Test: Briko Quasar – výborne odvetraná a pohodlná prilba so všestranným využitím

Test: Briko Quasar – výborne odvetraná a pohodlná prilba so všestranným využitím

Prilby výrobcu Briko možno vidieť aj na pretekoch tej najvyššej úrovne. Aké sú ich dostupnejšie modely?

Na test sa mi tentokrát dostal ich model prilby s označením Quasar. Už na prvý dotyk je zrejmé, že ide o prilbu, kde si výrobca na kvalitné spracovanie a detaily naozaj potrpí.

Testovaný Quasar je typ prilby, ktorý má blízko k aerodynamickým modelom. Aspoň tak ju charakterizuje výrobca. Rozdielne druhy vetracích otvorov a vnútorné prúdenie vzduchu majú za úlohu čo najlepšie odvádzať teplo a vlhkosť, no s dôrazom na čo najvyššiu bezpečnosť a najlepšie aerodynamické vlastnosti. Ako sa prilba osvedčila v praxi, si postupne priblížime v nasledujúcom teste.


Ak sa zameriame na bezpečnosť, čo je vlastne primárna úloha všetkých cyklistických prilieb, tak v modeli Quasar je pre zvýšenie tuhosti použitý nylon s označením ST 801, ktorý zvyšuje pevnosť pri nárazoch. Prilba je vyrobená technológiou „full molding“, čo znamená, že je odstreknutá z jedného kusu, kedy sa vrchná plastová časť prilby vloží do formy a do nej sa následne odstrekne zvyšná časť prilby tvorená zväčša polystyrénom. Dnes už štandardom sú prateľné vnútorné výstelky.


Konštrukcia

Hneď ako som chytil prilbu do ruky, tak som začal skúmať jej technické prevedenie. To znamená, či je materiál všade rovnomerne dostreknutý, či tu nie je náhodou prebytok, respektíve nedostatok materiálu, alebo či niekde nie sú nedostatočne začistené spoje materiálov. Prilba je naozaj dôkladne spracovaná a znova som sa pri značke Briko presvedčil, že výrazne presahuje kvalitu drahších modelov od konkurencie.


Už po prejdení pár metrov je cítiť, že prilba je vďaka 23 otvorom naozaj veľmi dobre odvetraná. Nestalo sa mi teda, že by som mal na hlave pocit prehrievania. Pravdou ale je, že maximálne teploty počas testu boli cca 22 stupňov. No aj napriek tomu vďaka dostatočnému počtu otvorov bude odvetranie určite dostatočné aj pri výrazne vyšších teplotách.


Čo počas teplých dní ale naozaj oceníte, je sieťka proti hmyzu. Tá, stále neviem prečo, naozaj nebýva dnes samozrejmosťou u všetkých výrobcov prilieb. V živote som nejedenkrát musel v zjazde prudko brzdiť, keď mi do prilby vletela nejaká včela či osa. Preto ma pri Quasare sieťka úprimne potešila. Aj keď pokrýva iba 3 najväčšie predné otvory, tak istota, že trafíte včelu priamo cez otvor, sa tak výrazne znižuje.


Upevnenie na hlave

Ďalšia vec, ktorá mi robila radosť, je veľmi dobrý spôsob fixácie na hlave. Prilbu si viete podľa potreby utiahnuť otočným kolieskom zo zadnej strany a manipulácia s ním je bezproblémová aj v rukaviciach. Navyše zadný diel spolu s týmto kolieskom je možné nastaviť v 3 stupňoch, kedy meníte jeho vzdialenosť od prilby. Tým sa dá nastaviť to, ako vám prilba fixuje temeno hlavy a ako bude držať nie na obvod hlavy, ale práve v oblasti vášho temena. Mne vyhovovalo nastavenie s najviac vysunutým upínacím mechanizmom. Samotné utiahnutie na hlave potom nastavíte už spomínaným kolieskom.


Aj keď som doposiaľ vozil prilby vo veľkosti M, tak Quasar som zvolil vo veľkosti L, ktoré je podľa výrobcu určené pre obvod hlavy 58-62 cm. Skúšal som si aj M-ko, ale to mi bolo naozaj malé.


Ešte pár drobných detailov, ktorých prítomnosť potešila, sú reflexný prvok zo zadnej strany prilby a neoprén pod bradou na upínacom popruhu. Sú to síce drobnosti, no nenájdete ich u každého výrobcu prilieb, a preto vedia potešiť.


Testovaný model Quasar je vhodný ako na cestnú, tak aj na horskú cyklistiku. Je to prilba vhodná pre širokú verejnosť a osloví aj naozaj skúsených cyklistov, ktorí požadujú vysokú funkčnosť za primeranú cenu. Je to prilba bez zbytočných výstrelkov s moderným dizajnom zameraným na funkčnosť a s hmotnosťou cca 236 gramov.


Plusy

  • sieťka proti hmyzu
  • kvalitné spracovanie
  • dobrá fixácia na hlave
  • reflexný prvok zo zadnej strany
  • dobré odvetranie

Mínusy

  • nič som nenašiel

Cena testovanej prilby je približne 110 € a viac detailov sa o nej dozviete na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
kimlo 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela
Komentáre
Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
Podobné články
Test: POC Ventral Air MIPS – ochráni aj tvoje ego?
Predražený plast, či je v tom aj niečo viac? Prečo nosím bielu prilbu na cestný bike a inú by som už nenosila? Akú dilemu som mala pri výbere prilby?
Test: CRATONI Madflex – pohodlie, bezpečnosť a štýl v jednej prilbe
Hneď na úvod musím zdôrazniť, že pohodlie pri nosení je pre mňa pri výbere prilby absolútne kľúčové. Čo to znamená v praxi?
Test: ALPINA ROOT MIPS – keď je ochrana viac ako komfort
Prilba, ktorá pôsobí masívnym dojmom, sa osvedčila, aj keď maximálny komfort nie je hlavnou prioritou. Ako to myslím?
keyboard_arrow_up