?

Keď som dostal možnosť vyskúšať ďalšie sedlo od značky Selle San Marco, potešil som sa, lebo vďaka testovačke ich modelu Shortfit mi zostala značka v hľadáčiku a ak niekto potreboval poradiť sedlo, nebál som sa tento model odporučiť. K prvému testu sa vrátite na tomto odkaze, v jeho úvode som si zaspomínal aj na históriu značky. Podarí sa im zopakovať dobrý výsledok aj s ďalším modelom?


Základné črty

Do rúk sa mi dostal najnovší prírastok v ich ponuke, model Allroad, ktorý už v názve prezrádza, že je univerzálnym kúskom, nielen na hladký asfalt. Na webe značka v popise naznačuje, že by sa malo jednať o vhodný kúsok aj pre gravel jazdenie, tak som si vybral, že ho osadím na MTB a vyskúšam ho na rôznych povrchoch. Jeho tvar je podobný spomínanému modelu Shortfit, s prívlastkami Wide, Open a Waved. Wide znamená šírku nad 140 mm, takže ak vás tvar vašich panvových kostí, alebo prirodzene vyššia postava a tým pádom aj väčšia panva predurčuje na širšie sedlá, tu budete doma. Open znamená otvor. Waved je označenie jemného prehnutia v profile, čo v praxi funguje tak, že sa nebudete šmýkať dole zo špičky, alebo nebudete sedieť moc vzadu a pozadie nebude prevísať za koncom sedla. Pri meraniach Bikefitting je toto celkom časté, čo vídavam, dôvod môže byť zlý alebo príliš úzky tvar sedla.


Prevedenia modelu

V ponuke je Allroad v troch prevedeniach, základný model sa nazýva Dynamic Wide a má lyžiny vyrobené z materiálu Manganese, mali by lepšie filtrovať vibrácie v porovnaní s obyčajnými oceľovými. Telo tvorí nylon obohatený o karbónové vlákna, takže to nie je obyčajný plast. Pridať by to malo na tuhosti, odolnosti. Dnes je veda aj výplň sedla, tu je použitý materiál Biofoam, vodoodpudivý a prispôsobujúci sa pohybom kostí. Povrch tvorí Microfeel, odolný, vzdušný a ľahký materiál. Podľa výrobcu má 200 g.


Vyššie stojí prevedenie Racing Wide. Platí všetko, čo je vyššie popísané, má lyžiny z odolného materiálu Xsilite, je ľahšie o 25 g.


Topka je model carbon FX Wide s karbónovými lyžinami a hmotnosťou 147 g podľa výrobcu, 150 g podľa mojej kuchynskej váhy . Tieto lyžiny majú iný tvar ako predchádzajúce prevedenia, sú prekrížené, čo má vplyv na tuhosť, sedlo sa nekrúti. Nazvali to Dynamic Node Action. Ostatné časti majú Dynamic, Racing a carbon FX rovnaké.


Montáž

Pri rozbaľovaní krabice ma na nej upútali nápisy. Je milé, ako je značka hrdá na minulosť a že sú pre nich dôležité aj emócie. Proste Taliani . Čítam nápisy ako „Jazdíme s tebou. Vyrobené s vášňou, skúsenosťami a zručne.”...


Pred montážou ešte využijem príležitosť porovnať ho s modelom Shortfit. Verím, že to dobre uvidíte aj z fotiek, ak by ste sa rozhodovali medzi týmito modelmi. Shortfit je kratšie, špička skôr naberá na šírke, ako Allroad. Rozmer majú podobný, širšie je Allroad. 144 mm vs. 146 mm. Poďme sedlo namontovať a jazdiť, na záver sa pokúsim porovnať aj pocit z jazdy medzi týmito modelmi.


Pred kúpou sa pozrite, akú máte sedlovku. Ak by ste zvažovali testované prevedenie carbon FX, počítajte s tým, že karbónové lyžiny sú vyššie, ako sú bežné oceľové. To znamená, že ak zámok sedlovky obopína lyžiny zo strán a nie zospodu a vrchu, tak tam takúto lyžinu nedostanete. Je privysoká. Alebo vymeníte zámok sedlovky. Ďalšia vec, s ktorou treba počítať, je rozdielna výška sedla medzi rôznymi modelmi. Je to dôležité kvôli posedu, rozdiel môže byť aj 1 cm. Inak montáž nie je iná, ako sme zvyknutí pri obyčajnom sedle. Zopár odporúčaní nájdete v návode.


Jazda

Pri prvom vysadnutí cítim tú väčšiu dĺžku sedla v porovnaní so Shortfit. Ak vysadám na rovnej ceste, asfalte, tak na tom až tak nezáleží, keď niekde v teréne, vyhovuje mi, že skôr nájdem špičku na Allroad. Následne už je samotná jazda veľmi podobná so zážitkom so Shortfit. Tým, že mi vyhovovalo predchádzajúce sedlo, zadok si s novinkou hneď tyká . Najdlhší výjazd mal 7 hodín a ani po takto dlhej dobe po asfaltkách, cestách, necestách, lesoch a aj trailoch, necítim nikde, že by sedlo v niečom vadilo, otláčalo, narúšalo komfort.


Ako som už spomínal a vysvetľoval, aké benefity sa skrývajú za názvami Wide, Waved a Open, tak ešte pridám jeden postreh, ktorý som si nevšimol, že by niekde značka uvádzala. Zvažujúco je tvarovaný bok sedla, v časti kde sa stretáva s kosťami. Nie je to jasne definovaná hrana, ale skôr jemný oblúk, postupné zakrivenie. Ak jazdím bežné sedlo, tak tam ideálnu pozíciu niekedy hľadám, tu táto krivka pomáhala kostiam nájsť svoje miesto, neposúvať sa moc doprava alebo opačne. Ideálny je stred. Ďalšia vec, čo som ocenil je, že s pomocou tvaru Waved som si dovolil dať jemne špičku nižšie. Nepadal som dole ani pri silovom šliapaní a trochu som uľavil sedacím partiám.


Či je nejaký zásadný rozdiel v pohodlí, že by jedno alebo druhé sedlo lepšie filtrovalo nárazy a vibrácie, nedokážem povedať. Nič negatívne sa neprejavilo, čo je hlavné. Niekedy to, že niečo nevnímate, je dobré znamenie, veci si všimneme, až keď začnú vadiť.


Tak aký je verdikt?

Sedlo Allroad mi podobne ako Shortfit sadlo, vyhovovalo mojím sedacím partiám. Nemalo pre mňa žiadne chyby, ktoré by sa dali spomenúť. K spracovaniu žiadne výhrady nemám, sedlo Shortfit som jazdil mesiace a poznáte to, opierate bicykel o stenu pred kaviarňou o drsnú fasádu a tým sa ničí poťah sedla, nastavujete posed a lúpe sa vám lak na lyžinách. Tu nič také nebolo, dokonca sedlo bez ohnutia vydržalo aj malý pád. A to nie je samozrejmosť, všetko spomenuté sa mi už stalo na sedlách iných značiek s cenou +100 €.


Nevýhoda Allroad oproti Shortfit je, že si nevyberiete menší rozmer ako je Wide 140 mm, pri Shortfit existuje aj verzia Narrow. Ďalšie porovnanie pre používanie v teréne je skôr v prospech Allroad. Máte spevnený poťah na strane sedla, takže opierajte v kľude ďalej , pri páde ho tak ľahko neroztrhnete. Tým, že je dlhšie, ľahšie, rýchlejšie sa usadíte. Do terénu mi prišla lepšia aj neskôr hrubnúca špička, ľahšie sa mi na jej konci balansovalo. Na cestu by som si vybral Shortfit, pri jazde za spodné oblúky mi vyhovoval spomínaný skôr hrubnúci tvar špičky sedla.


Pri výbere sedla je dobré si vybrať model podľa spôsobu používania, následne vhodný rozmer. Ak hľadáte kvalitnú značku, tak so Selle San Marco budete spokojní, sedlá sú dobre spracované a majú slušnú životnosť. Aj preto sa asi neboja ponúknuť predĺženú záruku. A ak s výberom sedla bojujete, dobehnite k nám do MTBIKER centra (keď skončí špeciálny režim), pomôžeme zmerať kosti, vyberieme testovačku, k dispozícii je aj tento taliansky výrobca.


Základným vlastnostiam sediel a teórii výberu sme sa venovali už v staršom videu.


Cena sedla sa pohybuje okolo 199 € a detaily o ňom nájdete aj na stránkach dovozcu na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
cepooo 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: ALPINA Sonic HR QV – Rolls Royce medzi okuliarmi

Test: ALPINA Sonic HR QV – Rolls Royce medzi okuliarmi

„Ako chceš testovať okuliare?“ „Ešte neviem. Veď uvidím…“ To, či som naozaj uvidel, ako a čo som uvidel, si môžete prečítať v teste okuliarov od výrobcu Alpina.
Test: Zimné oblečenie Sportful – aký materiál u mňa vyhráva?

Test: Zimné oblečenie Sportful – aký materiál u mňa vyhráva?

Prečo som si obľúbil bundu Sportful Total Comfort a nohavice Fiandre? Je rozdiel v materiáloch tak zásadný?
Test: Wittkop Twin Medicus 7.0 race gel - 25 000 km a 5 rokov spolu

Test: Wittkop Twin Medicus 7.0 race gel - 25 000 km a 5 rokov spolu

Je len málo komponentov, pri ktorých „za málo peňazí dostanete veľa muziky”. A ešte menej, pokiaľ chcete, aby tá muzika bola aj kvalitná.
keyboard_arrow_up