Lapierre 2021 - horské modely do každého terénu

Francúzsky výrobca počas dlhých rokov získal množstvo dát, ktoré každoročne zakomponúva do inovovaných verzií obľúbených a súčasne legendárnych modelových radov.

Ak sa pozrieme na ponuku horských modelov od Lapierre, zistíme, že je v nej zastúpená každá významnejšia kategória. Či už ide o začiatočnícke snahy nových členov MTB, úsilie pokoriť najlepšie časy na okruhoch XCO, alebo si vycibriť technické a „morálne“ zdatnosti, na to všetko ponúka Lapierre odpoveď v podobe jedného z piatich modelových radov - Edge, Prorace, XR, Spicy a Zesty. Výber je už len na vás.

Edge - hardtail pre každého

Vstupnou bránou do horskej cyklistiky je predovšetkým pevný rám v kombinácii s odpruženou vidlicou. Ide o finančne dostupný variant s často prekvapivým výkonom. Lapierre Edge sa predstavuje v početnom zastúpení, ponúka tak 27,5“, ako aj 29“ rozmery kolies. Desiatka odlišných špecifikácií je určite dostatočná pre správny výber. Navyše aj s dámskymi vyhotoveniami.


V princípe je spoločným znakom 100 mm zdvih, v ponuke sú dva 27,5“ modely a päť 29“ s prevažne dvoj- a viacprevodníkovým systémom, dve najvyššie verzie majú jednoprevodník. Materiál rámov je hliník, geometria znesie aj športové jazdenie. Tomu zodpovedajú aj rýchle plášte, kotúčové brzdy alebo širšie riadidlá. V rámci dámskych verzií objavíme tri 27,5“ bicykle s výraznejším slopingom hornej rámovej rúrky. Aj tu sa výbava líši v závislosti od zvoleného prevedenia. Cena modelov Edge začína od 530 €.

Prorace - na ceste k víťazstvu

Ak ale hľadáte adekvátny nástroj k tomu, aby ste dosiahli maximálny výkon bez obmedzení, možno bude správnou voľbou Prorace - 29“, hliníkový alebo karbónový hardtail s geometriou šitou na mieru práve pre okruhy cross-country. Vybavený moderným jednoprevodníkom vo všetkých variantoch, doplnený taktiež o jeden špecifický dámsky kúsok, Prorace ponúka širokú paletu odlišných osadení.


Podstatným rozdielom v rámci tejto sedempočetnej ponuky je materiál a spracovanie rámu. Dostupnejšie štyri verzie, ktoré zahŕňajú aj spomínaný dámsky model Prorace 3.9 W, spoliehajú na osvedčený hliník s Boost nábojmi a pevnými osami. Súčasne sa nemusíte obávať o rozsah prevodov, keďže všetky disponujú 12-rýchlostnou sadou, prevažne od Shimano. Cena týchto modelov začína od 1 200 €.


Vyššou úrovňou je ale karbónové prevedenie s prívlastkom SAT, ktorý označuje technológiu implementácie plastického medzikusu v oblasti spojenia sedlových vzpier a horného trojuholníka. Ten má zaručiť lepšiu absorpciu vibrácií a nárazov a súčasne neoberať jazdca o nízku hmotnosť a tuhosť karbónového rámu. Aj v rámci tejto trojice verzií Prorace SAT sú osadené 100 mm vidlice a jednoprevodníkové sady, doplnené o minimalistické vodítko reťaze. Okrem nich vás pri najvyššej verzii potešia aj karbónové riadidlá, sedlovka a taktiež kolesá. Cena začína od 1 860 €.

XR - rýchlosť a komfort v jednom

Dlhé maratónske trate alebo náročné okruhy XCO dokážu potrápiť jazdca nielen po stránke pohodlia, ale aj v rámci výkonu. Pri prejazdoch technicky náročnými pasážami je dodatočné zadné odpruženie vykúpením a ponúka pretekárovi možnosť podávať výkon bez narúšania pohodlia šliapania. XR v tomto prípade charakterizuje 100 mm zdvihu vpredu aj vzadu, karbónový rám a, samozrejme, 12-rýchlostná sada.


Na výber je z troch špecifikácií, najzásadnejšou zmenou je prirodzene výbava a osadenie bicykla. Pri najdostupnejšom variante XR 6.9 ide o spojenie základnej sady Shimano SX Eagle s odpružením Fox a odolnými plášťami Maxxis Ardent. Vo vyšších verziách Lapierre siahol aj po pohone Shimano SLX/XT alebo Sram X01/XX1 Eagle. Vidlica a tlmič sú vždy v rukách Fox. Úsporu hmotnosti prinášajú aj hliníkové, respektíve karbónové komponenty v podobe sedlovky, riadidiel alebo predstavca. Cena začína od 3 200 €.

Spicy - „okoreňte“ si jazdenie

Jedným z legendárnych kúskov francúzskeho výrobcu je aj modelový rad Spicy. Už pri prvom pohľade zaujme agresívne vyladená geometria, ktorá má k dispozícii až 170 mm zdvihu na oboch koncoch bicykla. Zaujme tak položený sedlový uhol, ako aj pod ním pracujúci systém odpruženia zadnej stavby. V kolekcii natrafíte na výlučne 29“ vyhotovenia, ktoré sú ale diferencované podľa materiálu rámu: 1 hliníkový a 3 karbónové.


Ako to už v tejto kategórii býva, samozrejmosťou je teleskopická sedlovka, robustné plášte od Maxxis v šírke až 2,4“, ako aj neobvyklá ponuka až troch výrobcov tlmičov a vidlíc - RockShox, Fox a Öhlins. Výlučnou voľbou bol 12-rýchlostný pohon, začínajúci od Shimano Deore a končiaci až pri karbónovom prevedení SRAM X01 Eagle. Cena tohto modelového radu začína od 3 000 €.

Zesty - na vlne trailového bláznenia

Najširšieho záberu sa dočkal Zesty, ktorý je pri počte 8 variácií náležite rozdelený do dvoch podkategórií - konkrétne AM s väčšími, 150 mm zdvihmi a TR so 130 a 120 mm. Ide tak o celoodpružený model, ktorý prináša všetko potrebné na trailové jazdenie: krátky predstavec, široké riadidlá, dostatok zdvihu, odolné plášte a, samozrejme, teleskopickú sedlovku. Zaujímavosťou je spojenie nielen položeného hlavového uhla, ale aj sedlového.


Ako už bolo povedané, trailová verzia TR disponuje 130 mm vpredu a 120 mm vzadu. Na výber je z troch 29“ verzií a jednej 27,5“. Čo sa týka výbavy, tá sa pohybuje medzi Shimano Deore a Sram GX s odpružením SR Suntour, Fox alebo RockShox. Cena začína od 2 000 €.


Vo verzii Zesty AM je tiež z čoho vyberať, a to predovšetkým vďaka dvom hliníkovým a dvom karbónovým špecifikáciám. Aj tu sa výbava spolieha na overené Shimano Deore alebo Sram GX. Vyššie zdvihy zastupujú aj adekvátne špecializované vidlice s 35, respektíve 36 mm vnútornými nohami. Obdobne je tomu aj v prípade kolies a obutia, tu sa budeme môcť spoľahnúť až na 2,5“ plášte od Maxxis. Cena začína od 2 400 €.

Viac informácií o jednotlivých modeloch a ich špecifikáciách získate na tomto odkaze.
report_problem Našiel si v texte chybu?

Podobné články

BULLS 2024 - nemecká kvalita v priaznivej cene PR článok

BULLS 2024 - nemecká kvalita v priaznivej cene

Dnes sa pozrieme na nemeckú značku BULLS, ktorá je menej známa v našich končinách, ale rozhodne má potenciál zaujať.
Trailovo ladené hardtaily – pre zábavu aj vycibrenú techniku PR článok

Trailovo ladené hardtaily – pre zábavu aj vycibrenú techniku

V dobe, kedy všetci brázdia traily na celoodpružených bikoch, vie stále dobre poslúžiť aj hardtail. Veď práve na ňom sa najlepšie buduje technika a nevyžaduje ani toľko údržby...
Univerzálne hardtaily - do práce, na výlet a aj zábavu PR článok

Univerzálne hardtaily - do práce, na výlet a aj zábavu

Lesné chodníky, cyklotrasy, ale aj mesto či ťažší terén. Hardtail je ideálne riešenie, ak hľadáte dostupnú všestrannosť a jednoduchosť, nech už budete jazdiť kdekoľvek.
keyboard_arrow_up